לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי זיכרון לילדים – החשיבות, היתרונות וההמלצות הכי שוות

משחקי זיכרון לילדים הם מאוד חשובים – הם תורמים לילדיכם הרבה מיומנויות גם שכליות וגם רגשיות וזו הזדמנות נהדרת לחזק את כישורי זיכרון עבודה. זיכרון עבודה טוב יעזור לילדכם לספוג מידע חדש וללמוד כיצד להתמקד ולהיזכר בפיסות מידע קטנות הנחוצות לחיי היומיום. במאמר הבא אנחנו נדבר על יתרונות משחקי זיכרון לילדים ונשתף המלצות למשחקים פנטסטיים שיעזרו לקטנטנים שלכם לשפר את הזיכרון עם מקסימום הנאה.

תוכן עניינים

לפני שנתחיל, מהו זיכרון העבודה?

זיכרון עבודה זה דבר יחסית פשוט – זו למעשה מערכת שנמצאת במוח שלנו והיא משתמשת לאחסון וניהול מידע שנדרש לביצוע משימות קוגניטיביות, כמו לדוגמה: למידה, חשיבה, עיבוד והבנה של דברים. אחת הדרכים לבדוק את זיכרון העבודה של ילד היא להשתמש במשחקי חשיבה וזיכרון. אתם יכולים לבדוק את טווח הזיכרון באמצעות מספרים או מילים כדי לראות כמה מידע לטווח קצר הילד שלכם מסוגל לזכור.

משחקי קלפים שיעסיקו את הילדים שעות

מה היתרונות של משחקי זיכרון לילדים?

למשחקי זיכרון יש הרבה יתרונות, מלבד שיפור זיכרון העבודה. הנה כמה מהיתרונות הבולטים: 

#1 לשפר את כישורי החשיבה הביקורתית של הילד

חידוד כישורי החשיבה של ילדיכם פירושו שהוא או היא יהיו בעלי הכשרון המנטלי לעבד מידע, לקבל החלטות, ליצור רעיונות חדשים, לשאול שאלות, לנסות להבין דברים, לארגן מידע וכדומה. משחקי זיכרון מצוינים גם לפיתוח זיכרון חזותי. היכולת של ילד לאחסן ולשחזר זיכרונות, כאשר הגירויים שעוררו אותם לראשונה אינם קיימים יותר, וללא עזרה חיצונית- זה היבט קריטי בקריאה, כתיבה, איות ואף פיתוח מיומנויות מתמטיות.

#2 פעילות גופנית למוח

משחקי זיכרון הם מהנים מאוד ומשתמשים ממש כמו מאמן אישי למוח של הילד שמתפתח בקצב מהיר. הם יכולים לעזור לחזק מיומנויות חשובות כמו תקשורת, קשר עין, מיומנויות חברתיות, זמן תגובה, זיהוי דפוסים ועוד הרבה יותר. פיתוח מיומנויות קוגניטיביות הוא קריטי ככל שהילד מתבגר בגלל שהוא או היא מסוגלים לא רק ללמוד מידע חדש – אלא גם לזכור, לחשוב בצורה ביקורתית ולעבד את מה שהם לומדים בצורה המדויקת ביותר.

אבל מכיוון שכל הילדים שונים, חלקם עלולים לא להגיע לאבני דרך של מיומנויות קוגניטיביות תואמות לגיל, וכאן משחקי זיכרון מועילים מאוד כי ילדיכם זקוק לסביבה מגרה שיכולה לעזור לפתח את המוח, להגביר את הביטחון העצמי, המיקוד והקשב שלו.

 

#3 חידוד כישורי פתרון בעיות

משחקי זיכרון הכוללים אסטרטגיה עוזרים לחדד את כישורי פתרון הבעיות של הילד, זיכרון, מיומנויות חשיבה אנליטית, ידע כללי, ריכוז ואפילו סבלנות.

עם משחק הזיכרון הנכון, הילדים שלכם יכולים לשפר משמעותית את כישורי פתרון הבעיות שלהם, וכתוצאה מכך לשפר את כוח הריכוז, התקשורת והכישורים החברתיים שלהם, אפילו לחזק את כישוריהם המספריים, כמו גם את כישורי הראייה.

 

ילדים משחקים במשחק זיכרון

#4 שיפור מיומנויות מרחביות

חשיבה מרחבית מצוינת אצל ילדים קשורה ישירות לכישורים מתמטיים; למעשה, ילדים כאלה נוטים יותר להמשיך בקריירה בתחומים כמו הנדסה ועיצובים אדריכליים. אבל החדשות הטובות הן שאפילו מי שאין לו כישורים אלה יכולים להשיג אותם באמצעות משחקי זיכרון של פוקסמיינד.

 

#5 שיפור את התפיסה החזותית

לחדות הראייה תפקיד חיוני ביכולת של ילד לזהות, להבין, להעריך ולפרש קבוצה אחת של אובייקטים שונים מאחרים, כולל סמלים, אותיות, צבעים, צורות, דפוסים, גודל וכו'. משחקי שינון יכולים לעזור לשפר את התפיסה החזותית אצל הילד, עד לנקודה שבה הוא מסוגל לדמיין תוצאות ללא ניסוי וטעיה. משחקים כאלה יכולים גם לעזור לשפר את השפה ואוצר המילים שלהם.

אפילו כאשר עברית היא שפת אם,  חלק מהילדים נאבקים עם השליטה בה, ולמרות שניתן לפתח וללטש אוצר מילים חזק באמצעות קריאה וכתיבה עקבית, ילדים לעתים קרובות משתעממים מספרים. ישנם משחקי זיכרון אינטראקטיביים פנטסטיים שיכולים לעזור לילד לשפר הן את השפה והן את שיוך המילים שלו, ובניגוד לשיעורי בית, משחקים מהנים יכולים לשמור על הילד ממוקד לתקופות ממושכות, ולהנות כל הדרך.

תמונה של ראש עם פאזל

ההמלצות הכי שוות למשחקי זיכרון של פוקסמיינד

מחפשים משחקי זיכרון לילדים ואין לכם מושג מה לבחור? אל דאגה. אנחנו בפוקסמיינד דאגנו לרכז לכם את משחקי פוקסמיינד ששמים דגש על זיכרון, הבחירות הכי מומלצות לילדיכם! שימו לב שהדבר החשוב ביותר בבחירת משחק זיכרון זה לבדוק שאתם מתאימים אותו לגיל של ילדיכם. למרות שזה עשוי להיות מפתה לקנות לילד משחק מותחכם ומתקדם – כדאי להתחיל בדרגות קושי קלות ועם הזמן להתקדם. הנה כמה מההמלצות שלנו:

קווירקל בקלפיםמשחק זיכרון ואסטרטגיה מהנה לכל המשפחה

המטרה? ליצור סדרות של קלפים באותה צורה או צבע וכך זוכים בנקודות. מי שיצליח ליצור סדרה של 6 קלפים זהים בצורתם או בצבעם זוכה בבונוס קווירקל! שימו לב לכמה דגשים:

  1. בכל תור חובה להוריד לפחות קלף אחד לשולחן. אתם לא מחזיקים בקלף המתאים? במקרה הזה התור עובר לשחקן הבא.
  2. בכל תור ניתן להתחיל סדרה חדשה, להוסיף לסדרה קיימת, או להחליף בין הקלפים על השולחן כדי ליצור סדרות חדשות.
  3. לאחר שמושכים את הקלף האחרון, כל שחקן צריך לשחק תור נוסף. השחקן שמשך את הקלף הזה הוא השחקן שמשחק אחרון. השחקן שצבר הכי הרבה קווירקלים הוא המנצח. במקרה של תיקו, השחקנים שסיימו בתיקו חולקים בניצחון. 
קווריקל בקלפים משחק זיכרון לילדים
אוטו גלידה משחק זיכרון לילדים

#2 אוטו גלידהמירוץ לוגי מתוק וטעים!

הכינו את ההזמנות מהלקוחות לפני שהמתחרים שלכם מספיקים! עליכם להעביר את כדורי הגלידה בין הגביעים, אבל תיזהרו! המטרה היא לא להפיל ואסור לכם לגעת בכדורים עם הידיים. עליכם להכין את ההזמנה בדיוק כמו שהיא מופיעה בקלף, אחרת אתם תפספסו את ההזמנה ותפסידו במרוץ! השחקן הכי זריז מנצח בסיבוב וזוכה בקלף והראשון שיצליח לאסוף חמישה קלפים הוא המנצח הגדול.

איך משחקים בדיוק?

  1. כל משתתף צריך בתחילת המשחק לקחת ארבעה גביעים ושלושה כדורים בצבעים שונים. לאחר מכן, יש לסדר את הכדורים בגביעים כך שבכל גביע נמצא הכדור בצבעו (חוץ מהגביע הכחול שלו אין כדור תואם). הניחו את חפיסת הקלפים עם הפנים כלפי מטה והמשחק מתחיל!
  2. מתי שכל המשתתפים מוכנים – השחקן הראשון הופך את הקלף העליון כך שיהיה גלוי לכולם והסיבוב מתחיל! עכשיו יש להעביר בזריזות את הכדורים בין הגביעים במטרה שיהיו מסודרים בדיוק כמו בקלף שנפתח…רק שימו לב, אסור לכם לגעת בכדורים עם הידיים. מי שמצליח לסדר ראשון מכריז בקולי קולות "אוטו גלידה" ואם אכן צדק, אז הוא זוכה בקלף.
  3. המשתתף הראשון שמצליח לאסוף לפחות חמישה קלפים הוא המנצח הגדול של המשחק!

#3 תפזורת בסיבובמי יצליח למצוא ראשון את הצירוף הנכון?

תפזורת בסיבוב הוא משחק חיפוש מילים מהנה לשיפור מיומנויות הקריאה והזיכרון. המשחק עוזר לפתח יכולות שונות – בניהם מיקוד ראייה, פיתוח יכולת הבנה וזיכרון עבודה דרך 3 רמות שמותאמות למגוון שלבי התפתחות.

במשחק עליכם לחפש את המילים והאיורים שמתחבאים בלוחות. עליכם לתפוס ראשונים את הצפצפן ולהניח את כפתורי הניקוד שלכם כדי לצבור הכי הרבה נקודות.

איך בדיוק משחקים?

  1. בשלב הראשון יש לבחור לוח ולהניח אותו על בסיס המשחק. לאחרן מכן, מקמו מעל את הדיסק השקוף (עם הפינים כלפי מטה). יש לסובב את הדיסק השקוף עד שתבחינו בחלון בצבע הלוח שבחרתם – אדום, ירוק או כחול. כל שחקן צריך לקחת כפתורי ניקוד בצבע אחד ואחר כך להניח אותם בבסיס המשחק בפינה הכי הקרובה אליו.
  2. על השחקן להגיד בקול רם את המילה או את תיאור האיור שהתגלה בחלון. מילים או איורים ניתן למצוא משמאל לימין, מימין לשמאל, מלמטה, מלמעלה ואף באלכסון, אבל זה חיב להיות בשורה ישרה ורציפה.
  3. מי שמצליח ראשון למצוא את המילה או את רצף האיורים צריך במהירות לתפוס את הצפצפן ומיד אחר כך להניח את כפתורי הניקוד שלו על הלוח. כעת יש לסובב את גלגל המילים עד שתצליחו להבחין במילה או ברצף האיורים הבא. המשחק ממשיך עד מתי שתראו שוב בחלון את הלוח או הצבע שבחרתם. לאחר סיבוב מלא של דיסק – מי שצבר הכי הרבה כפתורי ניקוד בצבע שעל הלוח, הוא המנצח הגדול!
תפזורת בסיבוב משחק זיכרון לילדים
מה בתמונה משחק זיכרון לילדים

#4 מה בתמונה

משחק זיכרון מהיר! במה תצליחו להבין רק ב-10 שניות?! זוכרים מה ראיתם? עניתם את התשובה הנכונה? אתם זוכים בכרטיס! מי שאוסף הכי הרבה כרטיסים הוא המנצח הגדול! המשחק מתאים ליחיד או לכמה חברים!

איך משחקים בדיוק?

  1. לוקחים כרטיס מהערמה ומתבוננים בתמונה. נסו לזכור כמה שיותר פרטים.
  2. כעת יש להפוך את הכרטיס ולענות על השאלות. אם עניתם נכון על כל השאלות הכרטיס נשאר אצלכם. אם לא, יש להחזיר את הקלף לקופסא. המטרה היא לאסוף כמה שיותר קלפים.
  3. אם אתם קבוצה של חברים שרוצים לשחק: אחרי שאחד המשתתפים התבונן בפרטי הכרטיס, יש להעביר אותו למשתתף הבא ולהטיל את הקוביה. אחר כך, יש להשיב על השאלה שמספרה יצא בקוביה. אם המשתתף ענה נכון, הכרטיס נשאר אצלו. אם המשתתף טעה, הכרטיס חוזר לקופסא והתור עובר לשחקן הבא.

כמה מילים אחרונות,

כפי שאתם יכולים לראות, למשחקי זיכרון יש יתרונות רבים וייחודיים ובאתר של חברת פוקסמיינד תוכלו למצוא מגוון רחב של משחקי קופסא שיוכלו לאמן את המוח של ילדיכם, לחזק את שרירי הזיכרון, לחדד כישורי חשיבה אנליטית, ללמוד בסבלנות, לשפר את המיקוד ועוד. אז, תתחילו לפנק את עצמכם ואת ילדכם עם משחקי זיכרון מהנים שמתאימים לכל המשפחה!

אם אתם מחפשים אחר משחק ספציפי ולא מוצאים, או שיש לכם שאלה על משחק מסוים – אל תהססו ליצור איתנו קשר! אנו זמינים בשבילכם תמיד! ליצירת קשר לחצו כאן.

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...