לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

איך לבחור את הפאזל הנכון?

לפעמים דברים שנראים פשוטים וקטנים יכולים להיות מקור לבלבול גדול, בחירת הפאזל המתאים הוא אחד מהם. אתם עומדים מול עשרות אפשרויות – האם תבחרו פאזל של דיסני? פאזל עם חלקים קטנים או גדולים? עדיף 100 חלקים או אולי 500?

כדי לסדר לכם את הראש ולעזור לכם לבחור את הפאזל המתאים ביותר עבור ילדיכם, הכנו לכם את המדריך לבחירת הפאזל, כזה שילדיכם ממש ישמחו להרכיב ולשחק בו. אל תדאגו אנחנו איתכם לאורך הדרך ויחד, נרכיב חלק אחר חלק עד שנראה את התמונה הגדולה שתוביל אותנו לבחירה הנכונה

תוכן עניינים

בואו נאמר את האמת – כמו בכל רכישה, גם פה אנו עלולים להיתקל בשאלות רבות לפני בחירת הפאזל המתאים. אתם יודעים שאם לא תבחרו את האחד הנכון, ייתכן שילדיכם לא ייהנו מהמשחק החינוכי הזה או גרוע מכך, הם עלולים לשנוא את החוויה ולסרב לנסות לחבר פאזלים בעתיד.

הסיבה לכך היא שהילד שלכם לא בטוח יידע מה לעשות, והמשחק עשוי להיות "גדול עליו". שכן פאזלים הם משחקי חשיבה לילדים לכל דבר! לכן יש לבחור אותם בחכמה תארו לעצמכם שמציגים לילד בן שנתיים פאזל של 500 חלקים, או שילד בן עשר מקבל פאזל של 100 חלקים? או שהם לא יידעו מה לעשות עם זה, כי הם עדיין לא רכשו את היכולות המוטוריות, הריכוז  או הכישורים הקוגניטיביים כדי להשלים פאזל מאתגר שכזה, או שהם ירכיבו אותו תוך מספר דקות ויאבדו עניין.

אנחנו כמובן לא רוצים להגיע לאף אחד מהמצבים הללו, זה יהיה בזבוז של כסף, זמן ואף יכול להשאיר אצל הילדים שלכם טעם לא טוב מהמשחק הנפלא הזה.

בחירת פאזלים לילדים

אז מהו הגיל האידיאלי להתחיל לחבר פאזלים?

הזמן המתאים ביותר להתחיל להשתעשע בפאזלים מעניינים  הוא בסביבות גיל 3, כמובן שזה משתנה בהתאם להתפתחות האישית של ילדיכם, אין פה חוקיות אחידה. אך סביב הגילאים הללו הילדים יכולים להתחיל לחקור את העולם באמצעות הידיים (ולא רק עם הפה), מה שמאפשר להם לשפר את מיומנויות השליטה בידיים ולזהות בצורה חזותית אילו חלקים יכולים להתאים ולהתחבר זה לזה.

המפתח לבחירת הפאזל המתאים לילדים בכל הגילאים היא, מציאת רמת הקושי הנכונה לו, כזו שתאתגר, תסקרן ותמשוך אותו בדיוק המידה הנכונה, אבל איך עושים את זה?

הנה כמה גורמים שכדאי לקחת בחשבון – הם יצמצמו משמעותית את החיפוש שלכם ויובילו אתכם הישר אל הפאזל המתאים לילד שלכם:

#1 מספר החלקים

כמות החלקים היא אחד הגורמים החשובים ביותר בבחירת הפאזל הנכון לקטנטנים שלכם – ילדים צעירים יותר בדרך כלל צריכים פאזלים עם פחות חלקים, כאלה שקל להרכיב, בעוד שלילדים גדולים יתאימו פאזלים מרובי חלקים. דמיינו ילד בן 6 משלים ברגע פאזל בן 50 חלקים, (רמז – משעמם) או מצד שני פאזל בן 700 חלקים, כנראה שהוא יהיה מעבר ליכולת שלו. זה ממחיש עד כמה מספר חלקי הפאזל רלוונטיים וחשובים לחוויית האתגר, ההצלחה ופיתוח המיומנות של הילדים שלכם.

#2 נושא

גורי כלבים, נסיכה מדיסני, או גיבורי על? פאזל תלת ממדי או דו ממדי? אלו רק חלק מהנושאים האפשריים שאתם יכולים לראות בפאזלים היום. בעוד שילד אחד יכול לאהוב פאזל עם חד קרן, ילד אחר עלול לסלוד ממנו. תמונת הנושא של הפאזל תלויה במידה רבה בגיל הילד ובהעדפותיו האישיות – ילדים קטנים יותר יכולים להתלהב כמעט מכל נושא כל עוד הוא צבעוני, אך ילדים גדולים זה כבר סיפור אחר, הם כבר פיתחו טעם ספציפי שלפעמים כל דבר שחורג ממנו יכול להוביל להתנגדות – אז אתם פשוט יכולים לשאול אותם מה הם מעדיפים.

 

#3 גודל החלקים

ככלל, ככל שהילד שלכם צעיר יותר, כך אתם צריכים לחפש פאזלים עם חלקים גדולים יותר. פאזלים מגיעים במגוון רחב של גדלים. חלקים גדולים ועבים יותר, יהיו קלים לתפעול והרכבה לידיים קטנות, מה שקורה בדרך כלל עם פאזלים מקצף. מהם גם שחלקים קטנים מעוד עלולים להיות מסוכנים לבליעה לילדים מתחת לגיל 3.

 

#4 חומר

 עץ, קרטון וקצף הם החומרים העיקריים המשמשים להכנת פאזלים. קרטון עלול להתעקם ולהיקרע בקלות אם מדובר בילדים קטנטנים, במיוחד כשהוא לא איכותי, מה שיכול להפוך את המשחק למתסכל עבור ילדים קטנים שעדיין לא למדו לווסת את הכוח שלהם. פאזל עבה נצמד בקלות יותר זה לזה ונשאר במקום בהשוואה לקרטון, שאינו מומלץ לפעוטות. אם מדובר בילדים מגיל 7 ומעלה פאזל מקרטון בהחלט יכול להיות מתאים.

אם אתם הורים לפעוטות ומחפשים רעיונות לפאזלים מעץ לחצו כאן

פאזלים לילדים כל מה שרציתם לדעת

אחרי שלמדתם את הבסיס לבחירת הפאזל המושלם – הנה כמה סוגי פאזלים שהילדים שלכם יאהבו במיוחד

 מלחמת הכוכבים דארת' ויידר – פאזל 3   D

 פאזל תלת ממדי שלא רואים בכל יום, מבית PRIME 3D! אחרי שתרכיבו אותו תגלו תמונה הלקוחה מהסרט מלחמת הכוכבים וזה לא הסוף, התמונה משתנה כאשר מסתכלים על התמונה השלמה מזוויות שונות.

הפאזל המושלם חובבי הז'אנר, ולכל מי שאוהב משחקי חשיבה שמובילים לתמונה נפלאה שיכולה לשמש גם כקישוט דקורטיבי לחדר השינה של הילדים שלכם. מצוין לפיתוח יכולות ריכוז, ראייה מרחבית ומוטוריקה עדינה.

רמת קושי:  מתאים לגילאי 6 ומעלה.

גודל הפאזל בשלמותו: 61X64

תכולה: 300 חלקים

 

דיסני: נסיכות – פאזל 3D

 פאזל תלת ממדי, צבעוני ומרהיב ביופיו מבית PRIME D3! אחרי שתרכיבו את חלקי הפאזל תתגלה לכם תמונת נסיכות דיסני, המשתנה כאשר מסתכלים עלייה מזוויות שונות. משחק חשיבה שמשלב פיתוח מיומנויות, אסתטיקה ויופי, מתאים במיוחד לאוהבי נסיכות וסרטי דיסני. הפאזל יפתח לילדיכם את יכולות הריכוז, המוטוריקה העדינה וגם יכול להיות קישוט נפלא בחלל החדר.

רמת קושי: מתאים לגילאי 6 ומעלה

גודל הפאזל בשלמותו: 61X64

תכולה: 200 חלקים

 

דיסני מכוניות – פאזל 3D

פאזל ייחודי ותלת ממדי מבית PRIME 3D, מושלם לאוהבי מכוניות ואקסטרים! אחרי הרכבת הפאזל תגלו תמונת מכוניות מדליקה שמשתנה עם כיוון המבט שלכם. יכול להתאים במיוחד לבילוי זמן משפחתי' או עם חברים. משחק הרכבה שמפתח את מיומנויות הריכוז, המוטוריקה העדינה ואת התיאום בין הידיים לעיניים.

רמת קושי: מתאים לגילאי 5 ומעלה

גודל הפאזל בשלמותו: 61X64

תכולה: 200 חלקים

פאזל דיסני מכוניות
לשבור את הקרח – פאזל 3D

 

הסרט המרגש עכשיו בפאזל מהמם ותלת ממדי מבית 3D PRIME שהילדים שלכם לא יוכלו להפסיק להסתכל עליו! משחק המשלב בין שיפור יכולות הריכוז, הנאה ופיתוח מוטוריקה עדינה. אחרי שתרכיבו את הפאזל במלואו תגלו תמונה המשתנה כאשר מסתכלים עליה מזוויות שונות.

רמת קושי: מתאים לגילאי 5 ומעלה

גודל הפאזל בשלמותו: 61X64

תכולה: 200 חלקים

 

ספיידרמן – פאזל 3D

אם אתם אוהבים גיבורי על, הפאזל הזה הולך לכבוש לכם את הלב! פאזל תלת ממדי מבית PRIME D3 , 300 חלקים של הנאה וגילוי שיפתח לילדיכם את המוטוריקה העדינה, הראייה המרחבי ויכולות הריכוז דרך תנועה והנאה!

והחלק הטוב – לאחר סיום הרכבת הפאזל תגלו תמונה מדהימה שמשנה את הצורה מנקודות מבט שונות, כדאי נסות ולגלות.

רמת קושי: מתאים לגילאי 5 ומעלה

גודל הפאזל בשלמותו: 61X64

תכולה: 300 חלקים

 

פאזלים לילדים איך בוחרים

פוקסמיינד - עולם שלם של פאזלים!

פאזל הוא ללא ספק אחד מהמשחקים הנוסטלגיים ביותר, שכמעט כל אדם בכל גיל התנסה בו בילדותו, ובצדק! הוא משכלל את יכולות הריכוז, המוטוריקה העדינה והראייה המרחבית של הילדים, וכל זה תוך משחק מהנה של הרכבה וגילוי תמונות מדהימות.

אנחנו בפוקסמיינד משחקי קופסא מקפידים להתאים את המשחקים לצרכי הילדים, כך שתוכלו למצוא אצלינו שלל פאזלים תלת ממדיים שעודד את ילדים לשבת לשחק ולהתפתח בשמחה והנאה רבים.

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...