לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

איך לבחור צעצועי התפתחות לתינוקות?

אז איך בוחרים צעצועים שמתאימים לילדיכם? בפוסט הבא, אנחנו נספק לכם כמה טיפים והמלצות לצעצועים שיוכלו לפתח את ילדיכם, לאתגר ולטפח את כישורי החשיבה, שפה ולעבוד על מיומנויות פיזיות וחברתיות-רגשיות.

פעוטות הם חוקרים קטנים שלומדים הכול תוך כדי עשייה. צעצועי התפתחות נותנים לילדכם הזדמנות מצוינת לפתח ולתרגל מיומנויות חדשות בקצב שלהם. צעצועי ההתפתחות שתעמידו לרשותם, יוכלו לעצב את ההתפתחות שלהם בהווה ובעתיד במגוון דרכים חשובות.

אומנם זה נראה כאילו בחירת צעצועי התפתחות לפעוטות צריכה להיות פשוטה, אבל היום כשאתם נכנסים לחנות צעצועם היום, אתם תרגישו מוצפים. יש מגוון עצום של צעצועים שפותחו, המון מותגים, חברות וחנויות. אז איך תדעו מה לבחור ספציפית לילד שלכם? איך אתם יכולים לדעת אילו צעצועי התפתחות איכותיים ואיזה לא יחזיקו מעמד? מה יוכל לעניין את הילד שלכם במשך יותר מכמה ימים או שבועות? אנחנו מידע נגיע לטיפים שיאפשרו לכם לבחור צעצועים בקלות, וכמובן נתן לכם כמה המלצות לצעצועי ההתפתחות של חברת פוקסמיינד, כאלה שיאתגרו ויטפחו את ההתפתחות הכללית של ילדיכם – בין אם זה חשיבה, פיזית, רגשית ועוד.

האם צעצועי התפתחות באמת יכולים "להפוך את התינוק שלי לחכם יותר", כפי שטוענים לעתים קרובות על אריזות משחקים והפרסומות?

יש היום המון מוצרים וחברות שבוחרים להציג את הטענות הללו, יחד עם זאת – זה לא תמיד אומר שזה נכון. בעוד שיש צעצעי התפתחות שבהחלט יעזרו לכם לפתח לתינוק שלכם מיומנויות חשובות וקריטיות, יש גם כאלה שפחות טובים (ונגיע לכך בהמשך). זכרו, הפעוטות שלכם הם חוקרים וכל דבר יכול לעניין אותם – החל מקערות פלסטיק למילוי, כריות לטיפוס, בגדים ישנים…העולם שלנו הוא כלי ההתפתחות הטוב ביותר עבור התינוקות שלנו. ובכל זאת, היתרון של צעצועי עץ התפתחותיים לדוגמה, זה שהם מתמקדים בפיתוח וחידוד יכולות שנבנות אצל התינוק בשלבים המוקדמים של חייו.

ילדה משחקת בצעצוע התפתחות

מהם היתרונות של צלילים, אורות ומוזיקה בצעצועי התפתחות?

הרבה מאוד צעצועים לפעוטות מגיעים עם כפתורים, מנופים, אורות, מוזיקה וכו'. לעתים קרובות צעצועים אלו משווקים כ"התפתחותיים" בגלל שיש להם כל כך הרבה פונקציות שונות. למרבה הצער, לרוב יש לכך השפעה הפוכה עבור הילד. ככל שצעצוע עושה יותר, כך הילד שלכם צריך לעשות פחות. אם ילדכם יכול לשבת ולראות את הצעצוע ממש "מופיע", סביר להניח שהצעצוע הזה יותר משעשע  מאשר חינוכי או התפתחותי. בנוסף, צעצועים אלו יכולים לבלבל ילד שלומד סיבה ותוצאה. אם צעצוע מתחיל להשמיע מוזיקה באופן אקראי, או שלא ברור איזה כפתור גרם לאורות להידלק  ולהבהב, אז ילדכם לא לומד אילו מפעולותיו (הגורם) גרמו לאורות ולמוזיקה להיות מופעלים (האפקט). בקיצור, הצעצועים השימושיים ביותר הם אלו שדורשים לבצע פעולות מצד הפעוטות. ככל שהילדים צריכים להשתמש במוחם ובגופם כדי לגרום למשהו לעבוד, כך הם לומדים יותר.

פעוטות אוהבים לפרק, להרכיב, לשלוף, להכניס, להוסיף ולבנות. בחרו צעצועים שהם "פתוחים" במובן זה שילדכם יכול לשחק איתם משחקים רבים ושונים. לדוגמה, צעצועים מעץ או צעצועי הרכבה באופן כללי יכולים לעורר את דמיונו של ילדכם ולעזור לו לפתח מיומנויות כמו פתרון בעיות וחשיבה הגיונית.

הנה כמה דוגמאות לצעצועים מצוינים:

אז איך לבחור צעצועי התפתחות לפעוטות?

לכולנו מוכרת החוויה בה אנחנו קונים צעצוע התפתחות לילד, הוא מתלהב ומשחק איתו יומיים ואז לא נוגע בו שוב. אתם יכולים להימנע ממצב כזה על ידי חיפוש צעצועים שיוכלו להיות מהנים עבורו בכמה שלבי התפתחות שונים. אם זה יעניין אותכם – כתבנו מדריך מפורט גם צעצועי התפתחות לפי גילאים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון:

#1 בחרו צעצועי התפתחות המעודדים מחקר ופתרון בעיות

צעצוע התפתחות נותן לילדים את ההזדמנות לתרגל מיומנויות חדשות שוב ושוב. צעצועים שנותנים לילדים הזדמנות להבין משהו בעצמם – או עם קצת אימון – בונים את כישורי החשיבה ההגיונית שלהם ועוזרים להם להפוך לפותרי בעיות מצוינים כמו לדוגמה פאזלים לפעוטות. הם גם עוזרים לילדים לפתח מיומנויות יחסים מרחביים (להבין כיצד דברים משתלבים זה בזה), תיאום עין-יד ומוטוריקה עדינה (שימוש בשרירים הקטנים בידיים ובאצבעות).

הנה כמה דוגמאות מצוינות:

#2 חפשו צעצועים שמעוררים את הדמיון של ילדיכם

במהלך השנים הראשונות של ילדיכם , היצירתיות שלהם ממש ממריאה מכיוון שהם מסוגלים כעת לקחת על עצמם את התפקיד של מישהו אחר (כמו מלך) ולדמיין שמשהו (כמו בלוק עץ) הוא למעשה משהו אחר (כמו לדוגמה, חתיכת עוגה) . חפשו צעצועים שילדיכם יכולים להשתמש בהם בזמן שהם מפתחים ומציגים סיפורים.

דוגמאות למשחקים כאלה: משחקי הרכבה מעץ, דמויות, בובות, רכבות, משאיות, בתי בובות, מטבחי עץ, ספינות וכל דבר שיצית את הדמיון של ילדיכם.

#3 תנו ילדיכם את ההזדמנות לשחק עם דברים "אמיתיים" – או צעצועים שנראים כמו הדבר האמיתי

הפעוטות שלכם מתחילים להבין כיצד פועלים חפצים בעולם שלהם – כמו שלטים לטלוויזיה או מתגי אור. הם גם רוצים לשחק עם הדברים "האמיתיים" שלכם, כמו הטלפון הנייד שלכם כי הם להוטים להיות גדולים ולהיות מסוגלים כמוכם. צעצועים כאלה, עוזרים לילדים לפתור בעיות, ללמוד איך דברים עובדים ולפתח מיומנויות מוטוריות עדינות, כמו שימוש בשרירים הקטנים בידיים ובאצבעות. הנה כמה דוגמאות: כלים ומזון מפלסטיק, מטבח מעץ, טלפון צעצוע, בגדי הלבשה, כלי נגינה, מטאטאים בגודל ילדים, מגבים קטנים ועוד.

#4 אל תפחדו לשים בחדר ספרים וכלי כתיבה

ספרים, אותיות אלפבית מגנטיות וציוד אמנות כמו טושים, עפרונות צבעוניים ואפילו גירים עוזרים לילדכם לפתח מיומנויות כתיבה וקריאה מוקדמות. אביזרים מהחיים האמיתיים כמו תפריטי אוכל, קטלוגים או מגזינים יכולים גם מאוד לעניין את ילדיכם ולגרום להם להסתכל ולשחק איתם וגם לבנות היכרות מקדימה עם אותיות וטקסטים.

 

#5 חפשו צעצועים המעודדים את ילדיכם להיות פעילים

פעוטות עושים כל מיני פעילויות פיזיות פזיזות יחסית מכיוון שהם חזקים יותר ובטוחים יותר בגוף שלהם. התפקיד שלכם הוא להיות קהל שמעריך את ההישג החדש של הקטנטנים שלכם במגרש המשחקים! חפשו צעצועים שיעזרו לילדיכם לתרגל מיומנויות גופניות ולפתח מיומנויות חדשות.

דוגמאות: כדורים בצורות וגדלים שונים, תלת אופן או קורקינטים תלת גלגליים (עם ציוד מגן מתאים), ערכות באולינג מפלסטיק, חישוק כדורסל בגודל קטן, צעצועי משיכה (למשל, צעצועים שילדכם יכול למשוך בחבל), עגלה למלא ולמשוך, כלי גינון קטנים לחפור ולגרף איתם ועוד. 


#6 חפשו צעצועים שמטפחים משחק חוצה דורות

בעוד שהרבה צעצועים מתאימים בעיקר לפעוטות, ישנם כמה משחקים המיועדים גם פעוטות, מתבגרים ומבוגרים. כאשר ילדכם מתקרב לגיל 3 ומעלה, משחקי קופסא מוקדמים – הכוללים שימוש בזיכרון או משחקי לוח פשוטים שאינם דורשים קריאה – הם מושלמים לכל הגילאים. שקלו להתחיל "ערב משחקים משפחתי" כאשר כולכם משחקים יחד. משחקי לוח מעודדים מיומנויות ספירה, התאמה וזיכרון, כמו גם מיומנויות הקשבה ושליטה עצמית (כאשר ילדים לומדים לפעול לפי הכללים). הם גם מטפחים מיומנויות שפה ובניית מערכות יחסים. יתרון חשוב נוסף הוא ללמד ילדים לנצח נכון וכיצד להתמודד עם הפסד.

כמה מילים אחרונות,

צעצועי התפתחות ללא ספק הם חלק חשוב מהגדילה של הילדים שלנו. אם אתם מחפשי אחר צעצועים כאלה – תוכלו למצוא במגוון אדיר באתר של פוקסמיינד. חברתנו היא החברה המובילה בישראל בפיתוח, ייצור, ייצוא וייבוא של מגוון משחקי חשיבה איכותיים וצעצועי התפתחות. מוזמנים להתחיל לשוטט באתר שלנו ולבחור עבורכם את הצעצוע המושלם.

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...