לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

מתנות לגיל 5 – סקירה מלאה!

למי שלא מכיר – אני אציג את עצמי, קוראים לי יונתן, אני אב לשני ילדים מדהימים,  חי את החלום ומתמודד עם הכאוס שמגיע עם ההורות. בין בית ספר, אימון ספורט, טיולים משפחתיים, וכן, המעגל הבלתי נגמר של מסיבות יום הולדת, החיים בהחלט יכולים להיות מערבולת.

כפי שכולנו יודעים, מסיבות יום הולדת לילדים הן סוג מיוחד של אתגר, במיוחד כשמדובר במציאת המתנה המושלמת. השתתפתי באינספור מסיבות וראיתי ממקור ראשון את השמחה וההתרגשות בעיני הילדים כשהם פותחים את המתנות שלהם. אבל למצוא את המתנה המושלמת? זה מסע מלא בשאלות ושיקולים רבים.

האם אי פעם מצאתם את עצמכם משוטטים בחנויות צעצועים, מרגישים המומים מהאפשרויות האינסופיות? מתקשים להחליט בין ערך חינוכי לכיף צרוף? תוהים איך לאזן בין מגבלות תקציב לבין הרצון למצוא משהו מתחשב וייחודי? או אולי, כמוני, נקלעתם לוויכוח המודרני על צעצועים מגדריים ועל הציפיות החברתיות הנלוות אליהם. תאמינו לי, אתם  לא לבד! ובגלל זה החלטתי לכתוב את המסקנות, ההתמודדויות שלי וכמה עצות פרקטיות בדיוק בנושא הזה. אז בואו לצלול לתוך האתגרים, הטיפים וההמלצות שלי למתנות הכי טובות לגיל 5 בשנת 2023.

האתגרים במציאת מתנות לגיל 5 (והפתרונות)

ילדים בני חמש מתחילים להיות חברתיים באמת כשהם מתקרבים לגן, ואוהבים לשחק בהמון משחקים קבוצתיים. זה אומר שהמתנות הטובות ביותר לילדים בני 5 כוללות משחקי לוח קלאסיים. הם מתחילים לצמוח מתוך האגוצנטריות שלהם, אז הם מסוגלים להבין נקודת מבט של אחר. הם מבינים יותר את הקונספט של תור ולא לנצח כל הזמן. מהרגע שהם נכנסים לגיל 5, הם מתחילים אתהגן או הבית הספר  עם אתגרים חדשים אבל גם יותר מיקוד, מה שעוזר להם לכבוש משימות מוטוריות עדינות, פעילויות גופניות מסובכות ואסטרטגיות קריאה חיוניות. כשהם לומדים לקרוא, אל תמהרו מדי לדחוף לספרים קשים, כי ההנאה מהסיפור היא חלק גדול מאוד מלימוד הקריאה.

בין אם אתם נותנים מתנה לילד בן 5 שכבר יש לו הכל או למי שיש לו רצון ספציפי – בסקירה הזו אני הולכת לדבר על המתנות שאני ממליצה מהניסיון שלי. 

היו לי כמה אתגרים למצוא מתנות – אני הולך לפרט על כמה מהם ולעלות כמה נקודות חשובות. האמת שזה נכון לעוד הרבה גילאים, אבל אין ספק שמתחיל להיות מורגש מאוד בגיל 5. 

1. בחירות מתאימות לגיל:
מציאת צעצועים המתאימים לגיל יכולה להיות מאבק אמיתי, במיוחד כשאתם קונים לילדים של חברים ולא לילדים שלכם – כי את הילדים שלנו, אנחנו מכירים מן הסתם, אנחנו יודעים במה הם טובים, במה לא, אנחנו יודעים מתסכל אותם – וכשאנחנו מדברים על מתנות לגיל 5 לילדים מהגן או הכיתה, אז כאן זה נהיה קצת טריקי. אז כאן חשוב מאוד למצוא מתנות שבאמת מתאימות לשלב ההתפתחותי לא לנסות להביא דברים שהם לא (לא פחות מדי ולא יותר מדי). 

2. ורוד או כחול? 

למי זה לא קרה? להיכנס לחנות צצעועים והכול מחולק ל2 צבעים עיקריים: ורוד, שהוא כמובן לבנות וכחול – לבנים. אומרים לנו ישר מי צריך מה. אבל הדברים נראים אחרת, מאז התקדמנו – ואני ממליץ לצאת מהתבנית "זה צעצוע לבנים" או זה "משחק מתאים לבנות". קרה לי כשראיתי ערכת מדע ועל אריזה יש תמונות רק של בנים. או ערכות בניה – רק בנים. בכל אופן – כאן אני באמת ממליץ לבדוק עם ההורים מה הילד/ה אוהב/ת. אם היא אוהבת צבע ורוד – מצוין. אבל אם היא אוהבת צבע כחול ונהנת לבנות חלליות ומטוסים – אל תגבילו את עצמכם! לכן אני אומר, הכי טוב: לשאול את ההורים. אם זה ילד/ה שאתם לא מכירים, הייתי בוחר צעצועים שהם נטרליים מגדרית. הורים רבים, כולל אני, מעדיפים להתמקד במה שהילד נהנה במקום במה שנראה מתאים למין שלהם. 

3. מגבלות תקציב:
עם כל כך הרבה מסיבות, העלויות יכולות להצטבר במהירות. יצירת האיזון בין מציאת מתנה מתחשבת אבל בו זמנית לא לשבור את הכיס זה אתגר אמיתי וכל אחד יצטרך למצוא את מה שעובד לו, אבל ממליץ להגדיר לדברים האלה תקציב מראש. 

4. תחומי עניין אישיים:
הבנת תחומי העניין והתחביבים של הילד היא המפתח למציאת מתנה שהוא או היא באמת יאהבו. איך תדעו? תשאלו את ההורים או הילד שלכם (אם מדובר בחבר/ה קרובה שלו).

אמא נמצאת עם 2 ילדים בחנות צעצועים שכל הקופסאות בצבע ורוד

ההמלצות שלי למתנות לגיל 5 (לבנות ולבנים)

פאזל 3D -דיסני: נסיכות בין 200-300 חתיכות 

אחת המתנות שאני הכי ממליצה לילדים בגיל 5 זה פאזלים ומכמה סיבות – ראשית, מדובר בכלי נפלא שיכול לעזור לפתח חשיבה וראייה מרחבית. שנית, אם אתם בוחרים לפי דמות מסוימת שהם אוהבים,ף אז זה הופך את זה להרבה יותר קל ופשוט. 

אני ממש ממליצה לנסות את הפאזלים התלת מימד, כמו לדוגמה כאן "פאזל נסיכות" – וכמובן שאתם לא חיביים לקנות פאזל נסיכות אלא כל פאזל בדמות שהילד אוהב – אולי זה גיבור על, הארי פוטר, נסיכות ועוד. זה יכול להיות כל דבר.  בפאזל ההזה אני אוהבת מאוד את העובדה שחלקים עבים במיוחד עם למינציה כפולה. 
המתנה האולטימטיבית לחובבי משחקי חשיבה, לגיבוש משפחתי ולקישוט הבית בתוצר המרהיב.
הפאזלים מעולים לתרגול ראייה מרחבית, מוטוריקה עדינה וריכוז.

פאזל נסיכות כמתנה לגיל 5
ילדות משחקות במתנה שקיבלו לגיל 5

לשבת לקום – סדרת משחקים שעושים מצב רוח טוב!

עוד משחק נהדר שאני מאוד אוהבת והוא שם דגש על קשרים חברתיים זה לשבת לקום. 

6 דמויות בתנועות שונות מופיעות 8/9/10 על כל קלף.

עומדים מסביב לשולחן או יושבים במעגל. מרימים קלף מהערמה ומנסים להיות הראשונים שיחקו את התנועה שעושה הדמות שמופיעה הכי הרבה פעמים על הקלף!

המשחק ממש מצחיק וכיף לשחק עם חברים ומשפחה בכל קבוצה, הוא מתאים מגיל 5 אבל האמת שגם המבוגרים אוהבים אותו מאוד. 

איך זה עובד? 

המשחק כולל 6 דמויות בתנועות שונות המופיעות 8/9/10 פעמים על כל קלף. בחרו מרחב מתאים למשחק – שולחן (גבוה או נמוך) שכל המשתתפים יוכלו לעמוד סביבו ולנוע בחופשיות או במקום שניתן לשבת בו במעגל.

הרימו קלף מהערמה ונסו להיות הראשונים לחקות את התנועה שעושה הדמות שמופיעה הכי הרבה פעמים על הקלף! חכו את התנועה שזמות זו עושה.

הצלחתם לזהות ולחקות ראשונים? הקלף שלכם. הצלחתם לאסוף 10 קלפים – ניצחתם! 

כראמל+ויש רצף מנצח

אם הילד שלכם אוהב משחקי חשיבה – יש מצב שהמשחק הזה הוא מתנה מושלמת! הרשו לי להכניס אותכם לאווירה…
גברת בלום המרושעת מצאה את קופסת התמונות הסודית של כראמל ובלגנה אותה. במשחק הילדים צריכים לעזור לויש לעשות סדר בבלגן לפני שכראמל יגלה.
במשחק מהיר ומהנה זה  יש  לעזור לויש למיין את התמונות של כראמל, על ידי יצירת רצף מנצח בן שלושה קלפים על גבי קלפי הבסיס. זוכים באסימון עבור כל רצף מנצח שמצליחים ליצור! 

הילדים שלי ממש אהבו את המשחק הזה והם לא מפסיקים לשחק בו, והוא יכול לאתגר גם ילדים בוגרים יותר. 

איך משחקים? 

בשלב הראשון הניחו על השולחן את תשעת קלפי הבסיס (שחור לבן) בסדר אקראי, והניחו ב-4 הפינות קלפים צבעוניים בהתאם לדמויות של קלפי הבסיס הממוקמים בפינות. חלקו לכל שחקן 6 קלפים.
לאחר מכן, בתורכם, הניחו מידיכם קלף והניחו אותו על תמונה זהה של כראמל שכבר על השולחן (שחור-לבן או צבעונית), במטרה ליצור רצף מנצח: * 3 קלפים בעלי צבע רקע זהה ומרקם רקע זהה * או 3 קלפים בעלי צבע רקע זהה, ו 3- מרקמי רקע שונים * או 3 קלפים בעלי מרקם רקע זהה, ו 3- צבעי רקע שונים * או 3 קלפים בעלי צבע רקע ומרקם רקע שונים. (שחקנים צעירים יכולים ליצור רצפים קלים יותר: 3 קלפים בעלי אותו צבע רקע. המרקם אינו משפיע * או 3 קלפים בעלי אותו מרקם רקע. הצבע אינו משפיע). השלימו ל-6 קלפים ביד.
אם יצרתם שורה, טור או אלכסון לפי כללי הרצף המנצח, קבלו אסימון. השחקן הראשון שצובר 5 אסימונים מנצח!

כארמל כמתנה לגיל 5
מפולת לבני צבעונית כמתנה לגיל 5

מפולת לבנים צבעונית – משחק איזון 

משחק האיזון מפולת לבנים צבונית  הוא טוויסט צבעוני כיף ומשפחתי. "כולם אוהבים את זה! גם מבוגרים, הגרסה הזו כוללת 48 חלקי עץ צבעוניים, והמשחק הוא קצת מזל ואסטרטגיה. בונים מגדל ואז כל שחקן צריך להוריד קוביות מבלי להפיל את המגדל. אפשר לשחק ככה ואפשר להחליט שלכל ששחקן יש צבע וזה יכול להפוך את זה ליותר מאתגר, במיוחד כשהמשחק מגיע לסיום והמגדל מתחיל להתנודד. 

ובכל זאת, זה משחק מהנה ומשחק לילדים בכל הגילאים. הצבעים הופכים את זה למאתגר ומרגש מבחינה ויזואלית לילדים לשחק. 

צעצוע עץ ראוי למורשת

כל צעצוע עץ בעיני הוא לגמרי נצחי – בין אם תלכו על קוביות, בלוקים או צעצוע קלאסי אחר מעץ.  שלושת  הילדים של אחותי השתלטו על כל משחקי הילדות שהבאתי להם בזמנו (מהילדות שלי!)  וכשהבת שלי תתבגר קצת, היא תהיה מוכנה לרשת גם את הטוב הזה. יש מגוון ענק של צעצועי עץ נצחיים, אני ממליצה ממש לבדוק את הקטגוריה הזו של מוצרים בפוקסמיינד ולבחור משהו שהוא מספיק מעניין ומאתגר לילד/ה שלכם. צעצועי עץ הם נקיים, מפתחים, נעימים וגם כשלא משחקים איתם הם הופכים למשהו דקורטיבי בבית. 

צעצועי הרכבה כמתנה לגיל שנה

כמה מילים לסיכום

אני מקווה שהמדריך הזה יעזור לכם לבחור את המתנה הטובה ביותר לילד. בכל מקרה – אלה הדברים מהניסיון שלי, שרשמו המון התלהבות בקרב הילדים שלי או כאלה חברים וחברות מהכיתה שקניתי להם. הכי חשוב להיצמד לטיפים שהבאתי לכם בתחילת המאמר ולזכור להביא מתנה שמתאימה לילד/ה בהתאם לתחומי עניין והאופי. 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...