לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

איך לשרוד נסיעה ארוכה עם ילדים

מתכננים לצאת לחופשה שמצריכה נסיעה ארוכה עם הילדים? אתם לא לבד!

משפחות ישראליות בכל רחבי הארץ אורזות מדי קיץ מזוודות ותיקים ויוצאות לדרכים – בין אם זה בארצנו היפה או אפילו לחופשה בחו"ל.

טיולים הם חלק הכרחי וחשוב אצל כל משפחה – זה מגבש, זה כיף ושובר את השגרה עמוסה.

למרות כל ההנאה שיש בטיולים – זה לא אומר שנסיע הבכביש עם הילדים היא פשוטה.

למעשה, חלק מהנסיעות לא רחוקות מטיול אצל רופא שיניים – אבל זה לא מונע מאיתנו ללכת אליהם בכל זאת.

זה בערך כמו לידה, ברגע שהכאב נגמר – כל מה שאתן זוכרות זה את הרגעים הקסומים – ואם להיות כנים, כבר מוכנות ומוכנים לעשות את זה שוב 😊

בכל מקרה, אחרי כל המאטפורות כנראה כבר הבנתם – חופשות שכוללות נסיעות עם הילדים זה חובה, וגם נסיעה או טיסה ארוכה יכולה להיות כיפית אם מתארגנים מראש נכון.

אם יש לכם חרדת נסיעה משפחתית – אל תדאגו. לא רק שאתם הולכים  לשרוד את הטיול המשפחתי הקרוב, אלא אתם הולכים להפוך אותו לחוויה מהנה ובלתי נשכחת.

אנחנו בפוקסמיינד, גם הורים לילדים קטנים ועברנו אינספור נסיעות (וזו גם אחת הסיבות שפיתחנו משחקי קופסא לנסיעה), במאמר הבא נתן לכם טיפים ורעיונות איך להעביר נסיעה ארוכה עם הילדים.

 

תוכן עניינים

#1 האוכל הנכון יכול לקבוע אם הנסיעה שלכם תהיה כיפית או סיוט

לשרוד נסיעה ארוכה עם ילדים

אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם  – ילדים רעבים, הם ילדים עצבניים – וכנראה אפשר לומר את זה גם על אמהות ואבות. רוב ההורים נוטים להישבר ולהביא כל מיני חטיפים וג'אנק פוד שרק מקפיץ את רמות  הסוכר בניעה. אז קודם כל, אתם לא חייבים  להיות ההורים "המושלמים" ולהוציא מקלות גזר ושייק ירוק, אבל כן ממליצים למצוא איזון ולתת ארוחה מלאה בחלבונים  לפני שיוצאים לדרך. לנסיעה אפשר לארוז ביצים קשות, כריף טונה, חטיפי גרנולה, פירות טריים ויוגורט – כל יעזרו לשמור עליהם שבעים.

טיפ בונוס: אם אתם משקיעים תביאי איתכם צידנית קטנה או סלסלת פיקניק, תוכלו לחדש את המלאי לאורך הדרך (אם אנחנו מדברים על נסיעות ארוכות במיוחד).

תכננו הפתעות ל"מקרי חירום" בדרכים

ילדים משחקים במשחקי קופסא לנסיעה

הפתעות כיפיות ובלתי צפויות זו תמיד דרך טובה להרגיע את הרוחות- כל אתם מתכננים את ההפתעות האלה מבעוד מועד. אז מה עושים? לפני היציאה לטיול במכונית, נסעו להתארגן על כמה צעצועים או משחקי קופסא לנסיעות כדי  להסיח  את דעתם של הילדים במהלך המסע המפרך.

תוכלו לארגן ארגז קטן או אפילו קופסת נעליים שתמיד תהיה במושב האחורי ושתכיל משחקי קופסה נהדרים שמתאימים לנסיעות. לא רק שזה מעולה לנסיעות – זה גם יוכל למלא את הזמן שלכם בטיולי קמפינג, בחדרי מלון ובטיסות. זו גם בהחלט מתנה מדהימה לכל משפחה שחובבת טיולים 😊

הנה כמה המלצות למשחקי קופסא לנסיעה:  

#3 שנו את סידורי הישיבה במהלך הנסיעה

לשרוד נסיעה ארוכה עם ילדים

לעתים קרובות מבוגרים לוקחים את זה כמובן מאליו, אבל המושב הקדמי הוא המקום שבו תמצאו את הנופים הטובים ביותר, הישיבה הנוחה ביותר והגישה לכל המולטימדיה.

אם ילדיכם בוגרים מספיק, אפשרו להם לשבת בתורות מלפנים. ביקור קצר במושב הקדמי בטיול המשפחתי יעשה בקלות את הקסם שלו גם עבור ילדים עם קוצים בישבן.

בונוס: אפשר לתת למי שיושב במושב הקדמי את התפקיד החשוב ביותר בטיול – הנווט 😊 אפשר באמצעות וויז, אבל אם אתם אמיצים, ממליצים לנסות  להשתמש במפת נייר, כך הם יוכלו לחפש בזמן הזה פארקים ואתרים היסטוריים או אפילו מקומות לערוך בו פיקניק.

#4 תפנו זמן לפעילות גופנית בנסיעות ארוכות

2 ילדות הפוכות במשחק בזמן חופשה משפחתית

מרכיב חשוב ולעתים קרובות שנוטה להיות מוזנח בטיולים משפחתיים – זה עצירות. עצירות חשובות לילדים שלכם וגם עבורכם כדי שכל אחד יוכל להזיז את גופו. התדירות של עצירות תהיה תלוי כמובן במשך זמן הנסיעה, למזלנו ישראל יחסית קטנה אז הנסיעה הארוכה ביותר תהיה כנראה לאילת או לצפון. גם אם אתם עושים roadtrip בחו"ל – ההמלצה היא לעשות הפסקה כל שעתיים לפחות ל20 דקות. שמרו איזה כדור במכונית או אפילו פריסבי לשעת ההפסקה ושחקו קצת יחד – ומומלץ שכולם ישחקו, גם אתם ההורים!

טיפ בונוס: תזמנו את העצירות שלכם לפני והשתדלו לעשות אותם בפארקים.

#5 תאזינו לספרי האודיו האהובים עליכם

2 ילדות ברכב בנסיעה משפחתית

שום דבר לא גורם לשעות לעוף בנסיעה ארוכה במכונית כמו סיפור טוב, וספרי אודיו זמינים לאינספור ספרים אהובים. אז אם עייפתם ממשחקים וכולם כבר שבעים – בחרו בסיפור לכל המשפחה והאזינו לו במהלך הנסיעה. ספרי האודיו הטובים והנשמעים ביותר בנסיעות זה כל אחד מספרי הארי פוטר, ספרי נרניה, שר הטבעות ועוד.

#6 תנו לילדים לבחור עצירות במהלך הנסיעה

משפחה יושבים ברכב אחרי משחק נסיעה

רוצים להימנע מהמשפט שהכי מפחיד הורים בנסיעות "כבר הגענו?"

אז כמו שאמרנו – מתן אפשרות לילד שלכם לנווט מעט בדרכים יוכל להעסיק אותם וללמד אותם להשתמש במפה. הם גם ירגישו מוצלחים וחשובים  אם תגידו להם שתפקידם לבחור מקום לארוחת צהריים או להפסקת התרעננות. אתם כנראה תופתעו – שהם תמיד ירצו למצוא מקום שכולכם תיהנו ממנו…כמה מתחנות הטיול המועדפות שלנו עלינו נבחרו על ידי הילדים במשפחה! 

#7 שחקו במשחקי קופסא לנסיעה

יד של מישהו משחק במשחקי קופסא בזמן נסיעה

משחקי קופסא ולנסיעה הם הסחת דעת נחמדה לטיולים ארוכים…הנה אחד המשחקים האהובים עלינו: סיפור בקוביה! עליכם להטיל את הקוביות ועל פי האיורים לספר סיפור משלכם! יש אינסוף אפשרויות לסיפור בקוביות, ותוכלו להעביר שעות של נסיעה עם המון הנאה ובכל גיל! שימו לב שבמשחק יש חוק אחד: אין תשובות לא  נכונות. המשחק מושלם לנסיעות ארוכות, לחופשות, לטיסות ועוד…הוא יכול לעזור לחזק הבעה והקשבה, פיתוח יצירתיות ויעביר לכם את הזמן בהנאה רבה. 

משחקי נסיעה מומלצים לילדים של פוקסמיינד

#1 קטמינו מיני

קטמינו מיני הוא אחד ממשחקי החשיבה הכי פופלריים ואהובים, ותוכלו למצוא אותו בגרסה מיוחדת שמתאימה במיוחד לנסיעות, עם מגירה קטנה שמיועדת לכל החלקים כך שלא תאבדו שום דבר. המשחק עצמו מאתגר למדי, מדובר בסוג של פאזל שמגיע עם אלפי חידות וכל זה בדרגות קושי משתנות, כך שתוכלו לאתגר גם את הקטנים וגם את הגדולים. קטמינו מפתח את יכולות הריכוז, התפיס המרחבית, יכולת פתרון בעיות וחשיבה לוגית. עובדה מעניינת: קטמינו הוא משחק צרפתי שזה בהמון פרסים! 

לאיזה גילאים המשחק מתאים? לגילאי 6 ומעלה. 

איך משחקים? 

  1. כדי להתחיל מקמו את הסרגל בין החריצים 3 ו-4 שעל הלוח ונסו למצוא מתוך כל 12 הפנטומינוס, צירופים של 3 חלקים שונים שיצליחו לכסות בדיוק את השטח שנוצר.
  2. לאחר מכן, הזיזו את הסרגל בחריץ אחד ונסו למצוא מספר רב ככל האפשר של צירופים שונים שיכסו את פנטה 4, וכן הלאה.
  3. ככל שתשתמשו ביותר חלקי פנטמינו שונים, כך תגבירו את דרגת הקושי.

 

#3 IQ TWIST

עוד משחק נסיעה נהדר וקלאסי, למעשה מדובר במשחק חידות גאוני שמתאים לנסיעה בגלל שהוא קומפקטי. בין אם זה לרכב, למטוס או למלון – הילדים יוכלו להעביר שעות ולשבור את הראש עם מגוון חידות מאתגרות. עם 100 חידות שמגיעות בכל מיני דרגות קושי – אין מצב שהילדים שלכם יצליחו להשתעמם בדרך! שימו לב, שהמשחק פחות מתאים לילדים קטנים 

לאיזה גילאים המשחק מתאים? לגילאי 6 ומעלה. 

איך משחקים? 

  1. פתחו את הקופסא והוציאו את 8 החלקים המפותלים. בחרו חידה והניחו את הפינים על לוח המשחק כפי שהם מופיעים בכתב החידה.
  2. מקמו את כל חלקי המשחק המפותלים על לוח המשחק.
  3. מצאתם את הפתרון הנכון כאשר כל החלקים ממוקמים על לוח המשחק.

#3 נסיעה טובה

נסיעה טובה, בדיוק כפי שהשם מרמז, הוא משחק נהדר לקחת לחופשה הבאה שלכם ויש לו המון יתרונות! הוא יכול לעזור לכם לפח מיומנויות שונות כמו זיכרון, כושר הבחנה וריכוז. תוכלו להעביר את הזמןש לכם עם המון הנאה בנסיעה ברכב או בטיסה עם מקסימום פאן לכל המשפחה! 

המשחק מגיעה באריזה נוחה, כך שזה יוכל להיכנס בלי בעיה לכל תיק מבלי תפוס יותר מדי מקום. 

לאיזה גילאים המשחק מתאים?  גילאי 5+ 

איך משחקים? 

כל אחד ירים קלף וינער את הקובייה. רק אם הצליח למצוא את מה שמצויר על הקלף במספר שמראה הקובייה תוך כ-3 דקות, הקלף יישאר ברשותו. הנוסע שצבר הכי הרבה קלפים במהלך הנסיעה – מנצח!

 

משחקי קלפים מומלצים

#4 בול בפוני 

בול בפוני הוא אומנם משחק קלפים פרוע – אך הוא לגמרי מתאים לנסיעה ההבאה שלכם! במשחק קלפים זה עליכם להיות הראשונים שנפטרים מהקלפים שבידכם.  עליכם רק להתאים את זוגות התספורות הפרועות והצבעוניות. הצמידו קוקו לקוקו, חברו בין חתולים מפונפנים, הצמידו תספורת של מוהיקן למוהיקן. מי שמצליח להיפטר מכל הקלפים – הוא הכי "פרוע"!

מתאים לגילאים: גילאי 6 + 

איך משחקים?
 
המשחק בנוי מחמישה סבבים. אין במשחק תורות – כולם משחקים בו-זמנית. מושכים ומורידים קלפים מהר ככל האפשר, עד שאחד מהשחקנים נפטר מכל הקלפים שלו ומכריז: "פרוע!".
 

כשהמחלק מכריז על תחילת הסבב, באפשרותכם לבצע אחד משני הצעדים הבאים: * להתחיל ערימה חדשה על ידי הנחת שני קלפים זהים או יותר מבין הקלפים שבידיכם. * להניח קלף זהה לקלפים שבערימה קיימת.

אם אין לכם קלף זהה להוריד, עליכם לקחת קלף אחד או יותר מהקופה, עד שיהיה לכם קלף להוריד. היפטרו מכל הקלפים והכריזו "פרוע!" לפני כולם. השחקן עם מספר הנקודות הנמוך ביותר בתום חמישה סבבים – מנצח!

רוצים לקרוא את הביקורת שלנו על בול בפוני? לחצו כאן 

#5 סיפור בקוביות 

סיפור בקוביות הוא משחק יחסית חדש של פוקסמיינד והוא תפור לנסיעות כי פשוט קל לשחק בו והנסיעה יכולה לעזור לעורר את הדמיון של הילדים שלכם. 

במשחק אתם צריכים להטיל את הקוביות וליצור על פי האיורים שלהן סיפורים משלכם! יש אין סוף אפשרויות לסיפור בקוביות, ובכולן תיהנו משעות של כיף יצירתי לכל גיל. במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין בו תשובות לא נכונות. המשחק מתאים כסיפור לפני השינה, לסיפורים בנסיעה, לתרגול הבעה והקשבה, כהשראה ליצירתיות או כדי "לשבור את הקרח" במפגשים חברתיים.

לאיזה גילאים המשחק מתאים? 

לגילאי 6 ומעלה. 

איך משחקים? 

במשחק עם חברים ובני משפחה, כל אחד בתורו יהיה המסַפֵּר. המסַפֵּר הראשון מטיל את 9 הקוביות. כדאי להתחיל את הסיפור ב"היהֹ היה" ולהמשיך עם סיפור שמקשר בין כל 9 האיורים שבפיאות העליונות של הקוביות. התחילו באיור הראשון שמושך את תשומת לבכם. כדאי להשתמש ב-3 קוביות לפתיחת הסיפור,  3 נוספות לאמצע הסיפור, ו-3 הנותרות לסוף הסיפור.  במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין פה תשובות לא נכונות.

אם אהבתם בואו לקרוא את הביקורת שלנו המשחק סיפור בקוביות. 

משחק חברה סיפור בקוביות
תפוס תקשר משחק זיכרון לילדים

#6 תפוס ת'קשר 

תפוס ת'קשר הוא משחק קלפים שמגיע באריזה נוחה, כך שתוכלו בלי בעיה לקחת אותו איתכם בכל נסיעה. מדובר במשחק חברתי – מה שהופך אותו לאידאלי לנסיעות. במשחק כל המשתתפים משחקים בו-זמנית ומנסים לתפוס את הכרטיסים באמצעות תופסני הוואקום. היו המהירים והחדים ביותר כדי לזכות בניצחון!

לאיזה גילאים מתאים?

גילאי 8 ומעלה. 

איך משחקים? 

  1. ישנן שתי דרכים לשחק: ניתן לסדר את כרטיסי המאפיינים (סגולים) בריבוע במבנה של 4X4 עם הפנים מעלה, ולפתוח בכל תור רק כרטיס עצמים אחד. או להיפך לסדר את כרטיסי העצמים (כתומים) באותה צורה ולפתוח בכל תור כרטיס מאפיינים אחד. החזיקו את תופסני הוואקום שלכם, כדי להיות הראשונים שתופסים 2 כרטיסים הקשורים לכרטיס שנחשף!
  2. לעצמים ישנם מאפיינים שניתן לקשר אליהם, לדוגמא: זוהר לירח או רטיבות לבוץ.
  3. במשחק משתמשים ביכולות האסוציאטיביות כדי למצוא עצמים ומאפיינים הקשורים זה לזה – וכך יוצרים סטים. לאחר 10 סבבים של המשחק סופרים מי מהמשתתפים זכה במירב הסטים – אותו המשתתף מנצח במשחק! אם ישנו תיקו משחקים סבב נוסף עד ל"שבירת התיקו".

#7 כראמל 

כראמל בגרסת מה זה השטויות האלה הוא משחק שתפור לנסיעות או לטיסות! במשחק עליכם להתפטר מהקלפים כמה שיותר מהר! בגלל שמדובר במשחק קלפים, אז יהיה קל לשחק בנסיעה ברכב או בטיסה.  תצטרכו רק להתאים את הדמויות האהובות והמגוונות מסדרת "כראמל". הצמידו רובי ורובי, חברו את גברת בלום לעצמה, והצמידו את כראמל לכראמל. מי שמצליח להיפטר מכל הקלפים מכריז "מה זה השטויות האלה?".

לאיזה גילאים מתאים? 
לגילאי 6 ומעלה. 
 
איך משחקים? 
 
1. המשחק בנוי מחמישה סבבים. אין במשחק תורות – כולם משחקים בו-זמנית. מושכים ומורידים קלפים מהר ככל האפשר, עד שאחד מהשחקנים נפטר מכל הקלפים שלו ומכריז: "מה זה השטויות האלה?".
 
2. כשהמחלק מכריז על תחילת הסבב, באפשרותכם לבצע אחד משני הצעדים הבאים: * להתחיל ערימה חדשה על ידי הנחת שני קלפים זהים או יותר מבין הקלפים שבידיכם. * להניח קלף זהה לקלפים שבערימה קיימת.
 
3. אם אין לכם קלף זהה להוריד, עליכם לקחת קלף אחד או יותר מהקופה, עד שיהיה לכם קלף להוריד. היפטרו מכל הקלפים והכריזו "מה זה השטויות האלה?" לפני כולם. השחקן עם מספר הנקודות הנמוך ביותר בתום חמישה סבבים – מנצח!
משחק כראמל משחק קופסה

כמה מילים אחרונות,

אין ספק שנסיעה או טיסה עם הילדים יכולה להיות חוויה יחסית מאתגרת – במיוחד כשהשאלה "מתי מגיעים" חוזרת לעצמה. אבל באמצעות משחקי קופסא תוכלו לעשות נסיעה עם הילדים בצורה כיפית, מהנה ועל הדרך לרכוש מיומנויות חדשות! כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון: תתאימו את המשחקים לגילאים של הילדים! אם אתם תבחרו משחקים שמתאימים רק לילדים גדולים, אתם עשויים להיתקל בהרבה אכזבות, וזה לא יוסיף לנסיעה. בנוסף, השתדלו לבחור במשחקים שתואמים לתחומי העניין של הילדים שלכם – זה יעזור להם להיכנס לאווירה יותר מעניין. טיפ אחרון מאיתנו: שלבו כמה משחקים בנסיעה (אם מדובר בנסיעה או טיסה ארוכה), כך תוכלו להינע ממצבים של שיעמום. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות משחקי הנסיעה של פוקסמיינד, או לשלב את זה עם משחקי נסיעה כמו ארץ עיר. 

בשורה תחתונה, הנסיעה הבאה שלכם ממש לא צריכה להיות מאתגרת, ואפילו מהנה! בין אתם יוצאים לנסיעה ארוכה, חופשה או טיסה ואתם מחפשים דרכים יצירתיות להעסיק את הילדים שלכם – אנו בחברת פוקסמיינד מציעים מגוון ענק של משחקי נסיעה שיוכלו להעביר לכם את  הזמן בנעימים! 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...