לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

מתנות לילדים בני 10

אז כבר הכנתי לכם מדריך למתנות הטובות ביותר לפעוטות, ילדים בכל הגילאים – ועכשיו, הגיע הזמן להסתכל גם על הילדים שהחליפו קידומת ראשונה, או בקיצור גיל 10. בין אם אתם מחפשים מתנות לילד שלכם או לילד אחר שחוגג יום הולדת בכיתה – בסקירה הזו הבאתי לכם את כל המתנות הכי שוות שהם אוהבים בגילאים האלה. התבססת גם על הניסיון שלי, וגם על ביקורות וחוות דעת של הורים וילדים אחרים על המתנות האלה.  אז קדימה, בואו נתחיל. 

בפעם הבאה שאתם מחפשים  מתנה לגיל 10 – זכרו: הם אוהבים דברים שמרגישים להם אישיים. וכן, כדאי לכם להתעדכן בטרנדים האחרונים (כי אתם לא רוצים לצאת "בומרים" כמו שהם קוראים לנו). בנוסף, חשוב לקחת בחשבון גם את התחביבים שלהם. אני לא אוהבת להסתכל על מתנות לבנים או לבנות, בשבילי זה לא משנה. יש בנות שאוהבות ערכות בניה ודברים "של בנים" (לפי הספר), אז במקום זאת, תבדקו מה תחומי העניין שלהם, איזה דברים הם אוהבים, האם יש סדרה/סרט מיוחדשאהוב עליהם? כלומר, אם הם עוסקים במדע – אז קנו להם ערכה שתאפשר להם לעורר את היצר של החוק. או טלפסקופ! זו מתנה נהדרת שיכולה להיות גם פעילות שמהנה לכל המשפחה.  

מתנות לגיל 10 שאני ממליצה

רחפן (במחיר סביר) 

רגע לפני שאתם בורחים – זה לא חייב להיות יקר. היום יש המון רחפנים שתוכלו למצוא גם ב-200 ש"ח וזה מעולה למתחילים. כל ילד יאהב את זה, וזו פעילות מהנה במיוחד (ובנינו אתם הולכים לצאת ה-הורים/דודים/חברים המגניבים). 

הרחפנים הפשוטים הם מעולים כי גם אם הילד שלכם עדיין לא פיתח מספיק אחריות – זה לא שאתם קונים לו משהו יקר מדי. זה עובד דרך שלט ויש רחפנים שמגיעים גם עם אורות צבעיונים שיאפשרו לראות אותו בקלות. 

אז אם אתם רוצים להפתיע את הילד או הילדה ומחפשים מתנה מיוחדת ומפנקת במיוחד ולאו דווקא בתקציב מטורף – זו אפשרות נהדרת! 

אם אתם רוצים, תמיד אפשר למצוא רחפנים יותר מתקדמים וחדשניים אבל זה כבר להשקיע בתקציב יותר גבוה. 

שלט לרחפן מתנה לגיל 10
אוזניות אלחוטיות לבנות מתנה טובה לילדים בגיל 10

זוג אוזניות אלחוטיות עמידות למים

אם הילד מציק לכם לגבי אוזניות אלחוטיות או איירפודס ואתם מתלבטים אם כדאי להשקיע בהוצאה כזו שבסוף יהרס/ילך לאיבוד – אז יש לנו פתרון. תוכלו לקנות לו אוזניות אלחוטיות שעמידות למים, הן גם באופן מפתיע פחות יקרות, תוכלו לחפש כל מיני אפשרויות באמזון.  זהו ומעכשיו, אתם לא צריכים להאזין ל-Shake it Off של טיילור סוויפט בלופ כל היום. 

אוזניות כאלה כמתנה לגיל 10 זו אופציה איכותית ובמחיר סביר. מגיע עם חלקי אוזניות סיליקון בגדלים שונים, כדי שיוכל למצוא אחד שמתאים היטב. איכות הסאונד טובה והפקדים קלים לשימוש.

צבע לשיער שיורד בשטיפה 

הכי מגניב שיש! איזה ילדה בגיל 10 לא ביקשה לצבוע את השיער לצבע ורוד או כחול כי זה מגניב? וכמה פעמים אמרנו לא?  יש כל מיני צבעים חד פעמיים שיורדים אחרי כמה שטיפות. קל מאוד לשים על השיער ועוד יותר לשטוף. זה לא הכי בריא שיש לשיער ומצד שני אנחנו מדברים על משהו חד פעמי. 

הבנות שלי בהחלט אהבו את הצבע הזה לשיער. ההוראות היו סופר קלות לביצוע והילדה שלי בגיל 10  הצליחה להשתמש בערכה הזו לבד! הצבעים היו מרהיבים וזה גם פעילות כיפית.  זה עבד נהדר בשיער הבלונדיני הכהה של הבת שלי ובשיער החום של הבת השנייה שלי. 

שיער צבעוני כמתנה לילדים בגיל 10
משחק קופסא מילה טובה

מילה טובה – משחק מפרגן 

משחק נהדר שמתנה לגיל 10! כמה קל לתת מילה טובה, לפרגן ולשמח מישהו! בזוגות, בקבוצות, בכל מקום וזמן. מתאים לגיבוש קבוצתי, משפחתי וחברתי. אני אוהבת את המשחק הזה כי הוא מפתח מימנויות חברתיות בריאות ועוזר לפתח מערכות יחסים בריאות ואני חושבת שזה אחד הדברים היותר חשובים בגיל 10. 

איך משחקים 

הרימו קלף, השלימו את המשפט ופרגנו! מתאים למפגשים עם חברים, משפחה או מכרים. ניתן לשחק במגוון דרכים, ותמיד לתת מילה טובה! יושבים במעגל, מרימים קלף, לפי תור, ובוחרים למי מהמשתתפים להתייחס. משלימים את המשפט שעל הקלף בהתאמה לבחירה. דרך נוספת ליהנות מהמשחק: כולם משלימים את אותו משפט – כל משתתף מתייחס למשתתף היושב לצידו. אם חוגגים יום הולדת או אירוע מיוחד, כל אחד מהמשתתפים יפרגן לבעל השמחה עם הקלף שהר 

 

מיפל לנד – בנו את הלונה הפארק שלכם 

מיפל לנד הוא משחק קופסא מבית פוקסמיינד שמתאים לגיל 10. האמת שחיכיתי מלא זמן כדי לקנות את המשחק הזה, כי ראיתי אותו עוד כשהם היו יחסית קטנים אבל הוא קצת מורכב אז העדפתי לחכות. כשסוף סוף מלאו ליערה 10 הבאתי לה את זה כמתנה והיא ממש אהבה את המשחק ותמיד מזמינה חברות לשחק איתה. 

כל הקטע במשחק זה בעצם לבנות את הלונההפארק המושלם…וזה כבר נושא מדליק. 
במשחק קנו את המתקנים המרגשים ביותר, הציעו את מתקני השירות הטובים ביותר וארחו כמה שיותר מבקרים. היענו לצורכי הקהל – וההצלחה בכיסכם!

 

איך משחקים 

הניחו את לוח מגרש החניה במרכז השולחן. ערבבו את קלפי האוטובוס והניחו אותם בערימה כשפניהם כלפי מטה. משכו כמות קלפים כמספר השחקנים ועוד אחד נוסף. הניחו אותם גלויים בהתאם לסימונים שבצד ימין של לוח מגרש החניה. הניחו על האוטובוסים את המיפלים המתאימים לפי מה שמצוין בקלף.

הניחו את סמן הסבב על עיגול מספר 1 שבלוח החניה. הכינו שלוש ערימות לפי שלושת הגדלים של אריחי האטרקציות ומתקני השירות, כשפני האריחים מטה. משכו מהערימות 5 אריחים קטנים, 5 אריחים בינוניים ו 3- גדולים, וסדרו אותם גלויים במרכז השולחן. הניחו את 4 שטחי ההרחבה לפארק ו 4- אריחי שערי הכניסה הנוספים בסמיכות למגרש החניה, בהישג ידם של השחקנים. הניחו את שאר המיפלים ואת המטבעות בהישג ידם של כל השחקנים.

כל שחקן לוקח לוח פארק אישי ושער כניסה לפארק – מקמו את השער צמוד ללוח הפארק האישי לפני השביל הקטן, גיליון נקודות ועיפרון. כל שחקן מקבל תקציב על פי מיקומו בסידור התורות. כעת אתם יכולים להתחיל לבנות את פארק השעשועים שלכם!

משחק מיפל לנד כמתנה לגיל 10
קווטרו כמתנה לגיל 10

קווטרו משחק חשיבה אסטרטגי

קווטרו הוא משחק קבוע אצלנו בבית, אנחנו כבר כמה שנים משחקים בו כמעט כל סופ"ש עם כל המשפחה והוא ממש חובה בכל בית לדעתי.

מדובר במשחק הדורש ריכוז וחדות מחשבה. המטרה היא להביא את היריב לכך שימסור לידיך כלי שיאפשר לך ליצור שורה, אופקית, אנכית או אלכסונית בעלת מכנה משותף כלשהו משחק עץ מגולף מרהיב ביופיו ועטור פרסים.

 

אך משחקים
בתחילת המשחק לוח המשחק ריק וכל הכלים נמצאים בצד.
כל שחקן בתורו בוחר אחד מהכלים שלו ונותן אותו ליריב. לאחר מכן היריב מניח כלי על אחד מהריבועים שעל הלוח במטרה להגיע אל הרצף, ואז בוחר אחד מכליו ונותן אותו לשחקן השני, שמניח אותו על הלוח, וכך ממשיכים.
חוק זה דורש מחשבה ותכנון קדימה גם בתור שלנו וגם בתורו של היריב.המטרה היא להיות הראשון שיוצר רצף (שורה) של מבנה משותף עם כלי המשחק. שורה יכולה להיות אופקית, אנכית או באלכסון.   

האי הנעלם – תעוזה בלב ים!

אם בא לכם לעזור לילד או לילדה שלכם לפתח אסטרטגיה – זה משחק מעולה בשבילם. האי הנעלם הוא משחק אסטרטגיה וחשיבה מבית פוקסמיינד. ראיתי עליו המון פידבקים חיובייים אז הבאתי אותו גם לרשימה הזו. במשחק אתם מצטרפים לקבוצת הרפתקנים אמיצים במשימה מאתגרת במיוחד, למציאת 4 אוצרות עתיקים על האי המסוכן. מהרו לאסוף את האוצרות לפני שהאי נעלם וטובע במעמקים. אחת הסיבות שאני כל כך אוהבת את המשחק הזה בגלל שהוא מצריך שיתוף פעולה – בלי זה אי אפשר להציל את כולם מסכנות האי. 

 

איך משחקים

האי שוקע! כל השחקנים צריכים להזדרז ולאסוף את כל האוצרות, להגיע למנחת המסוקים ולברוח מהאי ביחד לפהני שיהיה מאוחר מדי!
במהלך המשחק כל שחקן מבצע בתורו כמה מהלכים כאשר המטרה היא לאסוף את האוצרות. כל תור מלווה בהתייעצות עם שאר השחקנים מאחר והמטרה משותפת! כולם עוזרים זה לזה, מוותרים על מהלכים לטובת אחרים, מצילים שחקנים אחרים מסכנות כדי להספיק לברוח מהאי ביחד.
שיתוף פעולה, וויתור ואחדות בין המשתתפים הכרחית להשגת הנצחון. שימו לב! כשלון של שחקן אחד הוא כישלון הקבוצה כולה!

האי הנעלם כמתנה לילדים בגיל 10
פאזל של ינשוף כמתנה לילדים בגיל 10

פאזל מיוחד – 550 חלקים

פאזל זו מופלאה ואם קונים פאזל שהוא מספיק מורכב גיל 10 – הילד ידע ממש ליהנו ממנו. כמו לדוגמה כאן, םאזל מיוחד בצורה של ינשוף, 550 חלקים זה מספיק מאתגר לילדים בגיל הזה ובו זמנית גם לא קשה מדי (כי פאזלים מורכבים מדי עלולים לייאש באמצע) בפאזל הזה, מצורף עלון עם עובדות מהנות על הינשוף, האם ידעתם, למשל, שלינשופים אין שיניים ולכן הם לא יכולים ללעוס?  הם משתמשים במקורם החזק כדי לקרוע מזון ולבלוע. אז הנה עכשיו אתם יודעים- עוד עובדות כאלה מחכות לכם בעלון. ובסוף הילד יוכל ממש לתלות את הפאזל כתמונה כהישג מרשים.

 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...