לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

ביקורת משחק חלומות – ניסינו וזה מה שיש לנו לספר!

כאמא לשני ילדים ילדים קטנים ומתוקים (הגדול בן 5 והקטן בן 3), אני תמיד מחפשת משחקים חדשים ומרגשים שיהיו לנו על המדף – בעיקר כי אני מעדיפה שהם יעבירו את הזמן במשחק קופסא מאשר שיהיו תקועים עם הראש במסך. בכל מקרה, ממש לאחרונה יצא לי להיתקל בהמלצה באחת הקהילות הגדולות להורים, "חלומות" של פוקסמיינד. אז רכשתי אותו, ואני חייבת לומר שממש התרשמתי! לא רק שמדובר במשחק קלפים סופר כיפי (ומשעשע מאוד!), אלא שהוא גם עוזר לפתח מיומנויות חשיבה אסטרטגיות וכישורי פתרון בעיות. אבל אני לא רוצה לעשות לכם יותר מדי ספוילרים – בסקירה הבאה, אני הולכת לתאר לכם את ההתנסות הראשונה שלנו עם המשחק.  

קשה לא לאהוב משחק שהומצא על ידי ילדה

אחד הדברים שהכי הקסימו אותי וגרמו לי לרצות להתנסות במשחק, זו העובדה שבמקור, מי שהמציא את המשחק הייתה ילדה, קוראים לה מירנדה אוורטס. מירנדה למעשה המציאה את הקונספט הראשוני של המשחק, כשהייתה רק בת 6 (כמה גאונות!), כי היא רצתה משחק קלפים מעניין יותר מאלה ששיחקה. בעזרת אמה, היא פיתחה דמויות וחוקים למשחק, והן פרסמו את המשחק בעצמן בשנת 2005. מאז, המשחק משווק על ידי חברת פוקסמיינד והוא הפך לאחד המשחקים הכי מומלצים בכל רחבי העולם, הוא זכה בהמון פרסים ואני לגמרי הסתקרנתי, אז יצאתי לבדוק. 

חלומות הוא משחק קלפים עליהם יש דמויות שונות: כמו מלכות, מלכים, אבירים ודרקונים. חייבת לפרגן את הגרפיקות שמצוירות על הקלפים: הדמויות מאוירות באופן קסום ויש להם ממש תחושה שאנחנו נסחפים לאגדה. הילדים שלי ממש אהבו להסתכל בקלפים ולזהות את הדמויות השונות.

 המטרה של המשחק היא להעיר את המספר הרב ביותר של מלכות שישנות ולהוסיף אותן לאוסף שלכם. כל שחקן מתחיל את המשחק עם 5 קלפים שמונחים עם הפנים כלפי מטה בערימה. במשחק שחקנים יכולים להשתמש בקלפים שלהם כדי לתקוף שחקנים אחרים, להגן על המלכות שלהם ואפילו לגנוב מלכות של שחקנים אחרים!

משהו שמאוד אהבתי במשחק וראוי לציון, זה העובדה שהוא הצליח להחזיק את הילדים שלי מעורבים בו במשך שעות (משימה לא פשוטה בכלל!). המשחק קל מאוד ללמידה, אך מאתגר מספיק כדי לעניין אותם. יש לו גם קצב מהיר, ככה שגם אם שחקן מודח בשלב מוקדם הוא לא יצטרך לחכות יותר מדי זמן לפני שהמשחק יסתיים. 

משחק חלומות 2

איך משחקים? משחק חלומות הוראות

חלומות משחק הוראות

את ההוראות המלאות, תוכלו לקרוא בהרחבה גם כאן

  1. כל שחקן מקבל לידיו 5 קלפים. קלפי המלכות מונחים על השולחן כשפניהם כלפי מטה. שאר הקלפים מונחים כקופה.
  2. כל שחקן בתורו לוקח קלף מהקופה ומבצע פעולה על פי הקלף שהניח. מלכים- זוכים במלכה אבירים ושיקויי שינה-קלפי התקפה, גונבים מלכות מהשחקנים האחרים. דרקון ושרביט-קלפי הגנה. מגנים מפני התקפות של שחקנים אחרים.
  3. שחקן יכול להוריד קלף אחד, 2 קלפים זהים, או מספר קלפים היוצרים תרגיל חיבור. בהתאם למספר הקלפים שהוא הוריד הוא לוקח קלפים מהקופה. השחקן הראשון שאוסף 5 מלכות (או 50 נקודות)-מנצח.

מהם הקלפים שיש במשחק חלומות?

מלכות –  כמובן, שממוקמות בהתחלה עם הפנים כלפי מטה ליד ערימת הקלפים ושחקנים יכולים להעיר אותן

מלכים – מעירים מלכה ישנה מהמרכז

אבירים – גונבים מלכה משחקן אחר. ניתן להשתמש בדרקונים כדי לנטרל קלף אביר

קלפי שיקוי שינה – מחזירים את מלכה של יריב אחר לישון ניתן להשתמש בקלפי שרביט כדי לעקוף את  קלף שיקוי שינה. 

מה עוד אהבתי במשחק חלומות?

מלבד העובדה שמדובר במשחק שבאמת כיף לשחק בו, "חלומות" עוזר גם לפתח מיומנויות חשובות אצל ילדים בכל הקבוצות הגילאים. ראשית, כמו שכבר כתבתי בהתחלה, מדובר במשחק שדורש חשיבה אסטרטגית (לכן הוא פחות  מתאים לילדים קטנים) והוא מפתח לילדים את היכולת לפתור בעיות. לדוגמה, במשחק, הילדים יצטרכו להחליט באילו קלפים עליהם לשחק ומתי לשחק בהם. זה גם עוזר לפתח זיכרון, שכן השחקנים צריכים לזכור באילו קלפים הם השתמשו.

השפעה חיובית נוספת שראיתי שיש למשחק חלומות – זה פיתוח מיומנויות חברתיות ותקשורת. הילדים שלי נהנו לשחק, עשינו סבב אחד כל המשפחה ובפעם השנייה כבר הזמנו חברים ומשפחה. היה לי את העונג לראות אותם לומדים מיומנויות חשובות ביחד תוך כדי המון כיף והנאה. 

כדאי לדעת⚡

דבר נהדר נוסף במשחק חלומות זה העובדה שהוא מתאים לטווח גילאים רחב. כעיקרון המשחק מומלץ לגילאי 8 ומעלה: אבל גם הילד הצעיר שלי הצליח לשחק בו עם קצת הדרכה. אגב, גם אני נהנתי לשחק עם הילדים – מתאים למבוגרים ולכל המשפחה, מה שהופך אותו לתוספת נפלאה לערב.

מה הילדים שלי חשבו?

אז מה הילדים שלי חשבו? הנה, לא נגעתי:

יונתן בן ה8, אמר: "אהבתי לשחק בחלומות עם המשפחה. היה לי כיף להעיר את המלכות ולהשתמש בקלפים השונים כדי להגן על המלכה שלי. אהבתי מאוד את הדרקונים והאבירים!"

דוד, האח הקטן, אמר: "המשחק הזה היה ממש מגניב. אהבתי את הדמויות השונות ואיך שלכל אחת יש יכולת מיוחדת. זה הופך את המשחק למעניין ואסטרטגי ממש! הקלף האהוב עליי היה שיקוי השינה, זה היה כל כך מצחיק להרדים שחקנים אחרים!"

מיה, בת 6 אמרה, "אהבתי מאוד את המלכה הרוקדת ומלכת הזומבים. הם היו כל כך מצחיקים! אהבתי גם להעיר את המלכות השונות ולאסוף אותן לאוסף שלי!"

בסף הכול, נראה שהילדים מאוד נהנו מהמשחק חלומות ומצאו אותו כיפי ומרתק, כמוהם – גם אנחנו! אם אתם מחפשים רעיונות למשחקי חשיבה, אז אני לגמרי ממליצה לכם לנסות את המשחק הזה, ואגב, שמעתי שיצא מהדורה ממש חדשה לאחרונה, "חלומות 2".

קצת על המותג שמאחורי המשחק

כאמא, אני לא יכולה להגיד מספיק מילים על המותג שעומד מאחורי המשחק – פוקסמיינד. זה לא המשחק הראשון שיש לי שלהם, ואני אוהבת את הדרך בה הם מצליחים להגיע לאיזון המושלם בין כיף ללמידה – לילדים ולמבוגרים כאחד. יש להם מגוון ענק של משחקים שהם מייצרים – בין אם אתם במצב רוח למשחק קלפים בקצב מהיר או פאזל או כל משחק חשיבה אחר שמוערר חשיבה, תמיד יש להם פתרון להכול. אצלנו במשפחה אנחנו נהנים ממגוון המשחקים הענק שלהם, משחק חלומות הוא האהוב עלינו, אבל כמובן שיש להם גם משחקים אחרים כמו השועל החמקמק, קטמינו ועוד.

אם עדיין לא יצא לכם לשחק במשחקי הקופסא והחשיבה שלהם- אני ממליצה בחום לכל הורה להתנסות ולאפשר לילדים את החוויה הזו. אני לא מכירה אנשים שהתחרטו על זה ומניסיון המשחקים שלהם הכי אהובים עלי 😊 

כמה מילים אחרונות

חלומות זה משחק שאפילו להורים לא אכפת לשחק. זה לקוח בערך 10-20 דקות לסבב, וזה תמיד מלווה בהמון חיוכים וצחוק. לכל הילדים (וגם לנו ההורים אם להיות כנים) יש את המלכה האהובה עליהם ולכן גם אם מישהו לא מנצח – הם עדיין יכולים לקבל את המלכה האהובה ולהרגיש ניצחון מתוק רק מזה 😊

שאלות ותשובות נפוצות:

האם חלומות זה משחק שקל ללמד? כן! קל מאוד. לילדינו בן ה6 לא הייתה שום בעיה להבין את המשחק ותוך מספר דקות הוא כבר נכנס לזה.

מה משחק חלומות ילמד את הילדים שלי? חלומות הוא משחק שמצוין כדי ללמוד חשבון בסיסי. אתם יכולים לשלב שלושה קלפים או יותר כדי ליצור משוואות בסיסיות, לדוגמה לשחק עם 2 קלפי 5 וקלף 10 מותר כי 5+5=10. זה באמת עודד את הילדים שלי לחפש את המשוואות הפשוטות האלה וליהנות מזה.

מאיזה גיל אפשר לשחק בחלומות? אנחנו חושבים שמספיק מגיל 5 ומעלה.

האם אפשר לשחק במשחק הזה כמה פעמים ועדיין לקבל ערך? בהחלט. המשחק הזה מתאים באופן אידאלי לילדים קטנים, אני חושבת שילדים  מתחת לגיל 8 ייהנו לשחק במשחק הזה שוב ושוב, אולי מעל גילאי 8 זה יהיה להם פשוט מדי.

האם אפשר לגנוב את מלכת התות במשחק חלומות? כן, אפשר לגנוב את מלכת התות, אבל שימו לב – אם מלכת התותים נגנבת לא תוכלו לשחק בכוחה כדי לאסוף מלכה ישנה נוספת.

כמה מלכים יש במשחק חלומות? יש בסך הכול 8 מלכים.

כמה מלכות צריך לאסוף כדי לנצח? לפי חוקי המשחק, זה או לאסוף 5 מלכות או לצבור 50 נקודות במשחק (2 עד 3 שחקנים). אם אתם 4 עד 5 משתתפים, אז לאסוף 4 מלכות או לצבור 40 נקודות במשחק.

מה לעשות אם ערימת הקלפים נגמרת? פשוט לערבב ולהתחיל שוב.

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...