לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

מתנות לגיל 7 – ההמלצות שלי ל2024

מתלבטים מה לקנות לילד או ילדה בגיל 7 ליום ההולדת שלו? הצעצועים והמתנות הטובים ביותר לגיל עוזרים להם לכתוב סיפורים, לצייר תמונות מפורטות, לבנות וליצור.

ילדים בני שבע טובים באופן ניכר במוטוריקה עדינה שעוזרת להם לכתוב וליצור מאשר היו בגיל 6,  מלאכות יד, ציוד ספורט, חומרי בניין וצעצועים אינטראקטיביים וחינוכיים אחרים הם בין המתנות המובילות לילדים בני 7.

בגיל 7, ילדים גם הופכים לקוראים בטוחים יותר, מוכנים לחקור את העולם באמצעות ספרים שלא מכילים רק תמונות, ספרי עיון וספרים מתוחכמים יותר – אם כי הם עדיין יקבלו הרבה סיפוק וחינוך גם מספרי תמונות. מצאתי את המתנות הטובות ביותר וריכזתי אותן אותן – אז בואו נתחיל. 

כשהם מגיעים לגיל 7, הם בהחלט קולניים יותר לגבי התשוקות והתחומי עניין שלהם. הם גם מלאים בביטחון רב יותר ביכולות שלהם. השילוב הזה עושה את זה נהדר לקנות צעצועים ומתנות לילדים בגיל הזה, מכיוון שהם יכולים לשחק משחקים עם חוקים ואסטרטגיות מתוחכמים יותר, להשתמש עם שלבים מורכבים יותר או ליצור סצנות מורכבות יותר עבור הבובות ופריטי האספנות שלהם.

 לאחר שבדקתי וניסיתי באמת עשרות צעצועים ומשחקים המגיעים אלי ובעזרת הילדים שלי בדקתי וסיננתי את המשחקים הכי שווים שיש.במדריך הזה אני משלבת כאלה שהם רבי מכר לגיל 7 וכאלה שאולי עדיין לא, אבל אני חושבת שהם יכולים לתרום המון לילדים בגיל הזה. 

קטגוריה אחת ששמתי לב שילדים בגיל 7 אהבו השנה ועפו על מהתנות? כל מה שקשור לDIY –  בין אם זה לייצר צמידים, ציוד לבית ספר או קוסמטיקה, הם רוצים לעשות זאת בעצמם. וזה נהדר, כי ערכות ה-DIY הטובות ביותר משלבות יצירתיות עם למידה. גם משחקי קופסא, ספרים ופריטי אספנות עמדו בראש הרשימות שלהם. 

טיפים לבחירת מתנות לגיל 7

עזרכו לילידכם  בן ה-7 להסתגל לעולם הסובב אותה עם מתנות ופעילויות שמחזקות את היכולות לתקשר עם אחרים. הפיקו את המקסימום מחוש ההומור שלהם, ועזרו להם לפתח ביטחון עצמי. משחקים, קריוקי וומתנות אחרות שעוזרות  לבנות ביטחון עצמי מעולים להתפתחות החברתית שלהם.

רוב הילדים בני 7 מלאים ברעיונות ואנרגיה. בנוסף, הם משכללים את המוטוריקה העדינה שלהם. תנו להם  דרך כיפית ומרתקת לחקור את היצירתיות המתהווה. 

כל ילד בן 7 הוא שונה, ולכן חשוב לקחת בחשבון את תחומי העניין שלו בקניית מתנה. כמה ז'אנרים פופולריים של צעצועים המתאימים לילדים בני 7 כוללים אומנות, ספורט, מכוניות להרכבה, שאלוני טרוויה, יופי ועוד. כדאי גם לדעת איזה סרטים/סדרות/דמויות הם אוהבים כמו הארי פוטר, מלחמת הכוכבים, מארוול ועוד יש צעצועים המבוססים על תרבות הפופ המתאימים לכל הגילאים. 

מתנות לגיל 7 (מתאים לבנים ובנות)

חתולים וקופסאות – משחק חדש! 

חתולים וקופסאות הוא משחק חדש מבית פוקסמיינד והוא כבר גרף הרבה התלהבות. המשחק הוא לחשוב המון מחוץ לקופסא ומגיע באריזה מיוחדת שמאפשרת להפוך אותו גם למשחק נסיעות נפלא. הוא מפתח יכולות תכנון, פתרון בעיות, כושר ריכוז, היגיון ועוד. 

איך משחקים? 

בחרו אתגר מהחוברת. מקמו את חמשת החתולים ואת ארבעת חלקי המשחק עם הקופסאות על הלוח בהתאם למתואר באתגר שבחרתם. כיווּן החתולים אינו חשוב, אלא רק המיקום שלהם בלוח.
הזיזו את חלקי המשחק בזה אחר זה לפי הכללים, עד שכל החתולים יהיו בתוך הקופסאות
כאשר כל החתולים נמצאים בתוך הקופסאות – פתרתם את האתגר. דרך הפתרון הקצרה ביותר מתוארת בסוף החוברת. מספר הצעדים המינימלי הנדרש לפתרון מצוין ליד כל אתגר, אך באפשרותכם לבצע כמה צעדים שתצטרכו.

משחק חתולים וקופסאות
משחק קלף פתוח

קלף פתוח

קלף פתוח הוא נהדר לילדים בגיל 7 והוא עוזר לפתח אינטלגנציה רגשית ותקשורת. המשחק מתרכז בשיח על רגשות, חוויות, על הקקשבה לאחרים ולזהות מה הם מרגישים. מאוד חשוב לפיתח אמפתיה ותקשורת.

במשחק אפשר לדבר על מגוון מצבים שנתלקים בהם ולראות איך כל אחד חווה בצורה שונה.

איך משחקים 

נבחר נושא אליו נתייחס – סיכום השבוע, חוויה משותפת, תקופה שעברנו וכד'. נניח את הקלפים במרכז כקופה, כשהם הפוכים.
כל אחד ירים בתורו קלף אחד ויתייחס לנושא שנבחר, בהתאם לקלף.
נדבר על מגוון מצבים שכולנו נתקלים בהם, וכל אחד ואחת מאיתנו חווה בדרך שונה.

סיפור בקוביות 

עוד משחק פופלרי שגרף המון מחמאות! הוא מצוין לפיתוח דמיון, חשיבה יצירתית והוא מאוד כיף! 

הטילו את הקוביות וצרו על פי האיורים שלהן סיפורים משלכם! יש אין סוף אפשרויות לסיפור בקוביות, ובכולן תיהנו משעות של כיף יצירתי לכל גיל. במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין בו תשובות לא נכונות. המשחק מתאים כסיפור לפני השינה, לסיפורים בנסיעה, לתרגול הבעה והקשבה, כהשראה ליצירתיות או כדי "לשבור את הקרח" במפגשים חברתיים.

איך משחקים?
במשחק עם חברים ובני משפחה, כל אחד בתורו יהיה המסַפֵּר. המסַפֵּר הראשון מטיל את 9 הקוביות. כדאי להתחיל את הסיפור ב"היהֹ היה" ולהמשיך עם סיפור שמקשר בין כל 9 האיורים שבפיאות העליונות של הקוביות. התחילו באיור הראשון שמושך את תשומת לבכם. כדאי להשתמש ב-3 קוביות לפתיחת הסיפור,  3 נוספות לאמצע הסיפור, ו-3 הנותרות לסוף הסיפור.  במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין פה תשובות לא נכונות.

 

משחק סיפור בקוביות כמתנה לגיל 7
כרמאל כמתנה לגיל 7

כראמל 

כראמל הוא משחק נפלא יחסית חדש, שמתאים לגיל 7. מפתח מיומנויות חשיבה והילדים פשוט מתלהבים ממנו!

האם תצליחו להיפטר ראשונים מכל הקלפים שבידכם? תצטרכו רק להתאים את הדמויות האהובות והמגוונות מסדרת "כראמל". הצמידו רובי ורובי, חברו את גברת בלום לעצמה, והצמידו את כראמל לכראמל. מי שמצליח להיפטר מכל הקלפים מכריז "מה זה השטויות האלה?".

 איך משחקים 
 
המשחק בנוי מחמישה סבבים. אין במשחק תורות – כולם משחקים בו-זמנית. מושכים ומורידים קלפים מהר ככל האפשר, עד שאחד מהשחקנים נפטר מכל הקלפים שלו ומכריז: "מה זה השטויות האלה?".
כשהמחלק מכריז על תחילת הסבב, באפשרותכם לבצע אחד משני הצעדים הבאים: * להתחיל ערימה חדשה על ידי הנחת שני קלפים זהים או יותר מבין הקלפים שבידיכם. * להניח קלף זהה לקלפים שבערימה קיימת.

אם אין לכם קלף זהה להוריד, עליכם לקחת קלף אחד או יותר מהקופה, עד שיהיה לכם קלף להוריד. היפטרו מכל הקלפים והכריזו "מה זה השטויות האלה?" לפני כולם. השחקן עם מספר הנקודות הנמוך ביותר בתום חמישה סבבים – מנצח!

אוצרות 

יש לכם ילד אסטרטג? אוהב  אתגרים? המשחק הזה הוא  בשבילו. משחק מעניין שמפתח מיומנויות אסטרטגיות, טקטיקה ומפתח יכולות מתמטיות. אני קניתי את המשחק הזה גם לבית והילדים נהנים.

פיצחו במשחק סוער ובדקו כיצד תתבצע חלוקת אבני החן בין המשתתפים. תכננו צעדיכם בחוכמה ונסו לאסוף את מירב הקלפים מכל צבע, כדי לזכות באבני החן! מומלץ להצטייד בהיגיון, מעט חשבון וקורטוב של מזל.

איך משחקים
כל שחקן מקבל 3 קלפים. מניחים במרכז השולחן 4 קלפים גלויים.

משחקים בסבבים, כאשר בסיום כל סבב מחולקות 5 אבני חן בין כל השחקנים על פי סיכום הקלפים שכל שחקן צבר. אוספים קלפים ב-2 צורות: 1. מורידים קלף זהה לאחד הקלפים הגלויים במרכז 2. מורידים קלף ששווה לסכום של שני קלפים או יותר.
שימו לב! יש חשיבות גדולה לצבע הקלפים מכיוון שעל פי הצבעים מתבצעת חלוקת אבני החן בסיום כל סיבוב. הראשון שצובר 11 אבני חן הוא המנצח.
 
משחק אוצרות כמתנה לגיל 7

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...