לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

מתנות לילדים לראש השנה 2023

ראש השנה מסמל את תחילתה של התחלות חדשות ומרעננות, ואין דרך טובה יותר לפתוח את השנה עם כמה משחקי קופסה מבית פוקסמיינד שיעשירו לקרוביכם את זמן האיכות המשותף בהנאה רבה ולא מעט ערך ומשמעות.

בימים שרוב האנשים רוכשים מתנות דיגיטליות, אנחנו דווקא רוצים להחזיר אתכם לשורשים, לפשטות שהיא בעצם המקור של שמחת חיינו, הפעולות הקטנות שמכניסות בנו מעט רוח שטות, קלילות והרבה הבנה ולמידה על החיים

אז אם עדיין תוהים מה הכי כדאי לרכוש ומה באמת ישמש את הילדים שלכם – הנה רשימת מתנות לילדים לראש השנה 2023 שהם ממש ישמחו לקבל

תוכן עניינים

ראש השנה זה הזמן שבו אנחנו עסוקים בהענקת מתנות שיתרמו בהגשמת המשאלות של הילדים שלנו ושל הקרובים לנו. כאשר אנחנו עומדים לפני בחירת המתנה המושלמת, קרוב לוודאי שנרצה שהמתנה תהיה בעלת ערך עבור מי שמקבל אותה וכמובן, שהמתנה לא תמצא את עצמה צוברת אבק באיזה ארון נידח.

משחקי קופסה על כל גווניהם יכולים להיות מתנה נפלאה עבור ילדים, בשונה ממשחקי המחשב, הפלאפונים והטאבלטים שמרבית האנשים ממהרים להעניק כי זה פשוט טרנד העונה. משחקי שולחן לילדים מעולם לא יצאו מהאופנה וגם היום הם רלוונטיים מתמיד.

מתנות לילדים לראש השנה

למה דווקא משחקי קופסה?

המטרה שלנו כהורים, היא לעודד את הילדים לשחק כמה יותר. זמן המשחק מלמד אותם מיומנויות שונות וממש חשובות להתפתחות מוחית ונפשית בריאה ותקינה. אז כדי לעזור לכם להבין מדוע דווקא משחקי קופסה הם ה-מתנה האידיאלית ביותר בעולם כה טכנולוגי, אולי כדאי שנסתכל על כמה מהיתרונות של משחקי לוח לילדיכם הצעירים:

הנה כמה סיבות ללמה ממש כדאי להכניס את משחקי הקופסה לרשימת המתנות לילדים לראש השנה 2023:

  • הילדים לומדים לשחק בתורות- אחד הדברים הראשונים שילדים לומדים דרך משחקי לוח הוא, שאחרי התור שלהם מגיע התור של חבריהם למשחק ועליהם להמתין בסבלנות עד שיגיע שוב התור שלהם. כך, הילדים לומדים שיש זמן לכל דבר, זמן להטיל קוביות, להזיז את השחקנים ועוד.
  • מסייע להתפתחות קוגניטיבית- כל משחקי הלוח והקופסה דורשים מידה מסוימת של חשיבה ותכנון, משחקים רבים דורשים משמעת והתמדה. משמעות הדבר היא שהילדים צריכים לחשוב בדרך יצירתית וחדשה, לתכנן מהלכים ולהמציא אסטרטגיות, כל אלו מניעים את הילדים לתכנן ולהתעמק במשחק ועוזרים לו להבין שגם שותפיהם למשחק עוברים את אותם התהליכים גם כן, מה שמעודד אותם לנסות להבין כיצד הם חושבים. הלך הרוח במשחקי חשיבה קשים מכין את הילדים הצעירים להתמודד ע השכלות והתמודדויות בעולם ה"אמיתי" תוך כדי משחק מהנה ומבלי שהם מודעים לכך. כך, הילדים זוכים לפתח מיומנויות בדרכים טבעיות, קבלת החלטות בזמן המשחק ולאחריו היא תוצאה של תהליך המשחק הזה. גם אם הם לא מרוצים מהמהלך שהם עשו, הם לומדים כיצד לבחור ולתקן את דרכיהם.
  • מפתח את התקשורת החברתית ועבודת צוות- שיתוף פעולה היא מיומנות הכרחית מאוד לבית, למרחב הבית ספרי, בחיי העבודה ובחיים האישיים באופן כללי. משחקי חברה איכותיים מלמדים את הילדים בשטח, דרך תנועה את החשיבות של עבודה משותפת, חיזוק נקודות חלשות בצורה הדדית, כך נדרשת אינטראקציה מילולית לאורך כל המשחק והיא יוצרת סוגים שונים של שיח.
  • בונה ומחזק את האוריינות- כידוע, ישנה חשיבות מכרעת לפתח את הצד האורייני של הילדים מגילאים צעירים. בין אם דרך קריאה של משימות, פעולות חישוב בחשבון ועוד. משחקי לוח הם דרך מדהימה לעשות את זה מבלי להיות במסגרת רשמית. כשהילדים משחקים בלוח המבוסס על מספרים או אותיות, הם הופכים את המרחב למעבדת מרחב מהנה ומלמד. כך חלקים שונים במוח מתפתחים בצורה בריאה וטבעית
  • מעניק זמן משפחתי וחברי שמייצר חיבור- אם תחשבו על זה, כשילדים משחקים במשחקים מקוונים, לרוב מדובר במשחק של שחקן יחיד או עם שחקנים רנדומליים מהאינטרנט. משחקי קופסה מספקים הזדמנות מצוינת למשפחות וחברים לשב יחד ולהתחבר אחד לשנייה דרך משחק מה שמספק להם שלל חוויות נהדרות, תחושת שייכות ובטחון חברתי.

אם אתם כבר כאן, יצא לי לכתוב המון מדריכי בחירת מתנות לילדים בגילאים שונים, אולי המדריכים הבאים יוכלו גם לעזור לכם:

ילדה מקבלת מתנה לגיל 7 בעטיפה ורודה

אולי יעניין אותך לקרוא על מדריך לצעצועי התפתחות לפי גילאים >> 

הנה רשימת מתנות לילדים לראש השנה 2023 שכל ילד ישמח לקבל

משחק לשבת לקום

#1 לשבת לקום

משחק תנועות מלהיב שיקפיץ לכם את האווירה! המשחק מורכב מ- 6 דמויות שיוצרות תנועות שירקידו לכם את מצב הרוח. על המשתתפים לעמוד במעגל או מסביב לשולחן, כל המשתתפים שולפים קלף מהערמה המרכזית ולחקות את התנועה המופיעה להם על הקלף, מהר יותר משאר המשתתפים, איזו דמות עליהם לחקות? את זו שמופיע הכי הרבה פעמים על הקלף כמובן! משחק נהדר לכל המשפחה, מתאים גם לטיולים.

המשחק מיועד ל- 2 עד 6 משתתפים ומתאים לגילאי 5 ומעלה.

איך משחקים?

  1. על קלפי המשחק מופיעים 6 דמויות, כל דמות עושה תנועה שונה, כל הדמויות מופיעות על כל הקלפים 8, 9 או 10 פעמים. עליכם לבחור מקום מרווח שיתאים להתנועע בו – זה יכול להיות סביב שולחן עגול, בסלון או בחצר.
  2. על המשתתפים לשלוף קלף מהערמה ולבצע את התנועה שחוזרת על עצמה הכי הרבה פעמים על הקלף ולפני שאר המתמודדים.
  3. אם הצלחם לחקות את הדמות ולבצע את התנועה ראשונים, אתם יכולים לשמור את הקלף. השחקן הראשון שיצבור 10 קלפים – ינצח במשחק! 

מחפשים עוד רעיונות למשחקי קלפים לילדים? במיוחד בשבילכם הכנו מדריך עם משחקי הקלפים שיעסיקו את הילדים במשך שעות >> 

 קווירקל בקלפים

משחק קלפים מאתגר שירתק את כל המשפחה לשלל צורות וצבעים. על המשתתפים ליצור סדרה של קפלים בעלי צורה וצבע זהים, הצלחתם? אתם זוכים בנקודות! המשתתף שיצטיין במיוחד ויצליח לצבור 6 קלפים עם צורה וצבע זהים יזכה בבונוס קווירקל!

איך משחקים?

  1. בכל סיבוב כל שחק חייב להוריד קלף אחד לפחות אל השולחן, במידה ולמשתתף אין קלף להוריד, התור מדלג עליו אל השחקן הבא.
  2. כל סיבוב פותח לשחקנים אפשרות ליצור סדרת קלפים חדשה, לצרף קלפים לסדרה שהתחלתם, או להחליף את הקלפים שלהם בקלפים שנמצאים על השולחן כדי ליצור סדרות חדשות. בכל תור השחקנים יכולים לבצע יותר מפעולה אחד.
  3. אחרי שהקלף אחרון נלקח מהערה המרכזית, השחקנים יכולים לבצע תור נוסף ואחרון. המתמודד שלקח את הקלף האחרון יהיה זה שיסגור את הסיבוב וישחק אחרון. עכשיו אפשר לספור את הסדרות – המשתתף שאסף הכי הרבה קווירקלים הוא המנצח! במידה ויש תיקו, שני המשתתפים חולקים במקום הראשון. 
אריזה של קווירקל בקלפים

החצי השני!

משחק לאמיצים שלא מפחדים ממפלצות!  עליכם ליצור כמה שיותר מפלצות, בעזרת תיאור של חצי מפלצת בלבד עליכם לגלות את המפלצת השלמה. יעמדו לרשותכם קלפים שונים של הבעות שונות שיעזרו לכם ליצור את המפלצת. משחק משפחתי ומהנה.

  • המשחק מיועד ל- 2 עד 4 משתתפים ומתאים לגילאי 4 ומעלה.

 

איך משחקים?

  1. מערבבים את הקלפים ומחלקים לכל משתתף 5 קלפים. על המשתתפים להתבונן היטב בקלפים מבלי לגלות אותם ליתר השחקנים. את שאר הקלפים מניחים במרכז השולחן, הם יהיו הקופה.
  2. כל משתתף בתורו בוחר אחת מהמפלצות, ומתאר רק חצי מהמראה שלה למשתתף אחר. בתיאור על המשתתף להציג 3 מאפיינים של המפלצת שאותה הוא מחפש, המטרה שלו להשלים את התיאור של המפלצת שלו. אם למשתתף יש את החצי השני של המפלצת הוא חייב להעביר אותה ולמשתתף שהשלים את המפלצת יש תור נוסף.
  3. ניתן לשחק את המשחק בגרסה נוספת – מפלצת של זיכרון, על השחקנים למצוא ולאחד בין כמה שיותר מפלצות. השחק שאסף הכי הרבה מפלצות שלמות, מצנח במשחק! 
החצי השני משחק קופסה ישראלי

אולי יעניין אותכם גם לקרוא 10 משחקי קופסא  שיאתגרו את כל המשפחה >> 

גלגול במבוך משחק קופסא

גלגל במבוך

המשחק שמשנה את חוקי ההיגיון שהמוכרים בדרך חדשנית ומרתקת! עליכם לפתור את החידות, כדי לעשות את זה המשתתפים צריכים להעמיד את האריחים באופן כזה שישלים את המבוך ויגרום לשער להחליק ולשחרר את הגולות שמאחוריו להתגלגל במסלול. אם מספר הגולות הנכונות נכנסות למקומות הנכונים – הצלחתם לפתור את החידה!

החידות מורכבות ממתחילים ומתקדמים וכוללות רמזים כדי להקל על המשתתפים המתחילים. האם תצליחו לפתור את החידות בלי לאבד את הגולות שלכם?

איך משחקים?

  1. כל משתתף בוחר כרטיס חידה ומניח את אריחי ההתחלה שלו על גבי הלוח לפי ההוראות על הכרטיס שלו. אריחי ההתחלה מצוינים בכרטיסים צבעוניים.
  2. בכרטיס יש מספרים שקובעים כמה גולות צריכות להגיע לנקודות הסופיות. עליכם לנסות לחשב את המסלולים שהגולות צריכות לעבור כדי להגיע לקו הסיום, המסלולים מוצגים בכרטיסים האפורים.
  3. על מנת לשחרר את הגולות אל המסלול, עליכם להחליק בזהירות את השער לצד ימין. במידה והנחם את האריחים כשורה, מספר הגולות יתאים בדיוק למספר שמופיע בכרטיס. במידה והמספרים לא זהים, עליכם לסדר מחדש את האריחים החסרים ולמקם שוב את הגולות מעל השער. המתמודד שיצליח להעביר את מספר הגולות הנכון למקום הנכון ינצח.

 דאבל מפרץ ההרפתקאות

משחק אחד שאפשר לשחק בו ב- 5 דרכים שונות, כל דרך יוצרת משחק אחר!

המחשק הזה תצטרכו לגייס את המהירות הריכוז וההבחנה שלכם. לכל זוג קלפים יש סמל משותף, אם מצאתם אותו, מהרו להכריז דאבל! לפני שאר השחקנים.

  • המשחק מיועד ל- 2 עד 5 משתתפים ומתאים לגילאי 4 ומעלה.
 
 

איך משחקים?

  1. מחלקים את הקלפים, על כל השחקנים לחשוף את הקלפים שלהם באותו הזמן. כעת עליהם לחפש את הסמל המשותף בין הקלף שלכם לקלף החשוף בערמה המרכזית.
  2. השחקן הראשון שמוצא את הדמות או הסמל המשותפים לקלף שלו ולערמה המרכזית מכריז בשמה של הדמות המשותפת והוא זוכה בקלף שבערמה המרכזית. כך הוא גם זוכה בקלף וגם חושף קלף נוסף במכרז השולחן.
  3. המשחק נגמר כאשר הערמה המרכזית נגמרת, השחקן שאסף הכי הרבה קלפים מנצח במשחק.
דאבל מפרץ אריזה של משחק קופסא

לא מצאתם את מה שאתם מחפשים? בואו להציץ במשחקים הכי חדשים שהגיעו לאתר של פוקס מיינד. לחצו כאן.

דאבל קונקט -מצאו את הסמל המשותף וצרו רצף של 4 קלפים!

דאבל קונטנט הוא משחק חדש שיצא בשנת 2023 וזו מתנה מושלמת לילדים לראש השנה! עליכם למצוא את הסמל המשותף בין הקלף שבידיכם והקלפים שעל השולחן. מדובר במשחק חשיבה מאתגר,  שימו לב כי הוא מתאים לילדים מעל גיל 8 (אבל אתם לגמרי יכולים לנסות לאתגר גם ילדים יותר קטנים).  הניחו את הקלף שלכם צמוד לקלף אחר. השחקן או הקבוצה שמצליחים ליצור שורה של 4 קלפים בצבע שלהם – מנצחים בסבב! במשחק עליכם לנצח בכמה שיותר סבבים כדי להיות מוכתרים כמנצחים הגדולים ביותר! המשחק הוא תחרותי, כשכולם משחקים בו זמנית ועליכם לחסום את האחרים בעזרת הקלפים כדי לנצח.

משחק מאתגר ותאים גם לכל המשפחה – עד 8 משתתפים שמתחלקים לקבוצות. 

איך משחקים בדיוק? 

הניחו את אריח הפתיחה (מסגרת שחורה) במרכז השולחן ופתחו את הקלף העליון מהערימה האישית שלכם. מצאו את הסמל המשותף, הכריזו את שמו, והניחו אותו סמוך לקלף שעל השולחן. צרו שורה של 4 קלפים בצבע שלכם במהירות האפשרית וזכו בסבב!

כדי להיות אלופים, עליכם להוכיח את היכולות שלכם: בתום הסבב, המנצח מקבל מכל שחקן/קבוצה אחרת קלף בצבע שלהם ועליו להיפטר גם מהם בלי להכשיל את עצמו.

דאבל קונטנט משחק
סיפור בקוביות משחק קופסה ישראלי

סיפור בקוביות – להיסחף לעולם של דמיון! 

עוד משחק ילדים חדש לשנת 2023 זה סיפור בקוביות – משחק מרתק, מעורר דמיון ומתאים לכל המשפחה! עליכם להטיל את הקוביות ועל פי האיורים שמופיעים בהם עליכם ליצור סיפור משלכם! יש אין סוף אפשרויות וזה יכול לשמש ככלי חינוכי או סתם ככיף עם המשפחה והחברים! מתאים לכל הגילאים (גם למבוגרים!) במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין בו תשובות לא נכונות. המשחק מתאים כסיפור לפני השינה, לסיפורים בנסיעה, לתרגול הבעה והקשבה, כהשראה ליצירתיות או כדי "לשבור את הקרח" במפגשים חברתיים ועוד. 

איך משחקים?
במשחק עם חברים ובני משפחה, כל אחד בתורו יהיה המסַפֵּר. המסַפֵּר הראשון מטיל את 9 הקוביות. כדאי להתחיל את הסיפור ב"היהֹ היה" ולהמשיך עם סיפור שמקשר בין כל 9 האיורים שבפיאות העליונות של הקוביות. התחילו באיור הראשון שמושך את תשומת לבכם. כדאי להשתמש ב-3 קוביות לפתיחת הסיפור,  3 נוספות לאמצע הסיפור, ו-3 הנותרות לסוף הסיפור.  במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין פה תשובות לא נכונות.

 

ד"ר יוריקה -משחק למהירי מבחנה

עוד משחק מהנה שאנחנו אמוד אוהבים – משחק חשיבה מאתגר שנקרא ד"ר יוריקה! במשחק עליכם  לעזור לד"ר יוריקה להכין את התרכובות שלו! נשמע פשוט? יכול להיות, בפועל מדובר באתגר לא קטן! המטרה היא להעביר את הכדורים ממבחנה למבחנה, אבל שימו לב: בלי לגעת בהם באמצעות הידיים. חושבים שתצליחו? כי אם תצליחו להגיע לפתרון הנכון במהירות משאר המשתתפים – אתם תזכו בקלף!  

למה אנחנו כל כך אוהבים את המשחק הזה? כי הוא דורש חשיבה מהירה, היגיון ויכולת הבחנה חזותית כדי להצליח לפתור את הנוסחאות. 

 

איך משחקים? 

כל שחקן מסדר לפניו את המבחנות והמולקולות הצבעוניות כפי שמופיע באיור. מניחים את הקלפים בערימה עם הפנים כלפי מטה במרכז השולחן. הופכים את קלף החידה העליון, ואז מנסים כל השחקנים להעביר מולקולות ממבחנה אחת לשניה כדי ליצור את המבנה המופיע בכתב החידה. מי שמצליח ראשון, מבלי להפיל אף מולקולה, מכריז:”יוריקה”, זוכה בקלף ומנצח בסיבוב. השחקן הראשון שצובר 5 קלפי חידה מנצח במשחק

משחק ד"ר יוריקה קופסה
משחק קופסה חתלתול

חתחתול- כי עכברים לא באים בחשבון

חתחתול הוא משחק מופלא לילדים ואם אתם מחפשים מתנה לראש השנה – נסו את המהדורה המיוחדת הזו. המשחק משלב בין זיכרון ומזל, עט חשבון והמון פאן! במשחק עליכם לנסות להיפטר מהעכבים ולשמור את החתולים כדי שסכום הקלפים שיש לכם יהה נמוך כמה שיותר במשחק. 

איך משחקים? 

כל שחקן מקבל 4 קלפים. בלי להסתכל עליהם, הוא מסדר אותם בשורה כשפניהם כלפי מטה. שאר הקלפים מונחים כקופה.
כל שחקן בתורו מושך קלף מהקופה ומחליט אם ברצונו להחליפו באחד מהקלפים שלו. לאחר מכן הוא מניח קלף בקופה הפתוחה. שימו לב לקלפי הפעולה שמשנים מהלכים ומכריעים משחקים. היפטרו מהעכברים,והעדיפו חתולים! הסיבוב מסתיים כאשר שחקן חושב שסכום הנקודות בארבעת קלפיו הוא הנמוך ביותר.אז הוא מכריז בקול: חתחתול! כל שחקן רשאי לתור נוסף לאחר מכן חושפים את הקלפים ומגלים מי מהשחקנים ניצח בסיבוב. השחקן שניצח הוא השחקן עם סך הנקודות הנמוך ביותר, בסיום כל הסבבים.

פוקסמיינד – להתחיל את השנה ברגל ימין!

גם אם לרגע שכחנו מה זה להיות ילדים, רשימת המתנות לילדים לראש השנה 2023, יחזירו אתכם ברגע לחוויית ילדות מתוקה ומהנה. בימים שבהם חלק ניכר מחיינו עובר דרך טכנולוגיה דיגיטלית וחדשנית. המשחקים ה"פשוטים" לכאורה מביאים לחיינו לא מעט ערך ומעשירים את ארגז הכלים של הילדים במיומנויות חשובות הנרכשות בהנאה רבה, בתקשורת בריאה ודרך חוויות משפחתיות שיזכרו לילדיכם כילדות מתוקה.

אנחנו מזמינים אתכם לבחון את שלל המשחקים האיכותיים שפוקסמיינד יכולה להציע – העניקו לילדיכם צידה טובה לדרך!  

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...