לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

למה חשוב שהילדים ישחקו במשחקי חשיבה

אם אתם הורים שרוצים לבלות יותר זמן עם הילדים ומתחשק לכם לראות אותם פחות מהופנטים למסכים, אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות משחקי חשיבה.

היתרונות של משחקי חשיבה הם מרחיקי לכת; זה מאפשר להורים לחזק את הקשר שלהם עם הילדים, כמו כן לפתח את המיומנויות הבינאישיות של הילדים, ולהגביר את הביטחון העצמי והיכולת הקוגניטיבית. במאמר הבא נסביר לכם לעומק מה זה משחקי חשיבה, מה התפקיד והיתרונות שלהם עבור ילדיכם. בואו נתחיל.

תוכן עניינים

מה זה בדיוק משחקי חשיבה לילדים?

מדובר במשחקים שמערבים באופן פעיל את השחקן. משחק חשיבה לא צריך להיות כבד או מורכב – יש משחקים יותר קלילים ופחות מסובכים שעדיין דורשים מהילד שמשחק להיות יותר מעורב ויותר בשליטה, לפתח מיומנות תכנון ולהבין מה הוא עושה. משחקי חשיבה זו סקאלה רחבה מאוד שיכולה להתחיל במשחקי הרכבה לפעוטות, משחקי זיכרון, חידות ועד למשחקי אסטרטגיה מורכבים שמתאימים כבר לילדים יותר בוגרים.

בכל משחק חשיבה יש טוויסט מעט שונה הוא מביא ערך אחר לשחקן. אתם יכולים לבחור משחקי חשיבה לפי נושא מסוים (לדוגמה, משחקים שקשורים לעולם הג'ונגל, הפיראטים, לעולם הקוסמות ועוד). בנוסף, יש משחקי חשיבה שדורשים שיתוף פעולה ויש כאלה יותר תחרותיים – בשורה תחתונה יש הרבה יכולות שמתפתחות כשמשחקים במשחקי חשיבה וזה נכון לכל גיל.

חשיבותם של משחקי חשיבה

10 דרכים בהם משחקי חשיבה יכולים לעזור לילדים שלכם

אם בעבר חשבו שמשחקי חשיבה נועדו בעיקר לשלבים המוקדמים של הילדות, הרי שהיום אנחנו יודעים שככל שהילדים גדלים ומתקדמים לקראת הגיל בית הספר, החשיבות של למידה באמצעות משחקים עולה. באמצעותם, הילדים מטפחים את הדמיון שלהם, משפרים את יכולת ההקשבה, מוטוריקה עדינה, כמו גם מיומנויות קוגניטיביות חשובות שיסייעו להתפתחותם העתידית.

כמעט כולנו שיחקנו בפאזל או משחק הזיכרון בשלב כזה או אחר בילדות. בין אם זה למצוא את הזיווג של הקלף, להבחין בהבדלים, או אפילו שבץ נא – כולם דורשים מהשחקנים להשתמש בזיכרון וביכולות הניתוח של המוח כדי להשלים את המשחק, ובכך הילדים שמפתחים את כישורי המשחק שלהם.

#1 משפר את מיומנויות המוטוריקה העדינה

שיפור המיומנויות המוטוריות הוא שלב חשוב בהתפתחות ילדיכם – שמתחיל אי שם לפני שהם מפתחים את היכולת להחזיק חפצים ביד. משחקי חשיבה יכולים להאיץ ולהעשיר את תהליך הלמידה של ילדיכם. כאשר ילד מחזיק בחפצים ומשתמש בהם כדי לשחק משחק, הדבר משפר בסופו של דבר את יכולתו לתפוס ולהרפות מפריטים. ובנוסף, זה משפר את תיאום העין-יד שלהם.

 

#2 מפתחים את היכולת לפתור בעיות

בדרך כלל, משחקי חשיבה כוללים שלבים שונים בהם הילד נדרש למצוא פתרונות לבעיות שונות. אפשר 'לנצח' במשחק רק על ידי מתן פתרון מתאים ויישום נכון בכלי המשחק. לכן, משחקים אלו מסייעים בשיפור יכולת החשיבה הביקורתית של הילדים. במהלך המשחק הילדים לומדים כיצד לפרק בעיות גדולות ומורכבות לחלקים קטנים יותר באופן הגיוני, וכך הם מתנסים בפתרון בעיות וגם רוכשים סבלנות, התמדה ונחישות. בנוסף, הילדים מרוויחים ומתמלאים בתחושת הישג כאשר הם מצליחים לפתור בהצלחה חידה ומתמלאים בביטחון ביכולת שלהם לפתור בעיות.

 

#3 מסייעים בשיפור הריכוז

כדי להשלים בהצלחה משחק חשיבה, יש צורך בריכוז והפעלת הראש. משחקי חשיבה יכולים לעזור לשפר את טווח הקשב של ילדיכם. על די העלאת רמת הקושי במשחק, ניתן לעקוב ולשלוט ברמת הקשב הרצויה. אחרי שילדיכם משחקים בנחת זמן מה, ניתן להגביר את הקושי כדי לעורר את המוח לבנות מיומנויות קשב.

משחקי חשיבה מפעילים את המוח ומחדדים את התפיסה והפרספקטיבה. הקדשת 30 דקות משחק, מדי יום למשחקי חשיבה, משפרים את הריכוז והתפקוד המוחי. הם גם מסייעים בשיפור תפקודי מוח אחרים כמו, רמת הקשב, הבנה ויצירתיות.

 

#4 מפתחים מיומנויות חברתיות

ישנם סוגים רבים ושונים של משחקי חשיבה שניתן להנות מהם. יש משחקים שמשחקים בהם לבד, ויש כאלה שמשחקים בקבוצות. משחקי חשיבה הכוללים מספר שחקנים עוזרים לילדים לשתף פעולה, לתאם מהלכים, להוביל ולעקוב אחר התנועות.

רוב משחקי הפאזל לדוגמה, במיוחד כאלה הכוללים שחקנים מרובים, נועדו לבחון את הכישורים החברתיים של האדם. חלק מתפקיד המשחק הוא כדי לנטר ולשפר את הכישורים החברתיים והרגשיים של הילדים. זה מאפשר להורים ולמטפלים להתבונן בילדים, ולזהות בעיות התנהגותיות בשלבים מוקדמים, להעיר את תשומת ליבכם לכך ולתת להם זמן לשפר את התנהגותם. בנוסף, משחקי חשיבה מאתגרים עוזרים לילדים ללמוד את להתמודד עם התסכול המצטבר כשמנסים לפצח חידה או לבצע מהלך חשוב.

 

#5 דרך מדהימה להעביר את הזמן

משחקי חשיבה וחידות הם דרכים נפלאות להעביר זמן משותף יחד. משחקי פאזל מהווים מרכיב חשוב בחייה של ילדים כבר שנים רבות. מכיוון שכעת רוב המשחקים זמינים בצורה דיגיטלית באפליקציות, ילדים מבלים זמן רב במשחקים מול המסך ופחות במשחקים ממשיים. לצפייה מרובה במסכים יכולה להיות השפעה שלילית על התנהגות הילדים והיא מבודדת אותן מלתקשר עם הסביבה.

סיגול הרגלים חיוביים כמו, בילוי משותף במשחקי חשיבה משפחתיים יכולים לחזק את הקשר בין האחים ובין הילדים להוריהם, זה יכול להיות מקור שופע לצחוק בריא וזמן איכות.

#6 מחזקים את הזיהוי החזותי

משחקי חשיבה יכולים לשפר לילדיכם את יכולות הזיהוי החזותי – משחקי חשיבה רבים מבוססים על זיכרון, איתור הבדלים או קישור בין תמונות או חפצים קשורים. ובדיוק כך ילדים משפרים ומחדדים את ההבחנה החזותית שלהם.

זיכרון לטווח הקצר הוא המפתח למשחקי חשיבה רבים, עם תרגול והתמדה הילדים יוכלו לשפר את התפקוד גם בתחום הזה. זיכרון טוב לטווח הקצר יכול לשפר גם את הזיכרון לטווח הארוך של ילדים ומבוגרים. שניהם קשורים זה לזה, והיכולת להעביר דברים מהזיכרון הקצר לטווח הארוך תשפר את הלמידה גם בתחומים אחרים.

 

#7 משחקי חשיבה בונים דמיון ויצירתיות

במשחקי חשיבה רבים מעודדים את הילדים להרחיב את הדמיון שלהם. הם יוצרים תפקידים והולכים לאיבוד בעולמות מדומיינים. בהלך המשחקים הילדים מציגים פתרונות לבעיות שונות תוך חיזוק הבטחון העצמי שלהם. הם קובעים כללים משלהם ולומדים כיצד לעקוב אחר הכללים הללו או להתאים אותם לפי הצורך. אלו מיומנויות מועילות שיסייעו להם לנווט במסע החיים ולפתח מערכות יחסים עם אנשים נוספים.

 

#8 משחק משפר את האוריינות

ילדים נולדים מחויבים ללמוד שפה. החל מלידה, הם בונים מיומנויות שפה ואוריינות באמצעות משחק ואינטראקציות סביבתיות. תינוקות ופעוטות לומדים מילים חדשות כאשר מבוגרים מתארים את מה שהם רואים, שומעים ועושים. שרים שירים, מחברים הברות לפעימות. זה עוזר לילדים לפתח מיומנויות הקשבה וללמוד על הצלילים במילים.

באמצעות משחק, ילדים לומדים על מבנה התקשורת של השפה. הם יכולים להתאמן בשיחה הלוך ושוב, גם אם הם לא יכולים לדבר! שיתוף סיפורים בספרים, בעל פה או במשחק מדומה, עוזר להם להבין מי הם ומה תפקידם בקהילה ובבית. סיפורים מלמדים גם איך השפה עובדת וכיצד נרטיבים בנויים.

יתרונות של משחקי חשיבה

שחקו כמה שיותר

ההשפעות החיוביות של משחקי חשיבה על ילדים צעירים הן מרחיקות לכת – הם המשפיעים על על בריאותם הנפשית, הרגשית והפיזית. וזה מיטיב גם עם המבוגרים כמובן, יצירת שיח עם הילדים על משחקים מלמדת אותם שאתם רואים מעריכים את הצורך שלהם לשחק – זה מטפח קשרי משפחה טובים יותר.

אנחנו ממליצים לכם לאמץ את הגישה השובבה של שעת משחק מפעם לפעם, זה יסייע גם לרווחתם הרגשית של המבוגרים. בזמנים של לחץ, זו יכולה להיות דרך מצוינת לשפר את מצב הרוח שלכם.

פוקסמיינד משחקים חכמים – אינסוף אפשרויות לצמוח ולהנות

אם אתם מחפשים משחקי קופסא המשלבים הנאה גדולה, תחכום וחשיבה יצירתית אתם במקום הנכון! מגוון המשחקים שאנחנו מציעים משלבים בין חשיבה בריאה להנאה גדולה, מבלי לוותר על מוצרים איכותיים.

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...