לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי חברה הכי מומלצים לילדים

מי לא אוהב משחקי חברה, או משחקים בכלל? הם לא רק מהנים, אלא הם גם מועילים במאות דרכים! למרבה המזל, הורים ומורים רבים כבר מבינים את חשיבות המשחקים במונחים של חינוך וגם הנאה. ילדים פשוט משחקים – ועל הדרך לומדים המון דברים חדשים, בניהם גם כישורים שיוכלו לסייע להם בעתיד להצליח בחיים. בפוסט הזה, אנחנו נדבר בעיקר על משחקי חברה, יחד עם המלצות ודוגמאות למשחקים נפלאים. אז בואו נתחיל.

משחקי חברה קודם כל מעודדים אינטראקציה חברתית – ויש להם הטבות כפולות ומשולשות!

בין אם זה לדבר עם שחקנים אחרים או לחגוג ניצחון, משחקי חברה ושיתוף פעולה תמיד כוללים אינטראקציה חברתית רבה. קריאת דיאלוגים בסיפור או הקשבה לאנשים אחרים, המתנה וסבלנות זה חלק מכל הטוב שמשחקים אלה מביאים; זו דרך נפלאה גם להכיר בפעם הראשונה לילדיכם ניואנסים של החיים החברתיים.

חשוב להבין, שמשחקי חברה מוציאים מהילדים תקשורת שונה שאינה שגרתית. כלומר, זה ממש לא כמו התקשורת של ילדיכם ביום יום – בין אם לגבי אכילה, מטלות, שיעורי בית, בקשות כמו להביא לכם משהו וכו'. אנחנו כבר יודעים שהמוח של הילדים כל הזמן לומד ומסתגל; בואו נעודד אותם להשתמש באיכות זו במלואה וללמוד כמה שיותר! דרך אינטראקציות חברתיות צצות כמה מיומנויות אחרות – כמו עבודת צוות, שיתוף פעולה, אמפתיה וביטחון עצמי. 

אולי יעניין אותכם לקרוא גם איך לחזק את הילד מבחינה חברתית? כל התשובות במדריך שלנו! 

למה משחקי חברה כל כך חשובים לילדים?

 #1 משחקי קבוצה מטפחים עבודת צוותמיומנות שמאוד חיונית לחיים

פיתוח מיומנויות עבודת צוות נותן לילדים התחלה בבית הספר ובהמשך, במקום העבודה. (עבודת צוות הייתה ברשימת הכישורים המבוקשים ביותר כבר די הרבה זמן, ואף אחד לא מצפה שהיא תרד מהרשימה הזו בזמן הקרוב.)

המהות של עבודת צוות מיושמת במשחקים קבוצתיים רבים. (אפשר אפילו לטעון שהמשחקים האלה מהנים יותר!) עבודת צוות היא גם לא רק מיומנות אחת שלמה; זה שילוב של להסתדר עם אנשים אחרים, לתקשר איתם, להשלים את הביצועים שלהם ולתת להם להשלים את שלך, חלוקת משימות לניצחון מהיר יותר, יצירת זרימת עבודה, סינרגיה למען מטרה משותפת ועוד לא מעט מיומנויות.

תזכרו כי כל המיומנויות הללו חשובות למדי וגם די בטוח שיעלו בהמשך החיים. ללמוד את כולם יכול לקחת זמן יקר. לכן, ככל שהילדים שלנו יתחילו מוקדם יותר, כך הם יהיו מוצלחים יותר בעתיד. 

#2 משחקי חברה מחזקים את יכולות הלמידהולא בצורה משעממת

משחקי חברה יכולים להועיל רבות ליכולות הלמידה של ילדיכם, שכן – משחקים רבים, במיוחד אצלנו בפוקסמיינד, פותחו כדי לעבוד על מיומנויות רבות נוספות, כמו לדוגמה – פיתוח המיקוד והריכוז, חשיבה יצירתית, חשיבה אסטרטגית ואנליטית ועוד. בנוסף, אם תרצו לאתגר את ילדיכם יותר – תוכלו גם למצוא אצלנו מגוון רחב של משחקי חברה שלמעשה נחשבים למשחקי חשיבה לכל דבר, וכך לעבוד איתם על פיתוח החשיבה הקוגניטיבית – מבלי שהם בכלל מרגישים זאת מרוב הנאה! 

#3 משחקי חברה תורמים רבות למצב הרגשי של ילדיכם

רבים מאיתנו, או יותר נכון כולנו חווים בחיים משברים פנימיים – ילדים ומבוגרים כאחד, אבל ילדים, רגישים הרבה יותר. אנחנו בתור מבוגרים נוכל אחרי יום קשה בעבודה לצאת עם הרכב או לפארק להתאוורר ולנקות קצת את הראש, בעוד שהילדים שלנו – כנראה ישהו לבד עם התחושות הקשות בתוכם, מהסיבה הפשוטה שהם לא תמיד מודעים לרגשות ולמחשבות שלהם, והם לא יודעים מתי הם זקוקים לעזרה. החדשות הטובות הן, שמשחקי חברה הם תמיד עזרה חיצונית נהדרת, הם מעודדים את הילד שלכם לתקשר עם הסביבה, לצחוק, ליהנות ולנקות את הראש שלהם בדרך יצירתית וכיפית במיוחד.

5 המלצות למשחקי חברה של פוקסמיינד לילדים

#1 סיפור בקוביות פעולות ומעשים

סיפור בקוביות הוא משחק חדש שנחת בפוקסמיינד והוא מומלץ על ידי מכון אדלר! בשחק עליכם להטיל את הקוביות וליצור על פי האיורים עליהם סיפורים משלכם. יש אין סוף אפשרויות לסיפור בקוביות – והמשחק יכול להימשך שעות, מתאים לכל הגילאים! יש רק חוק אחד: אין במשחק הזה תשובות לא נכונות. זה מעולה כסיפור לפני שינה, כמשחק לנסיעות ארוכות, לתרגול הבעה והקשבה, לפיתוח יצירתיות וכדי לשבור את הקרח במפגשים חברתיים עם חברים.

איך משחקים?

במשחק זה, כל אחד בתור שלו יהיה בתפקיד מספר. הספר הראשון – יטיל את 9 הקוביות. אנחנו ממליצים להתחיל את הסיפור ב"היה היה" – ואחר כך להמשיך עם הסיפור כך שהוא יצליח לקשר בין כל 9 האיורים שבפיאות העליונות. התחילו באיור הראשון שמושך תשמת לבכם. כדי להקל עליכם, המלצה נוספת: השתמשו ב3 קוביות כדי לפתוח את הסיפור, 3 קוביות לאמצע הסיפור ועוד 3 כדי לסיים את הסיפור. 

רוצים לקרוא עוד על המשחק לעומק? בואו לקרוא את הביקורת של טלי על המשחק סיפור בקוביות >>  

משחק חברה סיפור בקוביות
משחק חברה לשבת לקום

#2 משחק לשבת לקום -משחק שעושה מצב רוח טוב!

 משחק חברה סופר מהנה, גם לילדים וגם למבוגרים! 6 דמויות בתנועות שונות מופיעות 8/9/10 על כל קלף.

איך משחקים?

המשתתפים צריכים לעמוד מסביב לשולחן או לשבת במעגל. מרימים קלף מהערמה ומנסים להיות הראשונים שמחקים את התנועה שהדמות שמופיעה על הקלף.

זה מצחק מצחיק, מעולה כמשחק היכרות ושבירת קרח עם קבוצת ילדים.

#3 מזוודות ודרכונים- המשחק החכם שמסובב את העולם!

עוד משחק חברה נהדר מבית פוקסמיינד – מזוודות ודרכונים! ירדתם מהמטוס, הגעתם לאסוף את המזוודות, אבל גילתם לפתע שכל המזוודות הוחלפו! מדובר במשחק זיכרון חזותי שיגרום לכל המשתתפים לרצות להתחיל לתכנן את היעד הבא.

איך משחקים?

בשלב הראשון יהיה עליכם להוציא את לוח המשחק מהקופסא ולהניח אותו במרכז השולחן. לאחר מכן, הניחו את הדיסק במרכז הלוח עם הצד שנבחר, בהתאם לרמת המשחק שתרצו. אחר כך הרכיבו את המטוס על הלוח.

בכל תור עליכם להפוך קלפי מזוודות ולסובב את המסוע. בכל פעם שמוצאים את כל המזוודות שעל תג הנוסע – מקבלים חותמת לדרכון. הצלחתם לצבור 4 חותמות לפני כולם? אתם המנצחים במשחק!

מזוודות ודרכונים כמשחק חברה מומלץ לילדים
משחק חברה מפולת לבנים

#4 מגדל לבנים

אפשר לשחק את המשחק הזה לבד, אבל יותר כיף לשחק אותו עם חברים נוספים. מעולה גם כמשחק שובר קרח. עליכם לבנות בתחילת המשחק מגדל צבעונית באמצעות שלושה חלקים בכל קונה. כל קומה צריכה להיבנות במאונך לקומה שקדמה לה. לאחר מכן, מתחיל המשחק! עליכם להוציא לבנה מהמבנה בכל תור מבלי שתהיה מפולת! נשמע פשוט? אולי רק בהתחלה. המשתתף שגורם למשתתף שאחריו למוטט את המגדל מנצח במשחק! החוקים פשוטים מאוד: אין להוציא חלק שנמצא בראש המגדל, משחקים ביד אחת! משחק חברה שכולל תכנון ועבודה על מוטוריקה עדינה.

#5 תפוס ת'קשר

משחק חברתי מהיר ומותח! כל המשתתפים צריכים לנסות לתפוס את הכרטיסים באמצעות תופסני הוואקום! האם תהיו הכי מהירים וחדים כדי לזכות בניצחון?

איך משחקים?

יש 2 דרכים לשחק: אפשר לסדר את הכרטיסים המאפיינים (בצבע הסגול) בריבוע עם הפנים למעלה, ולפתוח בכל תור כרטיס עצמים אחד. דרך שניה, לסדר את כרטיסי העצמים (בצבע כתום) באותה דרך ולפתור בכל תור כרטיס מאפיינים אחד. תחזיקו את תופסני הוואקום כדי להיות הראשונים שמצליחים לתפוס 2 כרטיסים שקשורים לכרטיס שנחשף!

במשחק יש להשתמש ביכולות האסוציאטיביות כדי למצוא עצמים ומאפיינים הקשורים זה לזה – וכך יוצרים סטים. לאחר כ 10 סבבים, סופרים מי מהמשתתפים זכה בהכי הרבה סטים – אותו המשתתף מנצח במשחק! אם יש תיקו משחקים סבב נוסף עד שמכריזים על המנצח הגדול.

משחק חברה תפוס תקשר

כמה מילים אחרונות,

למשחקי חברה יש יתרונות חשובים שלא ניתן למצוא במשחק ליחידים או בפעילויות רבות אחרות. הם יכולים ללמד ילדים את הניואנסים של החיים בחברה, ולעזור להם להפוך לאזרחים טובים יותר. הם גורמים לילדים להתחיל בצעדים הראשונים של עבודת צוות, מיומנות נחוצה בבגרות. הם מספקים הזדמנות מושלמת לילדים ללמוד ליצור קשרים, חברויות ולצבור ביטחון עצמי.

באתר של חברת פוקסמיינד, תוכלו למצוא מגוון רחב של משחקי קופסא, בניהם משחקי חברה, משחקי חשיבה, קלפים, שיתוף פעולה, פאזלים ועוד! מוזמנים להתחיל לשוטט באתר שלנו וליהנות ממבחר איכותי עם עשרות אלפי המלצות.

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...