לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

איך לבחור צעצועי עץ לילדים?

זה טבוע בנו כהורים, הרצון והצורך לספק את הטוב ביותר הקטנטנים שלנו – אחד המוצרים הכי שכיחים ברשימת הקניות, (אולי אחרי טיטולים ומטרנה) הם הצעצועים! זה כמעט מובן מאליו. את חלקם מקבלים במתנה ואת חלקם קונים, כך או כך הילדים ממש צריכים את זה כחלק מחוויית התפתחות בריאה וטובה וגם, כי זה פשוט כייף!

אם בעבר צעצועי פלסטיק כיכבו בהמוניהם בכל בית, היום אנחנו יכולים לראות ולהרגיש בשינוי החשיבה, שבה יותר ויותר הורים מעדיפים צעצועי עץ לילדים שלהם – כי חשוב להם שהילדים שלהם ישחקו בסביבה בטוחה ועל הדרך נשמור גם על כדור הארץ.

אבל כיצד נבחר את צעצועי העץ הטובים והמתאימים ביותר עבור הילדים שלנו? הנה כמה דברים שכדאי לכם לבחון לפני שתרכשו צעצועי עץ עבור ילדיכם הקטנים

תוכן עניינים

כמעט כל חברה ברחבי העולם מכירה בחשיבות הרב של זמן משחק וצעצועים הכוללים חשיבה וחקירה מצד הילדים, זה המפתח להתפתחות בריאה ברמה במנטלית והפיזית ולבסוף משפיע על החווית השמחה של הילדים – כל הפרמטרים הללו נכנסים בתוך המכלול הנפלא של צעצועי התפתחות מעץ. 

הם מעוצבים בצורה פשוטה, אך אסתטית ועוזרים להרחיב ולפתח את הדמיון והיצירתיות של הקטנים שלנו, ללא כל הסחות דעת ומספקים את ההעשרה המיטבית שהמוח המתפתח שלהם צריך.

למה דווקא צעצועי עץ?

צעצועי עץ הם אופציה טבעית ונהדרת ולא רק זה לרוב הם איכותיים ועמידים יותר מצעצועי פלסטיק. למעשה, הם יכולים להחזיק מעמד במצב טוב למשך מספר דורות – דבר שהופך אותם לידידותיים במיוחד לסביבה – ואם תרצו, כמעט תמיד ניתן לחדש אותם בקלות.

ואחרון חביב ואולי הכי חשוב עבורכם ההורים, הם נחשבים לצעצועים פתוחים. מה זה בעצם אומר? הם מעודדים ומאתגרים את הדמיון ומפתחים את היכולת של הילדים לפתור בעיות בצורה נפלאה. למעשה, צעצועי עץ פעמים רבות משמשים כמשחקי חשיבה לילדים ופעוטות לכל דבר.  הפשטות שלהם היא היתרון, כי הם משאירים הרבה מקום לחשיבה עצמאית של הילדים.

בנוסף, צעצועי עץ יכולים להיות אופציה טבעית ומעולה להרגעת החניכיים של התינוקות שלכם בעת בקיעת השיניים שלהם, יש לא מעט נשכנים מעץ מייפל קשה לדוגמה.

כולנו יודעים שילדים קטנים עדיין לומדים לשלוט ולאזן את הכוח שלהם, והדרך שהם לומדים זאת הכי טוב היא באמצעות הצעצועים שלהם. מלבד היותם בטוחים לשימוש, צעצועים צריכים לשרוד בלאי, להיות מותאמים להיזרק על הרצפה פעמים רבות וגם, להינשך – לכן חשוב לבחור צעצועי עץ איכותיים ונכונים.

איך לבחור צעצועי עץ לילדים

לאילו פרטים חשוב לשים לב בעת בחירת צעצוע העץ המושלם?

  • התאמה לגיל הילדים מבחינה קוגניטיבית- בדומה לסוגי צעצועים אחרים, עליכם לשים לב שצעצועים העץ אם בוחרים בהם מתאימים לגיל הנוכחי של הילד שלכם, אתם לא רוצים שהוא ישתעמם כי המשחק "קטן עליו" או שהוא יהיה מאתגר מדי ובכך יגרום לו לתסכול. לדוגמה, קוביות עץ פחות יתאימו לילד בן 8, אבל הן יכולות להיות נהדרות עבור ילדים בני שנה עד 4 שנים.
  • שימו לב שהצעצוע מתאים לילדים מבחינה פיזית- בעת בחירת צעצוע העץ, חשוב לשים לב שהצעצוע לא יהיה כבד מדי, אך יחד עם זאת בעל משקל במידה שיוכל לפתח להם את היכולות הפיזיות והמוטוריות. כמו כן יש לוודא שילדים יצליחו להבין כיצד להשתמש בו, מה המטרות של המשחק, האם הוא פתוח לשימוש לפי דמיונם או שיש הוראות מדויקות? יש לכך ערך גם מבחינה בטיחותית לדוגמה, אם מדובר בילדים מתחת לגיל שלוש, אז אולי ערכות יצירה מחרוזי עץ תהיה בחירה פחות מדויקת בשבילם מפאת סכנת חנק.
 
 

הנה כמה הצעות ידידותיות לצעצעי עץ לגילאים שונים

  • גילאי שנה וחצי עד שלוש שנים – תוכלו למצוא לא מעט פאזלים גדולים להרכבה, קוביות חושים שונות, אוטו קוקו פאזל נוסע, משחקי קוביות להרכבה בגדלים וצורות ושונות ועוד.
  • גילאי שלוש עד חמש שנים – אנחנו ממליצים על פינות ושולחנות עבודה מעץ שיאפשרו לילדיכם לחקור ולהתנסות בפעולות של "גדולים" בסביבה מותאמת ובטוחה, ערכות השלחת חרוזי עץ הנהדרות לפיתוח מיומנויות מוטוריות, בית בובות ממש כמו פעם, פאזל צורות גיאומטריות ועוד.
הדרך הטובה ביותר לבחור צעצועי עץ לילד

אולי יעניין אותך לקרוא גם על יתרונות של משחקי חשיבה לילדים? 

אבל איזה סוג צעצוע הכי מומלץ לקנות וממה כדאי להיזהר?

  • צריך לדעת גם ממה להיזהר- צעצועי עץ יכולים להיחוות עבורנו כנוסטלגיה של פעם, זה נכון ובאמת מאוד נעים. אך זה לא אומר שבאמת צריך לקנות צעצועים מפעם. צעצועי עץ ישנים, אלו שהרבה אוהבים לקרוא להם ווינטג' באמת יכולים להעלות זיכרונות נעימים וגם להיות יפים על המדף כפריט דקורטיבי ולא כצעצוע לשחק אתו. מדוע? צעצועי עץ רבים שיוצרו בעשורים הקודמים עלולים להכיל עופרות וחומרים רעילים שבעבר לא נתנו עליהם את הדעת, אך כיום הם לא עומדים בתקני הבטיחות.
  • קלאסיקות לילדים- למרבה השמחה, ניתן למצוא את מרבית הצעצועים המוכרים גם בגרסאות עץ חביבות ונעימות כמו, פאזלים מעץ, רכבות, מטבח עץ לילדים, חיות מעץ להרכבה, צעצועי עץ שילמדו את ילדים את מיומנות הספירה ועוד. החלק הכי כייף בצעצועי עץ הוא שכמעט ולא ניתן לטעות בהם.

אילו סוגי צעצועי עץ יש?

  • עץ קשה- צעצועים מהסוג זה מיוצרים מעצים כמו ליבנה, בלסה, אשור, מייפל, אלון, טיק ואגוז. הם מעט יותר יקרים מעץ רך, אך היתרון העיקרי שלהם הוא בצפיפות הגבוהה של החומר, מה שהופך אותם לעמידים מאוד. צעצועי התפתחות מהסוג הזה עשויים להחזיק מעמד היטב ויכולים להימסר מדור לדור אם מטפלים בהם היטב. עץ מייפל לדוגמה, נחשב לנהדר מכיוון שהוא לא מתפצל והוא היפו-אלרגני. עצים מסוימים יכולים לגרום לתגובות אלרגיות באמצעות שאיפת אבק העץ, או מגע עם העור.
  • עץ גומי- צעצועים רבים מיוצרים מעץ הגומי, ניתן למצוא אותו בעיקר במדינות כמו תאילנד, אינדונזיה וברזיל. זהו אחד העצים הידידותיים ביותר לסביבה, מאחר ועצי הגומי נכרתים לצורך עצים רק כאשר העצים הפסיקו לייצר מוהל לטקס, המשמש לייצור גומי טבעי. לאחר מכן שותלים עצים חדשים כדי להחליף אותם. צעצועים המיוצרים מהעץ הזה מכילים חומרים טבעיים וגם הם עמידים לאורך זמן.
  • עץ רך- מגיע מעצים כמו ארז, אשוח, אורן, וסקויה. עץ רך מתאים יותר לצעצועים שאינם עתידים לסבול הרבה בלאי. מסיבה זו הם גם זולים יותר, אבל הסיכוי שהם יפלו וישברו גבוהה יותר, מה שיכול להפוך את הצעצוע לפחות בטוח.
  • עץ מרוכב- צעצועי עץ רבים עשויים מעץ מרוכב, כלומר העץ נלחץ יחד עם כימיקלים או דבקים וכתוצאה מכך נוצר משטח או פיסת עץ גדולה ממנה מיוצר הצעצוע. דוגמאות לעצים כמו זה, דיקט או עץ דחוס. זה תלוי ביצרנים באיזה סוג של דבקים הם משתמשים וכמה כימיקלים הם מכילים או כמה גז הם מכניסים. אם אתם בוחרים צעצועים מעץ מרוכב, אתם בהחלט רוצים לוודא שהדבק המשמש לייצור הצעצוע אינו מכיל כימיקלים קשים. חלק מהדבקים, במיוחד אלו המיוצרים מחוץ לאירופה, עלולים להפיץ פורמלדהיד בגז, חומר תרצו להימנע ממנו, בטח עבור ילדיכם.

עץ או פאלי!

אין ספק שצעצועי עץ יעשירו את חווית הילדות של הקטנים שלכם בלא מעט ערך, יצירתיות והרבה מאוד הנאה! הקפידו לשים לב לאיכות הצעצועים, אחרי הכול הם מיועדים למלא את זמן המשחק של הילדים שלכם בכייף גדול.

אנחנו בפוקסמיינד מקפידים לשמר ולהעשיר את חווית המשחק הראשונית של הילדים שלכם, עם צעצועי עץ איכותיים ומפתחים. מוזמנים להציץ בכל הקטגוריה שלנו ולבחור את המשחקים המתאימים ביתר עבור היקרים הקטנים שלכם.

למידע נוסף על משחקי קופסא מוזמנים להיכנס:  https://foxmind.co.il/ 

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...