לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

איך להעסיק ילד בן שנתיים?

שלב הפעוטות, ובפרט גיל שנתיים – הוא ללא ספק מדהים ומאתגר. אנחנו רואים את הילדים שלנו גדלים והופכים ליותר ויותר עצמאיים בגלל הסקרנות וההתלהבות הרבה שלהם. אבל בואו נהיה כנים: זה יכול להיות קשה לבדר פעוט בגיל שנתיים  מספיק זמן וכל יום לנסות להמציא פעילויות חדשות. 

השלב מגיל-2 עד גיל  3 הוא עיקרי כי השפה באמת מתחילה להתפתח, ילדים גם מתחילים להכיר בכך שהם יצורים עצמאיים וחוקרים באופן פעיל את עולמם.

חשוב שאנו – ההורים נוכל לעודד ולתמוך בסביבה שמפתחת את הילד שלנו, עם משחקים מהנים.  אז בין אם אתם מחפשים כמה רעיונות כדי לשעשע את הקטן שלכם בזמן שאתם עושים כמה מטלות בבית, או שאתם מחפשים רשימה ארוכה של פעילויות שיעזרו להעסיק ילד בן שנתיים בימים ארוכים יותר – אמא או אבא – דאגנו להביא לכם מגוון פעילויות צבעוניות ומרתקות שיאפשרו לכם להיות עסוקים במשך שעות. אז בואו נתחיל. 

מה חשוב לקחת בחשבון כשמחפשים דרכים להעסיק ילד בן שנתיים?

ברוכים הבאים לגיל שנתיים המופלא!  פעוטות בגיל הזה ממש מפוצצים באנרגיה ובצורך בתנועה, וגיל שנתיים הוא זמן מכריע בהתפתחות המוח שלהם. זו הזדמנות נפלאה למקד מחדש את האנרגיה שלהם לפעילויות למידה מהנות לילדים בגיל שנתיים. אנו יודעים שכהורים לפעוט, זה עשוי להרגיש יותר כמו הרבה ניקיון, התקפי כעס, ניסיון למנוע פציעות פיזיות…אז קודם כל, צרת הרבים חצי נחמה – אתם לא לבד בתחושות האלה, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם בעניין. 

בעוד שילדים לומדים דרך משחק יומיומי, חיוני גם ליצור עבורם פעילויות ספציפיות. בפוקסמיינד, אנו ממליצים ללמד פעוטות פעילויות מהנות המתמקדות סביב 5 תחומי למידה מרכזיים לכל הילדים: מיומנויות ליבה, יצירתיות, סקרנות, אופי וחשיבה ביקורתית. 

בשלב זה, אחת הדרכים הטובות ביותר שבהן ילדכם מגלה את עולמו היא באמצעות החושים. בטח שמתם לב כיצד האצבעות והידיים הזעירות של ילדכם אוהבות לגעת ולחקור מרקמים חדשים.

כמובן, לא תמיד ניתן להפעיל כל חוש באמצעות משחק, אך תוודאו  שהפעילות שתבחרו כרוכה בשימוש בכמה מהחושים. 

חשיבות פעילויות ומשחקים לילדים בגיל שנתיים

פעילויות ומשחקים לפעוטות בגיל שנתיים מגבירים את כישורי פתרון בעיות ומאפשר לילדים לחשוב אסטרטגית. בנוסף, זו ההזדמנות שלכם להציג לילדים  מושגים ודברים חדשים, ממש מטקסטורות, צבעים, מספרים וכו'.
חלק מהפעילויות דורשות ניסיונות מרובים כדי להצליח. זה מאפשר לילדים להתאמץ עד שהם מצליחים, יחד עם למידת עיבוד רגשות.
בנוסף, זה עוזר לילדים להתמודד עם הפחדים שלהם ולנסות דברים חדשים, מבלי לפחד להיכשל.

איך אדע אם הפעילות או המשחק בטוח עבור פעוט בגיל שנתיים? 

חשוב לבחור פעילויות לילדים בני שנתיים שמתאימות לגילם. לדוגמה, תבדקו אם הפריטים במשחק שבחרתם לקטנ/ה שלכם לא קטן מדי (כדי להימנע מסכנת חנק). 

למרות שסביר להניח שתעקבו מקרוב אחר המשחק שלהם, עדיף להיות רגועים ולהימנע מסיכונים מיותרים. 

האם הפעילות מתאימה לגיל?

בעת בחירת פעילויות למידה לילדים בני שנתיים, זכור את אבני הדרך ההתפתחותיות שניתן לצפות לילדך.

לדוגמה, עד 24 חודשים, ילדים יכולים למיין צורות וצבעים, לבנות מגדלים של ארבעה בלוקים או יותר, ולתקשר במשפטים פשוטים של שתיים עד ארבע מילים.

הבנת אבני דרך אלו ואחרות תעזור לך לבחור את המשחקים הרלוונטיים ביותר כדי לעזור לילדך להמשיך ללמוד ולצמוח בקצב בריא.

ילדה בת שנתיים עושה בועות

איך להעסיק ילד בן שנתיים? כל הדרכים לעשות את זה ננכון

פאזלים 

פאזלים לילדים (שמיועדים לגיל שנתיים) הם דרך נהדרת להעסיק את הפעוט שלכם! בדרך כלל הפאזלים בגילאים האלה הם גדולים – עשויים מבלוקים של עץ ויחסית ממעט חלקים. 

אז מה עליכם לעשות? התחילו מכך שתראו לילד שלכם איך לחבר את חלקי הפאזל. אחר כך, קחו צעד אחורה ותנו להם זמן להתאמן בעצמם. 

בהתחלה זה אולי יהיה הרבה ניסוי וטעיה – וזה בסדר. זו ההזדמנות המושלמת עבורם לתרגל את כישורי פתרון הבעיות שלהם. השתדלו לתת להם את הזמן לטעות, לבחון, להרגיש ולהכיר את עולם החידות. זכרו שהם עדיין בגיל שנתיים וזה יכול לקחת זמן. 

ילדים משחקים במשחק צבעוני על רצפת עץ
ילד בן שנתיים כגיבור על

צעצועי השחלה 

אתם בטח כבר מכירים את היתרונות של צעצועי השחלה ושזה פריט חובה בארון הצעצועים של פעוט בגיל שנתיים. הוא עוזרים רבות לפתח את המוטוריקה עדינה, תיאום עין- יד, יכולת לפתור בעיות ועוד. 

בנוסף, אנחנו חייבים לציין שיש עוד 2 יתרונות משמעותיים – הם מוציאים מהילדים צד יצירתי וכמובן הכי חשוב? מסקרנים אותם וגורמים להם להתעסק בהם שעות בהתלהבות רבה. אז אם אין לכם עדיין – זה הזמן להתארגן על צעצוע השחלה לפעוטות. 

תוכלו לראות את צעצועי השחלה בקטגוריית צעצועי העץ של פוקסמיינד. 

שחקו בפלסטינה 

מי מאיתנו לא אהב פלסטינה בתור ילד? זו ההזדמנות שלכם להציף מעט נוסטלגיה ולתת לפעוט שלכם להתעסק מעט פלסטינה ולשחק איתה. שימו לב שזה חייב להיעשות (כמו כל משחק בגיל הזה) בהשגחה מלאה. ישנן כל מיני פעילויות שתוכלו לעשות עם פלסטינה לילד בגיל שנתיים, זה כולל: 

  • יצירת צורות בסיסיות – כמו כדור, או "פתות". 
  • יצירת יצירת חיות, כמו נחש, דג או כלב (זכרו שזה בסדר אם החיות האלה לא יוצאות  מושלמות!)
  • לימוד צורות קצת יותר מורכבות כמו משולשים, ריבועים ומעגלים עם הפלסטינה. 

אנו ממליצים לכם גם להשתמש במגוון צבעים של פלסטינה כדי שהילד שלכם יוכל ללמוד להכיר גם  צבעים גם תוך כדי. פעילויות זו גם מאפשר להעסיק את החושים של הילדים, גם משפרות יצירתיות ולמידה רבה!

 

ילד משחק בפלסטלינה
צעצוע עץ מגדל טבעות דובי פסטל

צעצועי הרכבה 

צעצועי הרכבה מתחלקים לכמה סוגים – אבל הפופולריים בגיל שנתיים זה צעצועי מגדלים (קוביות) או צעצועי הרכבה של 2 עד 5 חלקים, כמו של חברת סמארטמקס. אתם יכולים לשאול את הילד שלכם שאלות כמו:

  •  מה אתה מרכיב – חתול או ג'ירפה? 
  • מי גר בבניין שלכם? 
  • מי יכול לבקר בו?
  • מה עוד יש בשכונה?

על ידי שאילת שאלות אלו, ילדיכם ישפר את כישורי השפה שלו כמו גם את היצירתיות.

תאפו עוגיות צבעוניות 

1 כוס חמאה או מרגרינה
1 כוס סוכר
ביצה 1
1 כפית תמצית וניל
2 כפיות אבקת אפייה
2 ¾ כוסות קמח
צבע מאכל
מערוך
נייר אפייה
חותכני עוגיות


מה לעשות:

זוהי פעילות נהדרת שתאפשר לעזור לילדכם לחקור פריטי מטבח. הם יכולים גם לשמש כסו שף קטנים בכך שהם עוזרים לכם לרדד את בצק העוגיות ולהשתמש בחותכני העוגיות.

פעילות זו מצוינת גם לפיתוח שפה, לימוד צבעים ומיומנויות חושיות. בהתחשב בכל הטוב הטעים מהפעילות הזו, הם כנראה לא יצטרכו הרבה שכנועים כדי להשתתף! 

אמא מחזיקה בתינוק שלה בזמן שמבשלת

כמה מילים אחרונות

יש אינספור דרכים להעסיק ילדים בגיל שנתיים ואני מקווה שהבאתי לכם כאן כמה רעיונות יצירתיים. אם אתם מחפשים צעצועים ומשחקי קופסא לפעוטות, אני בהחלט ממליצה להיכנס לאתר של פוקסמיינד וליהנות ממבחר ענק של משחקים חכמים, טובים ונעימים לילדים בכל הגילאים. 

אגב, תוכלו להכיר לקרוא את המדריך שהכנו על צעצועי התפתחות לפי גילאים עם המלצות וטיפים חשובים. 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...