לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

ביקורת משחק מיפל לנד

מיפל לנד הוא משחק מופלא של חברת פוקסמיינד – שהפך להיות אחד ממשחקי הקופסא האהובים עלינו! אפשר להשתתף בו בין 2 ל4 שחקנים והוא מתאים לגילאי 10 ומעלה (אבל אפשר גם לפני). כל סבב משחק הוא נע בין 30-45 דקות. 

במיפל לנד השחקנים יוצרים פארק שעשועים משלהם על ידי רכישת מגוון אטרקציות ושירותים תוך פיתוי לקוחות משלמים רבים.

יהיה צורך לתת תשומת לב לאופן שבו הדברים מסודרים, לוודא שהשירותים נמצאים בהישג ידם של המבקרים, ושבילים לא יובילו למבוי סתום.

אז מה אנחנו חשבנו על המשחק מיפל לנד? איך משחקים ולמה הוא טוב? בדיוק בשביל זה כתבתי את הסקירה הזו. 

כמה מילים על המשחק

אז הרשולי לספר לכם על ההרפתקה המדהימה שיצא לנו לעבור עם המשחק מיפל לנד! כאמא לשני ילדים נפלאים, אני תמיד מחפשת משחקים שיתפסו את דמיונם ויספקו לנו שעות של הנאה. לשני הילדים שלי יש תחומי עניין שונים, אז למצוא משחק שמושך את שניהם יכול לפעמים להיות אתגר. אבל מיפל לנד התגלתה כפנינה אמיתית שהפגישה את כולנו בצורה הכיפית ביותר. 

ראשית, הרשו לי להכיר לכם את הקטנים המדהימים שלי. אמה, בתי בת ה-8, אוהבת כל דבר קסום, עולמות פנטזיה ואגדות. מהצד שני, דניאל, בני ההרפתקן בן ה-10, הוא חובב משחקי אסטרטגיה. הוא נהנה לתכנן ולבנות דברים. לכן, כששמעתי על מיפל לנד, משחק שמשלב את הקסם של פארק שעשועים עם קבלת החלטות אסטרטגיות, ידעתי שזה שידוך מושלם לשניהם.

מיפל לנד  משכה את תשומת ליבנו באופן מיידי. המשחק סובב סביב בניית פארק השעשועים המדהים ביותר על ידי מיקום אסטרטגי של אטרקציות, טרמפים ומפלים. זה כמו שיש לנו את דיסנילנד משלנו – פארק מושלם ממש ליד שולחן האוכל שלנו! המטרה היא למשוך כמה שיותר מבקרים וליצור פארק מדהים מבחינה ויזואלית וגם מצליח מבחינה כלכלית. עם הכללים הפשוטים, מיפל לנד הפכה ללהיט מיידי אצל הילדים שלי. 

עכשיו, הרשו לי לחלוק כמה מהיתרונות של מיפל לנד שהערצתי לחלוטין. בראש ובראשונה, המשחק נועד להיות נגיש עבור שחקנים בכל הגילאים. הכללים הם פשוטים, מה שמקל על ילדים צעירים לתפוס את המכניקה מבלי להרגיש מוצף. זה משחק שמעודד חשיבה ביקורתית, תכנון וקבלת החלטות, והכל תוך כדי פיצוץ.

אחד הדברים שהילדים שלי הכי אהבו במיפל לנד היה הקונספט.  המשחק באמת מצליח להעביר את  השחקנים לעולם קסם.  מצאנו את עצמנו מתפעלים מהמיפלים החמודים ומהאטרקציות המעוצבות. זה הצית את הדמיון שלנו, והרגשנו שאנחנו בעצם בונים פארק שעשועים אמיתי!

למיפל לנד יש גם איזון פנטסטי בין מזל לאסטרטגיה. בעוד המזל משחק תפקיד בציור אריחי אטרקציות ומבקרים, הקסם האמיתי מתרחש בבחירות האסטרטגיות – בין אם זה תכנון הפריסה של הפארק, שיפורים למיקומים של האטרקציות ויצירת שבילים המנחים את המבקרים כך כל אלה ועוד הופכים למרכיבים חיוניים להצלחה. היבט זה מאוד מצא חן בעיני בני, דניאל, שאוהב משחקים המאתגרים את כישוריו הטקטיים.

 

החוויה שלנו מהמשחק מיפל לנד

מיפל לנד הוא משחק קל למדי ללמידה, וזה לא מפתיע כי פוקסמיינד מצטיינים בפיתוח ושיווק במשחקי קופסא מעולים

אחד החלקים האהובים עלי במיפל לנד הוא לבנות את הפארק שלי. בתו הורה מבוגר, בת 39 – אני הרגשתי כאילו חזרתי להיות ילדה. אהבתי לראות את הפארק גדל – ופתאום אני מוסיפה עוד גלגל ענק, עוד רכבת הרים, מקימה חנויות ואטרקציות כמו שרק הייתי חולמת.

בהסתכלות עמוקה יותר על המשחק, ההתמקדות העיקרית במיפל לנד היא להחליט על המסלולים הטובים ביותר לבזבז את כספכם. האם אתה הולכים מוקדם על אריחים גדולים, שעולים הכי הרבה אבל יכולים להחזיק הכי הרבה מבקרים?  לשחקנים יהיו 13 אריחים לבחירה, כך שיש הרבה אפשרויות מה לרכוש בתורכם.

איך משחקים במיפל לנד? 

המחשק והחוקים פשוטים למדי! הניחו את לוח מגרש החניה במרכז השולחן. ערבבו את קלפי האוטובוס והניחו אותם בערימה כשפניהם כלפי מטה. משכו כמות קלפים כמספר השחקנים ועוד אחד נוסף. הניחו אותם גלויים בהתאם לסימונים שבצד ימין של לוח מגרש החניה. הניחו על האוטובוסים את המיפלים המתאימים לפי מה שמצוין בקלף.

הניחו את סמן הסבב על עיגול מספר 1 שבלוח החניה. הכינו שלוש ערימות לפי שלושת הגדלים של אריחי האטרקציות ומתקני השירות, כשפני האריחים מטה. משכו מהערימות 5 אריחים קטנים, 5 אריחים בינוניים ו 3- גדולים, וסדרו אותם גלויים במרכז השולחן. הניחו את 4 שטחי ההרחבה לפארק ו 4- אריחי שערי הכניסה הנוספים בסמיכות למגרש החניה, בהישג ידם של השחקנים. הניחו את שאר המיפלים ואת המטבעות בהישג ידם של כל השחקנים.

כל שחקן לוקח לוח פארק אישי ושער כניסה לפארק – מקמו את השער צמוד ללוח הפארק האישי לפני השביל הקטן, גיליון נקודות ועיפרון. כל שחקן מקבל תקציב על פי מיקומו בסידור התורות. כעת אתם יכולים להתחיל לבנות את פארק השעשועים שלכם!

משחק מיפל לנד
משחק מיפל לנד

כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם:

כל שחקן בתורו חייב לרכוש אריח אחד או פרסומת אחת מהאריחים הפתוחים שבמרכז השולחן, או לדלג על תורו

רכישת אריח
עליכם לבחור ולרכוש אחד מהאריחים הגלויים שבמרכז השולחן. תוכלו לרכוש אטרקציה, מתקן שירות, שטח הרחבה, שער כניסה נוסף או פרסומת. שלמו לקופה לפי המחיר המצוין על האריח. אם רכשתם מתקן שירות או אטרקציה עליכם למשוך אריח מערימות האריחים שבמרכז
השולחן ולהניח אותו במקום האריח שרכשתם. הניחו את האריח שרכשתם בפארק שלכם. אם רכשתם פרסומת, ראו הסבר בהמשך.


מקמו את האריח
את האריח שרכשתם עליכם למקם על גבי הריבועים בלוח הפארק האישי. תוכלו להציב אותו בכל מקום ובכל כיוון שתרצו, כל עוד הוא מונח
כולו בתוך הלוח ולפחות שביל אחד שלו חייב להיות מחובר לשביל קיים בלוח שלכם. האריח הראשון שתניחו יהיה חייב להתחבר באחד משביליו
לשביל הקטן שבלוח הפארק האישי. שאר השבילים באריח לא חייבים להתחבר לשבילים אחרים ויכולים גם להוביל אל מחוץ ללוח השטח.

מה אהבתי במשחק מיפל לנד?

את הקונספט: 

כמו שכתבתי, הקונספט של לונה פארק הוא מצד אחד קסום ועונה על הצורך של הדמיון והכיף (לבנות לונה פארק- מי לא חלם על זה?!) ומצד שני – יש כאן המון חשיבה וחשיבה אסטרטגית. 

הערך הנוסף 

המשח מיפללנד עובד יכולות החשיבה של הילדים, מפתח חשיבה אסטרטגית, יכולות תכנון מהלכים, פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית והיגיון. 

האיכות

אמרתי את זה בעבר ואני אגיד את זה שוב, אני אוהבת את המשחקים של פוקסמיינד – בעיקר כי משחקי הקופסה שלהם תמיד מתאימים לצרכי המשחקים של המשפחה שלנו. הם מקפידים על הפרטים הקטנים, באיכות האריזה, החומרים, והחוקים – היה לי כיף לקרוא את ההוראות והילדים הבינו את המשחק במהירות. 

העיצוב 

הגרפיקה של מיפל לנד מהממת – המוצר הסופי מדויק וכיף לשחק בו. האריחים, מתקני השירות, הפרסומות, השבילים – הכול מעוצב בצורה כל כך יפה וזה רק עושה חשק להמשיך לשחק שוב ושוב. 

 

לונה פארק כחלק ממשחק מיפל לנד

מכירים את המשחק קלף פתוח? אם לא כדאי לכם לקרוא את הסקירה שהכנו עליו >>

אמה, בתי בת ה-8 עם הדמיון העשיר, התאהבה במשחק מיפל לנד מהרגע הראשון. מה היא אמרה? 

"אמא, המשחק הזה הוא כמו הגשמת חלום! אני מאוד אוהבת ליצור את העולם הקסום שלי שמלא באטרקציות כמו בלונה פארק אמיתי.  זה כמו להיכנס לתוך אגדה! הרגשתי כמו מעצבת לונה פארק אמיתית והחלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדולה" 

דניאל, בני בן ה-10, הצטרף בשקיקה, "מיפל לנד זה מדהים, אמא! אני אוהב איך זה מאתגר אותנו לחשוב אסטרטגית ולקבל החלטות חכמות. זה לא רק על הצבת אטרקציות באופן אקראי; אנחנו צריכים לתכנן ולתכנן אסטרטגיה לבנות את הפארק הטוב ביותר האפשרי. להבין היכן למקם כל אטרקציה כדי למקסם את המשיכה שלה ולנהל את הנתיבים להנחות מבקרים ביעילות זה כמו לפתור חידה. אני מרגיש כמו יזם אמיתי, שעושה מהלכים מחושבים כדי להבטיח את הצלחת הפארק שלנו. בנוסף, מרכיבי המשחק הם מהשורה הראשונה! האריחים והקלפים העבים מרגישים יציבים, ומיפלי העץ הם תענוג לטפל בו. זה מוסיף אלמנט מישוש למשחק שהופך אותו לסוחף ומרגש עוד יותר!"

ההתלהבות שלהם הייתה ממש מדבקת, והשמחה שלהם לשחק במיפל לנד הייתה מורגשת. זה העלה חיוך רחב על הפנים שלי, בידיעה שמצאנו משחק שלא רק מבדר אותם אלא גם עורר את הדמיון והחשיבה האסטרטגית שלהם. לראות אותם משתפים פעולה, צוחקים והולכים לאיבוד בעולם הקסום של מיפל לנד הייתה חוויה מחממת לב. רגעים כאלה מזכירים לי את הכוח של משחקי לוח ביצירת זיכרונות מיוחדים וטיפוח קשרים משפחתיים חזקים. 

כמה מילים אחרונות

מיפל לנד הוא משחק נפלא ואני ממש ממליצה לכם להוסיף אותו למדף שלכם. הוא הפך להיות תוספת נפלאה למשחקים המשפחתיים שלנו והוא משלב קסם, אסטרטגיה לצד המון הנאה. 

 זה לא היה המשחק הכי מאתגר ולא הכי קשה – אבל הוא לגמרי הספיק כדי לספק שעות של הנאה ולימוד לילדים שלי.  נהנינו לבנות את הפארק שלנו ולהחליט איך אנחנו הולכים להשקיע  את הכסף בכל סיבוב. החוקים בהחלט קלים מספיק כדי לשחק כל המשפחה – גם הקטנים. אם מחפשים עוד רעיונות למשחקים מופלאים מוזמנים להיכנס לקטגוריית משחקי החשיבה של פוקסמיינד. 

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...