לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי קלפים מומלצים לילדים קטנים

משחקי קלפים הם ללא ספק פעילות כיפית ומהנה במיוחד הן למבוגרים והן לילדים קטנים. רובנו נשלוף חפיסת קלפים כדי להימנע משיעמום או כדי לשעשע את האורחים בערב שישי נעים. ובכל זאת, מחקרים אחרונים הראו שלמשחקי קלפים לילדים קטנים יש מגוון רחב של יתרונות חינוכיים ורגשיים. הם עשויים להיות אלטרנטיבה זולה ובריאה למשחקי מחשבה ומספקים זמן איכות משפחתי. במילים אחרות, ניתן לראות במשחקי קלפי כמקדמי תחרות בריאה, והם תורמים רבות לחיזוק קשרים חברתיים ופיתוח מימנויות חשובות בגילאים הצעירים. במאמר הבא, אנחנו נסביר על כל מה שחשוב לדעת על משחקי קלפים לילדים קטנים – כמו מאיזה גיל? ואיך תדעו מה מתאים לילדכם? וכן, נתן המלצות למשחקי הקלפים הטובים ביותר לשנת 2023. אז בואו נתחיל

מאיזה גיל אפשר לתת לילד לשחק במשחקי קלפים?

בעיקרון, מגיל 3 אפשר כבר להתחיל לשחק במשחקי קלפים שמתאימים לילדים קטנים, אבל כן חשוב לקחת בחשבון שלכל גיל יש משחקים אחרים שמתאימים. תוכלו לקרוא על זה גם עוד במאמר שלנו צעצועי התפתחות לפי גילאים. בכל מקרה, בגיל 3 השקיעו במשחקי קלפים פשוטים כמה שניתן, שלא מצריכים לקרוא או להבין חידות מורכבות. אנחנו בהמשך המדריך נתן לכם כמה המלצות למשחקים לגיל הזה. 

מחפשים משחק קלפים מומלץ שיעזור לפתח את האינטליגנציה הרגשית? נסו את המשחק החדש קלף פתוח. כתבנו עליו ביקורת, לקריאה לחצו כאן. 

מהם היתרונות של משחקי קלפים לילדים קטנים?

פיתוח מוטוריקה עדינה

פיתוח מוטוריקה עדינה בגילאים צעירים זה חשוב – ומשחקי קלפים זו דרך מצוינת לעשות את זה בהצלחה. בדומה לבנייה עם צעצועי עץ, או ציור בעפרונות, החזקת קלפים תפעיל את שרירי היד והאצבעות הקטנות של ילדיכם, כולל הזרת…בהשוואה למשחקים אחרים בהם הילדים משתמשים יותר באגודל, במורה ובאצבע האמצעית שלהם. עבור ילדים גדולים יותר, למידת ערבוב קלפים וטריקים מדליקים שאפשר לעשות איתם תוכל לפתח את יכולות התיאום הידיים ולשפר את השליטה בהם.

פיתוח מיומנויות חברתיות ותקשורת

משחקי קלפים דורשים התבוננות ושיחות – הם מספקים לילדכם את ההזדמנות לקיים אינטראקציה עם שחקנים אחרים ולהבין את הרגשות שלהם, כמו גם נותנים להם הזדמנויות להיות מעורבים בשיחה, להיות כנים וברורים. לדוגמה, ילדים ביישנים מרגישים הרבה יותר בטוחים במשחקי קלפים, בהשוואה לשיחות ספונטניות עם אנשים/ילדים אחרים. לכן זה כלי נהדר שיכול לעזור לפתח את יכולות התקשורתיות של ילדיכם. 

אולי יעניין אותכם לקרוא גם איך לחזק את הילד מבחינה חברתית?  🫂 

פיתוח אינטליגנציה רגשית

משחקי קלפים מספקים להורים דרך ללמד שיעורים על ניצחון והפסד. לדוגמה, ההורים צריכים להיות בטוחים לברך את ילידהם על ניצחון במשחק, תוך שהם מקבלים באדיבות את ההפסד שלהם. זה יוכל ללמד את הילד שלכם להפסיד בכבוד ולהבין שלא הפסד – פירושו כישלון. אל תתנו לילד שלכם להרגיש עצוב אם הוא מפסיד במשחק, תגידו לו איזו עבודה מצוינת הוא עשה והוסיפו "אולי פעם הבאה גם תנצח", העיקר – הוא לא הניצחון, אלא ההנאה והלמידה שבדרך.

 פיתוח יכולות זיכרון

משחקי קלפים רבים משמשים כמשחקי זיכרון, במיוחד כאלה שדורשים להתאים דפוס מאותו צבע או צורה. זו יכולה להיות דרך נהדרת ללמד את ילדיכם מיומנויות זיהוי ושינון. אבל זיכרון הוא לא משחק הקלפים היחידי שמשפר את היכולת לזכור מידע – למידה וחזרה על כללים של משחקי קלפים גם יכולה לעזור. משחקי קלפים לילדין קטנים לרוב עובדים בעיקר על מיומנויות זיכרון לטווח קצר, אבל לאחרונה מחקרים רבים מראים שהם משפרים את הזיכרון לטווח הארוך ותפקודים קוגנטיביים אחרים.

פיתוח יכולת פתרון בעיות

בין אם משחק הקלפים שבחרתם כרוך בעיקר במזל, מיומנות או שילוב של שניהם, תמיד יש הזדמנויות לשפר את יכולות פתרון הבעיות של ילדיכם. בזמן שילדים לומדים ומשנים את האסטרטגיות הדרושות כדי לנצח, הם יפתחו את כישורי פתרון הבעיות שלהם ויוכלו להכיל בצורה טובה ובריאה יותר תחושת תסכול בזמן שהם משחקים. 

משחקי קלפים שמומלצים לילדים קטנים ולגיל הרך

דאבל מפרץ ההרפתקאות

דאבל מפרץ הרפתקאות הוא משחק קלפים מהנה עם יתרון משמעותי: על אף שמדובר במשחק אחד, הוא מכיל 5 משחקים שונים. הוא ידרוש מילדיכם מהירות, כושר הבחנה והמון ריכוז.תמיד יהיה רק סמל אחד שמשותף לכל זוג קלפים שתבחרו! עליכם להיות המהירים ביותר ולמצוא את הסמל המשותף לפני שאר השחקנים.  משחק נהדר שעובד גם על תחרותיות, מה שיכול לדרבן את ילדיכם לרצות להצליל יותר במשימה.

איך משחקים?

המשחק פשוט להבנה למדי ומתאים לילדים בגילאי 5. בשלב הראשון כל המשתתפים צריכים להפוך את הקלף שלהם בו זמנית. כל שחקן צריך להיות המהיר ביותר שיצליח לזהות את הדמות המשותפת לקלף שלו ולקף הגלוי בערימה המרכזית. השחקן הראשון שמצליח למצוא את הדמות המשותפת לקלף שלו ולקלף שבמרכז השולחן, צריך לקרוא בשם הדמות ולקחת את הקלף המרכזי, ולהניח אותו על הקלף שלו. ככה למעשה הוא משיג קלף חדש ובמקביל חושף קלף חדש בערימה המרכזית. המשחק יימשיך עד שכל הקלפים בערימה נלקחים על ידי השחקנים, אז זה יכול להיות משחק יחסית ארוך שיעזור לפתח לילדיכם את יכולות הקשב. המשחק נגמר מתי שלא נשארים יותר קלפים בערימה והמנצח הוא מי שהשיג את מספר הרב ביותר של הקלפים.

בול 10משחק קלפים מדויק

עוד משחק קלפים  מאתגר ונפלא שמתאים לילדים מגיל 5. במשחק, המשתתפים צריכים לתרגל פעולות של חיבור וחיסור על מנת לזכות בכמות הקלפים הגדולה ביותר. כל המשחק סובב סביב המספר 10, ומי שמצליח לקלוע בול – יוצא גדול!  מי שמפספס…מסתכן בהפסד. המשחק מאוד קליל, משעשע וקל להבנה. הילדים יצטרכו להפעיל שיקול דעת ויכולת חשיבה אסטרטגית כדי לנצח! השתמשו בקלפים בחוכמה כדי לטמון לשאר היריבם מלכודות ולסלול את הדרך שלכם לניצחון מוחץ! המשחק מפתח יכולות חשיבה אסטרטגית, תכנון מהלכים, הבנה ותקשורת.

 

איך משחקים?

כל שחקן מקבל 3 קלפים, שאר הקלפים יישארו הפוכים במרכז. השחקן הראשון צריך להוריד קלף פתוח אחד ולהשלים ל3 קלפים מהקופה. אחר כך, כל שחקן בוחר מידו קלף, מניח על ערימת הקלפים, מכריז בקול מה ערך הערימה ולוקח קלף מהקופה. הסיבוב מסתיים מתי שערך הרמה מגיע ל10 יותר. זול 10 וזכיתם בכל הערמה! שימו לב כי לפעמים ערך הערמה מושפע ממצבים מיוחדים. המנצח במשחק הוא השחקן שאוסף הכי הרבה קלפים. 

מה בתמונה -משחק זיכרון חזותי

משחק קלפים נפלא לגיל הרך, גם לילדים בגיל 5-4! במה תוכלו להבין ב10 שניות? מה בתמונה הוא משחק זיכרון חזותי והבחנה בפרטים. אם תצליחו לזכור מה ראיתם ועניתם על השאלה, אז זכיתם בכרטיס. ככל שתאספו יותר כרטיסים, כך יגדל הסיכוי שלכם לנצח. בכל כרטיס יחכה לכם כלי תחבורה שונה – בין אם כלי תחבורה ביבשה, באוויר או בים. המשחק מתאים ליחיד או לא ליותר.

 

איך משחקים?

אם משחקים לבד: יש להפוך את הכרטיס ולענות על השאלות. אם עניתן נכון אז השאירו את הכרטיס אצלכם. אם לא, תחזירו אותו לקופסא. המטרה היא לאסוף כמה שיותר קלפים.

שניים או יותר משתתפים – אחרי שאחד המשתתפים מתבונן בפרטי הכרטיס, הוא מעביר אותו לשחקן הבא ומטיל את הקובייה. אחר כך, הוא צריך לענות על השאלה שמספרה יצא בקוביה. אם הוא ענה נכון – הכרטיס נשאר אצלו. אם הוא טעה, אז הכרטיס חוזר לקופסא והתור עובר לשחקן הבא. המנצח במשחק הוא מי שזכה בהכי הרבה כרטיסים. 

שרלוק- משחק קלפים בלשי

הילדים שלכם אוהבים לפתור תעלומות מסתוריות? המשחק הבא הוא בשבילכם! מתאים לילדים בגילאי 5 ומעלה. מסדרים את קלפי הרמזים בעיגול ועם שרלוק הבלש חוקרים במסלול. אם תצליחו לגלות רמזים תאספו קלפים וכך תגדילו את הסיכוי לזכות? משחק נפלא שמעודד לפתח את יכולות החשיבה.

איך משחקים?

יש לסדר 8 קלפים בעיגול ואת שאר החפיסה להניח במרכז. התבוננו ונסו לזכור איזה קלפי רמזים נמצאים באיזה מיקום ואז הפכו את הקלפים, כך שהרמזים יפנו כלפי מטה. בכל תור, עליכם להיזכר איזה רמז נמצא בצד השני של הקלף לידו שרלוק עומד. אם הצלחתם במשימה – עליכם להזיז את שרלוק הבלש על מסלול הקלפים וזאת בהתאם לחץ ולמספר שעל הקלף. ככה עליכם לנסות לחשוך את קלפי הרמזים ולאסוף קלפים. מתי ששרלוק  מגיע לרמז שכבר הצלחתם לחשוף – אז זכיתם ברמז! מי שצליח לזכות ב6 קלפים הוא המנצח! 

 

 

בואו להכיר ולראות עוד משחקי חשיבה שווים לילדים

מה זה הרעש הזה? – משחק מרעיש ומצחיק!

מה זה הרעש הזה הוא משחק קלפים ילדים קטנים – מצחיק למדי! עליכם להכין רבעיות ללא מילים וללא תנועות ידיים, אלא רק בעזרת השמעת קולות, צלילים ורעשים. המשחק כולל 9 רביעיות כמו: "לא מנומס", "יום הולדת", "מה קרה" ועוד. בכל רבעייה 4 קלפים, ועליכם לבקש בעזרת השמעת קולות מתאימים. תתכוננו להיקרע מצחוק! 

מה זה הרעש הזה

איש שלג

האם תצליחו לבנות את איש השלג המתאים? משחק קלפים נהדר שמתאים לגיל הרך. קחו 6 קלפי איש שלג והניחו אותם גלויים. פתחו קלף משימה והניחו במרכז השולחן. עכשיו, כל משתתף בתורו צריך להוסיך קלף איש שלג אחד בהתאם להוראות ההרכבה. אם אין? קחו קלף נוסף מהקופה. אם סיימתם לבנות איש שלג, הרימו קלף משימה נוסף. המשתתף הראשון שיישאר ללא קלפי איש שלג – הוא המנצח במשחק. 

פרצופים מצחיקים 1 – משחק רביעיות שעושה מצב רוח טוב!

משחק קלפים מצחיק שמתאים גם לילדים קטנים. ערבבו את הקלפים היטב וחלקו לכל שחקן 4 קלפים. שאר הקלפים צריכים להיות מונחים הפוכים בערימה ולשמש כקופה. כל שחקן בתור שלו צריך לבקש מאחד השחקנים קלף שישלים את אחת הרבעיות שהוא מחזיק. אבל שימו לב – עליכם לבקש לאל מילים! מחקים בצורה מדויקת את הפרצוף המצחיק שעל הקלף. אם קיבלתם את הקלף שביקשתם – אז תוכלו לבקש קלף נוסף. אם לא קיבלתם את הקלף שהייתם צריכים – אז תקחו קלף נוסף מהקופה והתור עובר למשתתף הבא. אם תצליחו להרכיב רבעייה, עליכם לחשוף אותה בפני המשתתפים. אם יש שחקן שנשאר ללא קלפים – אז יש לקחת קלף מהקופה. אם הקלפים בקופה נגמרו, אז יש לשחק עד להשלמת כל הרבעיות. המנצח הוא מי שיצליח להרכיב את הכי הרבה רבעיות. בגלל שהמשחק אינו דורש יכולות קריאה הוא מתאים גם לילדים קטנים בגילאי 3-4. 

משחקי פוקסמיינד – כל ההנאות במקום אחד

נישת משחקי הקלפים כוללת עולם עשיר של משחקים שפשוט כייף לשחק וללמוד דרכם מיומנויות חשובות לחיים. משחקים שמפתחים ילדים זאת התשוקה והמומחיות שלנו, לכן בפוקסמיינד – תמצאו מבחר עשיר של משחקי קלפים חדשים ואיכותיים המותאמים לגילאים שונים.

אם אתם רוצים לעודד את הצדדים היצירתיים, החברתיים והשכליים של ילדיכם, משחקי הקופסה שלנו יעשירו את חייכם בכיף, חשיבה יצירתית, שיתוף פעולה ובעיקר, זמן בילוי איכותי ביחד ולחוד.  

אם יש לכם שאלות אנו מזמינים אותכם ליצור איתנו קשר, התקשרו אלינו: 03-9092034

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...