לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

10 סיבות למה אנחנו מעדיפים צעצועי עץ על פני פלסטיק

אנחנו חיים בעידן בו הכול זמין, מהיר ובמבחר אדיר – וכשזה נוגע לצעצועים לילדים, השוק מוצף במגוון אדיר של צעצעים שונים מכל הסוגים והגדלים. כהורים, פעמים רבות אנחנו יכולים למצוא את עצמינו מוצפים ומבולבלים מהניסיון להחליט אילו צעצועים לקנות לילדים שלנו.

אנחנו רוצים לוודא שהצעצועים בטוחים לשימוש, איכותיים ועמידים, שלא לדבר על התפקיד שעליהם למלא והוא, פיתוח המיומנויות הנפשיות והפיזיות של ילדינו הקטנים. בעוד שצעצועי הפלסטיק זמינים וכוללים מגוון גדול של אפשרויות – לעיתים צעצועי העץ נשכחים אי שם מאחור, אך למעשה יש להם הרבה מאוד יתרונות והם עוקפים בקלות את האטרקטיביות של צעצועי הפלסטיק – הנה 10 סיבות מדוע כדאי לכם לבחור בצעצועי עץ שימלא את הזמן הפנוי של ילדיכם באיכות חסרת פשרות  

תוכן עניינים

כל הורה רוצה את הטוב ביותר עבור ילדיו הקטנים, גם כשזה נוגע לתחומי ההתפתחות העיקריים של החיים שלהם  – אנחנו כמובן מתכוונים לצעצועים שלהם. משחק הוא פעולה קריטית להתפתחות בריאה ומלאה של ילדים בכל רחבי העולם. כך הם לומדים להכיר את העולם על שלל ההיבטים שלו, לפתח עצמאות, בטחון עצמי, יצירתיות ועוד.

יש הרבה דברים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת צעצועים לילדים צעירים, אחד מהם זה איך לבחור צעצועי עץ לילדים, אבל לפני שנבין איך לבחור, חשוב להבין אילו צעצועים באמת יסייעו לילדכם והאם יש באמת הבדל כל כך גדול בין צעצועים העשויים מפלסטיק לצעצועים העשויים מעץ? ובכן, כמובן שזה תלוי את מי תשאלו, אנחנו טוענים שההבדל הוא עצום, צעצועי עץ מאפשרים לילדים לשחק ולגלות את החושים שלהם, וכך בעצם ללמוד את העולם שבו הם חיים. זה מקדם את השפה שלהם  ומעודד אותם לתקשר בצורה יעילה יותר עם אחרים במהלך המשחק.

צעצועי עץ ילדים

למה צעצועי עץ?

הסיבה שאנחנו הכי מתחברים אליה היא שצעצועי עץ לילדים אף פעם לא יוצאים מהאופנה. לעתים רחוקות צעצועי עץ "יוצאים מהאופנה", וגם אז הם יכולים לשמש כפריט שיקנה לחדר הילדים שלהם מרבה טבעי ונעים. הם נכנסים לתוך מגוון ענק של קטוגריות משחק – גם של הרכבה, חשיבה, זיכרון, יצירתיות, פתרון בעיות ועוד…יש בהם פשוט הכול! 

ילדים רבים נהנים ממשחקי עץ על פני דורות ועדיין ניתן לשחק בהם! בניגוד לאופנות דיגיטליות מפלסטיק שמהר מאוד מתחלפות בטכנולוגיה חדשה יותר, צעצועי עץ כל כך מיוחדים ובריאים מכיוון שהם סוג של נצחיים.

ישנן סיבות רבות לכך שצעצועי עץ טובים יותר – לא רק עבור הילדים שלכם, אלא גם עבור הסביבה. הם עמידים יותר (מניבים פחות פסולת מאשר עמיתיהם מפלסטיק), מתכלים ועשויים אפילו להיות עשויים מעץ בר קיימא. צעצועי עץ איכותיים וידידותיים לסביבה גם אינם מכילים PVC, רעלנים או כימיקלים דומים המשמשים בצעצועים מפלסטיק. עם זאת, שימו לב שאתם קונים צעצועי עץ איכותיים. גם צעצועי עץ זולים יכולים להיות עשויים מחומרים זולים המלאים בדבקים רעילים ופורמלדהיד המדיף חומרים שאת ממש לא רוצים שהילדים שלהם ישימו בפה. אצלינו בפוקסמיינד תוכלו למצוא מגוון גדול של צעצועים מעץ איכותי העומד בתקני האיכות ובטיחות הישראלים והבינלאומיים.

אבל אנחנו לא רוצים לעשות לכם ספוילר מרוב התרגשות, אין ספק שצעצועי עץ הם בין המשחקים האהובים עלינו, ולו מהסיבה הפשוטה – הם מחזירים ומזכירים לנו את הטבע.

 

פלסטיק, הטוב הרע והנורא - מה באמת הופך את צעצועי העץ לכל כך טובים?

חשוב לציין, כי הבחירה בין צעצועי עץ או פלסטיק לא צריכה להיות גישה של הכול או כלום. כמו בכל דבר, זה תמיד כלל טוב לנהוג במתינות. יש גם מקום לקצת פלסטיק; לא כל הצעצועים הללו חונקים את דמיונו של ילדכם, אתם יכולים לוודא שהם עשויים מחומרים איכותיים ובעלי ערך מוסף. יחד עם זאת, פריטים שעשויים מעץ איכותי או מחומרים טבעיים הם עדיין בריאים יותר וגם מאפשרים לילדים לחשוב בצורה יצירתית יותר בזמן המשחק.

#1 מפתחים את הדמיון בזמן המשחק

אחד היתרונות העיקריים שצעצועי עץ מציעים הוא, שהם מעודדים את הילדים להשתמש בדמיון שלהם כדי לשחק. פעולת המשחק היא שלב קריטי בהתפתחות המוקדמת והמאוחרת של ילדיכם. בזמנים בהם יש מספר אינסופי של צעצועים לבחירה, ורבים מהם יכולים ליצור אינטראקציה חיובית עם ילדיכם. עם זאת מחקרים רבים מראים שמשחק המשלב דמיון הוא שלב חשוב מאוד להתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם. לצעצועים מעץ אין חלקים אלקטרוניים מהבהבים, או פקודות קוליות שינחו את ילדיכם מה לעשות ואיך. לפיכך, הם מאפשרים לילדיכם להשתמש באמת בכישורי החשיבה שלהם בצורה עצמאית ובלתי תלויה. משחק תפקידים ומשחקי דמיון יכולים לעורר סוגים שונים של אינטליגנציה כמו מיומנויות רגשיות, חשיבה וכישורים חברתיים. חלק מצעצועי העץ הקלאסיים, כמו פאזלים, אבני בניין ומשחקי פירוק והרכבה מסייעים לילדים ללמוד על מספרים, מבנים, מיומנויות מוטוריות ופתרון בעיות.

#2 ידידותיים לסביבה ומעבירים מסר בריא

חלק ניכר מגידול ילדים כולל העברת מסרים ועקרונות שאנחנו מאמינים בהם. האם אתם רוצים לקחת חלק בשמירה על הסביבה בה אנו חיים? האם אתם רוצים ללמד את ילדיכם כיצד גם הם יכולים לעשות זאת? באופן כללי, צעצועי עץ הרבה יותר ידידותיים לסביבה מצעצועים מפלסטיק, הן בשל אופיים המתכלה, היכולת למחזר אותם וגם הליך הייצור שלהם הוא הרבה יותר סימפטי והוגן כלפי העולם בו אנו חיים. במקום למלא את המזבלות במוצרים מעשה ידי אדם, תוכלו לקרנות לילדיכם צעצועים שיחזירו לסביבה או לפחות לא יזיקו לה מאוד. חישבו על זה כך – בכל פעם שאתם נותנים לילדיכם צעצועים מעץ, אתם ממלאים את חלקיכם היחסי בשמירה על הפלנטה שלנו והרווח פה הוא כפול, כתוצאה מהפעולה הזו אתם מעבירים לילדיכם ערכים חשובים שילוו אותם לאורך חייהם ויסייעו להם להיות אנשים מתחשבים ומכבדים יותר את עצמם ואת הסביבה.

מה היתרונות של צעצועי עץ לילדים

#3 הרבה יותר בטוחים לשימוש

הדאגה אולי הגדולה ביותר שלנו כהורים לילדים קטנים היא לשמור עליהם שלמים ובטוחים כל הזמן. צעצועי עץ הם לא ספק אלטרנטיבה בטוחה יותר בהשוואה לפלסטיק או למתכת. בשלבים המוקדמים של ילדיכם הקטנים החוויה החושית שבקצות אצבעותיהם עדיין קהה, מה שגורם להם לבחון ולחקור כל דבר באמצעות הפה שלהם. צעצועי פלסטיק, במיוחד כאלה שיוצרו בזול, יכולים להישבר בקלות ועלולים להשאיר קצוות חדים וחלקים קטנים שעשויים לפצוע את ילדיכם ולגרום להם לנזק. לכן, אם אתם רוצים להיות בראש שקט ולב שלם בזמן שילדיכם משחקים להנאתם, צעצועי עץ איכותיים יספקו לכם את הבטחון שאתם מחפשים.   

#4 עמידים לאורך זמן

בואו נודה בזה, ילדים הם לא בדיוק עדינים כשזה מגיע למשחק עם הצעצועים שלהם. בעוד שפלסטיק עמיד לזמן קצר יחסית – הצבעים והמדבקות המעטרים את הצעצועים הופכים לדהויים או נקרעים ברוב המקרים. צעצועי עץ לעומת זאת, עשויים מחומרים עמידים ואיכותיים וגם במקרים שהם דוהים ניתן לחדש אותם או לצבוע מחדש כדי להחזיר אותם למצב ממש כמו חדש! וזאת יכלה להיות פעילות נפלאה עם מסר נהדר לילדיכם. זה הופך אותם לידידותיים לסביבה וגם יכולים לפצות על העלות המעט יותר גבוהה ביחס לפלסטיק. עץ אינו מתפרק, מתנפץ או נשבר בקלות כמו פלסטיק ויכול להחזיק מעמד לאורך זמן רב, מה שיאפשר לילדיכם לשחק בלי לחשוש שהוא ישבר, להעביר אותם לאחים הקטנים, וזה בהחלט מספק לכם תמורה טובה והנאה גדולה.

#5 צעצועי עץ זולים יותר!

כן, קראתם נכון. בעוד שעלות הרכישה הראשונית עשויה להיות מעט יותר גבוהה בהשוואה לצעצועי פלסטיק, אורך חייהם של צעצועי העץ גדול משמעותי מזה של מקביליהם, צעצועי הפלסטיק. במקום להמשיך לקנות את אותו צעצוע פעמים רבות או להחליף צעצעים לעיתים קרובות מאוד כי הוא נשבר פעם אחר פעם, אתם יכולים לשדרג לצעצועי עץ, שיכולים לשרוד עשרות שנים! זה אומר שתוכלו להעביר את הצעצועים בין ילדיכם, ואולי אפילו לנכדים שלכם! וכך לחסוך לא מעט כסף בטווח הרחוק. בנוסף, צעצועים ללא סוללות ורכיבים חשמליים הרבה יותר קלים וזולים לתחזוקה.   

ילדה משחק במשחק השחלה מעץ

#6 הרבה יותר אסתטיים

ילדים אהבים לחוות ולשחק במרקמים ומשקלים שונים. צעצועי פלסטיק מעניקים חוויה חושית שונה והרבה יותר סינטטית, לעומת צעצועי העץ שמעניקים לילדים חוויה טבעית והרבה יותר מחוברת לטבע. אי אפשר להכחיש את התחושה המתקבלת ממגע הילדים בעץ אמיתי, וילדים מכירים את התחושה הזאת טוב יותר מכולם. נוסף על התחושה הזו, לצעצועי עץ יש מעין אלמנט נצחי שמוסיף לחלל החדר חיות, חום ורכות. המראה והפשטות המודרניים הללו יהפכו את עיצוב החדר ללא פחות ממושלם.

#7 מפחיתים חרדות

משחק עם צעצועי עץ יכול להפחית חרדה. מחקרים מובילים הראו שילדים המרבים לשחק בצעצועי עץ נהנים מחוויית משחק הרבה יותר איכותית, שלווה ומועילה בהשוואה לכל חומר אחר. צעצועי עץ פחות מסיחים את דעתם של הילדים ומאפשרים להם לשחק בריכוז זמן רב יותר. אין להם קולות, צבעים זועקים או אורות מהבהבים שיסיחו את דעתם מהמשחק עצמו, מה שקורה לא מעט פעמים תוכך כדי המשחק עם צעצועי פלסטיק, נשמע מוזר? כנראה שלא כל כך. אם תתנו לילדיכם לשחק עם צעצועים כמה שיותר טבעיים, אתם עשויים לגלות שהם יהיו שקטים יותר, מזמינים יותר וסביר להניח שהרבה יותר רגועים, שווה לנסות.

#8 מעוררים את הנפש

בכל הנוגע לצעצועים בעלי ערך חינוכי, צעצועי עץ מדורגים במקום הראשון. הסיבה לכך היא שרוב צעצועי העץ "פתוחים" לשימוש במגוון דרכים ואינם מוגבלים לדרך אחת.

כפי ששמתם לב, ניתן לשחק בקוביות מעץ בכמה דרכים. ילדים יכולים לערום, לשלב או למיין אותם לפי הצורות, הגדלים או הצבעים שלהם. הם יכולים אפילו לבנות מבנים מורכבים כמו מגדלים, גשרים או טירות באמצעות צעצועי עץ פשוטים. 

היופי של צעצועי עץ נובע בעיקר מהעיצוב הפשטני והרך שלהם. לדברי מומחים, צעצועי עץ מציעים לוח ריק שמעורר את דמיונו של ילד מכיוון שהם אינם משויכים או מזוהים עם נושא ספציפי. הם יכולים ליצור צלילים, ליצור קו עלילה משלהם ולהשתמש בצעצועים האלה לכל מטרה שהם רוצים. תכונה זו מפתחת את החשיבה היצירתית של המוח של הילדים הצעירים ומציעה הזדמנות לסוגים שונים של משחק.

צעצועי עץ לילדים למה אנחנו כל כך אוהבים

רוצים להכיר מקרוב את מבחר צעצועי העץ של פוקסמיינד? לחצו כאן! 

#9 בונים מיומנויות מוטוריות

צעצועי עץ זמינים בכל הצורות והגדלים. כאשר ילדים לומדים כיצד לתפעל את הצעצועים, הם מחזקים את השרירים בידיהם כדי לשפר את המוטוריקה העדינה. זה מאפשר להם לפתח אחיזה טובה, מה שעשוי לעזור לפיתוח מיומנויות טרום כתיבה. ילדים צעירים יותר יכולים לבנות מיומנויות מוטוריות עם קוביות עץ גדולות יותר, בעוד שילדים גדולים יותר יכולים לתרגל השחלת חרוזים והשלמת פאזלים מעניינים. ידיים קטנות יכולות לתרגל אחיזה, בנייה לגובה, איזון ועדינות עם מבחר ייחודי של אבני בניין המפתחות ומגרות את החושים האופטיים והאקוסטיים מה שמסייע רבות לבניית מיומנויות מוטוריות. צעצועי עץ נוחים לאחיזה ביד, כך שילדים גדולים יותר יכולים להשחיל חרוזי עץ על חוטים מה שיסייע להם במיקוד וויסות חושי.

#10 הם פשוט בריאים יותר

צעצועי עץ מכילים… עץ! בהנחה שהם לא מכוסים בחומרים רעילים, הם הרבה יותר בריאים למשחק. משחקים העשויים מפלסטיק לרוב יכילו חומרים שאתם לא ממש רוצים שהעור או הפה של ילדיכם הקטן יבואו איתם במגע.

זהו עץ העניין

צעצועי עץ הם ברי קיימא יותר, טובים יותר לסביבה ובריאים יותר לילדיכם מבחינה התפתחותית ופיזית, בשל הרמות הגבוהות של כימיקלים העלולים להיות רעילים הכרוכים בייצור צעצועי פלסטיק.

אנחנו בחברת פוקסמיינד דואגים שילדיכם יוכלו להתפתח בצורה הבריאה והמהנה ביותר, תוך שמירה על הסביבה – אצלינו תוכלו למצוא מגוון של צעצועי עץ שילדיכם ישמחו לאהוב.

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...