לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי קופסא מומלצים לגיל 9

כל הילדים אוהבים לשחק – אבל לא כל משחק מתאים לכל קבוצת גיל. אחת ההחלטות הקשות שיש לנו ההורים, זה להבין איזה משחק מתאים עכשיו לילדינו, שכן הם גדלים כל כךמהר! אז איך תדעו איזה משחקי קופסא כדאי לקנות לגיל 9? במדריך הבא – אנחנו הולכים לתת לכם את כל המידע וההמלצות של פוקסמיינד למשחקי הקופסא הטובים ביותר לגיל הזה, אז באו נתחיל. 

תוכן עניינים

כמה מילים על גיל 9

גיל 9 זה גיל מיוחד, נפלא ומרתק. הילדים בגיל הזה מתחילים לגלות לעומק את חוש הביקורת והתחרותיות שלהם. בגילל הזה אתם תגלו צד תחרותי לילד שלכם – יכול להיות שירצו להיות תמיד יותר טובים מילדים אחרים. זה הזמן ללמוד איך להתמודד עם ניצחון והפסד בסבלנות ואדיבות. פעמים רבות בגיל הזה הם גם נוטים לגלות ביקורתיות כלפי אחרים (ואפילו כלפיכם, ההורים) וגם כלפי עצמם.

התחושות הללו יכולים לגרום לילד לרצות מצד אחד לשחק עם חברים, ומצד שני גם לרצות להיות לבד או רק עם חבר קרוב. בשני המקרים חשוב שתשמרו על ילדכם בן ה9 מעורב ותעודדו אותו לשחק משחקים אינטראקטיביים הדורשים לפתח שיחות כדי לחזק את מיומנות התקשורת שלהם. משחקי קופסא לגיל 9 של פוקסמיינד, יוכלו לעזור לכם להעניק לילדכם שעות של הנאה, לצד פיתוח מיומנויות חשובות לגיל הזה, דאגנו להביא לכם בהמשך את ההמלצות הטובות ביותר לשנת 2023.

משחקי קופסא לגיל 9 - המלצות מהממות של פוקסמיינד

חלומות 2מלכות במשימה

הגרסה החדשה למשחק האהוב – חלומות. המשחק הזה מהנה מאוד ומפתח מיומנויות חשובות אצל ילדים בגיל 9: תכנון מהלכים, פיתוח דמיון, יכולות מתמטיות, פיתוח חשיבה אסטרטגית ועוד. המטרה: להציל את המלכים! שחקו עם המלכות שלכם והצילו את המלכים מהצרות ומהסכנות שנקלעו אליהן. במשחק עליכם לצרף למלכות את הידידים המשוטטים ביער כדי שיוכלו לעזור להן להציל את המלכים. לא לשכוח להיזהר מהגמדים השבבים, המשכפות המחליפות הערבות! מי שמצליח להציל כמה שיותר מלכים – יוכרז כגיבור מלכותי!

איך משחקים?

בשלב הראשון עליכם לסדר את הקלפים כפי שכתוב בהוראות. לאחר מכן, ערבבו את הקופה והניחו אותה עם הפנים כלפי מטה. עכשיו, יש למשוך את הקלף העליון ולהניח אותו כשפניו כלפי מעלה – זו תהיה ערימת המשומשים. לאחר מכן חלקו לכל משתתף אביר והניחו את האבירים במעמד שלהם.

מתחילים לשחק! הטילו את הקובייה ותפעלו בהתאם לתוצאה. עליכם להשתמש בכל קלפי העפולה המיידית שיש לכם בסדר שתבחרו, את שאר הקלפים שקיבלתם הניחו גלויים וצרו את הממלכה שלכם. אתם יכולים לעשות עוד  פעולות בעזרת הקלפים בממלכה – כמו לקבל עזרה מידיד ביער, לעיר את המלכות הרדומות או להציל את המלך. בסיום כל תור מותר לכם להחזיק בממלכה שלכם עד 5 קלפים.

בעזרת הקלפים שיש ברשותכם תוכלו:

  •  ליצור משוואה חשבונית כדי לקחת קלף ידיד ביער ממרכז השולחן לממלכתכם
  •  לזרוק זוג קלפים זהים כדי להעיר את כל המלכות הרדומות שלכם
  •  לזרוק ספר כישופים כדי לקחת קלף מספר מערימת הקלפים המשומשים
  •  להציל מלך בעזרת מלכה וידיד ביער שתואם לה.

 

המשחק מסתיים מתי שאחד השחקנים הציל את מספר המלכים שנדרש בהתאם לכמות השחקנים.

משחק חלומות
משחק אריחי הקסם

אריחי קסםמשחק אסטרטגיה של אריחים עתיקים

משחק קופסא נפלא שתפור לילדים בגיל 9, הוא משלב אסטרטגיה ותפיסה חזותית.

תשעה אריחים מסתוריים מונחים לפניכם בתבנית. עליכם לסדר אותם בצורה כזו שיתאו תואמים לתבנית שבקלפים שבידכם. שימו לב: בכל תור בו אתם הופכים או מזיזים אריח, תצטרכו לוותר על קלף. במשחק עליכם לצבור כמה שיותר נקודות.

איך משחקים?

בשלב הראשון עליכם לסדר את 9 האריחים הדו צדדיים באופן רנדומלי על השולחן בסידור של 3*3. לאחר מכן, חלקו לכל משתתף קלף מפתח ועוד 4 קלפים. את הקלפים שנשארו הניחו בערימה מעל סידור האריחים.

בכל תור תוכלו לעשות פעולה אחת מתוך 3 האפשרויות הבאות (וגם זה בהתאם למספר הקלפים שאתם מחזיקים): שינוי האריחים/הפיכה של אריחים, זכייה בנקודות או דילוג על תור.

כל קלף מציג סידור אריחים שונה וכן אתמספר הנקודות. בכדי שתוכלו לזכות בנקודות שמצוינות על הקלף, עליכם להתאים בין דוגמאות האריחים והכיוון שלהם כפי שהם מופיעים על גבי הקלף, לבין האריחים בסידור השולחן.

מי מנצח? מי שהצליח לצבור הכי הרבה נקודות.

 

אם אתם כאן ואהבתם, בואו לקרוא ביקורת על המשחק אריחי הקסם >> 

פרצופים בריבועאתגר קוביות מחייכות

אם אתם מחפשים משחק מעניין, מאתגר ושמתאים לילדים בגיל 9, זה בשבילכם! המשחק מכיל 60 חידות בדרגות קושי שונות. בכל כרטיס חידה יופיעו לכם מקבץ קוביות בסדר מסוים שאתם צריכים ליצור. עליכם לסדר את הפרצופים בקוביות בכיוון הנכון. שורות וטורים של קוביות צריכים להראות פרצופים עם הבעת פנים זהה אך בצבע שונה, או הבעות פנים שונות אך כולם בצבע זהה.

איך משחקים?

המשחק עובד בסבבים. כל משתתף מקבל 6 קוביות שונות. כאשר אתם בוחרים כרטיס חידה, עליכם לוודא שהכרטיס מונח ע הקו הצבעוני בחלק התחתון שלו.

לאחר שבחרתם בכרטיס חידה – המשתתפים צריכים לסדר את הקוביות כפי שמופיע בכרטיס. מי שמצליח לפתור את החידה ראשון יהיה המנצח בסיבוב. הצלחתם לפתור 3 חידות? אתם המנצחים במשחק. 

פרצופים בריבוע משחק קופסא מומלץ לגיל 9
אוצרות משחק קופסא מומלץ לגיל 9

אוצרותמשחק קלפים מנצנץ!

משחק סוער ומרגש עם אוצרות שווין! עליכם לבדוק כיצד תתבצע חלוקת אבני החן בין המשתתפים. במשחק זה, על הילדים לתכנן היטב את כל הצעדים והמטרה היא לאסוף כמה שיותר קחםים מכל צבע כדי לזכות באבני חן. משחק מרתק שמפתח היגיון, חשיבה ותכנון מהלכים.

איך משחקים?

בהתחלה כל שחקן מקבל 3 קלפים. מניחים במרכז השולחן 4 קלפים גלויים.

המשחק הוא בסבבים, כשבסוף כל סבב מחולקות 5 אבני חן בין כל המשתתפים על פי סיכום הקלפים שכל שחקן צבר. שימו לב! יש חשיבות רבה לצבע הקלפים בגלל שהם משפיעים על חלוקת אבני החן בסיום הסיבוב. השחקן הראשון שיצליח לצבור 11 אבני חן הוא המנצח!

 

רוצים לראות עוד משחקים בסגנון? היכנסו לקטגוריית משחקי החשיבה שלנו

קוויקס משחק קוביות מהיר לכל המשפחה

עוד משחק שאנחנו מאוד אוהבים וממליצים לילדים בגיל 9. משחק קוביות מהיר בו עליכם לזרוק את הקוביות, ולסמן בהתאם לספרות על לוח המשחק שלכם. המטרה היא לסמן כמה שיותר ספרות – כיוון שככה מרוויחים יותר נקודות. שימו לב להימנע מנקודות הקנס, ואם חשבתם שהמשחק פשוט, תחשבו שוב: עליכם לשים לב למהלכים של שאר המשתתפים! המשחק מותח, מאתגר, מפתח יכולות חשיבה מתמטיות ועונה על היצר התחרותי אצל הילדים.

איך משחקים?

המשחק נשמע אולי בהתחלה מעט מסובך, אבל אחרי כמה סבבים אתם תתפסו את העניין. במשחק על כל שחקן בתור שלו להטיל את כל 6 הקוביות. לאחר מכן, עליו לחבר בין הספרות המופיעות על 2 הקוביות הלבנות ולהכריז בקול את הסכום. שאר המשתתפים מחליטים אם הם מעוניינים לסמן בדף הרישום את סכום הקוביות הלבנות בשורה צבעונית לבחירתם.

המשתתף שזה היה התור שלו יכול לבצע סימון נוסף של סכום אחת הקוביות הלבנות וקוביה צבעונית לבחירתו. המשתתף מסמן בדף הרישום את המשבצת עם הסכום המתאים בשורת הצבע התואמת לצבע הקוביה בה בחר (אדום, ירוק, צהוב או כחול).

במהלך המשחק ננעלות שורות וקוביות צבעוניות יוצאות מהמשחק. המשחק נגמר מתי שאחד המשתתפים מסמן את משבצת הקנס הרביעית שלו, או לאחר ששתי קוביות הוצאו מהמשחק. לאחר מכן סוכמים את מספר הסימונים בכל שורת צבע ומחשבים את הניקוד שהצטבר לכל שחקן. מי שהצליח לצבור הכי הרבה סימוני משבצות ונמנע מנקודות קנס, הוא מנצח במשחק.

QWIXO משחק קופסא מומלץ לגיל 9
הפרש החכם משחק קופסא מומלץ לגיל 9

הפרש החכםמשחק חשיבה אסטרטגי

הפרש החכם הוא משחק חשיבה אסטרטגי שמתאים בדיוק לגיל 9! הוא תוכנית פעולה, תכנון מהלכים ועוד המון יכולות כדי להצליח לנצח (מדרבן מאוד ילדים בגיל זה). מה שאנחנו אוהבים במשחק הזה, שהוא משפר זיכרון, מפתח חשיבה אסטרטגית ואפילו מבוגרים יכולים לשחק בו! אם אתם מחפשים משחק קופסא לגיל 9 שיאתגר את ילדיכם, מומלץ לנסות את הפרש החכם.

איך משחקים?

בשלב הראשון הניחו את האריחים על 16 הריבועים שנמצאים במסגרת הלוח, בצורה כזו: אריח כהה ואחריו אריח בהיר וכן הלאה סביב הלוח.

השחקן שמשחק עם האריחים הבהירים מתחיל בהזזת אחד האריחים שלו למגרש המשחק. כל אריח יכול לזוז כמו פרש בשחמט: 2 צעדים קדימה ו 1- הצידה או 2 צעדים הצידה ו 1- קדימה. המשחק נגמר מתי שאחד השחקנים מצליח ליצור רצף של 4 אריחי משחק בצבע שלו, בשורה, באלכסון או במבנה של ריבוע. 

 

מיכל כבר שיחקה בפרש החכם וכתבה עליו ביקורת, לקריאה לחצו כאן

מיפל לנדמי יבנה את פארק השעשועים הכי מצליח?

משחק קופסא לילדים בגיל 9 שרוצים לבנות את הפארק השעשועים הכי יוקרתי! במשחק תוכלו לקנות את המתקנים הכי חדשים,להציע מתקני שירות טובים ולארח כמה שיותר מבקרים! אם תצליחו לענות על צרכי הקהל, תנצחו במשחק! אבל שימו לב לא להזניח אף אחד, שלא תפגעו במוניטין שלכם.ץ

איך משחקים?

בשלב הראשון יש לשים את לוח מגרש החניה במרכז השולחן. לאחר מכן, תדאגו לערבב את קלפי האוטובוס והניחו אותם בערימה כשפניהם כלפי מטה.

כעת, כמות קלפים כמספר השחקנים ועוד אחד נוסף. הניחו אותם גלויים בהתאם לסימונים שבצד ימין של לוח מגרש החניה. הניחו על האוטובוסים את המיפלים המתאימים לפי מה שמצוין בקלף.

הניחו את סמן הסבב על עיגול מספר 1 שבלוח החניה. הכינו שלוש ערימות לפי שלושת הגדלים של אריחי האטרקציות ומתקני השירות, כשפני האריחים מטה. משכו מהערימות 5 אריחים קטנים, 5 אריחים בינוניים ו 3- גדולים, וסדרו אותם גלויים במרכז השולחן. הניחו את 4 שטחי ההרחבה לפארק ו 4- אריחי שערי הכניסה הנוספים בסמיכות למגרש החניה, בהישג ידם של השחקנים. הניחו את שאר המיפלים ואת המטבעות בהישג ידם של כל השחקנים.

כל שחקן לוקח לוח פארק אישי ושער כניסה לפארק – מקמו את השער צמוד ללוח הפארק האישי לפני השביל הקטן, גיליון נקודות ועיפרון. כל שחקן מקבל תקציב על פי מיקומו בסידור התורות. כעת אתם יכולים להתחיל לבנות את פארק השעשועים שלכם!

לקריאת ביקורת על המשחק מיפל לנד לחצו כאן

מיפל לנד משחק קופסה
מחסום משטרה כמשחק חשיבה לגיל 7

מחסום משטרה – משחק חידות לילדים גדולים! 

מחסום משטרה אומנם מתאים לגילאי 6, הוא מספיק מאתגר גם ילדים גדולים יותר, במיוחד כאלה שרוצים להיות גיבורים! במשחק הילדים שמשחקים הם למעשה מפקדי משטרה, והתפקיד הוא לתאם בין כל הניידות במטרה לחסום את דרכי המילוט של החשוד במכונית האדומה. המשחק נהדר עבור ילדים בגיל 9, הוא מפתח את יכולת התכנון וגם ההתמדה, מגיע עם 60 חידות היגיון עם דרגות קושי משתנות. 

 
איך משחקים? 
 
  1. ראשית, בחרו חידה והניחו את המכונית האדומה והבניינים על לוח המשחק ע”פ כרטיס החידה.
  2. כעת הניחו את 6 מכוניות המשטרה על הלוח כך שיחסמו את דרכי הבריחה של המכונית האדומה.
  3. כל מכוניות המשטרה חייבות להתאים על הלוח. פיצחתם את העניין? שימו לב לכל חידה רק פיתרון אפשרי אחד!

ארנבים ושועלים – משחק חידות גאוני 

ארנבים ושועלים הוא משחק שתפור לילדים בגילאי 9 – הם אולי חושביםש זה קל, אבל זה רק נראה! במשחק עליכם לעזור לארנבים לברוח מהשועלים. עליכם לעזור להם להגיע למקום מבטחים, לצורך כך – השתמשו בארנבים פטריות ואפילו שועלים כדי לקפוץ על גבי הלקוח ולהגיע לגומחות שלהם בבטחה. 

המשחק מפתח את החשיבה ואת היכולת לפתור בעיות, יכולת תכנון, ראייה מרחבית, יכולות ריכוז והבחנה.

איך משחקים? 

  1. בחרו חידה. הניחו את הארנבים, השועלים והפטריות על גבי לוח המשחק כפי שמצויין בחידה.
  2. מגיעים בבטחה לתוך הגומחות החומות. א. מיקום הפטריות הינו קבוע ולא ניתן להזיז אותן. ב. את השועלים ניתן להזיז קדימה או אחורה. השועלים לא יכולים לקפוץ מעל עצמים או להיות מונחים במקום אחר על הלוח. ג. הארנבים יכולים לקפוץ אופקית או אנכית מעל גומחה או שתיים עם עצמים: ארנבים אחרים, שועלים, פטריות או שילוב של שניים מהם.
  3. פתרון לחידה הינו כאשר כל הארנבים יגיעו בבטחה לתוך הגומחות החומות. המיקום הסופי של השועלים אינו משנה. א. מספר התזוזות המינימלי בכדי לפתור כל חידה מצויין על גבי החידה. ב. את הפתרון הקצר ביותר ניתן למצוא בסוף חוברת החידות. ג. יש יותר מפתרון אחד אפשרי לכל חידה.
משחק ארנבים ושועלים
האי הנעלם

האי הנעלם- תעוזה בלב ים

אם אתם מחפשים משחק שהוא באמת מאתגר לילדים בגילאי 9 ומעלה – נסו את האי הנעלם. מדובר במשחק אסטרטגיה – ולכן הוא מתאים בעיקר לילדים גדולים. במשחק עליכם להצטרף לקבוצה של הרפתקנים אמיצים למשימה מאתגרת במיוחד – למצוא אוצרות עתיקים על האי המסוכן! עליכם לאסוף את האוצצרות לפני שהאי נעלם וטובע במעמקים, שימו לב: שאין כאן מנצחים, רק באמצעות שיתוף פעולה יחד עם כל המשתתפים יוכל לאפשר לכם להציל את כולם מהסכנות של האי. 

המשחק הוא הזדמנות נהדרת לנתק את הילדים מהמסכים ולהרגיש שהם יוצאים להרפתקאות סוחפות. אפשר לשחק החל מ2 משתתפים. 

 

איך משחקים? 

  1. האי שוקע! כל השחקנים צריכים להזדרז ולאסוף את כל האוצרות, להגיע למנחת המסוקים ולברוח מהאי ביחד לפהני שיהיה מאוחר מדי!
  2. במהלך המשחק כל שחקן מבצע בתורו כמה מהלכים כאשר המטרה היא לאסוף את האוצרות. כל תור מלווה בהתייעצות עם שאר השחקנים מאחר והמטרה משותפת! כולם עוזרים זה לזה, מוותרים על מהלכים לטובת אחרים, מצילים שחקנים אחרים מסכנות כדי להספיק לברוח מהאי ביחד.
  3. שיתוף פעולה, וויתור ואחדות בין המשתתפים הכרחית להשגת הנצחון. שימו לב! כשלון של שחקן אחד הוא כישלון הקבוצה כולה!

 

כמה מילים אחרונות

למרות ששמענו הרבה את המשפט שבגילאי 9 משחקי קופסא כבר לא מעניינים ילדים – אנחנו לא מסכימים עם כך! אנו בפוקסמיינד דאגנו להביא לכם את משחקי הקופסא הטובים ביותר, ואנחנו עובדים קשה כדי לדאוג שהם מאתגרים את כולם (ופעמים רבות הם מאתגרים אפילו מבוגרים 😊). הדבר החשוב ביותר בבחירת משחקים לגיל 9 זה לוודא שהמשחק מגיע עם דרגות קושי משתנות או שיש אפשרויות לאתגר אותם – מהסיבה הפשוטה שבגילאים האלה הם כבר לומדים מהר יחסית. בכל מקרה, אלה היו המשחקים המומלצים שלנו לגיל הזה. תוכלו  למצוא עוד משחקי קופסה וחשיבה באתר שלנו עם אפשרות לסנן לפי המיומנות שאתם רוצים לעבוד, כמות משתתפים וכמובן לפי הגילאים. מקווים שהמדריך הזה עזר לכם! אם יש לכם שאלות מוזמנים להשאיר לנו תגובה למטה או לשתף את הפוסט עם מישהו שזה יעזור לו. 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...