לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי קלפים מומלצים שיעסיקו את הילדים במשך שעות!

אם יש משהו משותף לחורף ולקיץ הישראלי – זה שיש ימים בהם אנחנו מוצאים  את עצמנו בהתכנסות בביתנו הממוזג והנעים עם הילדים. בין אם זה בגלל שחם מדי כדי ללכת לבריכה, או שאולי אתם קוראים את המילים הללו ביום גשום, אין ספק שהאתגר המרכזי הוא למצוא תעסוקה לילדים. אבל אם ניזכר בילדות שלנו – מה היינו עושים? משחקים! ואחת הדרכים הנפלאות להעביר את הזמן זה במשחק קלפים מהנה סביב השולחן, או על השטיח – ואם יש כוס שוקו חם או קר בתמונה, אז אתם מסודרים!

משחקי קלפים לא רק מצחיקים ומותחים, הם גם מסייעים לפיתוח מיומנויות אישיות וחברתיות שיהיו עמוד התווך של ילדכם במהלך הדרך. אז, שתי ציפורים במשחק אחד כבר אמרנו? שילוב נהדר בין הנאה להתפתחות זה המתכון המנצח לחורף מוצלח וחיים מאושרים.  ריכזנו עבורכם כמה ממשחקי קלפים המומלצים ביותר .

תוכן עניינים

משחקי קלפים לילדים  זב ללא ספק אחת הפעילויות המשעשעות ביותר למבוגרים ולילדים גם יחד. מי מאיתנו לא מצא את עצמו מרים חפיסת קלפים כדי להפיג את השעמום או כדי לארח חברים בערב שישי. אין ספק שמדובר ברגעים אדירים של כייף וצחוק, בין אם מדובר במשחקי תפקידים, הוראות, תחרות או זיכרון, הם בהחלט מעשירים את הזמן שלנו בקשת רחבה של רגשות חיוביים.

מלבד היותם אלטרנטיבה נפלאה, בריאה (וזולה) למשחקי ווידאו מול המסך, משחקי קלפים מציעים שורה שלמה של יתרונות חינוכיים ורגשיים. במילים אחרות, אנחנו לגמרי יכולים להסתכל על משחקי קלפים כמקדמי תחרות בריאה, כמו גם לאינטראקציה חברתית יעילה והם יכולים לעורר את ההתפתחות של שלל מיומנויות כמו מהירות תגובה, תכנון ופתרונות, חשיבה לוגית, יצירתיות, פיתוח דמיון ועוד. 

אצלינו בפוקסמיינד תמצאו שלל משחקי קלפים שיגדירו מחדש את המונח זמן איכות – משחקים בפיתוח כחול לבן, או בינלאומיים. מה שבטוח, הם יעזרו לכם להכיר זה את זה טוב יותר.

למה כדאי לכם לבלות יותר זמן במשחקי קלפים?

משחקי קלפים יעזרו לילדיכם לפתח את הכישורים המוטוריים, הקוגניטיביים והרגשיים שלהם. הם מועילים במיוחד למיומנויות כמו, תיאום עין-יד – הפעולה הפשוטה של החזקת קלפים בידיים הקטנות שלהם, עוזרת לילדים לפתח את שתי המיומנויות המוטוריות העיקריות הללו. כמו כן הם יעזרו להם לשפר את הזיכרון ולעבוד על זריזות מחשבה ותגובה. הגיל המינימלי למשחקים הללו הוא בדרך כלל 4+.

  • משפר מיומנויות קוגניטיביות- הכישורים הקוגניטיביים המופעלים ממשחקי קלפים עם ילדים הם רבים ומגוונים: החל משינון ועד התאמה, זיהוי מספרים ותבניות וקידום מושגים מתמטיים מורכבים יותר בהתאם לרמת הקושי. הגדלת האתגרים גורמת לילדים להשתמש יותר באינטלקט שלהם במתן פתרונות ובמציאת דרכים חדשות לנצח. עם זאת, המשחק צריך להיות כל הזמן מהנה, כדי לשמור על הילדים ממוקדים. מסיבה זו משחקים רבים משלבים אלמנטים של צחוק ולא מעט שטויות, שיאזנו את הצד שמנתח את הנתונים הסביבתיים לאורך המשחק וגם, כי השמחה היא חלק חשוב בחיינו.
  • מפתח אינטליגנציה רגשית- מה לגבי הבריאות הרגשית? ילדים מקיימים אינטראקציות עם קרובי משפחה וחברים בסביבה מוכרת ומעודדים אותם לקחת חלק בתחרות ידידותית. השגת המטרה והניצחון לא פחות חשובה מהיכולת להתמודד עם הפסד. משחקי קלפים מלמדים סבלנות ומשחק הוגן מגילאים צעירים. משחקי חברה של ילדים שכוללים קלפים דורשים תקשורת ויצירת שיח אחד עם השני, תוך ניהול משא ומתן, הבנת הכללים ואפילו לרמות במשחק, לדבר על זה ואולי אפילו לשנות חלק מהחוקים זה חלק חשוב התפתחות שהמשחק מציע. משחקי קלפים מייצרים שיח פורה, גם אם נדמה לנו המבוגרים שהילדים רק מתווכים, הם למעשה לומדים לתקשר בכל הרבדים הרגשיים וזה בהחלט דבר חשוב להמשך החיים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על משחקי הארי פוטר המומלצים ביותר >> 

הנה כמה דוגמאות למשחקי קלפים שיעסיקו את ילדכם במשך שעות ארוכות...

#1 קווירקל בקלפים

אם הילד שלכם אוהב משחקי אסטרטגיה מעניינים אז קווירקל זה משחק במיוחד בשיבלכם! מדובר במשחק צבעוני וצורני, מצוין לבילוי משפחתי ונהדר! במשחק הזה עליכם לשמור על החדות וליצור סריה של קלפים שכולם יהיו באותו הצבע וצורה, הצלחתם? מגיע לכם בונוס קווירקל!

  • המשחק מיועד ל- 2 עד 4 שחקנים ומתאים לגילאי 8 ומעלה.

איך משחקים בזה?

שלב ראשון: בכל סיבוב על כל  שחק להיפטר מקלף אחד לפחות ולהניח אותו על השולחן, במידה ואין לכם קלף מתאים התור מדלג אל השחקן הבא.

שלב שני: בכל סיבוב ניתן להתחיל סריה חדשה, תוכלו להוסיף אותה לסריה הקיימת או להחליף בינה ובין הקלפים האחרים הנמצאים על השולחן כדי להשלים את הסריות האחרות. כל שחקן יכול לבצע יותר מפעולה אחת בזמן התור שלו.

שלב שלישי: אחרי שהקלף האחרון נלקח מהקופה, כל השחקנים רשאים לבצע תור נוסף. השחק שלקח את הקלף האחרון מהקופה יהיה זה שישחק אחרון. המשתתף שאסף הכי הבה קווירקלים יוכרז כמנצח! אם יש תיקו, שני השחקנים ייחשבו כמנצחים.

משחקי קלפים מומלצים לילדים

#2 דאבל מפרץ ההרפתקאות

אתם מוכנים למשחק האדיר שכולל חמישה משחקים שונים באותה הקופסה?! במשחקים הללו תצטרכו לגייס את מיטב המהירות, תשומת הלב וחדות ההבחנה כדי לנצח. לכל זוג קלפים יש סימן משותף, עליכם למצוא אותם לפני כולם ולקרוא "דאבל!"

  • המשחק מיועד ל- 2 עד 5 משתתפים ומתאים לגילאי ארבע ומעלה.


קטגוריה: משחקי קלפים.

מה בקופסה: 30 קלפי משחק.

פיתוח מיומנויות: מסייע לחיזוק תשומת הלב, מהירות התגובה וכושר ההבחנה בין פרטים.

איך משחקים בזה

שלב ראשון: מחלקים לכל משתתף קלף, לאחר מכן כל המשתתפים חושפים את הקלפים שלהם ביחד. על השחקנים לסקור במהירות את הקלפים שלהם ולמצוא את הסמל המשותף להם ולקלף שבקופה המרכזית.

שלב שני: המשתתף הראשון שמוצא את הסמל המשותף שלו עם הקלף שבקופה המרכזית, מכריז ומתאר את הסמל והוא רשאי לקחת את הקלף מהקופה ולהניח אתו על גבי הקלף שלו. כך הוא צובר עוד קלף ולאחר מכן הוא הופך קלף נוסף בקופה המרכזית. המשחק ממשיך כך, עד שכל הקלפים בקופה נגמרים.

שלב שלישי: המשתתף שמנצח, הוא זה שצבר הכי הרבה קלפים.

משחקי קלפים שילדים אוהבים

#3 שרלוק – משחק קלפים בלשי 

הילד שלכם אוהב חידות ומשחקי חשיבה מאתגרים? אז המשחק הבא בשבילכם! שרלוק הוא משחק קלפים בלשי ומרתק במיוחד! עליכם לסדר את קלפי הרמזים בעיגול ויחד עם שרלוק הבלש המפורסם חוקרים במסלול. 

איך משחקים? 

ראשית מסדרים את הקלפים בעיגול ואת שאר החפיסה מניחים באמצע. כעת, צריך להתבונן טוב ולנסות לזכור איזה קלפי רמזים נמצאים והיכן ולאחר מכן הופכים את כל הקלפים למטה. 

בשלב השני, כל שחקן בתורו מנסה להיזכר איזה רמז מסתתר בצד השני של הקלף אשר לידו שרלוק עומד. הצלחתם? מצוין! תזיזו את שרלוק הבלש על מסלול הקלפים בהתאם לחץ ולמספר שעל הקלף. כך תמשיכו לחשוף את כל הרמזים ולאסוף את הקלפים. 

מתי מנצחים? מתי ששרלוק הבלש מגיע לרמז שכבר הצלחתם לחשוף – אז זכיתם ברמז! מי שמצליח לזכות לפחות ב-6 קלפי רמזים הוא המנצח הגדול. 

שרלוק כמשחק קלפים מומלץ לילדים

#4 בול בפוני!

בול בפוני הוא אחד המשחקים הפופולרים שלנו – גם בארת וגם בחו"ל.  במשחק הזה עליכם להיות הראשונים שנפטרים מכל הקלפים שביד שלכם. איך עושים את זה? אתם רק צריכים להתאים בין סוגי תספורות השיער הפרועות והצבעוניות. נשמע לכם קל? בואו נראה, הצמידו בין סוגי הקוקואים, בין פאנקיסטים עם מוהיקן ובין תספורות מפונפנות! הראשון שנפטר מכל הקלפים והתספורות – יזכה בתואר "פרוע" במיוחד!

המשחק מיועד ל- 2 עד 6 שחקנים ומתאים לגילאי שש ומעלה. 

 

איך משחקים בזה?

שלב ראשון: המשחק מורכב מחמישה סיבובים, כאשר כולם משחקים ביחד בלי תורות בכלל!  לוקחים מהקופה קלפים, הכי מהר שיכולים. השחקן הראשון הנפטר מכל הקלפים קורא, "פרוע"!

שלב שני: כאשר מחלק הקלפים מכריז על סבב נוסף, אתם יכולים לבחור בין להתחיל ערימה חדשה, באמצעות איחוד בין שני קלפים דומים או יותר או להמשיך את הערמות הקיימות על ידי הנחת קלף זהה לקלף שבראש הערמה.

שלב שלישי: אם אין לכם קלף דומה ופרוע להוריד, אתם יכולים לקחת קלף אחד או יותר מהקופה עד שייצא לכם קלף זהה להוריד לראש הערמות שלכם. עליכם להפטר מכל הקלפים הכי מהר ולקרוא, "פרוע" לפני שאר המתמודדים.משחק קלפים פרוע במיוחד! במשחק הזה עליכם להיות הראשונים שנפטרים מכל הקלפים שביד שלכם. איך עושים את זה? אתם רק צריכים להתאים בין סוגי תספורות השיער הפרועות והצבעוניות. נשמע לכם קל? בואו נראה, הצמידו בין סוגי הקוקואים, בין פאנקיסטים עם מוהיקן ובין תספורות מפונפנות! הראשון שנפטר מכל הקלפים והתספורות – יזכה בתואר "פרוע" במיוחד!

 

👈 בואו לקרוא את הביקורת של טלי על המשחק בול בפוני 

משחקי קלפים מומלצים

#5 סלאפי ספיד

עוד משחק מופלא מבית פוקסמיינד שיוכל להעסיק את הילדים שלכם במשך שעות! במשחק סלאפי ספיד, מצמצתם? פספסתם! שולפים ומתאימים בין הקלפים במהירות הבזק. היו הראשונים להיפטר מהקלפים באמצעות הרמזים הנכונים. ואם זה לא מספיק את יכולים לשנות את גרסת המשחק ולהפוך אותה למאתגרת יותר. בעלון ההוראות תמצאו רעיונות לגרסאות נוספות רבות.

המשחק מיועד ל-2 עד 6 משתתפים ומתאים לגילאי 8 ומעלה.

איך משחקים בזה?

שלב ראשון: כל שחקן מקבל חמישה קלפי תמונות דו צדדיים ומניח אותם לפניו. מניחים את ערמת קלפי הרמזים במרכז השולחן כאשר הם הפוכים. כל משתתף יכול להפוך בתורו קלף רמז ולהניח אותו באמצע השולחן. עליכם להסתכל היטב על הקלף משני צדדיו ולמצוא את התמונה שמתאימה לקלף הרמז שלכם.

שלב שני: המתמודד הראשון שמצליח למצוא את התמונה שמתאימה לרמז, רשאי להיפטר מקלף התמונה הזה ולפתוח קלף רמז חדש לשולחן.

שלב שלישי: הראשון שנפטר מכל קלפי התמונות שלו, מנצח במשחק!

#6 תפוס ת'קשר 

אם מתחשק לכם משחק קלפים מותח ומהיר במיוחד תפוס ת'קשר הוא במיוחד בשבילכם! המשחק מפתח מיומנויות חשובות כמו הבנה, מהירות תגובה, תכנון ופתרון בעיות ועוד! במשחק כל המשתפפים למעשה משחקים בו זמנית והמטרה היא לתפוס את הכרטיסים באמצעות תופסני הוואקום – מי שהכי מהיר וחד זוכה בניצחון הגדול! 
 
  • המשחק מתאים ל2 עד 4 משתתפים. 

 

איך משחקים? 

ישנן 2 דרכים לשחק כאן:

באפשרות הראשונה עליכם לסדר את כרטיסי המאפיינים בריבוע עם הפנים למעלה ובכל תור יש לפתוח כרטיס עצמים אחד. 

אפשרות שניה היא לסדר את כרטיסי העצמים (הכרטיסים הכתומים) בריבוע ובכל תור לפתוח כרטיס מאפיינים. 

כעת, עליכם להחיזק את תופסני הוואקום על מנת להיות הראשונים שמצליחים לתפוס 2 כרטיסים שקשורים לכרטיס אשר חשפתם. 

המטרה של המשחק היא להשתמש ביכולות האסוציאטיביות כדי למצוא עצמים ומאפיינים אשר קשורים זה לזה – וכך למעשה להתחיל ליצור סטים. 

מי מנצח? 

בסיום המשחק (לאחר כ10 סבבים) סופרים מי מהשחקנים זכה בהכי רבה סטים – אותו שחקן הוא המנצח הגדול! 

תיקו? משחקים עוד סבב עד שמכריעים. 

תפוס ת'קשר משחק קלפים מהנה

פוקסמיינד – משחקים שילדים אוהבים

משחקי קלפים הם דרך נפלאה לבלות ביחד כמשפחה או עם חברים, הם ממלאים אותנו בשלל רגשות ובלי שנשים לב, הם מעשירים את ארגז הכלים שלנו בשלל מיומנויות נדרשות.

אנו בחברת Foxmind מזמינים אתכם להנות ממגוון משחקי הקופסא האיכותי שלנו, שיספק לכם לא מעט רגעים של כייף גדול.

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...