לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

ביקורת משחק בול בפוני

הגיע הזמן לשחרר את הטירוף ולצלול המשחק המטורף בול בפוני! לא מכירים? פעם ראשונה שלכם? אל דאגה, בדיוק בשביל זה אני כאן. אבל קודם, תאספו את כל המשפחה והחברים סביב השולחן, ערבבו את הקלפים ותתכוננו להיחסף לשעות של הנאה! איך משחקים? מה היתרונות? מה כל כך אהבתי במשחק? אני הולכת לספר לכם הכול! 

על הרומן שלנו עם משחקי קלפים ועל המשחק בול בפוני

כאמא בחופשת לידה – החיים שלי הם מערבולת של רגשות לצד הרפתקאות. התחלתי לכתוב בלוג בו אני משתפת את האהבה שלנו למשחקים עם סקירות של כל המשחקים הכי שווים שיצאו ולא סתם משחקים – חשוב לי שאלה יהיו משחקים שבאמת מביאים ערך לילדים.

היום, אני מתרגשת ממש להציג לכם את משחק הקלפים שכולנו התמכרנו אליו – בול בפוני!

אבל לפני שנתחיל בסקירה, אני רוצה לשתף אותכם קצת למה אנחנו כל כך אוהבים משחקי קלפים. הכל התחיל לפני שנים כשחברת ילדות שלי הכירה לי את הקסם של חפיסת קלפים פשוטה. מאותו רגע, התמכרתי! מה שהכי כובש אותי במשחקי קלפים הוא הרבגוניות שלהם.  עם כמה קלפים בלבד, אפשר לצאת להרפתקאות מרגשות, להשתתף בקרבות אסטרטגיים, או פשוט לחלוק צחוק והמון כיף במשך שעות ולשכוח מהעולם.

זו הפכה למסורת במשפחה שלנו להתאסף סביב שולחן המטבח כל סופ"ש וכל פעם אני מופתעת מכמה ערך הם מביאים לחיינו. 

משחקי קופסה באופן כללי, שכוללים משחקי קלפים, הם לא רק מקור להנאה. הם כלים רבי עוצמה המטפחים חיבור, תקשורת וחשיבה ביקורתית. באמצעות משחקי קופסה, הילדים שלי למדו שיעורי חיים חשובים כמו רוח ספורטיבית, פתרון בעיות וחשיבה אסטרטגית. למשחקים האלה יש את יכולת המדהימה לקרב אנשים, לגשר על פערי דורות ופתח מיומנויות חשובות. 

עכשיו, הרשו לי לספר לכם למה אני מעריצה את Foxmind – חברת המשחקים שלעולם לא מפסיקה להדהים אותי. בפוקסמינד לדעתי הבינו את המהות של משחק – בכל היבט.  יש להם כישרון ליצור חוויות סוחפות, מרתקות ונגישות לשחקנים בכל הגילאים.  אבל לא רק המשחקים עצמם הופכים את  פוקסמיינד לחברה אהובה – אלא גם  חדשנות ויצירתיות.  המשחקים שלהם מעוצבים בקפידה, ומשלבים הנאה לצד למידה, חוקים אינטואיטיביים ועלילה ששומרת על השחקנים ערנים. לפני כמה חודשים נתקלתי במשחק בול בפוני – זה לא המשחק הכי חדש שלהם, אבל האמת שהופעתי מזה שפספסתי אותו, ואני כאן עם ביקורת – מה אהבנו ומה פחות, איך משחקים ועוד. 

אריזת משחק בול בפוני

מה אנחנו חושבים על בול בפוני?

יש כל כך הרבה דברים לאהוב במשחק הקלפים המופלא הזה. בראש ובראשונה, יצירת האמנות הצבעונית הזו משכה מיד את תשומת ליבנו. האיורים המדליקים הביאו את המשחק לחיים והוסיפו המון לאווירה. 

אחד ההיבטים שנהניתי במיוחד בבול פוני, זה הפשטות שלו. הכללים קלים להבנה, מה שהופך אותו לנגיש גם לשחקנים צעירים. זה המשחק המושלם להציג בפני מצטרפים חדשים או לשחק עם קבוצה גדולה יותר של חברים ובני משפחה. המטרה של התאמת תסרוקות מטורפות במהירות האפשרית גרמה לכולנו לצחקק כדי למצוא את הקלפים הנכונים. האופי המהיר של המשחק שמר על רמות ההתרגשות וריכוז גבוהות  גבוהה והבטיח שאף סיבוב לא יהיה משעמם. 

היבט נוסף שמאוד אהבתי זה שהמשחק מאוד מעודד חשיבה מהירה. זה אתגר את התפיסה החזותית והרפלקסים שלנו, והפך כל סיבוב למירוץ נגד הזמן. זה היה מדהים לראות איך הילדים שלי, גל ואיתן, פיתחו במהירות את כישוריהם והתחילו לבנות אסטרטגיה כדי להערים על יריביהם. הם הפכו חדים להפליא באיתור תסרוקות תואמות וגניבת קלפים בערמומיות זה מזה, מה שהוביל להתקפי צחוק ותחרות בריאה.

עבור גל האושר היה בתסרוקות המצחיקות. היו לה פרצי צחוק בלתי נשלט בכל פעם שחשפה קלף עם פאה. מצד שני, איתן אהב את האתגר ולהיות הראשון שצועק "פרוע!" 

ילדה משחקת במשחק עם עוד ילד

אז איך משחקים?

הכנת המשחק

הכינו דף וכלי כתיבה לרישום הנקודות. ערבבו את הקלפים וחלקו אותם הפוכים על פי החלוקה הבאה:

  • 4-2 משתתפים: 7 קלפים לכל שחקן
  • 6-5 משתתפים: 5 קלפים לכל שחקן

 

לאחר החלוקה הביטו בקלפים שלכם וסדרו אותם בסדר הנוח לכם. את ערימת הקלפים הנותרים מניחים כשפניהם כלפי מטה במרכז השולחן. הפכו את שני הקלפים העליונים והניחו אותם גלויים משני צידי הערימה. אם הם זהים, הניחו אותם זה על זה. 

המשחק בנוי מחמישה סבבים. אין במשחק תורות – כולם משחקים בו-זמנית. מושכים ומורידים קלפים מהר ככל האפשר, עד שאחד מהשחקנים נפטר מכל הקלפים שלו ומכריז: "פרוע!".

כשהמחלק מכריז על תחילת הסבב, באפשרותכם לבצע אחד משני הצעדים הבאים: * להתחיל ערימה חדשה על ידי הנחת שני קלפים זהים או יותר מבין הקלפים שבידיכם. * להניח קלף זהה לקלפים שבערימה קיימת.

אם אין לכם קלף זהה להוריד, עליכם לקחת קלף אחד או יותר מהקופה, עד שיהיה לכם קלף להוריד. היפטרו מכל הקלפים והכריזו "פרוע!" לפני כולם. השחקן עם מספר הנקודות הנמוך ביותר בתום חמישה סבבים – מנצח!

קלפים של משחק בול בפוני
קלפים של משחק בול בפוני

סוף המשחק

בתום הסבב החמישי סוכמים את כל הנקודות. מי שצבר את כמות הנקודות הנמוכה ביותר, הוא המנצח! אם תרצו לשחק זמן ארוך יותר, החליטו מראש על מספר סבבים גבוה יותר. הערה: במקרה הנדיר שבו כל השחקנים נותרים בסוף המשחק עם קלף אחד ביד שלא ניתן להוריד, הסבב מסתיים בתיקו. בסבב כזה לא צוברים נקודות, אוספים את הקלפים ומתחילים סבב חדש.   

איזה מיומנויות בול בפוני יכול לעזור לילדיכם לפתח?

בול בפוני הוא לא רק משחק כיפי – אלא הוא גם מגיע עם מספר כמה הזדמנויות למידה נהדרות ופיתוח מיומנויות שונות. הנה כמה מהם: 

תפיסה חזותית: בול בפוני מאתגר את השחקנים לזהות ולהתאים במהירות תסרוקות דומות על הקלפים. זה עוזר לפתח מיומנויות תפיסה חזותית, בגלל שהשחקנים צריכים להתבונן ולנתח את התמונות על הקלפים כדי למצוא התאמות.

תשומת לב ומיקוד: האופי המהיר של בול בפוני  מחייב את השחקנים להישאר קשובים וממוקדים לאורך כל המשחק. הם צריכים לעקוב אחר הקלפים, להישאר מודעים לפעולות של שאר השחקנים, ולהיות מוכנים להגיב במהירות. 

מהירות: בול בפוני הוא מרוץ נגד הזמן, כאשר שחקנים מנסים להיות הראשונים לזהות ולצעוק פרוע! היבט זה של המשחק עוזר לשפר את הרפלקסים וזמני התגובה. שחקנים לומדים לחשוב ולפעול במהירות, ומאמנים את המוח שלהם לעבד מידע בצורה מהירה יותר..

חשיבה אסטרטגית: בעוד שהמשחק עשוי להיראות כמו משחק קלפים פשוט, יש שם כמה אלמנטים אסטרטגיים. שחקנים יכולים לבחור להחזיק אסטרטגית בקלפים מסוימים כדי לשבש את התוכניות של יריביהם או כדי למקסם את הסיכויים שלהם לנצח.

ספורטיביות ומיומנויות חברתיות: המשחק בול בפוני מקדם ספורטיביות ואינטראקציה חברתית. שחקנים לומדים לחגוג את ההצלחות שלהם תוך קבלת תבוסות ברוח ספורטיבית. זה יכול לעזור בחיזוק ילדיכם מבחינה חברתית.

זיהוי דפוסים:  המשחק כולל זיהוי דפוסים ודמיון בין קלפים שונים. שחקנים מפתחים את היכולת לזהות תכונות ולהבחין במהירות בסטים תואמים. 

תיאום עין-יד: בול בפוני דורש מהשחקנים לסרוק ולאתר קלפים במהירות, ולשפר את תיאום עין-יד שלהם. המשחק מאתגר את השחקנים לעבד מידע חזותי. 

 

כמה מילים אחרונות

בול בפוני הפך להיות לאחד המשחקים האהובים עלינו. זה משחק שמקרב, מגבש ומספק המון רגעים של צחוק לצד תחרותיות בריאה. הכללים קלים ללמידה, הסבבים מהירים והופכים אותו למושלם עבור מגוון של גילאים. 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...