לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

שיחקנו בפרש החכם וזה מה שאנחנו חושבים

כאמא לשני ילדים אנרגטיים, אני ומשפחתי תמיד מחפשים משחקי קופסא מרגשים המשלבים אסטרטגיה וכיף. ערבי המשחק שלנו הפכו לרגעים יקרים של של בונדינג והרפתקאות, שבהם אנו חוקרים עולמות חדשים, מאתגרים את מוחנו ויוצרים זיכרונות משותפים. לאחרונה, המרדף הבלתי פוסק שלנו אחר המשחק המושלם הוביל אותנו לגלות פנינה אמיתית בין ים האפשרויות: "הפרש החכם". מהרגע שהתחלנו לשחק במשחק הנפלא הזה, הוא כבש את דמיוננו וביסס את עצמו במהירות כמועדף על מדך המשחקים.  בסקירה זו, אני הולכת לתת סקירה על המשחק, איך משחקים, מה אהבנו, מה היתרונות ועוד. אז קדימה- בואו נתחיל.

קצת על המשחק ולמי הוא מתאים

הפרש החכם הוא משחק חשיבה אסטרטגי שמצריך תוכנית פעולה כדי לנצח בו! המשחק מסייע בפיתוח אסטרטגיות חשיבה, תכנון  מהלכים, שיפור הזיכרון ועוד. מיועד לשני שחקנים, למבוגרים ולילדים החל מגיל 8 .

את המשחק המציא חיים אפרים, והוא מבוסס על סיפור אודות פרש בגרמניה בסוף המאה ה,19-משהתפרסם בזכות סוסו בעל היכולת האינטלקטואלית יוצאת הדופן לענות נכונה על שאלות בחשבון. הפרש אימן את סוסו
להקיש בפרסותיו בתגובה לשאלות שהתשובה עליהן היתה מספרית, ומספר ההקשות שהשמיע הסוס היה התשובה המבוקשת.

אחד היתרונות הבולטים של המשחק הפרש החכם זה היכולת שלו לספק חווית משחק נגישה אך עשירה אסטרטגית. החוקים יחסית פשוטים, מה שמקל על ילדים ומבוגרים כאחד לתפוס את המושגים הבסיסיים. המשחק יוצר איזון עדין בין פשטות למורכבות, ומאפשר לשחקנים ברמות מיומנות שונות ליהנות ממנו יחד. בין אם אתה אסטרטג ותיק או הרפתקן מתחיל, הפרש החכם מציע חוויה שכל המשפחה יכולה ליהנות ממנה.

איך הייתה החוויה שלנו?  

לשחק עם הילדים שלנו הייתה חוויה נפלאה. המשחק הפרש החכם מעודד חשיבה ביקורתית וקבלת החלטות, ומעצים את ילדינו לתכנן אסטרטגיה, לתכנן את המהלכים שלהם ולהסתגל למשימות המשתנות ללא הרף. זה היה משמח לראות את הצמיחה שלהם כשהם מפתחים כישורי פתרון בעיות.

עבורנו, כהורים חובבי אסטרטגיה, הפרש החכם מספק את הכמיהה שלנו לעומק ולאתגר. המשחק מציע אינספור אפשרויות אסטרטגיות, מניהול משאבים ועד פריסת כוחות אסטרטגית בשדה הקרב. לכל החלטה יש משקל ויכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאות. הפרש החכם דורש תכנון קפדני, הסתגלות וסיכונים מחושבים. אנו מצאנו את עצמנו שקועים במורכבויות הטקטיות, מחפשים כל הזמן דרכים לתמרן את היריבים שלנו ולהשיג ניצחון. 

אין ספק שהמשחק הפך לתוספת אהובה לאוסף משחקי הקופסה שלנו. הנגישות, האתגר והעומק האסטרטגי הופכים אותו לבחירה מושלמת.

הפרש החכם משחק קופסא

איך משחקים?

למרות שמדובר במשחק מורכב – הוא עדין יחסית פשוט להבנה. הניחו את האריחים על 16 הריבועים הנמצאים במסגרת הלוח (ריבועי ההתחלה), כפי שמוצג בתמונה – אריח כהה ואחריו אריח בהיר וכן הלאה סביב הלוח.

השחקן שמשחק עם האריחים הבהירים מתחיל בהזזת אחד האריחים שלו למגרש המשחק. כל אריח יכול לזוז כמו פרש בשחמט: 2 צעדים קדימה ו 1- הצידה או 2 צעדים הצידה ו 1- קדימה.

המשחק מסתיים כאשר אחד השחקנים יוצר רצף של 4 אריחי משחק בצבע שלו, בשורה, באלכסון או במבנה של ריבוע,.

הפרש החכם משחק

מה היתרונות של המשחק האביר החכם (ויש המון)

אז מעבר לכל הכיף, אני מניחה שכבר הבנתם שהפרש החכם הוא לא סתם משחק קופסה רגיל; זוהי הרפתקה יוצאת דופן שלוקחת את הילדים הקטנים שלנו למסע של אסטרטגיה, דמיון ופיתוח מיומנויות חדשות! 🏰✨

בראש ובראשונה, בואו נדבר על היתרונות המדהימים שהמשחק הזה מציע. כמו שכבר ציינתי, הפרש החכם הוא שילוב מושלם של כיף לצד חינוך, המאפשר לילדים לשפר מגוון רחב של מיומנויות חשובות, כמו לדוגמה   חשיבה אסטרטגית. כשהילד שלך יהפוך לאביר אמיץ, הוא ילמד להעריך מצבים שונים, לקבל החלטות מתחשבות ולפתח את יכולות פתרון הבעיות שלו. המשחק מעודד אותם לתכנן מראש, לשקול אפשרויות שונות ולהתאים את האסטרטגיות שלהם, לטפח את כישורי החשיבה הביקורתית שלהם בצורה המהנה ביותר! 🤔💡

כשהילדים הקטנים שלכם יוצאים להרפתקה  הזו, הם גם יוכלו לפתח ולחדד את כישורי קבלת ההחלטות שלהם.

הפרש החכם מציע להם הזדמנויות לבחור בין פעולות שונות, לנהל את המשאבים שלהם בחוכמה ולהעריך סיכונים מול תגמולים. כך למעשה הם לומדים את החשיבות של קבלת בחירות מושכלות והבנת ההשלכות של ההחלטות שלהם. זוהי מיומנות חיים יקרת ערך שהם יכולים לשאת איתם לעתיד! 🌠🎲

עוד משהו שכדאי לדעת – הפרש החכם יכול לעזור לפתוח מיומנויות תקשורת ולחזק את הילד מבחינה חברתיתבין אם הילדים שלכם הולכים לשחק עם המשפחה או עם החברים – הם יוכלו ללמד לתקשר, לשתף פעולה, לשאול שאלות ולדעת גם להפסיד בכבוד. הם ילמדו לחגוג את הנצחונות יחדף לעודד זה את זה ולקחת את הכול ברוח תחרותית קלילה! אצלנו המשחק יצר אווירה חיובית ומאז שהתחלנו לשחק בפרש החכם אני רואה איך האינטליגנציה הרגשית שלהם מתפתחת בצורה מדהימה. 🤝💕

קצת על מי שעומד מאחורי המשחק הזה

FoxMind היא חברת משחקים פופלרית בארץ ובעולם שמייצרת, מייבאת ומפתחת משחקי קופסא מדהימים לילדים ומשפחות. אחד הדברים שאני כל כך אוהבת במשחקים שלהם – זה העובדה שאין גיל למשחקי הקופסה שלהם. הגעתי אליהם מהמלצה באחת מקבוצות הפייסבוק ומאז אני משתדלת לקנות כמה שיותר משחקים שלהם. חוץ מזה שאני תמיד אוהבת לתמוך בתוצרת כחול לבן, הם מביאים המון ערך לשולחן – ואפשר למצוא אצלם משחק לכל פיתוח וחיזוק מיומנות. 

לדוגמה, הילדה שלי שתמיד הייתה קצת ביישנית, ממש צברה ביטחון עצמי הרבה בזכות העובדה שקניתי לה את משחקי החברה של פוקסמיינד והייתי מזמינה חברות וחברים שלה שישחקו איתה אחר הצהריים. זה עובד בצורה מדהימה! 

 באופן כללי, מאז שהתחלנו לשחק במשחקי קופסא בבית (פעם זה היה פעם בחג), אני רואה שיפור מדהים אצל הילדים שלי גם ברמה התקשורתית, האינטלגנציה הרגשית שלהם, החשיבה ההגיונית, האסטרטגית ועוד. זה בהחלט כלי חינוכי ואני אגיד יותר מזה – הלוואי שבמערכת החינוך היו מקדישים גם את הזמן למשחקים כאלה חינוכיים. זה מגבש, זה מחכים ונותן כל כך הרבה כלים – אם אתם עדיין לא הפכתם את זה להרגל בבית, זה הזמן!    

כמה מילים אחרונות

המשחק הפרש החכם הוא ללא ספק הפך להיות אחד המשחקים האהובים בבית. זה מאפשר לפתח המון מיומנויות חשובות ליום יום, זה כיף, זה מעביר את הזמן מהר ומושלם לימים גשומים כשאתם שומעים את צמד המילים הנודע "משעמם לי". זה עוזר ללפתח מיומנויות כ חשיבה אסטרטגית, פתרון בעיות, קבלת החלטות ויכולות מתמטיות בצורה מהנה ומרתקת.  הילדים למדו את החשיבות של עבודת צוות, ספורטיביות ותקשורת כשהם משתפים פעולה עם חבריהם. זה סיפק להם הזדמנות להתחבר,ליהנות  ולתמוך אחד בשני. 

יש לכם עוד שאלות על המשחק? שיחקתם כבר בפרש החכם? מה החוויה שלכם? מוזמנים להשאיר תגובה! 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...