לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי הקופסה הטובים ביותר לגילאי 3 – מעודכן ל2024✅

משחקי קופסה משפחתיים מהווים דרך מרכזית ונפלאה לבלות זמן איכות משותף עם המשפחה שלנו. לעיתים קרובות אנו מבלים זמן רב אחד ליד השני, אבל יש הבדל גדול בין להיות ביחד באותו החדר לבין להיות מעורבים לחלוטין באותה המשימה. מלבד זאת, משחקי קופסה מעניקים לילדינו הקטנים מרחב התפתחתי בו הם יכולים לחקור ולהתנסות בדרך עצמאית, מהנה ובטוחה

שמירה על הגיוון היא מרכיב חשוב בהעשרת זמנכם המשותף, על כן ריכזנו עבורכם את עשרת משחקי הקופסה המובילים – אתם יכולים להפשיל שרוולים, הולך להיות כייף במיוחד!  

תוכן עניינים

גיל 3 הוא הזמן הנפלא והמאתגר ביותר בחיי הילדים – זה השלב שבו הם מגלים את העולם כאנשים קטנים בעלי אישיות מתפתחת. הם מפטפטים בלי סוף, להוטים ללמוד ולגעת בכל דבר וגם, יכולים להתעצבן די בקלות אם הם נפגשים בסיטואציות שמתסכלות אותם. כל אלו סימנים נהדרים להתפתחות התבונה האישית שלהם, זה מראה על הצורך שלהם במרחב למידה עצמאי, אך יחד עם זאת הם כמובן זקוקים לתמיכה ולאהבה שלנו כהורים, בין אם כזמן משחק משותף או פשוט להיות יחד באותו המרחב כשהם משחקים עם עצמם.

משחקי לוח לפעוטות מתמקדים לרוב בלימוד מכניקה – כמו תורות, הטלת קוביות ושליפת קלפים. לעיתים קרובות הם גם כוללים היבטים חינוכיים – כמו עבודה על צורות או צבעים. אנחנו בפוקסמיינד מאוד מעריכים את הזדמנויות הלמידה החשובות שהמשחקים מספקים, אבל מלבד הערכים החינוכיים שהמשחקים מספקים, לא פחות חשוב לנו שהלמידה תתבצע באמצעות משחק מעוצב היטב, מעניין ומהנה.

משחקי קופסא לגיל 3 - המלצות חמות

אולי יעניין אותך לקרוא גם איך לפתח יצירתיות אצל ילדים >> 

מה החשיבות של משחקי קופסה עבור הגילאים הרכים?

למשחקים יש שלל יתרונות עבור ילדים צעירים – הם עוזרים להם לפתח מיומנויות חשיבה ביקורתית, יכולת לפתור בעיות בכוחות עצמם, מפתחים להם את הדמיון, עוזרים להם ללמוד שפה ואפילו, לעמוד על שלהם כשצריך.

בעזרת משחק עם בני גילם, ילדים מתרגלים מיומנויות חברתיות, רגישות כמו, שיתוף פעולה, משחק בתורות וקבלת ניצחונות והפסדים בחן ובכבוד. ושכחנו את הפרט האחרון ואולי הכי חשוב, לשחק במשחקים זה פשוט כיף! הם מפתחים את היכולות של ילדים מבלי שהם יודעים את זה.

דבר נוסף ומאוד פופולרי שאנחנו מחפשים במשחקים לילדים בני 3, הוא שהמשחק מספק להם הזדמנויות רבות לשתף פעולה. ברשימה שלהלן תוכלו למצוא משחקים מהנים רבים. נוסף על היתרונות הברורים של תרגול עבודת צוות, אנחנו מוצאים שזה עוזר לשים את הפוקוס על המטרה העיקרית של משחק משפחתי והיא – להנות!

#1 הכבאים באים 

אם אתם מחפשים אחר משחקי חברה– הכבאים באים זה במיוחד בשבילכם! מדובר במשחק מרתק ומהנה לילדים בגילאי 3 – הכבאים באים זו אפשרות נהדרת! המשחק מתמקד בשריפה שפרצה ומאיימת להתקרב אל עבר הבית – הכבאים כבר בדרך, אבל אתם חייבים לעזור להם להציל את הבית מהאש המאיימת! אבל כדי לנצח תצטרכו לשתף פעולה עם המשתתפים! 

המשחק מתאים ל- 2 עד 6 משתתפים והוא מפתח בעיקר מיומנויות חברתיות.

איך משחקים? 

בשלב הראשון אתם תצטרכו להניח את האחרים כלפי מטה על השולחן. לאחר מכן, יש למקם את הכבאים ואת האש כשכל אחד נמצא בתחילת המסלול שלו. 

לאחר מכן, כל שחקן בתורו בוחר אריח ומתחיל לזוז על המסלול כמה צעדים עם האש או עם הכבאי – זאת בהתאם לאריח שחשף. המשחק צריך להסתיים בניצחון משותף רק לאחר שהכבאים יצליחו להגיע לבית ולכבות את השריפה. 

 

משחקי חברה מעניינים אותכם?  בואו לקרוא גם את המדריך של המומחית שלנו איך לחזק את הילד מבחינה חברתית. 

הכבאים באים, משחק שיתוף פעולה
משחקי קופסא לגיל 3

#2סמארטמקס מגרש משחקים

משחק צבעוני שימגנט את ילדיכם הקטנים ויפתח להם עולם שלם של בנייה יצירתית שאין לה סוף! משחק הרכבה המשלב שני אלמנטים מסקרנים במיוחד – המשיכה והדחייה האופייניים למגנטים. המשחק מורכב מ- 46 חלקים שניתן לחבר, להרכיב וליצור מגדלים, גשרים ומבנים מורכבים שיאתגרו את החשיבה הארכיטקטית של ילדיכם.

המשחק המתאים ליחידים ולקבוצות קטנות של ילדים ומסייע בפיתוח חשיבה מרחבית ותלת ממדית, מפתח את היצירתיות ומתמקד בשיפור הקואורדינציה והמוטוריקה העדינה.

 

לעוד צעצועים ומשחקי רכבה לילדים 🧩 >> 

#3 מרוץ הצבעים קידס

האם אתם מוכנים? המשחק הזה הולך לסחרר לכם את החושים. אם תצליחו להניח שני קלפים באותו הצבע או הצורה, תוכלו להיפטר מכל הקלפם ולנצח את המשחק! אם חשבתם שמשחקי קלפים זה רק לילדים גדולים – אז המשחק הזה הולך להוכיח לכם אחרת.

מרוץ הצבעים קידס מתאים לכל המשפחה, לא צריך קריאה, רק תשומת לב ולא מעט הנאה.

איך משחקים?

  • כל שחקן מקבל 6 קלפים, כאשר שאר הקלפים הם הקופה ממנה מושכים קלפים נוספים. השחקן שמתחיל ראשון מושך קלף אחד מששת הקלפים שבידו, ומניח אותו כשהוא גלוי באמצע השולחן. הבא בתור יצטרך להניח קלף שתואם אליו בצבע או בצורה. במידה ואין בידו קלף מתאים, עליו למשוך קלף מהקופה. אם הקלף שהוא משך תואם את הקלף הגלוי, הוא יכול להניח אותו בזריזות על העריכה וכך להיפטר ממנו
  • אם יצא לאחד המשתתפים ג'וקר, הם יכולים להשתמש בו כדי לשנות את הצבע או הצורה של הקלף הגלוי בכל שלב שהם – כך שהם יכולים להניח עליו איזה קלף שהם רוצים ועליהם לבחור לאיזה צורה או צבע הם מחליפים וקרוא על כך בקול רם.
  • הראשון שיצליח להיפטר מכל הקלפים, ינצח במשחק!

המשחק מתאים לשניים עד ארבע משתתפים והוא מצוין לפיתוח יכולות ריכוז, תגובה מהירה וסבלנות.

מרוץ הצבעים משחק קופסא לגיל 3
יום ולילה משחק לילדים בני 3

#4 יום ולילה

משחק חידות מדליק במיוחד הכולל שלל חידות של "יום" ו"לילה" שרמת הקושי שלהן עולה בהדרגה עם שלבי המשחק. משחק שמגדיר מחדש את עולם משחקי החשיבה לילדים! מוכנים לענות נכונה ולהתקדם?

איך משחקים?

  • בשלב הראשון בוחרים חידה המתאימה לגיל של המשתתף.
  • לאחר מכן מניחים את חלקי המשחק באפן כזה שהם יתאימו לתיאור התמונה בחידה שקיבלתם.
  • עכשיו אתם יכולים לבדוק את אתגר ה"לילה שלכם" באמצעות חוברת החידות המצורפת. כעת, התבוננו בתמונה המתארת את אתגר ה"יום" שלכם – עליכם להתאים את חלקי המשחק ליום וללילה.

המשח מתאים למשתתף אחד ומעלה ומעולה לפיתוח הראייה המרבית של ילדים, יכולות ריכוז ותכנון אסטרטגיה.

#5 מפלצת הצבעים

האם תוכלו לעזור למפלצת הצבעים לגלות כיצד היא מרגישה היום?

מפלצת הצבעים מעט התבלבלה, הסתחררה, וכעת היא אינה יודעת כיצד היא מרגישה. כל הרגשות התערבבו יחדיו – הפרידו בין הרגשות, כך שכל רגש יגיע למקומו בשלום. כדי לעשות את זה תצטרכו לדמיין על דברים שמשמחים, מעציבים, מכעיסים מפחידים או מרגיעים אתכם ולשתף את הקבוצה בדברים הללו.

איך משחקים?

  • מניחים במרכז השולחן את לוח המשחק, המטבעות המייצגות את הרגשות בהתאם לצבעים המייצגים אותם. עכשיו אפשר להניח את המפלצת והילדה בנקודת ההתחלה המסומנת בוורוד – מניחים את הצנצנות במדפים הנכונים ואפשר להתחיל לשחק.
  • המטרה שלהם היא לאסוף את מטבעות הרגש ולהניח אותם במקומות הנכונים בשיתוף פעולה, החוק הוא שהשחק הכי צעיר בחבור מתחיל ראשון בהטלת הקובייה.
  • ברגע שמפלצת הצבעים נופלת על מטבע המסמל רגש מסוים, השחק שזה התור שלו צריך לשתף את הקבוצה באילו דברים גורמים לו להרגיש את הרגשות שהצבע שהוא הגיע אליו מסמלים – זה עשוי להיות משהו שהוא נזכר בו, מקרה שקרה לו או כל דבר אחר העולה בדמיונו.

המשחק מתאים לשניים עד שישה משתתפים והוא מסייע בפיתוח והבנת סך הרגשות, תקשורת וורבלית, משחק בשיתוף פעולה תקשורת חברתית ועוד.

משחקים לגיל 3

פוקסמיינד – להתפתח תוך כדי תנועה מהנה

משחקי קופסה מהווים חלק חשוב מהתפתחות בריאה של ילדיכם – כך שבין אם מדובר בפאזלים, משחקי הרכבה או אתגרים שונים, אנו ממליצים לעודד את ילדיכם הקטנים (וגם את עצמכם) לבלות זמן משתוף וכייפי במשחק שיפתח לכם ולהם את הדמיון, היצירתיות והחשיבה מחוץ לקופסה.

אנו בפוקסמיינד רואים במשחקים ערך עליון בחיי הילדים והמבוגרים גם יחד, ומקפידים הנגיש לכם משחקים מהנים, בעלי ערך רב ובאיכות מצוינת.

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...