לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקים חדשים לילדים – המלצות ל-2024

בואו נדבר על זה: החופש הגדול (אבל את האמת, גם אם אתם קוראים את זה בכל חג ואירוע זה רלוונטי)  החופשה הזו מביאה מצד אחד המון כיף ומצד שני אם להיות כנים, זה מתחיל לעייף. המשפט הקבוע "אמא , משעמם לי", או "מה עושים היום" וצריך כל פעם למצוא פעילות אחרת ולמלא את הלוז בכמה שיותר. בקיצור, אני מרגישה שאני כל פעם צריכה להמציא את הגלגל מחדש 🥲 אבל נחושה להפוך את הימים הארוכים האלה ליותר נעימים ושפויים בשביל כולם – החלטתי לצאת למשימה. במהלך הקיץ האחרון יצא לי לחפש ולנסות המון משחקים חדשים, בעיקר משחקי קופסה. אחרי אינספור שעות של גלילה, לחיצה וקריאה, חשפתי מבחר משחקים שדיברו אל ליבי הכותרות הבטיחו הרפתקאות, מחקר, חינוך, ואולי הכי חשוב, גיבוש משפחתי. במדריך הבא אני הולכת לשתף במסקנות ובהמלצות הכי שוות (וכמובן שהמדריך הזה עדכני לשנת 2024 עם המשחקים הכי הכי חדשים שיצאו לשוק לאחרונה לצד קלאסיקות נבחרות 🔥) 

כמה מילים לפני שמתחילה,

גילוי נאות:  לפני שאנחנו מתחילים בסקירה של משחקים חדשים ללדים, חשוב לציין שחלק ניכר מהמשחקים עליהם אדון בסקירה זו הם של המותג הנודע Foxmind. למרות שאני בטוחה שחלק מהקוראים עשויים לתהות לגבי הבחירה שלי, הסיבה להעדפה שלי לחברת  Foxmind נטועה עמוק באיכות שלהם, העיצובים החדשניים והשמחה שהם הביאו למשפחתי לאורך השנים.

נתקלתי בחברת FOXMIND  במהלך אחד מהחיפושיםשלי אחר פעילויות לילדיי שיעודדו את התפתחותם. מה שהדהים אותי מיד היה המחויבות של המותג ליצור משחקים המשלבים  כיף ולמידה. בכללי, חיפשתי קצת את המשחקים והרצתי את השם של החברה בקבוצה "מגדלים ילדים חושבים" וקיבלתי המון ביקורות ופידבקים טובים על המשחקים שלהם, מסתבר שגם היו לנו כמה בבית אבל אף פעם לא שמתי לב לחברות המשחקים, אני מודה. הרבה קיבלנו מההורים וחברים.

משחקים חדשים ומומלצים לילדים (מעודכן לינואר 2024)

IQ Six Pro משחק חידות גאוני

משחק חדש מבית פוקסמיינד שכולל 120 אתגרים ב 3- מצבי משחק – 2 בדו-ממד IQ-SIX PRO ואחד בתלת-ממד. בתוך קופסת המשחק יש לוח המתאים לאתגרים דו-ממדיים ולאתגרי פירמידה תלת-ממדיים. בגב הקופסה יש לוח בצורת פרפר לאתגרים דו-ממדיים. לכל אתגר יש רק פתרון אחד!

אחד הדברים שמאוד אהבתי במשחק זה שמדובר במשחק שמגיע באריזה קומפקטית מה שמאפשר לשחק איתו בנסיעות ארוכות ולהעסיק את הילדים שעות עם הנאה ועניין. 

איך משחקים? 

 דו מימד: בחרו אתגר ולוח מתאים. הניחו את כל חלקי המשחק על גבי לוח המשחק כפי שמופיע באתגר.

תלת-ממד: במרכז הלוח שבתוך הקופסה יש אזור משולש שמתאים לאתגרי הפירמידה התלת-ממדיים. בחרו אתגר. כל אתגר מציג מיקומים של מספר חלקי משחק, ב- 6 השכבות של הפירמידה. הניחו את החלקים כפי שמציג האתגר. צורות לבנות מציינות מקומות ריקים בפירמידה. צרו פירמידה של 6 שכבות.

השלימו את המקומות הריקים באמצעות החלקים הנותרים. לכל אתגר יש רק פתרון אחד! ניתן למצוא את כל הפתרונות בסוף חוברת האתגרים. 

מידע כללי: 

סוג משחק 🎲 משחקי חשיבה 

גילאים🐣8+ 

ילד משחק במשחק חדש IQ
ילדים מוציאים לשון כחלק ממשחק חדש

מסיבת פרצופים איזה פרצוף הכי מצחיק?

עוד משחק חדש לילדים שאני מאוד אהבתי זה מסיבת פרצופים, הכי קליל וכיף בעולם וזה משחק מעולה כדי לגבש ילדים או כדי לשבור קרח (לדוגמה במסיבות). 

11 פרצופים מצחיקים מופיעים על הקלפים 6, 7 או 8 פעמים.

הרימו קלף אחד ונסו להיות הראשונים שיחקו את הפרצוף המצחיק שמופיע הכי הרבה פעמים בקלף.

מפתח תפיסה חזותית, מהירות תגובה והבחנה בפרטים קטנים.

משחק מגבש למפגשים חברתיים – מתאים לכולם!

איך משחקים 

המשחק כולל 11 פרצופים מצחיקים שונים המופיעים 6, 7 או 8 פעמים על כל קלף. בחרו מרחב מתאים למשחק, למשל שולחן (גבוה או נמוך) שכל המשתתפים יוכלו לעמוד סביבו ולראות את הקלפים שמונחים עליו, או במקום שניתן לשבת בו במעגל.
הרימו קלף מהערימה ונסו להיות הראשונים לחקות את הפרצוף שמופיע הכי הרבה פעמים על הקלף!
הצלחתם לזהות ולחקות ראשונים? הקלף שלכם. הצלחתם לאסוף 10 קלפים – ניצחתם! 

מידע כללי: 

סוג משחק 🎲 משחקי קלפים

גילאים🐣5+  

חתולים וקופסאות לחשוב בתוך הקופסה 

חתולים וקופסאות זה משחק ממש חדש שהתחילו לשווק אותו בחברת פוקסמיינד באוגוסט 2024 – עוד לא יצא לי לשחק בו, אבל כן ראיתי המון תגובות טובות, במיוחד בחו"ל בו המשחק תפס תאוצה ואני מאמינה שגם בארץ בקרוב נשמע עליו המון. 

החתולים האלה מתים להיכנס לקופסה! הזיזו את חלקי הפאזל אחד אחד עד שכל החתולים נמצאים בקופסת קרטון. האם אתה יכול לעזור להם להיכנס למקום השינה האהוב עליהם? משחק פאזל רציף זה לילדים ולמבוגרים מגיע בפורמט קומפקטי והוא מושלם לקחת איתך! 

איך משחקים

בחר אתגר. הנח את החתולים ואת חלקי הפאזל על לוח המשחק כמצוין.
הזיזו את חלקי הפאזל עם קופסאות – אחד אחד – עד שכל החתולים יושבים בתוך קופסת קרטון.
מצאת פתרון כאשר כל חתול נמצא בתוך קופסה

מידע כללי: 

סוג משחק 🎲 משחקי חשיבה 

גילאים🐣7+  

משחק חתולים וקופסאות
דוגמה למשחק 10 מי יודע

10 מי יודע? ממלכת החיות

משחק חדש ומהיר שכולל המון שאלות מהנות ומאתגרות על ממלכת החיות, ממליצה מאוד במיוחד לנסיעות ארוכות זה מעסיק את הילדים במשך שעות! 

אוהבים חיות? 10 מי יודע הוא משחק ניחושים מושלם! הוא טורף? היא יכולה לעוף? שאלו עד 10 שאלות של כן/לא, והשתמשו בקלפי הרמז. השחקן/ית או הקבוצה שיזכו ב-7 קלפי משחק – הם המנצחים!

איך משחקים

ערבבו את הקלפים והניחו אותם בחסנית במקום המיועד בקופסה, חלקו לכל משתתף או קבוצה 3 קלפי רמז.

מישכו קלף והקריאו בקול 2 מילות מפתח. המשתתף שמולכם ישאל עד 10 שאלות של כן/לא על מנת לנחש איזו מדינה מופיעה בקלף.

יש לכם רק 2 ניחושים לכל קלף. המשתתף או הקבוצה הראשונים שצוברים 7 קלפים הם המנצחים! 

מידע כללי: 

סוג משחק 🎲 משחקי קלפים  

גילאים🐣6+  

אקרופוליס

אקרופוליס הוא משחק חדש של אסטרטגיה, מאתגר ומעניין מאוד שיצא בקיץ האחרון (2023) גם מבית פוקסמיינד ולי כבר יצא לשחק בו עם הילדים והם ממש אוהבים! 

המשחק לוקח את הילדים אחורה בזמן, לתקופה בה אדריכלי הערים ביוון העתיקה מתחרים ביניהם על תכנון עיר רבת עושר ותהילה. האדריכלים הם אתם, ועליכם לבנות בעיר בתים, שווקים, מקדשים, גנים וכיכרות לפי תכנון הרמוני וחכם, ולהוביל את עירכם לניצחון! כיף, מעניין והילדים היו מעורבים לאורך כל המשחק. 

איך משחקים  

צרו 11 ערימות של אריחים והכינו את אתר הבנייה: אריחים כמספר השחקנים + 2 נוספים במרכז השולחן. חלקו אריחי פתיחה ואבני בנייה לכל שחקן.
אדריכל יכול לבחור באתר הבנייה את האריח שברצונו להוסיף לעירו. האריח חייב להיצמד לצלע אחת לפחות של אריח קיים בעיר או במפלס גבוה יותר על גבי שלושה משושים. השחקנים ממשיכים בתורם לבחור ולמקם אריחים עד שנשאר אריח אחד בלבד באתר הבנייה. ישנם 5 סוגי רבעים. ניתן לבנות אותם בעיר באופן חופשי, אך הם מזכים בנקודות רק אם הם עומדים בתנאי המיקום הייחודיים ואם ישנה בעיר כיכר בצבע הרובע.
ניתן להעלות את דרגת הקושי של המשחק על ידי הוספת תנאי השמה נוספים. בהוראות מתואר גם אופן משחק לשחקן יחיד. המשחק מסתיים כאשר נותר רק אריח אחד באתר הבנייה ונגמרות ערימות האריחים. כל אדריכל מחשב את הנקודות שלו על פי הכללים. השחקן עם הכי הרבה נקודות הוא המנצח.

מידע כללי: 

סוג משחק 🎲 משחק אסטרטגיה 

גילאים🐣8+   

אקרופוליס משחק חדש
ילד משחק במשחק קלפים חדש

קוד לבוש

קוד לבוש הוא משחק קליל ומהנה וקיבלתי עליו המון המלצות בקבוצות הורים שונות, הוא יצא ממש לא מזמן אז עדיין אין מספיק סקירות עליו.  במשחק עליכם להלביש את חבורת הילדים בשכבות הנכונות בהתאם לעונה ומזג אויר מתעתע: 4 עונות בבת אחת! האם תצליחו להלביש את חבורת הילדים בהתאם? מאתגר, מצחיק וכיף מאוד.  מפתח תפיסה ויזואלית, יכולת תכנון, ריכוז ופתרון בעיות. 

איך משחקים 

בחרו אתגר מהחוברת.
הניחו במעמד הפלסטיק את אריח הדמות המתאים לאתגר שבחרתם. בחרו את אריחי הצבעים והדגמים הדרושים על מנת להתאים בין הדמות שבאריחים לדמות שבחוברת האתגרים. סדרו והניחו אותם בזה אחר זה מתחת לדמות, בסדר ובכיוון הנכונים.כאשר הדמות שקיבלתם זהה לדמות שבאתגר – פתרתם את האתגר.

מידע כללי: 

סוג משחק 🎲 משחקי קלפים  

גילאים🐣4+   

 

כמה מילים אחרונות

החופשה נגמרה אבל אין לי ספק שהמשחקים האלה נשארים ואם יש משהו שלמדתי ואימצתי מהתקופה הזו זה לשלב זמן איכות ומשחק. נשמע מובן מאליו? אולי. אבל אצלנו לפחות יש ימים ולילות שכל אחד נשאב למסך שלו, גם בארוחות וכל המשחקים האלה כאן הכניסו לנו המון זמן איכות שהיה חסר לנו. בקיצור אם אתם מחפשים עוד סקירות דומות ועוד רעיונות למשחקים מופלאים לילדים, אז כדאי לכם לקרוא גם את הסקירות הבאות:

החופשה נגמרה אבל אין לי ספק שהמשחקים האלה נשארים ואם יש משהו שלמדתי ואימצתי מהתקופה הזו זה לשלב זמן איכות ומשחק. נשמע מובן מאליו? אולי. אבל אצלנו לפחות יש ימים ולילות שכל אחד נשאב למסך שלו, גם בארוחות וכל המשחקים האלה כאן הכניסו לנו המון זמן איכות שהיה חסר לנו. בקיצור אם אתם מחפשים עוד סקירות דומות ועוד רעיונות למשחקים מופלאים לילדים, אז כדאי לכם לקרוא גם את הסקירות הבאות:

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...