לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

ד"ר יוריקה – ניסינו וזה מה שאנחנו חושבים

הקוראים הקבועים בבלוג שלנו כבר יודעים שקוראים לי אלון ושאחד הדברים שאני הכי נהנה לעשות זה למצוא משחקי קופסא מומלצים לכל המשפחה. אני מאמין בגדול בחינוך דרך משחק, ולכן יוצא שאנחנו מתנסים בהמון סוגי משחקים, בסוף אני חוזר לכאן עם מסקנות. בחג האחרון, ניסינו לשחק את ד"ר יוריקה. אם אי פעם שיחקתם במשחקי חשבון או פאזלים וואהבתם את זה – אז אתם הולכים גם לאהוב את ד"ר יוריקה. 

ד"ר יוריקה הוא משחק חשיבה לילדים – שמתאים ל1 עד 4 שחקנים. על הקופסא רשום שזה מגיל 8 ומעלה (וזה יכול להיות מאתגר לגילאים צעירים יותר אבל אפשרי). במשחק כל משתתף הוא מתלמד מדען במעבדה של ד"ר יוריקה והם צריכים להשתמש במבחנות ובכדורים הצבעוניים כדי לפתוח נוסחה מדעית. 

אז איך משחקים ומה אנחנו חשבנו על המשחק? האם זה שווה את זה? המשיכו לקרוא ותגלו! 

איך זה עובד?

המשחק הוא יחסית פשוט ולילדים שלי לקח מעט זמן כדי לקלוט אותו. כל שחקן לוקח שלוש מבחנות (לאלה יש סטנד כדי שיוכלו לעמוד על השולחן), ושניים כל אחד מהכדורים הצבעוניים מניחים אותם בכל אחת מהמבחנות שלו. לא לשכוח את קלפי האתגר: מערבבים אותם ומניחים על השולחן עם הפנים כלפי מטה. כשכולם מוכנים – קלף האתגר העליון מתהפך והמשחק מתחיל. 

מטרת המשחק היא לגרום למבחנות שכם  להתאים לתמונה בכרטיס האתגר וכמה שיותר מהר. לשם כך יש להעביר את הכדורים ממבחנה אחת לאחרת מבלי לגעת בכדורים, לסדר אותם בסדר הנכון כפי שמוצג בכרטיס.

שימו לב שאתם לא יכולים לגעת באף אחד מהכדורים, אתם צריכים להטות כדור ממבחנה אחת לאחרת.

אם שחקן נוגע או מפיל כדור הוא נפסל באותו סיבוב. השחקן הראשון שמצליח להשלים את האתגר, צריך לצעוק ד"ר יוריקה, וזה נותן לו נקודה אחת לסיבוב. הראשון שמצליח להשלים 5 אתגרים (ולזכות ב5 נקודות) הוא המנצח במשחק.

ד"ר יוריקה הוא משחק מצוין, קצר עם משך זמן משחק מושלם כ-15 דקות. 

משחק קל להבנה ללא חוקים מורכבים. המשחק דורש חשיבה לוגית, הפעלת יכולות תכנון, מהירות, תפיסה חזותית, מיקוד ותשומת לב והוא מושלם לפיתוח מיומנויות מוטוריות עדינות שכן נדרשת מידה מסוימת של מיומנות כדי להעביר את הכדורים למבחנות.

הבעיה היחידה שמצאנו היא אם יש לכם ילדים צעירים יותר שמשחקים איתכם, השחקנים המבוגרים יותר בדרך כלל מיומנים יותר ומסוגלים להשלים את האתגרים מהר יותר, מה שעשוי להוביל לתסכול מצד הקטנים. 

אולי יעניין אותך גם לקרוא את הביקורת שלנו על משחק חלומות >> 

מה אהבתי בד"ר יוריקה?

יש כמה דברים שממש אהבתי במשחק הזה. ראשית: שגם הילדים הקטנים וגם הגדולים נהנו מאוד. למרות שזה משחק שמתאים יותר לילדים מעל גיל 6, גם הקטן שלי שהוא רק בן 4 השתתף והתלהב מכל רגע.

בנוסף, אהבתי מאוד את הדרך בה המשחק מאתגר את יכולות החשיבה של ילדיי בדרך כיפית ומרגשת מאוד. ועוד משהו: העיצוב של המשחק ברמה הויזואלית הוא נהדר, עם צבעים בהירים ותמונות שמושכות את תשומת הלב, לתחושתי זה משהו ששמר על כל השחקנים מעורבים וערניים לאורך כל המשחק. 

וכמו שאמרתי אבל אני אחזור לזה שוב כי זה בונוס רציני: האופי המהיר של המשחק הוא יתרון גדול, במיוחד אם יש לכם ילדים שרק מפתחים את טווח הקשב שלהם.  ד"ר יוריקה הצליח לאתגר את השחקנים לחשוב בצורה מהירה ויצירתית, מה שהוסיף רמה נוספת של ריגוש והשאיר גם טעם לעוד סבב. 

משחק ד"ר יוריקה קופסה

מה הילדים שלי אהבו בד"ר יוריקה?

משחק ד"ר יוריקה

הילדים שלי אהבו את האופי המהיר של המשחק ואת האתגר שהוא הציג. הם היו נרגשים לשחק, ללמוד וגם לצחוק המון. 

שרון, אמר לי שהוא אהב את ההיבט התחרותי של המשחק – ושהם ניסו להערים אחד על השני ולהיות הראשונים לפתור את החידות כדי לזכות בנקודות. 

כל הילדים אהבו את האתגרים והחידות שד"ר יוריקה מציע. החידות נעות בין התאמת תמונות לפתרון משוואות מתמטיות ופענוח חידות. זה שמר על אופי המשחק מרגש ולהפתעתי הרבה הם מאז רוצים לחזור אליו שוב שוב.

איזה מיומנויות ד"ר יוריקה מפתח?

כמו הרבה משחקי קופסה של פוקסמיינד – ד"ר יוריקה הוא גם כלי מצוין לפיתוח מיומנויות רבות, בניהם: פיתוח חשיבה ביקורתית וזיכרון.  בנוסף, המשחק מפתח מאוד את יכולת פתרון בעיות ויצירתיות. על ידי מתן אפשרות לשחקנים להתאים אישית את לוח המשחק, המשחק מעודד את הילדים לחשוב מחוץ לקופסה ולהציע פתרונות ייחודיים לאתגרים המוצגים.

יתרון נוסף של ד"ר יוריקה הוא היכולת שלו לשפר מיומנויות חברתיות. המשחק מתאים וכיף יותר למספר שחקנים וכשמשחקים בצוותא, זה משהו שמעודד תקשורת ושיתוף פעולה בין שחקנים. בנוסף, בגלל הקצב המהיר של המשחק – הילדים ריכים לקבל החלטות מהירות, לתחושתי זה משהו שמאוד בונה את הביטחון העצמי שלהם ומפתח גם את הכישורים החברתיים שלהם.

דבר אחרון: המשחק גם עוזר לשפר את כישורי השפה מכיוון שהוא מאתגר שחקנים לפענח חידות מילים ולהמציא פתרונות יצירתיים לבעיות שונות. 

כמה מילים אחרונות

אם אתם מחפשים משחק קופסא חדש שלא יימאס כל כך מהר על הילדים שלכם – אני ממליץ לכם לנסות את ד"ר יוריקה. זה משחק שאפשר להעביר מהגדולים לקטנים, הוא מהיר, הוא לא נמאס והוא מספק המון ערך לילדים. נכון להיום, מדובר באחד ממשחקי החשיבה החביבים עלינו. 

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...