לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי החשיבה הכי מומלצים לגיל 5🧠

אין ולא היה על משחקי חשיבה. מי מאיתנו כילד לא נהנה מזה? (ותכלס…גם כמבוגרים 😉) בכל מקרה,  משחקי חשיבה הם דרך מצוינת לעורר את המוח של ילדכם. נשמע ברור? כן, אבל זו לא הכוונה שלי. כלומר יש ממש מחקרים מדעיים שמראים שילדים שמשחקים משחקי חשיבה מפתחים כישורי חיים טובים יותר מכאלה שלא משחקים.  הם מהנים, עוזרים לשפר את התפקוד הקוגניטיבי, ואפילו דרך יעילה למזער צריכת מסכים פסיבית. אם אתם מחפשים לפתח את המוח הצעיר של ילדכם בן ה 5, ללמוד הפעיל את היכולות הקוגניטיביות ולספק בסיס לבריאות נפשית ומנטלית- במדריך הבא נבין את החשיבות של משחקי חשיבה לגיל 5 ונקנח עם כמה המלצות למשחקי חשיבה שווים (ועדכניים לשנת 2024!) קדימה, בואו נצא לדרך. 

תוכן עניינים

רגע לפני שנצלול לעומק, בואו נדבר רגע על מה קורה בגיל 5?

התפתחות המוח של ילדים בגיל 5 מואצת ככל שהם מקבלים בגן או בבית הספר   הזדמנויות ללמוד מיומנויות ומושגים מנטליים חדשים. ככל שהם גדלים ומתפתחים, הם נעשים סקרנים יותר לגבי העולם שסביבם, מתעניינים יותר בחקירתו ומתחילים לפתור בעיות בעצמם. חשוב לציין שבשלב זה בהתפתחות המוח, הלמידה מתרחשת בצורה היעילה ביותר באמצעות חוויות משחק.

בגילאי 5 עד 6 –  ילדים בדרך כלל:

  • להרחיב את מיומנויות אוצר המילים, לאפשר ביטוי של תחומי עניין, מחשבות ורגשות – בדרך כלל בפירוט רב.
  • שימוש בכישורי שפה כאמצעי לסוציאליזציה.
  • לומדים להכיר ולדבר בזמנים.
  • מתחילים ליהנות ממשחקי שונים בניהם, משחקי תפקידים.
  • לומדים להטיל ספק בדברים.
  • מתחילים להבין מושגים מספריים (אבל עדיין צריך התנסויות עם אובייקטים אמיתיים).
  • לומדים קרא וכתוב – מילים בודדות ומשפטים.
  • מתחילים להבין מושגים של מחזור החיים (למשל, מוות).
  • מראים עלייה הדרגתית בטווח הקשב.
  • הנאה ממשחקי חשיבה מאתגרים וחידות.
  • יותר עצמאות.

 

ילדה מקבל ערכת מדע כמתנה לגיל 5

מה אתם כהורים יכולים לעשות כדי לעזור לילדכם בגיל 5?

לא הרבה 🙂 אבל כן, נסו ליצור מקום שקט עבור ילדכם ללמוד בו ונסו להקצות זמן בכל יום בו ילדכם יוכל להתמקד במשחקי חשיבה וחידות. קראו ביחד כל יום סיפורים מעניינים, למדו אותם את עולם המספרים וחברו אותם בזהירות ובסבלנות לחשיבה מתמטית. ובאופן כללי, זה הגיל בו הם כבר עצמאיים יחסית, תנו להם להכיר את העולם ובעיקר ללמוד לטעות! 

מה עוד צריך לזכור?

עקבו אחר זמן המסך של ילדיכם. ילדים בגיל זה זקוקים להרבה פעילות גופנית וזמן משחק להתפתחות המוח, אז הגבילו את הזמן שלהם מול מסך הטלוויזיה או המחשב.

למה זה חשוב לשלב משחקי חשיבה בשגרה של ילדים בגיל 5?

#1 שיפור יכולות פתרון בעיות

בדרך כלל, המטרה של השלמת רוב החידות ומשחקי החשיבה היא למצוא פתרון לבעיה. אפשר רק 'לנצח' במשחק עם פתרון מתאים ויישום נכון. לכן, משחקי חשיבה לגיל 5  מסייעים בשיפור יכולת החשיבה הביקורתית של הילד. הילד רוכש סובלנות, התמדה ונחישות. במשחקים החכמים של פוקסמיינד, הם ילמדו כיצד לפרק בעיות עצומות ומורכבות לחלקים קטנים יותר באופן הגיוני – עד שהם יגיעו לפתרון.  בנוסף, הילד משיג תחושת הישג כאשר מצליח לפתור חידה בהצלחה, דבר שתורם להגבת הביטחון העצמי.

#2 שיפור מיומנויות מוטוריקה עדינה

שיפור המיומנויות המוטוריות הוא שלב התפתחות חשוב אצל ילדים שמתחיל בדרך כלל עוד לפני שהושגה היכולת להחזיק פריטים ביד. משחקי חשיבה לגיל 5 יכולים לעזור להאיץ את תהליך הלמידה. כאשר ילד מחזיק דמויות, קלפים או כל פריט שמשמש במשחק ואף לעיתים שדורש פירוק, הרכבה או תזוזה – הדבר משפר בסופו של דבר את מיומנויות המוטוריקה העדינה שלו.  בנוסף, לחידות ומשחקי חשיבה יש השפעה אדירה על רכישת מיומנויות עדינות כמו מהירות ודיוק. 

#3 שיפור בריכוז

על מנת להשלים בהצלחה משחק חשיבה מטריף, יש צורך בריכוז. זו גם הסיבה שמשחקים אלה יכולים לעזור לשפר את טווח הקשב של הילד. על ידי שינוי רמת הקושי של המשחק, ניתן לעקוב ולשלוט ברמת הקשב הרצויה. ברגע שילדיכם משחק בנחת ברמה מסוימת, ניתן להגביר את הקושי כדי לעורר את המוח ולבנות מיומנויות קשב.

משחקי חשיבה כבר הוכחו ככאלה שמפעילים את המוח, ובגיל הזה – הדבר מאוד קריטי ובעל השפעה רבה על חייהם הבוגרים. שעת משחק במשחקי חשיבה וזיכרון (מספיק רק חצי שעה ביום) יוכל לשפר את הזיכרון, יכולות ההבנה, הריכוז והיצירתיות של ילדיכם פלאים!

ילדה כותבת ביומן שקיבלה במתנה

#4 שיפור מיומנויות חברתיות

ישנם סוגים רבים ושונים של משחקים שמהם ילד יכול לבחור ליהנות. ישנם משחקי חשיבה שמשחקים לבד ויש כאלה שבנויים לקבוצות. משחקי חשיבה עם כמה משתתפים עוזרים לילדים ללמוד כיצד לשתף, לדבר, לתאם ולהוביל. רוב משחקי החשיבה לילדים בגיל 5, במיוחד כאלה מרובי שחקנים, נועדו לבחון את הכישורים החברתיים של הילדים. המשחקים יכולים לשמש כדי לנטר ולשפר את המיומנויות החברתיות והרגשיות שלהם ויכולים לאפשר להורים ולמטפלים לזהות בעיות בהתנהגותם של ילדים מוקדם מספיק ולתת להם מספיק זמן לשפר את התנהגותם. בנוסף, משחקים עם בעיות מאתגרות עוזרים לילדים ללמוד איך להתמודד עם תחושות תסכול וחוסר הצלחה – דבר שחשוב מאוד כדי לבנות חיים בוגרים מאוזנים.

#5 שיפור ביכולות קוגניטיביות וב-IQ

משחקי חשיבה יוכלו להוביל לשיפור במגוון רחב של יכולות קוגניטיביות, בניהם פיתוח מיומנויות מחקר, כישורי שפה, שיפור יכולות חשיבה מתמטית וחשיבה יצירתית. משחקים מסוימים יכולים למעשה להפוך את הילדים שלכם לחכמים יותר.

על פי מחקר שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת קווין מרי בלונדון, חלק גדול ממשחקי חשיבה לילדים בגיל 5 עזרו מאוד רב בשיפור מהירות החשיבה ופיתוח יכולות חשיבה אסטרטגית. במחקר שתי קבוצות של מתנדבים נבחרו לשחק בגרסאות שונות של משחק חשיבה. קבוצת המתנדבים השלישית שיחקה במשחק פשוט. החוקרים גילו שחברי הקבוצה ששיחקו במשחקי חשיבה וחידות המורכבות היו מהירים ומדויקים יותר בביצוע משימות שדרשו גמישות קוגניטיבית בהשוואה לאלה ששיחקו משחקים פשוטים.

#6 דרך מדהימה להעביר זמן

משחקי חשיבה לגיל 5 זו גם דרך מדהימה להעביר את הזמן. כאשר ילד משחק במשחקים אלו בבית, ההורה יכול להיות סמוך ובטוח שהוא מעביר את הזמן עם מקסימום איכות ולמידה, מאשר שהיה מצליח לו רק היה מדליק לו טלוויזיה.

משחקי חשיבה הם כבר זמן רב מרכיב חשוב בחייהם של ילדים רבים. היום, הם משחקי חשיבה זמינים באפליקציות שונות, ויותר ויותר ילדים בארץ וברחבי העולם מבלים את הזמן שלהם מול המסכים…אז אם אתם כבר רוצים להעניק לילד שלכם את האפשרות הבריאה והטובה ביותר להתפתח, אנו ממליצים לשקול להצטייד בכמה משחקי קופסה של פוקסמיינד. באופן כללי, ליותר מדי שעות מסך יש השפעה שלילית על הילדים, גם אם מדובר במשחקים שאמורים לכאורה לעורר את החשיבה שלהם. אם תרצו כתבנו מדריך שלם לאיך לפתח יכולות מתמטיות גם אצל ילדים צעירים, לקריאה לחצו כאן

משחקי חשיבה לגיל 5 – ההמלצות שלנו לשנת 2024!

אם אתם מחפשים אחר רעיונות למשחקי חשיבה מעניינים לילדכם – דאגנו לכם! ריכזנו לכם את המשחקים הכי טובים של פוקסמיינד, שמתאים במיוחד לגיל 5. אם אתם רוצים לקרוא

פליפולו הארי פוטר

משחק חשיבה מהנה שמתאים בדיוק לגיל 5 – לחדי ומהירי מחשבה. המשחק פליפולו מגיע עם לוחות משחק ואריחים עם דמויות מעולמו של הארי פוטר – הארי, רון, הרמיוני, דובי, האגריד ועוד דמויות אהובות. על השחקנים לפענח באיזה צד של האריח יהיה עליכם להשתמש כדי להשלים את הלוח. זה אולי נשמע פשוט אך למעשה מדובר במשחק מאתגר שמצריך ריכוז ומחשבה רבה.

משחק חשיבה של הארי פוטר
קוד הצבע משחק חשיבה

קוד הצבע

קוד הצבע הוא עוד משחק חשיבה נהדר מבית פוקסמיינד. השחקן יצטרכן להניח את האריחים הצבעוניים שמגיעים זה על גבי זה – כשהמטרה היא ליצור את התמונה שמופיעה בכרטיס החידה. על כל אריח שקוף תופיע צורה שונה בצבע מודגש, עליכם לשים לב לשילוב הצורות וכיוון ההנחה של כל אריח על מנת להגיע לפתרון הנכון.

כיפה אדומה

זו ההזדמנות להכניס מעט קסם ליום יום של הילדים עם משחק חשיבה מאגדה האהובה על כולם! האם הילדים שלכם יצליחו להוביל את כיפה האדומה במסלול הנכון בדרך לסבתא? עליכם לפתור את החידות במשחק באמצעות יצירה של 2 מסלולים אל הבית של הסבתא, אחד בשביל כיפה אדומה והשני עבור הזאב. שימו לב שהזאב תמיד משיג את כיפה אדומה…משחק מאתגר ושמתאים לילדים בני 5. 

כיפה אדומה משחק חשיבה לגיל 5
4 על גלגלים משחק חשיבה לגיל 5

4 על גלגלים

4 על גלגלים משחק חשיבה שתפור לגילאי 5 וההזדמנות שלכם לאתגר את ילדכם בבניית מכונית מ-5 חלקי עץ צבעוניים. הילד שלכם יצטרך לגלות כיצד להניח נכון את חלקי הפלסטיק בתוך המכונית ואם הוא יצליח הוא יוכל לבנות 96 מכוניות שונות.

שימו לב שצורת המכונית תמיד תהיה זהה, אבל אופן הנחת הקוביות משתנה וזה נעשה מסובך וקשה יותר עם התקדמות השלבים. אז חושבים שתצליחו להרכיב את המכונית בהצלחה? למידע נוסף על המשחק לחצו כאן.

תפוס תצבע

תפוס תצבע הוא אחד ממשחקי החידות המהנים והגאוניים ביותר של פוקסמיינד!

במשחק עליכם לעזור לחיות לאכול את ארוחת הערב שלהן. יש להניח על הלוח את חלקי המשחק כך שהצבעים של הצפרדעים והסלמנדרות יתאימו לחידה. האם תצליחו במשימה?

 

לעוד משחקי קלפים נהדרים >>

תפוס תצבע משחק חשיבה לגיל 5

10 מי יודע? מדינות העולם
משחק מהיר של שאלות חכמות

משחק חשיבה נהדר לגיל 5 במיוחד למי רוצים להיות מגלי ארצות.  שחקו משחק ניחושים מושלם! המדינה הזו נמצאת בדרום אמריקה? קונים שם באירו? שאלו עד 10 שאלות של כן/לא, והשתמשו בקלפי הרמז. השחקן/ית או הקבוצה שיזכו ב-7 קלפי משחק – הם המנצחים!

פוקסמיינד משחקים חכמים – מפתחים את החשיבה ביחד!

כדי שהמוח של ילדיכם יוכל לשמור על התפתחות המקסימלית – הם זקוקים לשעת משחק, אך לא סתם משחקים – אלא משחקי החשיבה של פוקסמיינד. אנחנו מזמינים אותכם לעיין באתר שלנו וליהנות ממגוון ענק של משחקים חכמים שמתאימים לגילאי 5.

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...