לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

להצית את הדמיון – הניסיון שלנו עם המשחק סיפור בקוביות

כאמא לשלושה ילדים סקרנים ובעלי דמיון, אני תמיד מחפשת משחקים ופעילויות חדשות שיכולים לעורר להם את היצירתיות ולאתגר את כישורי החשיבה שלהם. זו הסיבה שכל כך התרגשתי לנסות את המשחק סיפור בקוביות של פוקסמיינד.

אני לא אנסה לייפות דברים – למצוא משחק שהוא גם מאתגר, אבל גם כיף ועדיין מצליח לשמור על רמות הקשב של ילדים בגילאים שונים (5,7 ו9), זה לא פשוט, ולפעמים מצריך המון ניסוי וטעייה (וצעקות, ובכי) אבל האמת שבמקרה הזה אני כל כך הופתעתי לטובה ואני באמת הפכתי להיות באופן לא רשמי השגרירה שלו  🎲📚👧👦👶🌟

להיות אמא לשלושה ילדות בנות (שאחת מהם בחינוך ביתי), זה ממש לא לבעלי לב חלש! יש לי כל כך הרבה אתגרים ואני מוצאת את עצמי מלהטטת בין משימות ולוח זמנים צפוף ובתקן החוצצת במריבות בין אחיות וגם האחראית הרשמית על הבידור בבית.

אז נכון, הפתרון הקל הוא להדליק להם את הטלוויזיה, זה עובד כמו קסם – ואני בהחלט עושה את זה לפעמים, זה עובד! אבל חשוב לי גם לא לנוון את היכולות של הקטנות ואני רוצה לנצל כמה שיותר "זמנים מתים" כדי לפתח להן יכולות חדשות.

 ובואו נהיה כנים – כל דבר שיעזור לשמור על הילדות שלי עסוקות ומאושרות זה לגמרי ניצחון מבחינתי. התחלתי להשתמש בסיפור בקוביות ללפני שינה כשבא לנו להמציא אגדות משלנו, בנסיעות, בחופשות ואפילו אצל חברים – זה באמת משחק מדויק ואני כל כך שמחה שהוא אצלי על המדף ומאפשר לילדות שלי כל פעם להמציא סיפורים יצירתיים, מיוחדים ומצחיקים!  

קצת על המותג פוקסמיינד

אז למי שלא מכיר, פוקסמיינד הוא מותג עם שם די מוכר, והם מתמחים בפיתוח משחקים חכמים וצעצועים חינוכיים לילדים בכל הגילאים. המוצרים שלהם ידועים הרבה הודות לחומרים האיכותיים שמשתמשים בהם (אני חובבת מושבעת של צעצועי העץ שלהם), אבל גם במשחקים מרתקים, עם סיפורים סוחפים שמשפרים מיומנויות שונות אצל הילדים.  

אני חושבת שכמעט כל אחד נתקל או שיחק באיזה שהוא שלב במשחקים של פוקסמיינד – כי הם באמת מאוד מוכרים. אני באמת אוהבת את הערך הנוסף שהם נותנים בכל משחק שלהם, את העלילות, העיצוב והכי חשוב? את ההשפעות של המשחקי קופסא שלהם על הילדות שלי. סיפור בקוביות נחשב אצלנו למשחק המשפחתי האהוב (לפחות כרגע 😊), הוא מהנה, מרתק ומעורר דמיון. אז בין אם את אמא או אולי אבא שמחפשים לשמוע קצת יותר על המשחק המופלא הזה – מיד מגיעה החפירה האמיתית, אבל אם חיפשת לקרוא שורה תחתונה: אני לגמרי ממליצה, הילדים שלך יודו לך!  

ילדים משחקים בסיפור בקוביות
משחק סיפור בקוביות - צילום של קוביות מקרוב

סיפור בקוביות – איך משחקים?

המשחק סיפור בקוביות הוא פשוט אבל גאוני! הוא מורכב למעשה מ9 קוביות, שעל כל אחת מהן יש תמונה או ציור שונה בכל צד. הרעיון הוא בעצם להשתמש בקוביות כדי ליצור סיפור על ידי גלגול ושימוש בתמונות.

כדי לשחק, עליכם פשוט להטיל את הקוביות ולהשתמש בתמונות כדי להמציא סיפור. אני אתן כמה דוגמאות עם רעיונות לדרכים לשחק בזה:

השתמשו בקובייה אחת

במקום להשתמש בכל ה9 הקוביות, אתם יכולים לשים את כל הקוביות בקופסא ולהביא לילדים  לבחור קוביה אחת בצורה אקראית. ואז – תוכלו לאתגר אותם על ידי כך שהם יספרו סיפור לכיתה באמצעות כל 6 התמונות שמופיעות על הקובייה הזו.

שימו לב: האתגר הזה מתאים יותר לילדים גדולים (גילאי 7 ומעלה).

סיפור מתגלגל

עוד דרך נהדרת לשחק וזה מתאים בעיקר אם אתם הולכים לארח כמה חברים, זה לבקש מכולם לשבת במעגל זה מול זה, ואז אתם מתחילים ב "היה היה…" ומטילים קובייה אחת ואז משלימים את המשפט. ילד אחר בוחר קוביה אחרת ואז ממשיך בסיפור וכך להמשיך לכל הילדים. 

לעוד משחקי חשיבה מומלצים לילדים לחצו כאן

מה כל כך אהבנו במשחק?

אחד הדברים שהכי אהבתי בזה שקל מאוד להבין ולשחק בו, ועם זאת – יש המון אפשרויות לאתגר את הילדים ולאפשר להם להשתמש בדמיון וביצירתיות שלהם. זה גם משחק שמתאים למגוון גילאים, שזה אחד הדברים שתמיד מקשים עלי למצוא משחק שעונה על הצרכים של כולם.

יותר מכך, סיפור בקוביות הוא מגוון להפליא. השתמשנו בקוביות כדי להמציא סיפורים לפני השינה, להמציא אגדות משלנו ואפילו להשתמש בהם בתור כלי לתרגילי כתיבה שונים. האפשרויות הן באמת אינסופיות וזה היה כל כך כיף לראות איך הילדים השתמשו בדמיון שלהם כדי להמציא סיפורים מיוחדים.

ודבר אחרון – מעבר להנאה המרובה שמלווה (וזה כיף גם למבוגרים!), סיפור בקוביות של חברת פוקסמיינד עוזר גם לפתח מיומנויות חשובות שונות, כמו פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית ותקשורת. כשהם משתפים פעולה יחד כדי להמציא סיפור והם לומדים להקשיב לרעיונות של אחרים. 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...