לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי התפתחות הטובים ביותר לגיל שנה

הילד שלכם בן שנה! אין דבר יותר מרגש מזה! בתוך שנה אחת בלבד, התינוק הקטן שלכם הפך להיות מניובורן קטן וחסר אונים – לאדם קטן וכמעט עצמאי! במהלך החודשים בין הגילאים שנה לשנתיים תראו את התינוק שלכם מתחיל לצבור יותר ביטחון ולהתנהג כמו פעוט בהתהוות ממש! אתם תהיו עדים לשינויים פיזיים כשילדיכם יתחיל לשלוט במיומנויות מוטוריות חדשות שיעזרו לו לקבל מעט עצמאות וסביר להניח שתתחילו לראות גם את האישיות הייחודית שלו מתגלה.

אם אתם רוצים לעזור להם להתפתח וליהנות תוך כדי – משחקי התפתחות לגיל שנה הם אפשרות נהדרת עבורכם. צעצועי התפתחות עוזרים לפתח מיומנויות קוגניטיביות ומוטוריות, כמו כן, הם  עוזרים לילדיכם להתחבר לעצמם ברמה הרגשית ולפתח את המוח תוך בניית ביטחון, דמיון ויצירתיות. במאמר הבא אנחנו נדבר על החשיבות שלהם ונשתף כמה מהמלצות לצעצועים הטובים ביותר לגיל שנה.

תוכן עניינים

משחקי פוקסמיינד זה לא רק בשביל הכיף – משחק הוא גם האופן שבו תינוקות לומדים על עצמם ועל העולם הסובב אותם. משחקי התפתחות מעניקים להם הזדמנות לצמוח ולהתפתח על ידי תרגול ושליטה במיומנויות חדשות. זו גם דרך מיוחדת להורים ולתינוק שלהם להתחבר ולבלות יחד. צעצועים, ספרים ומשחקים המטפחים כישורי התפתחות הם חלק חיוני מעולמם של תינוק. חשוב שתמיד תחפשו אחר הזדמנויות לתת להם לחקור, להתפלא, לנוע ולתקשר כדי שיוכלו להתפתח באופן המדויק והטבעי ביותר עבורם.

מה היתרונות של משחקי התפתחות לגיל שנה?

צעצועי התפתחות נועדו לעורר את מוחם של הילדים ולקדם את הלמידה שלהם. הם עוזרים לפתח מיומנויות פתרון בעיות, ללמד פתרון בעיות, לפתח מיומנויות מוטוריות ולטפח את הדמיון, כל זאת בזמן שילדכם משחק! הנה רק חלק מהיתרונות של צעצועי התפתחות לגיל שנה:

#1 צעצועי התפתחות לגיל שנה עוזרים לפתח יכולות חשיבה והופכים את הלמידה לחוויה מהנה

צעצועי התפתחות לגיל שנה מתמקדים בשימור זיכרון, פיתוח מיומנויות מוטוריות, קואורדינציה, אוריינות ומספרים – כל אלה עוזרים להגדיל את מנת המשכל של הילד. התפקיד הבסיסי של צעצוע רגיל הוא לספק בידור והנאה. צעצועי התפתחות מיועדים להנאה אך גם כדי לשלב למידה במשחק.

#2 עוזרים לפתח חושים ומיומנויות מוטוריות

ילדים מפתחים מיומנויות מוטוריות באמצעות משחקי התפתחות. משחקים אלה תוכננו במיוחד כדי לשפר את המיומנויות המוטוריות ולסייע בתיאום עין-יד. משחקי הרכבה לדוגמה, הם דוגמה מצוינת לצעצוע שמסייע בדיוק במטרה זו.

#3 מעודדים יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא

ילדים נולדים עם צורך ללמוד. הם בוחנים בקפידה את הדברים שמסביב בניסיונותיהם להבין את העולם הסובב אותם. תוך כדי משחק, צעצועי התפתחות מלמדים ילדים לחשוב מחוץ לקופסה ולהשתמש בדמיונם כדי ליצור מצבים או לפתור בעיות. הם קובעים כללים וחוקים משלהם ולומדים ליצור דברים חדשים. אלו הן יכולות חיוניות שניתן להשתמש בהן מאוחר יותר בחיים.

היכנסו לקטגוריית משחקי החשיבה של פוקסמיינד🧠 >> 

.#4 מפתחים מיומנויות לפתרון בעיות

היכולת של צעצועים לבדוק את האינטלקט של הילד היא אחת התכונות החשובות ביותר. צעצועים נועדו ללמד ילדים לחשוב דרך תהליך שלב אחר שלב כדי לפתור בעיה. זה יכול לאתגר אותם בפתרון בעיה ולעזור להם למצוא דרכים יצירתיות לפתור אותה.

 

#5 משחק התפתחות מספק יתרונות רגשיים והתנהגותיים

כאשר מבוגרים מרגישים מוצפים, אנו נסוגים לפעילויות שמרגיעות אותנו. אנחנו הולכים לחדר כושר, שרים קריוקי עם חברים, מסתובבים בשכונה, הולכים לשתול פרחים בגינה או עושים כל דבר שמרגיע אותנו. פעילויות אלו הן יותר מהסחת דעת. הם דרך להחזיר את המשחק לחיינו ולחבר אותנו לדברים בחיים שעוזרים לקרקע אותנו. פעוטות זהים לנו בעניין הזה, למרות שהם צריכים הרבה יותר זמן משחק. משחק יומיומי תכוף יכול לעזור להפחית חרדה, מתח ועצבנות. זה גם עוזר להגביר את השמחה וההערכה העצמית. מבוגרים המתבוננים בילדים בזמן משחק יכולים לעזור להם להבין טוב יותר רגשות על ידי מתן שמות.

#6 מעודדים עצמאות רבה יותר

לפעוטות אין כוח על החיים שלהם, הם עדיין תלויים בנו עד גיל מאוחר יחסית. הם מבלים את רוב ימיהם כשאומרים להם מה לעשות, מתי לעשות את זה ולאן עליהם ללכת. בעולם המשחק, יש להם הזדמנות לקבוע את הכללים ולהיות בעלי הכוח. זו ההזדמנות שלהם להכיר את עצמם, את היכולות שלהם, לעשות דברים שאמא ואבא לא תמיד מאפשרים בחופשיות. 

איך לבחור צעצועי התפתחות לגיל שנה?

כל ההורים אוהבים לפנק את הילדים שלהם בצעצועים – וזה אפילו יותר נכון כשמדובר בהורים טריים. כל צעצוע חדש זה לראות את הפעוט שלנו מוקסם וחוקר את העולם, זה לראות את ההתפלאות שלו ולהתמוגג מכל הבעת פנים. אבל אתם צריכים לקחת בחשבון – שיש כמה דברים שעליכם לבדוק לפני שאתם קונים צעצועי התפתחות לילדים בגיל שנה. המבחר הוא ענק, וכל צעצוע יריאה צבעוני ומושך, אז איך תדעו מה לבחור עבור ילדיכם? הנה כמה קווים מנחים שיעזרו לכם במשימה:

טיפים לבחירת צעצועי התפתחות לגיל שנה

קרא בעיון מה כתוב בחבילה – יש סיבה לכך שלכל משחק או צעצוע יש המלצת גיל. ראשית, לעזור לצרכים ההתפתחותיים של ילדכם ושנית, לשמור על בטיחותו. אם אתם קונים לו קוביות עץ קטנות ליצירת מגדל, חשוב לוודא שהחתיכות לא קטנות מדי. הם צריכים להיות גדולים מספיק כדי לא להיכנס לגמרי לפה של הפעוט. בנוסף, ודאו שילדכם פיתח את המיומנות המוטורית לשחק איתו.

אל תלכו רק אחרי טרנדים – אולי בדיוק שמעתם על צעצוע חדש שהושק – אבל זה לא אומר שהוא מתאים לילדיכם. יכול להיות שזה לא מתאים לגיל שלו, שכן בגיל שנה המוח שלהם רק מתחיל להתעצב.

חפצי בית גם יכולים לשמש כצעצועי התפתחות – חלק מהדברים בבית יכולים לפעול כמו צעצועי התפתחות נהדרים כמו כוסות מדידה מפלסטיק, כפות עץ, שקיות נייר וקופסאות קרטון. הם מציעים הרבה כיף עבור ילדים בגיל שנה, לא פחות מהצעצועים שאתם קונים להם. ואם תנסו להפוך אותם לצעצועים או כלי נגינה בזמן אמבטיה, תבחינו שהתינוק שלכם יהיה מהופנט לנוכח הצלילים המעניינים שיצאו. השתמשו בעולם מסביב ובביתכם כצעצוע התפתחות, כמובן לצד צעצועים נוספים.

הקפד לא לבחור צעצועים כבדים- לדוגמה, לא כדאי לקנות דברים עם מכסה כבד. הם אולי יוכלו לפתוח את המכסה בהצלחה, אבל בגיל שנה עדיין אין להם את המיומנות למנוע מהמכסה להיסגר מבלי להיפגע. צעצועים כאלה עלולים להפוך למקור פציעה ולכן יש להימנע מהם בשלב זה.

צעצועי התפתחות מומלצים לגיל שנה (מעודכן לשנת 2023)

עם זאת, כשאתם בחיפוש אחר הצעצוע עבור הפעוט שלכם, שימו לב שאתם קונים צעצועים פתוחים. מה זה בדיוק? צעצועים פתוחים למעשה מעודדים את הילד שלכם להשתמש ביצירתיות שלו ולפתח את כישורי פתרון הבעיות שלהם. אלה הצעצועים הטובים ביותר בגיל הזה, ובאתר של פוקסמיינד תוכלו למצוא מגוון רחב שלהם. הנה עוד מה סוגים של צעצועים פתוחים:

כדורים – כדורים ניתן להקפיץ, לגלגל, להחזיק, לזרוק אותם או פשוט לצפות בהם. הם מספקים הזדמנות מצוינת לפיתוח מיומנויות מוטוריות עדינות.

צעצועים מוזיקליים – זה לא סוד, פעוטות אוהבים מוזיקה – וכל הדברים שעושים רעש! אתם יכולים לנסות לבחר להם צעצוע מוזיקלי פשוט שיאפשר להם ליהנות מהצלילים שבוקעים ממנו.

בלוקי עץ – לבלוקי עץ יש שימושים רבים. הילד שלכם יוכל ליצור צורות שונות ומגוונות, לבנות מבנים כמו מגדלים ועוד.

חומרי יצירה – ניירות צבעוניים, עפורונות, מדבקות וטושים – כל אלה יכולים לשמש את ילדיכם גם בגיל שנה, ואתם הולכים להתפלא ממה שהוא יוכל לעשות כבר בגיל הזה עם קצת דמיון.

קופסאות קרטון – פעוטות אוהבים קופסאות ! אפשר להשתמש בהן במגוון דרכים…פעם זה הופך לבית, פעם זה הופך למכונית, לתנור, לסירה או אפילו בית בובות.

 

ההמלצות של פוקסמיינד

מגדל הטוטם הראשון שלי

מגדל הטוטם הראשון שלי הוא צעצוע התפתחות נהדר לפעוטות בגיל שנה. מדובר בצעצוע בעל חלקים מגנטיים צבעוניים. הדחיה והמשיכה בניהם יסקרנו את ילדיכם ויוכלו לרתק אותם במשך שעות, בעוד שפעוטות בוגרים יותר (גיל שנתיים/שלוש) יוכלו ליהנות בעולם שכולו דמיון וליצור בכוחות עצמם מגדלי טוטם מרשימים. כל חלקי הסדרה מתחברים זה לזה וניתן ליצור מגוון ענק של מבנים, צריך רק לחשוב מחוץ לקופסא 😊 המשחק מפתח ראיה תלת מימדית, מעודד יצירתיות, דמיון ומפתח את הקואורדינציה.

 

רוצים להכיר עוד משחקי הרכבה? בואו לקרוא את הסקירה המלאה שלי על משחקי הרכבה לילדים לשנת 2023!  

קוביות חושים מעץ

צעצועי התפתחות מעץ הם עולם מופלא ואנחנו ממליצים לכל הורה לדאוג שיהיה בבית קוביות חושים. זה יוכל לעודד את הילדים שלכם לגלות סודות של קוביית החושים על ידי שקשוק, לחיצות, מגע, האזנה והתבוננות ארוכה. קוביות חושים מציעה לילדים בגיל שנה הנאה מרובה וכל זה מגיע יחד עם אפקטים חזותיים ושמיעתיים. צעצוע זה עובד בעיקר על פיתוח מוטוריקה עדינה ופיתוחה קליטה חושית ויצירתית.

סמארטמקס חיות ספארי

בדומה למגדל הטוטם הראשון, הילדים שלכם יוכלו ליהנות גם כאן משעות ארוכות של הנאה עם משחק מגנטי בצורת חיות ספארי – כמו ג'ירפה, כלב, קרנף, תנין, פיל ואריה. זו ההזדמנות שלהם להכיר את החיות בטבע תוך כדי שהם מחברים ומפרקים בין החלקים. משחקי מגנטים מצוינים לפיתוח הראיה התלת מימדית, מוטוריקה עדינה, קואורדינציה ופיתוח היצירתיות.

קוביות עץ

אם כבר בצעצועי עץ עסקינן, אז קוביות עץ הן משחק חובה בכל בית! מדובר במארז שמגיע בדלי, עם 80 קוביות שעשויות מעץ טבעי. הקוביות גדולות מה שהופך אותן לנוחות מאוד לאחיזה. הן צבועות בצבעים בטיחותיים ומספקים לילדיכם עולם שלם של צבעים, דמיון וצורות מגוונות. יש אינסוף דרכים לבנות איתן צורות מדהימות והמשחק יסייע לפתח מוטוריקה עדינה, ראיה מרחבית, חשיבה וכמובן את הדמיון.

 

 

רוצים עוד המלצות לצעצועי עץ? בואו לקרוא את המדריך שלנו על 5 צעצועי עץ שחייבים להיות בכל בית! 

פוקסמיינד – משחקים בכל גיל!

כפי שניתן להבין, ההשפעות החיוביות של משחקי התפתחות לגיל שנה הן מרחיקות לכת! הם משפיעים על בריאותם הנפשית, הרגשית והפיזית. אנחנו ממליצים לא לוותר ולרכוש כמה ממשחקי ההתפתחות לילדים של פוקסמיינד. באתר שלנו תוכלו למצוא קטגוריה שלמה של צעצועי עץ שמיועדים במיוחד לפעוטות ולגילאי שנה.

אם יש לכם עוד שאלות או אם אתם מחפשים אחר משחק/צעצוע מסוים ולא מצליחים למצוא באתר, אנחנו זמינים עבורכם!  מזמינים אותכם להכיר מקרוב את כל משחקי קופסא של פוקסמיינד באתר שלנו. ניתן ליצור איתנו קשר במייל: info@foxmind.co.il או בטלפון: 03-9092034.

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...