לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

ביקורת על משחק אריחי הקסם

אריחי הקסם הוא משחק יחסית חדש שיא מבית פוקסמיינד – יצא לי להתנסות בו כמה פעמים והתאהבתי (וכמובן גם הילדים), אז החלטתי לחלוק איתכם אתה מחשבות שלי בנושא המשחק, איך זה עזר לילדים שלי, למי זה מתאים ואיך משחקים במשחק המופלא הזה? 

התאספו הורים אחרים, כי יש לי סיפור מופלא לחלוק! כאמא לשני ילדים סקרנים ונלהבים, הבית שלי הפך לממלכה של דמיון חסר גבולות ותגליות אינסופיות. המסע שלנו דרך ממלכת משחקי הקופסה היה לא פחות מיוצא דופן, מלא בצחוק, למידה ורגעים אהובים. 

מהימים הראשונים של ילדותם, הילדים שלי, אלכס ואמה, התאהבו במשחקי חשיבה. הכל התחיל במשחקים פשוטים כמו נחשים וסולמות, שבהם הם היו מטפסים בשקיקה על הסולמות ויורדים בצחקוקים כשהם נתקלו בנחשים שובבים. ככל שהם גדלו, כך גדל התיאבון שלהם לאתגרים מורכבים יותר. יצאנו לתחום הקלאסיקות כמו מונופול, שם הם למדו את אמנות המשא ומתן, הניהול הפיננסי והריגוש העצום של רכישת נכסים וצבירה של עושר.

אבל זה לא נגמר שם. מאז שהכרנו את חברת פוקסמיינד- יצאנו למסעות מרתקים דרך ממלכות הפנטזיה עם משחקים מהאגדות כמו כיפה אדומה, ג'ק והאפונים, חלומות, דרקונים ועוד  – משחקים שבהם הדמיון שלהם הפיח חיים בגיבורים אמיצים.

כשהם התבגרו, הייתי עדה לשינוי בילדים שלי. משחקי קופסא הפכו ליותר מסתם אמצעי בידור; הם הפכו לעולם של חשיבה אסטרטגית, קבלת החלטות ביקורתיות ושיתוף פעולה. האתגרים שהם התמודדו איתם בגבולות המשחק שיקפו את האתגרים שייתקלו בהם בחיים. כל הטלת קובייה, כל קלף שנשלף וכל מהלך שנעשה הפכו להזדמנויות לצמיחה ופיתוח כישורי חיים חשובים.

לא מזמן, החלטנו להיכנס לחנות משחקים – זה היה במהלך אחד מציד משחקי הקופסה הקבועים שלנו. ואז נתקלנו במשחק אריחי הקסם של פוקסמיינד.

אתחיל מזה שהקופסא הצבעונית עם העיצוב המיוחד משכה מיד את תשומת ליבנו – זה הי הנראה כאילו הרפתקאה מובטחת לנו בוודאות.  מסוקרנים, קנינו את המשחק ובבית כבר פתחנו את הקופסה וגילינו לוח משחק מעוצב בצורה ייחודית, מעוטר במערך של אבנים צבעוניות. 

לא ידענו שהמשחק הזה יהפוך לאבן חן באוסף שלנו. כבר מהמשחק הראשון של אריחי הקסם – נהנו מאוד והילדים נכנסו לעולם של אסטרטגיה לצד תככים ומזימות.  החוקים היו פשוטים, ואיפשרו אפילו לשחקנים הצעירים ביותר להשתתף במשחק. 

 התלהבנו מהאופן שבו המשחק  אתגר אותנו לחשוב קדימה, לתכנן את המהלכים שלנו.  אבל מעבר לריגוש שבתחרות, מה שבאמת הפך את אריחי הקסם למשחק כל כך מיוחד היה הכוח שלו לקרב אותנו כמשפחה. היינו מתאספים סביב השולחן, צחוק מהדהד בחדר, בעודנו עוסקים בהתלוצצות ובוויכוחים אסטרטגיים. המשחק עודד אותנו לפתח שיחות ולשתף סיפורים וחוויות.

איך משחקים?

המשחק ממש פשוט עם חוקים יחסית קלים. סדרו את 9 האריחים הדו צדדיים באופן אקראי על השולחן בסידור של 3*3. חלקו לכל שחקן 4 קלפים וקלף מפתח. הניחו את הקלפים הנותרים בערימה מעל סידור האריחים.

שימו לב:  הכיוון של סידור האריחים זהה עבור כל השחקנים, גם אם הם יושבים בכיוונים שונים ביחס לסידור. מיקום ערימות הקלפים מעל האריחים מסמן את הכיוון "למעלה" כלומר זהו החלק העליון של הסידור.

בכל תור ניתן לבצע סוג אחד של פעולות מתוך 3 האפשרויות הבאות, בהתאם למספר הקלפים שברשותכם: שינוי סדר האריחים/הפיכת אריחים או זכייה בנקודות או דילוג על תור.

כל קלף מציג סידור אריחים שונה ומספר נקודות. על מנת לזכות בנקודות המצוינות על הקלף תצטרכו להתאים בין דוגמאות האריחים והכיוון שלהם כפי שהם מופיעים על גבי הקלף, לבין האריחים בסידור שעל השולחן. כאשר אחד השחקנים צובר מספר קלפים שמציין את סיום המשחק סופרים נקודות. השחקן שצבר את מרב הנקודות מנצח.

משחק אריחי הקסם
משחק אריחי הקסם

גרסה לשחקן יחיד

אם אתם רוצים לתת לאחד הילדים שלכם לשחק לבד – זה אפשרי, הנה הגרסה לשחקן יחיד.

הכינו ערימה של 16 קלפים: 8 קלפים של נקודה ,1 4 קלפים
של 2 נקודות, 3 קלפים של 3 נקודות ו1- קלף של 5 נקודות. שאר ההכנות הן כמו במשחק הקבוצתי. גם רוב החוקים נשארים זהים, למעט: אם בתור מסוים לא הרווחתם נקודות, קיבלתם סטרייק. אם קיבלתם 4 סטרייקים, הפסדתם במשחק.
אם הצלחתם לזכות בכל 16 הקלפים לפני שקיבלתם 4 סטרייקים – ניצחתם!

גרסה לשחקנים צעירים

אם גם לכם יש ילדים קטנים – אל תדאגו, אפשר לשלב גם אותם במשחק ואצלנו זה עבד מצוין! 
אפשר להקל על שחקנים צעירים ולאפשר להם גם לשנות את
סידור האריחים, להזיז ולהפוך אריחים, וגם לזכות בנקודות
באותו תור, בהתאם למספר הקלפים שבידם.

איזה מיומנויות המשחק מפתח?

חשיבה אסטרטגית: אריחי הקסם מעודד שחקנים לחשוב אסטרטגית ולתכנן את המהלכים שלהם קדימה. על השחקנים להעריך את המצב הנוכחי, לצפות את המהלכים של יריביהם ולפתח אסטרטגיה ארוכת טווח להשגת ניצחון. מיומנות זו מטפחת חשיבה ביקורתית, חשיבה לוגית ויכולת לנתח מצבים מורכבים. אם אתם רוצים להכיר עוד משחקי אסטרטגיה לחצו כאן. 

קבלת החלטות: המשחק מציג בפני השחקנים מספר אפשרויות לתנועה ולכידת אריחים. על השחקנים להעריך את התוצאות הפוטנציאליות של כל מהלך ולקבל החלטות מושכלות כדי למקסם את סיכויי ההצלחה שלהם. זה עוזר לפתח מיומנויות קבלת החלטות, כולל הערכת סיכונים.

פתרון בעיות: האופי הדינמי של אריחי קסם מציב בפני השחקנים אתגרים המשתנים ללא הרף. עליהם להתאים את האסטרטגיות שלהם, למצוא פתרונות יצירתיים למכשולים ולהתגבר על המהלכים של יריביהם. זה מקדם מיומנויות פתרון בעיות, מעודד שחקנים לנתח בעיות, לשקול גישות חלופיות ולחשוב מחוץ לקופסה כדי להשיג את מטרותיהם.

מיקוד וריכוז: המשחק דורש תשומת לב וריכוז. על השחקנים לנתח בקפידה את הלוח, לחשב מהלכים ולהישאר מעורבים לאורך כל המשחק. זה עוזר לשפר את המיקוד, הריכוז והיכולת לשמור על קשב לזמן ממושך.

מיומנויות חברתיות – אריחי הקסם זה משחק עם הזדמנות לפתח מיומנויות חברתיות –  בין אם זה משחק עם בני משפחה או חברים –  המשחק מטפח תקשורת ושיתוף פעולה. 

איך מחזקים ילד מבחינה חברתית? איך משפרים את המיומנויות החברתיות שלו? הכנו מדריך מפורט – תוכלו לקרוא אותו כאן. 

 

מה הילדים שלי חשבו על המשחק?

כשהם צללו לתוך המשחק, אלכס לא יכול היה שלא לקרוא בקול, "המשחק הזה מדהים! בכל פעם שאנחנו משחקים, זה כמו הרפתקה חדשה לגמרי. הלוח ממשיך להשתנות, ואנחנו צריכים לחשוב בצורה שונה כל פעם.. זה כמו לפתור פאזל שתמיד מתפתח. כל כך כיף!"

אמה, נרגשת באותה מידה, אמרה לי, "אני אוהבת את המשחק אריחי קסם.  זה לא רק על הזזת האריחים מסביב; אוהבת את זה שצריך תכנון מראש שואני צריכה לחשוב תמיד קדימה מהיריבים שלי, זה כאילו אני מפענחת תעלומה וצריכה למצוא דרך טובה יותר ללכוד את האריחים של אלכס!"

הקרבות שלהם על הלוח היו אינטנסיביים ומלהיבים. גולת הכותרת עבור אלכס ואמה כאחד היה רגע הניצחון כאשר הם כבשו זה את האריחים של זה. אלכס אמר באחד המשחקים "זו ההרגשה הכי טובה אי פעם! כשאני לוכד את אחת מהאריחים של אמה ומסיר אותה מהלוח, אני עושה ריקוד ניצחון." 

אבל אריחי קסם זה יותר מסתם תחרות עבורם. זה קירב את המשפחה. אמה אמרה, "לשחק  כמשפחה זה כל כך כיף. אנחנו צוחקים, מפרגנים, ולפעמים אפילו רבים אבל בצחוק…זה זמן מיוחד שבו אנחנו מבלים ונהנים ביחד." 

בזמן שהם שיחקו, אלכס ואמה הבינו שזה לא רק משחק או מקור הנאה. המשחק הזה הוא ממש כמו מורה, שהקנה מיומנויות יקרות ערך. אלכס אמר בגאווה, "אני מרגיש חכם כשאני משחק באריחי קסם זה גורם לי לחשוב אסטרטגית ולתכנן את המהלכים שלי נכון כמו במשחקי מלחמה." 

אני יודעת גם ששניהם נהנו מהמשחק כי היה להם קל ללמוד אותו – למרות שיש פעם בגילאים בניהם. משחקים אחרים ומורכבים יותר משגיעים עם הוראות מסורבלות גורמים לרבה תסכול לפעמים – מהצד שלא תופס את זה מספיק מהר, וגם מהצד שני שתפס אבל חסר סבלנות ורוצה להתחיל לשחק.בנוסף, לא הרגשתי שהיו פערים בניהם ברמות – שזה תמיד גורם לריבים במשחקים אחרים (אלכס רוצה לעבור לחידות הקשות מהרגע הראשון).  

 

כמה מילים אחרונות

אני ממליצה על המשחק אריחי קסם של חברת FOXMIND לכל מי שמחפש משחק אסטרטגיה חדש שניתן לשחק במהירות, אך מספק תחושת סיפוק גבוהה. זהו משחק מושלם בגלל שניתן לשחק אותו בפרק זמן קצר, ללמד אותו במהירות, אבל עדיין מביא תחושה ששיחקת משחק ממושך – הכל תוך פחות מ-20 דקות. קשה לתאר כמה זה מספק לשחק את המשחק הזה. בשורה תחתונה אריחי קסם מביא הרבה לשולחן – בלי יותר מדי כללים מסובכים. 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...