לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

מתנות לגיל שנה – ההמלצות שלנו (שנת 2024)

למרות שילדים לא מבינים את הקונספט אפילו לא זוכרים את יום ההולדת הראשון שלהם, עדיין יש הרבה מה לחגוג. כשתינוק מגיע לגיל שנה, הוא כבר הגיע לאינספור אבני דרך התפתחותיות, כמו מילים ראשונות (גם עם נשמעות כמו ג'יבריש) ויכולות חיקוי. האישיות שלהם מתחילה לזרוח וסביר להניח שהם התחילו לתת חיבוקים ונשיקות.

הדברים החשובים ביותר שיש לזכור בבחירת מתנה לילדים בני שנה בחייכם זה כל מה שקשור לבטיחות והשקט הנפשי (של ההורים). זכרו שילדים בגיל זה נוטים להכניס כמעט הכל לפה שלהם, אז בנוסף להימנעות מסכנת חנק, אתם רוצים להימנע מכל דבר שעלול להיות רעיל או מסוכן בבליעה. וזכרו שהורים רבים, במיוחד אלה שעובדים מהבית, עשויים להעדיף צעצועים שאינם מרעישים מדי (או לפחות בעלי מתג כיבוי).

בגיל שנה, ילדים סקרנים לגבי עולמם, משפרים את המוטוריקה העדינה שלהם ומתרגלים את אוצר המילים והשפה שלהם. כדי לתמוך בהתפתחותם בשלב חדש ומרגש זה, אספנו רשימה של המתנות הטובות ביותר לגיל שנה שיעזרו להם להמשיך ללמוד. מספרים שיעוררו את הסקרנות שלהם ועד פאזלים מותאמים אישית, רשימה זו כוללת צעצועים קלאסיים וצעצועים חדשים ליום הולדתם הראשון ואילך.  

לפני שאתם קונים מתנה לילד בגיל שנה - קראו את זה

המפתח לשמח ילדים בני שנה הוא למצוא צעצועים שיעוררו ויפתיעו את מוחותיהם הגדלים. המוח של תינוקות מתפתח כל כך מהר – משהו כמו מיליון חיבורים עצביים בשנייה. כדי להשאיר אותם מתעניינים וסקרנים, אתם צריכים להוסיף תמיד פלפל באמצעות צעצועי עץ התפתחותיים ורצוי צעצועים ששמים דגש על החושים שלהם.

אבל זה לא אומר שאתם צריכים לצאת ולקנות צעצועים עם הרבה אורות מהבהבים או קולות של חיות. צעצועים פתוחים רבים כמו קוביות עץ, חרוזי השחלה, קוביות חושים עושים עבודה נפלאה בגירוי כל חמשת החושים.

בחירת המתנה המושלמת לילד בגיל שנה יכולה להיות משימה כפית אך מאתגרת. בגיל רך זה, ילדים חוקרים במהירות את עולמם ומפתחים את חושיהם, מה שהופך את זה חיוני לבחור מתנות שמעסיקות את סקרנותם ותומכות בצמיחתם. בחרו במתנות המקדמות התפתחות קוגניטיבית, מוטורית ורגשית. ספרים עם איורים מרהיבים ואלמנטים אינטראקטיביים הם בחירה מצוינת, מכיוון שהם מטפחים אהבה לקריאה ומעודדים כישורי שפה. בנוסף, בחרו בצעצועים המעודדים מחקר מעשי, כגון קוביות עץ, מיון צורות וערימת טבעות, מכיוון שהם מסייעים בפיתוח מיומנויות מוטוריות עדינות ומודעות מרחבית. כלי נגינה, כמו טמבורינים וקסילופונים, מגרים את חוש השמיעה ומכניסים קצב ומנגינה לקטנטנים. עם זאת, הבטיחות היא ערך עליון בבחירת מתנות לפעוטות, אז בדקו תמיד אם יש תוויות מתאימות לגיל, חומרים לא רעילים כדי להבטיח חווית משחק בטוחה.

מעבר לקידום התפתחות, שקלו מתנות המטפחות קשרים רגשיים ומעודדות אינטראקציה חברתית. גם ילדים בני שנה מתחילים לחקות את העולם שסביבם, אז בחרו בצעצועים המשקפים חפצים יומיומיים, כמו טלפוני משחק או ערכות מטבח, כדי לעורר משחק דמיון ולשפר מיומנויות חברתיות. גם מתנות חווייתיות, כגון כרטיסים לאירועים ידידותיים לילדים או למוזיאונים מקומיים לילדים או גני חיות, שכן הם מספקים הזדמנויות לחוויות משותפות ולקשר משפחתי. ביגוד ואביזרי האכלה יכולות להיות  מתנות מתחשבות ושימושיות להורים. 

ואם אתם מחפשים מתנות לילדים גדולים יותר, יש לנו גם מדריכים לילדים בני שנתיים, 3, 4, 5, 6, 7. , ילדים בני 8, 9, 10, 11 ו-12 ועוד 

רעיונות למתנות לגיל שנה - עדכני ל2024

כלי הקשה 

נכון, זה קצת רועש – אבל זה מאוד בריא! לכל מי שהילד מתקרב לגיל שנה, אנחנו ממש ממליצים להשקיע בתוף קטן או טמבורין שיעזור לילדים הקטנים להתחיל לעבוד על הקצב והחוש המוזיקלי שלהם. מחקרים מראים השפעות מדהימות להורים שחושפים את הילדים שלהם למוזיקה בגילאים צעירים ויכולות להיות לכך שלל השפעות גם על פיתוח מיומנויות אחרות בהמשך כמו קריאה, חשבון, מוזיקה וקואורדינציה פיזית. 

חוץ מזה – שאין יותר כיף לראות את הפנים הקטנות שלהם מחייכות ומופתעות מכל צליל שמופק בהקשה. 

ילדה משחקת ומנגנת על כלי נגינה כמתנה לגיל שנה
צעצועי הרכבה כמתנה לגיל שנה

קוביות הרכבה

לא פחות צבעוני ושמח – קוביות ההרכבה האלה מדהימות!  הילדים שלי שיחקו איתם מגיל שנה ועד עכשיו – הם בני 8 ו-4 וחצי.

הקוביות הללו נוחות ומאפשרות גם לידיים קטנטת לתפוס אותן. הסט הזה כולל 250 חלקים שיוכלו לאפשר להם ליצור אינספור צירופים פשוטים ועד מנגדלות מורכבות עם שעות הנאה לכל המשפחה! 

זאת מתנה ממש מומלצת לגיל שנה כי היא יכולה לשרת את הילד גם כמה שנים קדימה וזה לא משעמם! 

משחק נהדר לפיתוח התפיסה הצורנית והבנת הבסיס ההנדסי.
הערכה כוללת עלון עם רעיונות. 

ערכות בניה ראשונות 

הסט הזה הוא שילוב מנצח של מגנטים ובעלי חיים  שילדים יכולים לבנות, לפרק וליצור שוב. זה פשוט, כיף, צבעוני והילדים כל כך נהנים  זה! 

הדחייה והמשיכה בין החלקים המגנטיים הצבעוניים הגדולים יסקרנו וירתקו את השחקנים הצעירים, בעוד שהשחקנים הגדולים יותר יוכלו להתפרע בעולם הדמיון וליצור מבני ענק, מגדלים וגשרים. כל חלקי הסדרה מתחברים זה לזה ומאפשרים ליצור מגוון רחב של מבנים. המשחק מפתח ראייה תלת-מימדית, קואורדינציה ומעודד יצירתיות, אם לא בא לכם בעלי חיים , סמארטמקס מגיע במגוון סוגים ונושאים כך שכל אחד יוכל למצוא את מה שהילד הכי מתחבר אליו. 

 
ילד בגיל שנה משחק בצעצוע הרכבה
עגלה מעץ כמתנה לגיל שנה

עגלת בובה

העגלה הזו נהדרת לשלב שבו התינוק מתחיל 'לטייל' או להסתובב בחדר על ידי אחיזה בדברים, הכגלה מאפשרת לתינוקות את ההזדמנות לתרגל את כישורי ההליכה שלהם תוך בניית עצמאותם. תוכלו למלא את העגלה עם ספרים כבדים או משקולות כדי להאט את הקתב בהתחלה.

העגלה מאפשרת אין סוף משחקי דמיון סביב משפחה, אחים ובית.
עגלה לבובה היא אידיאלית לעודד ילדים בנים ובנות למשחק תפקידים. פיתוח היצירתיות והדמיון – הילדים מגלים דרכים חדשות לשחק בין אם זה לבד או עם אחרים. יכולתם לחשוב, לתכנן ולארגן מתפתחת גם היא.
האינטראקציה בין הילד להורה או בין הילדים עצמם בזמן המשחק בבית הבובות עוזרת לפיתוח השפה והתקשורת.

צעצועי השחלה 

כשאתם מחפשים מתנה בלתי נשכחת וחינוכית לילד בן שנה, אל תחפשו רחוק יותר מצעצועי ההשחלה של פוקסמיינד.  זה  לוקח את הרעיון של כלי ספירה ומחדיר בו טוויסט שובב וצבעוני, מה שהופך אותו לבחירה מהנה להתפתחות הקוגניטיבית של ילדים צעירים. מעוצב עם חרוזים בצורת פרי, צעצוע השחלה זה מספק חווית למידה מהנה במיוחד לפעוטות. 

בגיל שנה, ילדים נמשכים באופן טבעי לצבעים עזים וצורות מעניינות, והצעצוע חרוזי פירות יתן מענה מושלם.  החרוזים המקסימים בנושא פירות, הכוללים תפוחים, בננות, תפוזים ועוד, מוסיפים אלמנט מהנה. כשהאצבעות הקטנות שולחות יד כדי לגעת ולהזיז את החרוזים המושכים את העין האלה, המיומנויות המוטוריות העדינות שלהם מפותחות ביעילות.

בנוסף, "חרוזי פירות" משמשים ככלי יעיל להחדרת מושגים מספריים בסיסיים לבני שנה. כשהם מחליקים את חרוזי הפירות לאורך החוטים, הילדים מתחילים להבין את היסודות של ספירה וקיבוץ.  באמצעות משחק אינטראקטיבי כזה, ילדים מפתחים חשיבה ביקורתית ויכולות פתרון בעיות, וממריצים את הצמיחה האינטלקטואלית שלהם מגיל צעיר.

המארז כולל 12 חרוזי השחלה צבעוניים בצורת פירות. ילדיכם יוכלו ללמוד על פירות שונים ובכך תוכלו לעודד אותם לשלב את הפירות שללו בבחירת המאכלים שלהם. את החרוזים ניתן לחבר בעזרת השרוך ובכך לשפר את מיומנויות המוטוריקה העדינה. את החרוזים ניתן לשלב בעיצוב החלל ולהנות מהם במגוון דרכים נוספות.

 
צעצוע השחלה כמתנה לגיל שנה
חשבונייה מעץ כמתנה לגיל שנה

חשבונייה ראשונה 

בכל הנוגע לבחירת מתנה בלתי נשכחת וחינוכית לילד בן שנה, החשבונייה היא אפשרות נהדרת. כלי ספירה עתיק עם חרוזים צבעוניים, טומן בחובו פוטנציאל מדהים בטיפוח ההתפתחות הקוגניטיבית של המוח אצל פעוטות. בגיל שנה, ילדים סקרנים באופן טבעי לגבי העולם שסביבם והחשבוניה מספקת דרך מעשית ומרתקת לחקור מושגים מתמטיים בסיסיים.

אחד היתרונות של המשחק זו הפשטות והרבגוניות שלו. החרוזים בצבעים עזים על החשבונייה מושכים את תשומת הלב של הילד, מגרים את חושי הראייה שלו ומשפרים את תיאום עין-יד כשהם מושיטים יד לגעת ולהזיז את החרוזים. החשבון מציג מיומנויות מספריות בסיסיות, המאפשר לפעוטות לתפוס עקרונות ספירה בסיסיים על ידי החלקת החרוזים קדימה ואחורה. יתרה מכך, חוויה אינטראקטיבית זו מקדמת את פיתוח מיומנויות מוטוריות עדינות, החיוניות לשלבים מאוחרים יותר של הצמיחה הפיזית והאינטלקטואלית שלהם.

מעבר ליתרונות המתמטיים, החשבוניה ממלאת גם תפקיד חיוני בטיפוח יצירתיות ודמיון אצל ילדים צעירים. כשהם מתנסים בחשבונית, הם יכולים להמציא משחקים, ליצור דפוסים ואפילו לחקור מושגי חיבור וחיסור פשוטים באמצעות משחק. החשבון מעורר עניין מוקדם בפתרון בעיות ובחשיבה ביקורתית, ומציב את הבסיס להישגיהם האקדמיים העתידיים.

התאם צורה אהבה

להורים המחפשים מתנה מעניינת לילדם בן השנה, "התאם צורת אהבה" של פוקסמיינד זו בחירה מושלמת!

בגיל שנה ילדים סקרנים באופן טבעי ומוקסמים מצורות וצבעים חדשים. צעצוע זה מציע סט של בלוקים צבעוניים בצורות שונים. כאשר ילדים חוקרים ומתמרנים את הבלוקים הללו, הם משפרים את מיומנויות המוטוריקה העדינה ואת תיאום עין-יד. תהליך התאמת הצורות השונות למשבצות התואמות שלהם מעודד פתרון בעיות וחשיבה ביקורתית, ומציב את הבסיס להיגיון ולמודעות מרחבית.

הילד יוכל ללמוד על צורות, צבעים וגדלים, כולם היבטים מכריעים של התפתחות קוגניטיבית מוקדמת.  ניתן להשתמש בצורות ליותר מסתם מיון; ניתן לערום אותם, לסדרם ולהשתמש בהם בתרחישי משחק מלאי דמיון.

ילדה משחקת במתנה צעצוע הרכבה שקיבלה לגיל שנה

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...