לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי היכרות לקבוצה שישברו את הקרח

כאמא, ראיתי את האופי המרתיע של מפגשים חברתיים דרך עיניהם של הילדים שלי, גם הקטנים הביישנים וגם בני הנוער הצעירים המופנמים. אירועים אלו, בין אם חגיגות יום הולדת מפוארות, אירועי בית ספר או מפגשים מזדמנים, יכולים לפעמים להפוך לחוויות נפלאות עבור ילדינו.  אני כבר מבינה את הדיאלוג השקט של מבט של ילד סביב חדר מלא בפנים לא מוכרות, את המאבק הפנימי בין הרצון להצטרף לפחד לצאת מאזור הנוחות שלו. זה מראה נפוץ מדי וכזה שכהורים, היינו רוצים שנוכל להקל עליו בעזרת נפנוף פשוט של שרביט קסמים. אבל מה אם הייתי אומרת לכם שיש משהו קרוב לקסם בכל מה שקשור לחימום האווירה ושבירת קרח?  נכון, הפתרון עתיק היומין: משחקי חברה שוברי קרח. 

בפוסט הבא אדריך אתכם במשחקים שונים המותאמים לקבוצות גיל שונות, כל אחד עם הדרך הייחודית שלו לשבור את הקרח ולחמם לבבות קטנים. פעילויות אלו נועדו להיות גמישות, להכיל תחומי עניין שונים. מעבר לצחוק ורוח השטות, המשחקים הללו הם אבני קפיצה לקראת בניית מיומנויות חברתיות. אז קדימה, בואו נתחיל! 

תוכן עניינים

משחקים שוברי קרח - למה זה כל כך חשוב ואני לא ממליצה לוותר על זה? (גם אם זה מביך להם בהתחלה)

כהורים, אנו עדים לעתים קרובות לספקטרום הרגשות שעוברים ילדינו במהלך אירועים חברתיים: הציפייה, העצבנות, ההתרגשות. רכבת הרים רגשית זו היא חלק טבעי מהתבגרות, אך כהורים, אנו כמהים להפוך את החוויות הללו לחיוביות ומעשירות ככל האפשר. כאן נכנס לתפקיד התפקיד העדין אך העוצמתי של משחקי שבירת קרח.

דרך מובנית לאינטראקציה

דמיינו שאתם נכנסים לחדר שבו כולם זרים. כעת, דמיינו את אותו תרחיש אבל עם פעילות מובנית שמנחה את האינטראקציה שלכם. זו הליבה של הסיבה שמשחקי שבירת קרח הם כל כך יעילים. הם מספקים מסגרת ברורה ומרתקת המעודדת ילדים לצאת מהקונכייה שלהם. על ידי קבוצה של כללים ויעדים, הילדים מודרכים כיצד לקיים אינטראקציה, תוך הסרת הסרבול של התחלת שיחה ואינטראקציה מאפס. מבנה זה משמש כרשת ביטחון, המאפשר לילדים להביע את עצמם בגבולות ברורים, מה שבאופן פרדוקסלי משחרר אותם להיות פתוחים ואותנטיים יותר.

אבני בניין לביטחון עצמי ולמיומנויות חברתיות

משחקים לשבירת קרח הם לא רק כלי ליצירת קשרים מיידיים; הם עוסקים בהנחת הבסיס להתפתחות החברתית של הילד. כל משחק משמש כמיני-תרגיל בתקשורת, עבודת צוות ואמפתיה. לדוגמה, כאשר ילד משתתף במשחק של 'אמת או שקר, הוא לא רק משתף עובדות על עצמו; הם גם לומדים להקשיב ולעסוק בסיפורים של אחרים. אינטראקציות אלו, על אף שהן קצרות, הן תרגילים רבי עוצמה בהבנה והתייחסות לאחרים, שהם מרכיבים קריטיים של אינטליגנציה חברתית.

יתרה מכך, תחושת ההישג והשייכות הנובעת מההשתתפות ומלהיות חלק מקבוצה תורמת משמעותית להערכה העצמית של הילד. החיזוק החיובי שמגיע מצחוק והנאה משותפת יכול לאשר באופן עמוק, ולהראות לילדים שאינטראקציות חברתיות יכולות להיות משמחות ומתגמלות.

טיפוח חברויות באמצעות כיף

בלב משחקי שבירת קרח עומד המרדף אחר כיף, השפה האוניברסלית של ילדים. פעילויות אלו נועדו להיות כוללניות, להבטיח שכל ילד, ללא קשר לאישיותו או ליכולותיו, יוכל להשתתף ולתרום. כאשר ילדים עוסקים במשחק, מחסומים יורדים. ההבדלים הופכים פחות חשובים מהמטרה המשותפת של המשחק, בין אם זה פתרון תעלומה במשחק 'מאפיה' או יצירת קשר אנושי. המיקוד המשותף הזה מטפח תחושת אחדות ואחווה, ומניח את הבסיס לחברות שאולי לא היו נוצרות במסגרת חברתית קונבנציונלית יותר.

הכללה: כל ילד הוא חלק מהמעגל

אחד ההיבטים היפים ביותר במשחקי שבירת קרח הוא ההכללה המובנית שלהם. המשחקים הללו נוצרו כדי לוודא שאף ילד לא ירגיש בחוץ. בתכנון, הם דורשים השתתפות מכולם, ומבטיחים שכל ילד ייראה, נשמע ומעורב. הכלה זו חיונית כדי לעזור לילדים להבין את הערך של כל פרט בקבוצה ומקדמת תרבות של כבוד ואמפתיה.

לבסוף, אי אפשר להדגיש יתר על המידה את אלמנט הכיף. בעולם שבו ילדים מתמודדים לעתים קרובות עם לחצים בבית ספר ושגרות מובנות, השמחה הטהורה והבלתי מעורערת של המשחקים האלה יכולה להיות שינוי מרענן. כיף הוא המפתח שפותח את הצחוק, הרפיה וההנאה האמיתית של להיות ברגע עם אחרים. ברגעים אלה של צחוק משותף ותחרות שובבה ילדים מוצאים מכנה משותף ויוצרים קשרים שחורגים מהמשחק.

משחקי שוברי קרח לילדים לפי גילאים

גילאי 5-7:

ברווז, ברווז, אווז: משחק קלאסי שבו ילדים יושבים במעגל, וילד אחד מסתובב ומקיש בראשים ואומר "ברווז" עד שהם בוחרים מישהו ואומרים "אווז". לאחר מכן, על האווז לרדוף אחרי המתויג מסביב למעגל בניסיון לתייג אותם לפני שהם תופסים את מקומם. זו דרך נהדרת לגרום לילדים לזוז ולצחוק!

כיסאות מוזיקחים: שימו מוזיקה ובקשו מהילדים לרקוד מסביב לכסאות. כשהמוזיקה נפסקת, כולם חייבים להתיישב על הכיסאות, (ותמיד מוציאים כסא אחד החוצה) ככה שמי שלא מספיק נפסל. ככה ממשיכים עד שנשאר כסא אחד ומכריעים את המנצח.

סיימון אומר: המשחק הזה מושלם ללמד ילדים לשים לב ולעקוב אחר ההוראות. ילד אחד משחק 'סיימון ונותן פקודות לאחרים. אם סיימון אומר "סיימון אומר קפצו", כולם קופצים, אבל אם סיימון רק אומר "קפצו", אלו שקופצים בחוץ.

גילאי 8-10:

שתי אמיתות ושקר: כל ילד אומר שלושה דברים על עצמו, שתי אמיתות ושקר אחד. שאר חברי הקבוצה צריכים לנחש מי מהם הוא השקר. משחק זה מצוין כדי לגרום לילדים לחלוק עובדות מעניינות על עצמם ומעודד חשיבה ביקורתית.

גילאי 11-15:

האם אתה מעדיף: משחק בחירות שבו ילדים צריכים לבחור בין שני תרחישים. זה מעורר שיחה ועוזר לילדים ללמוד על אהבותיו, אי-אהבתם ותהליכי החשיבה של זה.

מאפיה: משחק מורכב יותר לילדים גדולים יותר, הכולל אסטרטגיה, משחקי תפקידים. הקבוצה מחולקת לחברי המאפיה, אזרחים ותפקידים אחרים, והם חייבים להבין מי הם חברי המאפיה לפני שיהיה מאוחר מדי.

נערות משחקות יחד וצוחקות

משחקי שוברי קרח נוספים שמתאימים לכל הגילאים

לשבת לקום – משחק בתנועה מלהיב ואנרגטי

6 דמויות בתנועות שונות מופיעות 8/9/10 על כל קלף. עומדים מסביב לשולחן או יושבים במעגל. מרימים קלף מהערמה ומנסים להיות הראשונים שיחקו את התנועה שעושה הדמות שמופיעה הכי הרבה פעמים על הקלף! מצחיק וכיף לשחק עם חברים ומשפחה בכל קבוצה ובכל גיל

איך משחקים 

המשחק כולל 6 דמויות בתנועות שונות המופיעות 8/9/10 פעמים על כל קלף. בחרו מרחב מתאים למשחק – שולחן (גבוה או נמוך) שכל המשתתפים יוכלו לעמוד סביבו ולנוע בחופשיות או במקום שניתן לשבת בו במעגל.
הרימו קלף מהערמה ונסו להיות הראשונים לחקות את התנועה שעושה הדמות שמופיעה הכי הרבה פעמים על הקלף! חכו את התנועה שזמות זו עושה.

הצלחתם לזהות ולחקות ראשונים? הקלף שלכם. הצלחתם לאסוף 10 קלפים – ניצחתם!

מילה טובה- משחק מפרגן

כמה קל לתת מילה טובה, לפרגן ולשמח מישהו! בזוגות, בקבוצות, בכל מקום וזמן. מתאים לגיבוש קבוצתי, משפחתי וחברתי.

איך משחקים

יושבים במעגל, מרימים קלף, לפי תור, ובוחרים למי מהמשתתפים להתייחס. משלימים את המשפט שעל הקלף בהתאמה לבחירה.
קלפים של משחק מילה טובה
דרך נוספת ליהנות מהמשחק: כולם משלימים את אותו משפט – כל משתתף מתייחס למשתתף היושב לצידו.
קלפים של משחק מילה טובה
אם חוגגים יום הולדת או אירוע מיוחד, כל אחד מהמשתתפים יפרגן לבעל השמחה עם הקלף שהרים. 

סיפור בקוביות פעולות ומעשים

הטילו את הקוביות וצרו על פי האיורים שלהן סיפורים משלכם! יש אין סוף אפשרויות לסיפור בקוביות, ובכולן תיהנו משעות של כיף יצירתי לכל גיל. במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין בו תשובות לא נכונות. המשחק מתאים כסיפור לפני השינה, לסיפורים בנסיעה, לתרגול הבעה והקשבה, כהשראה ליצירתיות או כדי "לשבור את הקרח" במפגשים חברתיים.

איך משחקים?
במשחק עם חברים ובני משפחה, כל אחד בתורו יהיה המסַפֵּר. המסַפֵּר הראשון מטיל את 9 הקוביות. כדאי להתחיל את הסיפור ב"היהֹ היה" ולהמשיך עם סיפור שמקשר בין כל 9 האיורים שבפיאות העליונות של הקוביות. התחילו באיור הראשון שמושך את תשומת לבכם. כדאי להשתמש ב-3 קוביות לפתיחת הסיפור, 3 נוספות לאמצע הסיפור, ו-3 הנותרות לסוף הסיפור. במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין פה תשובות לא נכונות.

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...