לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי קופסה מומלצים לגיל 4 (מעודכן לשנת 2024)

משחקי קופסא לגיל 4 מתוכננים בצורה מושלמת עבור ידיים ומוחות קטנים במיוחד כדי לעודד חשיבה ביקורתית, כישורים חברתיים והכי חשוב? רוח ספורטיבית טובה. בין אם אתם הורים לילדים בגיל הזה, או שאולי אתם מחפשים מתנה לילד בכיתה של ילדיכם, במאמר הבא אתם תקבלו את ההמלצות הכי טובות למשחקי לוח מעולים! אז בואו נצא לדרך…

תוכן עניינים

משחקי קופסא זה משהו שמרגיש נוסטלגי לנו המבוגרים. השיתופיות, הכיף והתרגשות עם ילדים בגיל 4 זו דרך מצוינת לגרום להם להתלהב מלמידת חוקים, לשחק בצורה הוגנת ולהתחרות בצורה ידידותית ולא דורסנית. ילדים בגיל הגן אוהבים לשחק עם מבוגרים ועם חבריהם ולומדים כישורי חיים יקרי ערך ממשהו שהוא לכאורה כל כך פשוט – משחק קופסא.

משחקי קופסה לבני 4 – מה חשוב לקחת בחשבון?

לא כל משחקי הקופסא לילדים בגיל 4 נוצרו שווים כאחד! יש כמה קריטריונים חשובים שיעזרו לכם לבחור את המשחק המושלם:

  • המשחק חייב להיות מרגש מספיק כדי ללכוד את תשומת הלב של הילד, אבל לא מסובך מדי או קשה ללמידה.
  • המשחקים האהובים עלינו הם כאלה שמלמדים מיומנות כלשהי. ניתן ללמד אסטרטגיה, שיתוף פעולה, אוריינות, מתמטיקה ועוד…והכל באמצעות משחקים!
  • המשחק לא אמור להימשך יותר מטווח הקשב של הילד (15-20 דקות).

 

משחקי קופסא בגיל 4 הם בעלי חשיבות רבה כי זו הדרך בה הילדים בגיל הזה חוקרים ולומדים את הרגשות ואת העולם שמסביבם.

בגיל הזה, הילדים כבר מבינים טוב מה זה הפכים, למשל גבוה/נמוך. הם יודעים את שמות האותיות והמספרים, אבל בלי סדר מסוים, ולרוב יכולים כבר לספור עד 10. הם עשויים לזכור כבר את הכתובת הבייתה ולדעת את ההבדל בין ימין ושמאל.

בנוסף, בגיל הזה השפה שלהם מתפתחת בצורה פנומנלית! סביר להניח שאתם שימו לב שהילד פתאום אוהב לספר סיפורים ולנהל שיחות, לספר לכם איך הוא מרגיש, לדבר על רעיונות שלו ולשאול המון שאלות! בגיל 4, הרבה ילדים יודעים מאות מילים ויכולים להשתמש ב  6 מילים או יותר במשפטים. רוב הזמן, אתם תוכלו להבין מה הם אומרים.

זו הסיבה, שגיל 4 הוא קריטי מבחינת התפתחות החשיבה ויכולות הדיבור שלהם, ובאמצעות משחקי קופסא תוכלו לעזור להם ללמוד לבטא את עצמם יותר, לתקשר עם הסביבה, להכיר את הרגשות שלהם ועוד. הנה כמה ההמלצות הכי טובות למשחקי קופסא לגיל הזה.

משחקים לגיל 9

אולי יעניין אותכם לקרוא את המדריך שלנו על צעצועי התפתחות לפי גילאים >>

מה קורה בגיל 4 ומה ולמה הילד/ה שלכם זקוק/ה?

גיל 4 הוא גיל מיוחד, סביר להניח שאתם בקושי מזהים את הזאטוט שלכם: הוא לפתע נראה כל כך עצמאי, שאתם בטח נדהמים שהוא כבר יודע ומכיר מילים ובעיקר מהרצון שלו לטרוף ולהכיר את העולם שמסביבו. הנה כמה אבני דרך שכדאי לצפות שיעזרו לכם להבין גם איזה משחקים כדאי לכם לבחור עבורו בגיל זה.

מוטוריקה גסה

בגיל 4 הילד כבר יכול לנווט את התנועות שלו במיומנות רבה והוא שולט על גופו. הוא פעיל, יודע להתגלש במגלשות לבד, ללכת בקו ישר, להתיישב ולהצליב את הברכיים. כמו כן, בגיל זה הוא מסוגל לעמוד, ללכת ולרוץ על קצות האצבעות. הוא יכול לעלות במדרגות כשהוא מחזיק חפצים, לטפס על מקומות ואפילו לרוץ מעל מכשולים בגובה 20 ס"מ. הוא יכול לעמוד כמה שניות על רגל אחת ולנתר על אותה רגל. כמו כן, הוא יכול לסדר ולהרים חפצים מהרצפה ולרכב על תלת אופן.

איך אתם יכולים לעזור להם?

אפשרו להם לגוון בפעילות מוטורית – כמו טיפוס, החלקה ולהתנדנד. אנחנו ממליצים לשחק עם הילד במשחקי כדור ולרכב על אופניים עם גלגלי עזר.

מוטוריקה עדינה

בגיל 4 הילד משתמש בכלי כתיבה באופן יציב ויכול לצייר דמויות עם עד 5 חלקים. הוא יכול לגזור במספריים על קו ישר, לצייר עיגולים, ריבועים, משולש ועוד. הוא מסוגל להרכיב מבנים מקוביות וליצור מבנים מורכבים יותר כמו מגדל בן 10 קוביות. הוא יכול לבנות פאזל מ10 חלקים ואף יותר.

איך אתם יכולים לעזור לו?

אפשרו לו לשחק עם משחקים שדורשים לפתח מוטוריקה עדינה. בהמשך המאמר נתן כמה דוגמאות. 

 

שפה ותקשורת

הילד מדבר בשפה עשירה, ויכול להשתמש באוצר מילים גדול יחסית. המשפטים בגיל 4 הופכים למורכבים ומושלמים, בעלי 6-8 מילים. הוא יכול לספר לכם סיפור בצורה הגיונית ואף לקשר בין אירועים וחוויות. בגיל זה הם מכירים 4 צבעים ויותר, יכולים לומר את שם, מינם, כתובת. הם מכירים שמות ימי השבוע, מבינים הוראות מורכבות.

מה אתם יכולים לעשות?

בחרו במשחקים מפתחי תקשורת, שדורשים מהילדים לשתף ברגשות, להסביר דברים בקול רם ולהקשיב לאחרים, לתאר צבעים שהם רואים, צורות ועוד.

תפיסה

בגיל 4 הילד שלכם מסוגל להבחין ולהבין בסדר גודל של חפצים. הם יכולים לצבוע ולמלא שטחים פשוטים בלי לצאת מהקווים. הם יכולים לכפתר כפתורים, לזהות את שמם כתוב, לנווט את עצמם במרחבים עם מכשולים, להבין כמות עד 5 פריטים. כמו כן, בגיל זה הם מתחילים להבין את מושג הזמן, לדעת מה זה ימין או שמאל (אבל הם עדיין נוטים לבלבל בניהם).

מה אתם יכולים לעשות?

במשחקים המשותפים עודדו אותם להדגיש את מושגי הזמן, תרגישו בנוח לתקן אותם ולהדגיש הבדלים בין חפצים ודמויות. אפשרו להם משחקים עם קלפים ועודדו אותם לשחק במשחקי זיכרון.

3 ילדות משחקות בסיפור קוביות קלאסי

איך לבחור משחקי קופסא לילדים בגיל 4?

הרבה אנשים נוטים לחשוב שבחירת משחק קופסא היא פשוטה, אך למעשה – כדי להתאים את המשחק לילדיכם, יש כמה דברים חשובים שכדאי לכם לדעת. לא כל משחק מתאים לכל ילד, בין אם זה בגלל הגיל, אבל גם הנושא, הסגנון, יכולות הקשב שלו, המרחב ועוד המון פרמטרים שאתם לא בטוח לא לוקחים בחשבון. אז הנה מדריך קצר שיעזור לכם לוודא שאתם בוחרים לילדיכם בן ה-4 את המשחק המושלם:

 

#1 מספר האנשים שמשחקים

יש משחקים שמתאימים למשתתף יחיד – ויש המון משחקי חברה שמתאימים לכמות גדולה של שחקנים. חלק ממשחקי הקופסא הם עם מספר שחקנים קבועים בעוד שחלקם גמישים. לכן, תמיד תסתכלו על הקופסא לפני רכישה המשחק ותוודאו שהוא בהתאם להעדפות שלכם. אנחנו תמיד ממליצים שיהיו בבית כמה סוגי משחקים – גם כאלה שאפשר לשחק לבד,וגם כאלה שמתאימים לכמה משתתפים.

#2 אורך המשחק

האם המשחק מסקרן מספיק כדי להשאיר את הילדים מרותקים עד סיומו? משך המשחקים משתנה מדקות לשעות. אם יש לכם ילדים קטנים, אולי תעדיפו לבחור משחקים עם טווח קשב קצר ולספק תוצאות מהירות. אתם לא רוצים שהילדים הקטנים שלכם יחשוב שהמשחק ארוך מדי כי הם יאבדו את העניין מהר. מצד שני, ילדים גדולים עשויים לאהוב משחקים עם משך זמן ארוך יותר. בגיל 4 אנחנו ממליצים לשמור על משחקים יחסית קצרים שלא אורכים יותר מחצי שעה למשחק. יותר מזה עשוי להיות אינטנסיבי עבורם.

#3 מידת מעורבות

מידת מעורבות זה היבט לא פחות חשוב בגלל שהוא מסמל את היכולת שלו להשאיר את כולם מעורבים במשחק. האם הילדים שלכם צריכים להמתין לתור שלהם יותר מדי זמן? מה קורה בזמן ההמתנה לתור שלהם לשחק – האם הם מעורבים בקבלת החלטות? האם הם צריכים להיות סבלניים? גיל 4 הוא גיל בו לרוב אין הרבה סבלנות והילדים לא רוצים להרגיש משעוממים בזמן שזה תורו של מישהו אחר. לכן, במקרה הזה אנחנו ממליצים לכם לשקול לבחור במשחקי חברה שדורשים את המעורבות של כל השחקנים, כך תוכלו לוודא שהם תמיד בעניין.

#4 נושא המשחק

הילד שלכם אוהב נושא מסוים? לדוגמה, אם הילד שלכם אוהב ממש דרקונים? נסיכים? את עולמות הפנטזיה? במקרה הזה, אנחנו ממליצים לכם ללכת על משחק שעוקב אחרי הנושא הזה. בפוקסמיינד יש אינספור ז'אנרים, אז לפני שאתם רוכשים משחק כלשהוא, שאלו אותו מה הוא אוהב? מה הוא מעדיף? ככה תוכלו להבטיח הנאה מקסימלית וסקרנות רבה יותר.

#5 מורכבות

משחקי קופסא מגיעים עם רמות שונות של מורכבות. למרות שאין הגדרה מוסכמת של רמות המורכבות, המשחקים המורכבים יותר נוטים להיות עם ספרי חוקים ארוכים יותר, זמן רב יותר בחשיבה ותכנון. אז תחשבו על הילדים שלכם האם הם אוהבים לחשוב ולתכנן מהלכים או מעדיפים החלטות מהירות? בכל מקרה, אל תשכחו שאנחנו מדברים כאן על גיל 4 – אז אל תבחרו במשחקים מורכבים מדי שכן אתם עלולים להתאכזב, והילדים עשויים להרגיש בעיקר תסכול לשחק במשחק שאינו תואם את רמתם.

#6 תחרות

האם לילד שלכם יש רוח תחרותית? אם התשובה היא כן, חפשו משחקים המאפשרים להם להתמודד מול משתתפים אחרים ולהתחרות. זה לא רע להיות מנצח. אם זה לא המקרה, אז בהמשך אנחנו נתן כמה דוגמאות למשחקי חברה שעובדים יותר על שיתוף פעולה.

#7 מקום לשחק

כמה מקום יש לכם, או כמה מקום אתם מוכנים לספק למשחק? האם אתה יכול להשאיר את המשחק כפי שהוא ולחזור אליו מאוחר יותר אם לא תסיימו אותו בסבב אחד? אם יש לכם מקום מוגבל, אז זה נהיה קצת דחוס למשחקים עם לוח משחק גדול וקלפים שמפוזרים מסביב. אז בחרו במשחק שמתאים היטב לחלל. כמו כן, אם אתם נוסעים יחד להרבה טיולים ורוצים לקחת איתכם משחקים – שימו לב שאתם בוחרים במשחקי נסיעה שמתאימים למרחב ברכב, זה יאפשר לכם ליהנות גם בדרכים מבלי לאבד חלקים. 

משפחה משחקת במשחק קופסא

אולי יעניין אותכם לקרוא על משחקי חשיבה לגיל 5 >> 

משחקי הקופסא המומלצים ביותר לגיל 4

Q-bitz ג'וניורתפיסה חזותית בריבוע

משחק מושלם לגיל 4, שגם עובד על היכולת לפתור בעיות, גם מפתח חשיבה לוגית, אסטרטגית וגם מפתח לילדיכם את יכולת ההבחנה, כל זה עם מקסימום הנאה! במשחק הזה, הילדים הולכים לגלות עולם שלם של תבניות עם המון יצירתיות, ותאמינו לנו, שהם יבקשו מכם לחזור לשחק במשחק הזה שוב ושוב. המשחק נחשב למשחק זיכרון ומגיע עם סטים של 4 קוביות בצבעים שונים, 60 קלפים ו4 מגשי עץ.

איך משחקים?

פשוט מאוד! כל משתתף מקבל מגש עם סט של 4 קוביות באותו צבע. תהליך מיון הצבע היא פעילות נפלאה ומלמדת כשלעצמה בגיל הזה. בשלב הבא, כל משתתף הופך את הקלף העליון מערימת הקלפים, והמשתתפים מנסים ליצור בזריזות את הדוגמה שעל הקלף באמצעות 4 הקוביות שלהם. אפשר לסובב ולהפוך את הקוביות על מנת להצליח את הצורות המתאימות. מי מנצח? מי שמצליח ראשון ליצור את הדוגמה וקורא בקול גדול Q BITZ! שימו לב שכל המשתתפים צריכים להסכים שהדוגמה אכן מדויקת. 

 

🧠 למשחקי חשיבה מומלצים נוספים >> 

משחק קופסא לגיל 4
ג'ק והאפונים משחק לגיל 4

ג'ק והאפוניםמשחק חידות גאוני

אוהבים אגדות? אז קבלו עוד משחק נפלא שמתאים לגיל 4. היכנו לגלות את קסם האגדה האהובה באמצעות משחק חידות גאוני, מהנה ותלת ממימדי. האם תוכלו לעזור לג'ק לטפס במעלה הגבעול אל הטירה בענן? האם תצליחו להפיל את כל חלקי הפאזל במורד הגבעול כדי שיתאימו לתמונה המוצגת בחידה? נשמע פשוט? שימו לב, כי החלקים מסתובבים כשהם נופלים למטה!

ג'ק והאפונים הוא משחק חשיבה נפלא לגיל הרך, שמגיע עם 60 ידות ברמות קושי שונות וגם ספר תמונות לכל המשפחה עם טוויסט מודרני!

איך משחקים?

בשלב הראשון עליכם לבחור בחידה, להניח את חלקי הפאזל במבנה הגבעולים על ידי הכנסתם בחלק העליון. לאחר מכן, הניחו להם ליפול בזה אחרי הזה. לאחר שהחלקים ייפלו הם יתהפכו כמה פעמים. עכשיו עליכם לתכנן את הכיוון שלהם כבר בזמן הנחת החלקים, וזאת כדי להבטיח שלאחר שיסיימו ליפול הם ינחתו באופן שיוכל להשלים בצורה נכונה את התמונה בחידה. החידה תהיה פתורה רק אחרי שסידור חלקי הפאזל בצד הקדמי תואם לתמונה שבחידה.

קיטי ביטי החתלתולים במירוץ חשאי

הגיע הזמן מנוחת הצהריים של החתלתולים, אבל יש בעיה…הם רק רוצים לשחק! עליכם לעזור להם לקפוץ על פני כדורי הצמר ולהגיע לסל בלי שהאמא שלהם תבחין בהם. משחק זיכרון כיפי, מושלם לגיל 4. עליכם להטיל את הקוביות ובהתאם לצבעים שתקבלו, חושפים עין אחת של אמא החתולה. שימו לב, עליכם לזכור איזו עין נחשפה בכדי לאפשר לחתלתולים להמשיך לשחק בלי שאמא שלהם תתפוס אותם וכך יוכלו להתקדם לעבר הסל.

איך משחקים?

בשלב הראשון עליכם להניח 2 עיניים על כל החתולות, ככה שלכל חתול התהיה עין אחת חלקה ועין אחת עם איור של חתולה בתחתית העין. בשלב הבא, ערבבו את מיקום החתולות ככה שלא תוכלו לזכור איפה נמצאות העיניים החלקות או המאוירות.

אם בעין שחשפנו מסתתר איור של חתלתול, החתלתול נתפס והוא לא ימשיך להתקדם. כעת תורם של הבאים להטיל את הקוביות.

אם תחתית העין שחשפתם ריקה, החתולה לא הבחינה בחתלתול והוא ממשיך להתקדם לעבר כדור הצמר הבא! תוכלו להמשיך לתור נוסף ולשחק עד שאמא החתולה תתפוס אתכם. מי המנצח? מי שהחתלתול הראשון שמצליח לקפוץ על כל 10 כדורי הצמר ולהגיע חזרה לסל! משחק צבעוני לכל המשפחה!

קיטי ביטי
נסיך ונסיכה, משחק לגיל 4

נסיך ונסיכהמשחק חידות גאוני

אולי אתם יודעים את זה כבר ואולי לא, אבל גיל 4 הדמיון של הילדים מרקיע שחקים, זו הסיבה שהפוקוס שלנו במשחקי קופסא לגיל זה, הוא הרבה באגדות, אבירים, נסיכים ונסיכות. אז הנה עוד משחק נפלא: הנסיך והנסיכה נמצאים במגדלים נפרדים. האם אתם תצליחו להשלים את המסלול ככה שהנסיך והנסיכה יצליחו להיפגש?

במשחק מגדלי עץ וחלקי מדרגות מעץ. עליכם לבנות את הדרך שתעזור לזוג המלכותי להתאחד. שימו לב, הנסיך והנסיכה יכולים ללכת רק על גגות המבנים או לעלות במדרגות.

המשחק ברוח רומנטית מגיע עם חידות מאתגרות, בדרגות קושי משתנות וכל הילדים מתלהבים ויכולים למצוא את עצמכם משחקים בזה שעות!

איך משחקים?

בשלב הראשון, עליכם לבחור חידה מחוברת החידות. אחר כך, הניחו את המגדלים הצבעוניים ואת הדמויות הנסיך והנסיכה כפי שמורה כרטיס החידה. לאחר מכן, השתמשו בקוביות המופיעות בחידה כדי ליצור מסלול בו הנסיך והנסיכה יוכלו להיפגש. לבסוף, הפכו את הדף כדי לבדוק את הפתרון שלכם. 

עכברים על הגובה

עכברים על הגובה- משחק חברה מאתגר ומשעשע

אם אתם מחפשים משחק חברה שיתופי עם טיפת תחרותיות– אז זה המשחק המושלם עבורכם. עכברים על הגובה, משחק חברה מאתגר ומשעשע במיוחד! המטרה היא להקפיד על יציבות המגדל ולדאוג שכל העכברים יהיו על המגדל. המשחק עובד על פיתוח מוטוריקה עדינה, מיומנות חשובה לגיל 4. השחקן הראשון ששם את כל העכברים הוא המנצח.

איך משחקים?

יש להניח את פיל כלשהוא במרכז השולחן. הפיל משמש כבסיס לפילים ולעברים האחרים. מחלקים 10 עכברים לכל שחקן.

לאחר מכן, כל שחקן בתורו מטיל את הקובייה ומנסה להניח את הפיל או העכברים בהתאם לקובייה, ע גבי הפיל או העכברים במבנה במרכז. המשחק ידרוש מהשחקנים יד יציבה, חשיבה אסטרטגית ומעט מזל כדי לנצח. העכבר נפל? תצטרכו לקחת אותו בחזרה אליכם. השחקן הראשון שמניח את כל העכברים הוא המנצח.

 

לעוד משחקי חברה 👥 >> 

מלחמת הכתרים- הקרב על האוצר!

משחק משפחתי ממכר ומהנה שמתאים לילדים בגיל 4. במשחק זה, זוכים המטבעות עם הערך הגבוה ביותר – עליכם לערום כמה שיותר מטבעות כדי לנצח! המשחק דורש המון מזל אבל הוא מפתח גם מיומנות חשיבה, זיכרון ושליטה במספרים בסיסיים.

איך משחקים?

תחילה, עליכם לערבב את המטבעות ולהניח אותם על השולחן עם הכתר כלפי מעלה. בשלב הבא, כל שחקן הופך מטבע לפי בחירתו, עליו לחשוף אותו בפני שאר המשתתפים. מי שיש לו את הערך הכי גבוה מנצח בסיבוב, אוסף את המטבעות שהפכו השחקנים ומניח אותם בערימה לצידו עם הפנים כלפי מטה. במקרה ששני משחקים הפכו מטבעות זהים והערך הוא הגבוה ביותר בסיבוב, אז מתחילה מלחמת הכתרים! כל שחקן לוקח מטבע נוסף והופך אותו על החלק שלו. השחקן עם המטבע עם הערך הגבוה יותר הוא המנצח הגדול. 

החצי השני משחק לילדים עם בעיות קשב וריכוז

החצי השני -תארו לכם מפלצת!

עוד משחק נפלא מבית פוקסמיינד שמתאים לגיל 4 – האם אתם אמיצים מספיק כדי ליצור מפלצת? במשחק עליכם להשלים כמה שיותר מפלצות על ידי תיאור חצי המפלצת לשאר השחקנים שמחזיקים בחצי השני. אפשר להשתמש בקלפים בכל מיני דרכים והמשחק נהדר לחיזוק הבעה תקשורתית, יכולת הקשבה וכן הזיכרון, כל זה עם מקסימום הנאה!

איך משחקים?

תחילה, ערבבו את חפיסת הקלפים וחלקו 5 קלפים לכל שחק. השחקנים להסתכל היטב בקלפים שבידיהם מבלי לחשוף אותם. לאחר מכן, הניחו את יתרת הקלפים במרכז השולחן – הם ישמשו כקופה.

כל שחקן בתורו בוחר חצי מפלצת מידו ומתאר אותה לשחקן אחר. יש לציין לפחות 3 תכונות של המפלצת שאת החצי השני שלה הוא מחפש על מנת להשלים למפלצת שלמה. אם לשחקן יש את החצי השני – הוא צריך למסור אותה ואז לשחקן שהצליח ליצור מפלצת שלמה יש תור נוסף. 

כמה מילים אחרונות

זה היה רק חלק קטן מתוך המבחר הענק שמחכה לכם באתר! תוכלו לבדוק אילו עוד משחקים לגיל 4 יש בעמוד הבית של פוקסמיינד. גיל 4 הוא גיל נפלא ומהנה במיוחד, גם עבור הילדים וגם בשבילכם ההורים. כדי לאפשר לילדיכם להתפתח בצורה תקינה ובריאה, שלבו שעת משחק יומית משותפת שתעזור לו לפתח מיומנויות חשובות ובלתי נפרדות מהחיים. 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...