לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

מתנות לגיל 6 – המלצות וסקירה ל2024

רוב הילדים בגיל 6  לומדים מדי יום בבית הספר, רבים משתתפים בפעילויות מחוץ לבית הספר, וכמעט לכולם יש דעות חזקות לגבי מה הם אוהבים ומה לא אוהבים. ילדים בגיל הזה גם הופכים מודעים יותר ויותר למה שמגניב בקרב בני גילם בכל רגע נתון. זו גם הסיבה, שתמיד שיש יום הולדת בכיתה – זה הופך לעניין גדול. גם פתאום יש את העניין המגדרי – מתנות לבנים, מתנות לבנות (למרות שיש הפתעות גם בעניין) ובכל זאת לא רק הנושא של המגדר אלא כאמור גם תחומי העניין שלהם הופכים להיות ברורים, אז צריך להיות מדויקים בבחירת המתנה. 

אז בין אם אתם הורים שמחפשים רעיונות למתנות מקוריות לילד שלכם או שאולי אתם מחפשים מתנה לילדה או ילד מהכיתה – הכנתי לכם מדריך מפורט עם כל המתנות הכי שוות והסברים, ויש גם טיפים שיעזרו לכם למצוא את המתנה המושלמת. אז בואו נתחיל! 

זה יכול להיות מפתה להישאר עם מה שאתם יודעים שהילד שלכם אוהב.  אבל יש ערך בהצגתם לתשוקות חדשות, כמו גם בעידוד תשוקות קיימות, לדוגמה, ילד שאוהב פרויקטים של יצירה עשוי ליהנות מבניית רובוט; המדען המתחיל אולי ירצה לנסות את כוחו בגינון.

בגיל זה, ילדים מסוגלים יותר ויותר לעקוב אחר הוראות ולתפעל חומרים מורכבים יותר, אז נסו לתת להם פרויקטים וערכות שילדים בני 6 יכולים לעבוד עליהם באופן עצמאי או עם חברים (כנראה עם מבוגר בקרבת מקום). היכולת להשלים פרויקט בעצמם – גם אם הם עושים בלגן או מדלגים על שלב בדרך – יכולה לעזור להם לפתח חוסן וביטחון. ילדים בני שש מוכנים לרוב גם למגוון משחקי קופסא שדורשים קצת מיומנות וסבלנות ומאתגרים אותם לעקוב אחר כללים מסובכים יותר. ילדים בגיל 6 עדיין זקוקים לשפע של משחקים "פתוחים", פעילות גופנית, אז השקיעו גם בצעצועים שמניעים אותם לזוז, לרקוד או להשתמש בדמיון שלהם. 

טיפים לבחירת מתנות לילדים בגיל 6

קניית מתנות לילד בן 6 יכולה להיות מרגשת ומאתגרת כאחד. בגיל הזה, ילדים הופכים להיות עצמאיים יותר ומפתחים תחומי עניין שונים, אבל הם עדיין אוהבים בדיחות מטופשות. כשאתם בוחרים מתנה, תרצה למצוא משהו שתואם את האישיות שלהם ועדיין שיעורר את סקרנותם. 

התמקדו בתחומי העניין שלהם-  הדרך הטובה ביותר למצוא מתנה שילדכם בן ה-6 יאהב היא לשים לב למה שנראה להם מרתק כרגע. האם הם אוהבים לבנות עם לגו? האם הם אובססיביים לדינוזאורים או לחלל? ערכו רשימה של השיגעונות האחרונים שלהם וחפשו מתנה שמזינה את העניין הזה. 

חפשו מתנות המעודדות יצירתיות, פתרון בעיות ודמיון- ערכות אומנות ואומנות, ערכות ניסויים מדעיים, קסמים וצעצועים לבנייה הם נהדרים עבור ילדים סקרנים בני 6. פעילויות שאתם יכולים לעשות ביחד זה גם הימור טוב, כמו משחקי חברה או פאזלים.

חפשו צעצועים חינוכיים-  צעצועים שהם מהנים אבל גם עוזרים לילדים ללמוד הם אידיאליים בגיל הזה. חפש מתנות המלמדות כישורי פתרון בעיות, כגון משחקי חשיבה או צעצועי הרכבה.

קחו אותם להרפתקאה – כרטיסים לקרקס, מופע קסמים, גן חיות, מוזיאון ילדים, או טיול אחר ידידותי לילדים יכול להיות מתנה מרגשת. חוויות יוצרות זיכרונות מתמשכים בגיל הזה. או אולי תנו להם את כל הדרוש להרפתקה בבית, כמו טלסקופ, ערכת קוסמים וכו'. 

תנו להם פורקן יצירתי –  מתנות שמאפשרות לילדים להפעיל את הדמיון מצוינות. אפשרויות נהדרות כוללות ערכות פלסטלינה, עפורנות ציור וציוד אמנות, יומנים ריקים לכתיבה וציור, בגדים להלבשה ותכשיטי משחק, ערכות אומנות וכלי נגינה כמו יוקלילי.

בחרו נושא–  בחר מספר מתנות קטנות שכולן סובבות סביב נושא אחד שמעניין את ילדכם בן ה-6. עבור ארכיאולוגים חובבים, תוכלו להשיג דגמי דינוזאורים, ערכת חפירה, פסלי מאובנים, חולצת דינוזואר וספר של דינוזאורים. 

אל תשכחו ספרים- ספר חדש ומרתק הוא הימור בטוח עבור כל ילד בן 6. בחר כותרות ממש מעל רמת הקריאה שלהן כדי לאתגר בעדינות, כמו גם רומנים גרפיים מצחיקים וספרי בדיחות ידידותיים לילדים. 

משהו לאוסף אם יש –  האם לילד יש תוכנית טלוויזיה, סרט, משחק וידאו, קבוצת ספורט או תחביב מועדפים? תנו להם תוספת חדשה ומגניבה לאוסף הקיים שלהם. אולי הם ישמחו כמה כרטיסי פוקימון חדשים, סופרבול וכו'. 

רעיונות למתנות לגיל 6

כראמל – מה זה השטויות האלה?

אם אתם מחפשים מתנה מיוחדת שתוכל לאתגר את הילד – כראמל הוא המשחק מושלם. מדובר במשחק קופסא של חברת פוקסמיינד וזה מתאים לגיל 6. 

האם תצליחו להיפטר ראשונים מכל הקלפים שבידכם? תצטרכו רק להתאים את הדמויות האהובות והמגוונות מסדרת "כראמל". הצמידו רובי ורובי, חברו את גברת בלום לעצמה, והצמידו את כראמל לכראמל. מי שמצליח להיפטר מכל הקלפים מכריז "מה זה השטויות האלה?". כל מי ששיחק את המשחק אצלנו התלהב והחלטתי להתחיל לקנות אותו כמתנה. 

איך משחקים

המשחק בנוי מחמישה סבבים. אין במשחק תורות – כולם משחקים בו-זמנית. מושכים ומורידים קלפים מהר ככל האפשר, עד שאחד מהשחקנים נפטר מכל הקלפים שלו ומכריז: "מה זה השטויות האלה?".

כשהמחלק מכריז על תחילת הסבב, באפשרותכם לבצע אחד משני הצעדים הבאים: * להתחיל ערימה חדשה על ידי הנחת שני קלפים זהים או יותר מבין הקלפים שבידיכם. * להניח קלף זהה לקלפים שבערימה קיימת.

אם אין לכם קלף זהה להוריד, עליכם לקחת קלף אחד או יותר מהקופה, עד שיהיה לכם קלף להוריד. היפטרו מכל הקלפים והכריזו "מה זה השטויות האלה?" לפני כולם. השחקן עם מספר הנקודות הנמוך ביותר בתום חמישה סבבים – מנצח! 

כראמל כמתנה ליום הולדת 6
פאזל של הארי פוטר

משחקי הארי פוטר

הילד שלכם אוהב הארי פוטר? הוא מחכה עדיין למכתב מהוגוורטס? אם ככה, יכול להיות שהמתנה המושלמת לגיל 6 יכולה להיות משחקי הארי פוטר! 

להכיר לילד את העולם הקסום של הארי פוטר באמצעות צעצועים ומשחקים יכולה להיות חוויה מהנה במיוחד לנו המבוגרים. בין אם זה משחקי חשיבה של פוקסמיינד בגרסת ההארי פוטר, פאזלים עפ הדמויות האהובות, בובות, צעצועים או כל דבר מהעולם הקסום של ההארי פוטר! משחקים אלה יוכלו לעזור לעורר את הדמיון והחשיבה ביקורתית.  

אפשר גם להביא כמתנה ספרי צביעה של הארי פוטר, מחברות, תיקים או כל דבר שיכול להלהיב את הילד/ה ולגרום לו להרגיש שהוא הולך ללמוד קסמים. 

אגב, אם אתם עורכים מסיבת הארי פוטר, תוכלו לקבל השראה ורעיונות במדריך הזה שהכנתי על יום הולדת הארי פוטר

לילדים בגיל 6 אפשר להביא גם משחקי וידאו, יש אפשרויות רבות בנושא הארי פוטר. משחקי וידאו המבוססים על הסדרה יכולים לספק דרך אינטראקטיבית לילדים לחוות את ההרפתקאות הקסומות של הדמויות האהובות עליהם. 

משחק בול בפוני 

אם אתם מחפשים מתנה מושלמת לילדים בגיל 6 , משחק קופסא זה הוא אפשרות נהדרת! האם תצליחו להיפטר ראשונים מכל הקלפים שבידכם? תצטרכו רק להתאים את זוגות התספורות הפרועות והצבעוניות. הצמידו קוקו לקוקו, חברו בין חתולים מפונפנים, הצמידו תספורת של מוהיקן למוהיקן. מי שמצליח להיפטר מכל הקלפים – הוא הכי "פרוע"!

איך משחקים 

המשחק בנוי מחמישה סבבים. אין במשחק תורות – כולם משחקים בו-זמנית. מושכים ומורידים קלפים מהר ככל האפשר, עד שאחד מהשחקנים נפטר מכל הקלפים שלו ומכריז: "פרוע!".
 

כשהמחלק מכריז על תחילת הסבב, באפשרותכם לבצע אחד משני הצעדים הבאים: * להתחיל ערימה חדשה על ידי הנחת שני קלפים זהים או יותר מבין הקלפים שבידיכם. * להניח קלף זהה לקלפים שבערימה קיימת.

אם אין לכם קלף זהה להוריד, עליכם לקחת קלף אחד או יותר מהקופה, עד שיהיה לכם קלף להוריד. היפטרו מכל הקלפים והכריזו "פרוע!" לפני כולם. השחקן עם מספר הנקודות הנמוך ביותר בתום חמישה סבבים – מנצח! 

אם אתם רוצים לשמוע עוד על המשחק, בואו לקרוא את הביקורת שלנו על בול בפוני 

אריזת משחק בול בפוני
סיפור בקוביות משחק קופסה ישראלי

סיפור בקוביות פעולות ומעשים

זו אחת המציאות האהובות עלי! גיליתי את המשחק הזה ממש לא מזמן, קניתי אותו לבית וגם כמתנה וההתלהבות בשיא! זה מושלם לפני שינה, לפיתוח דמיון או לשבירת קרח, במשחק עליכם להטיל  את הקוביות וצרו על פי האיורים שלהן סיפורים משלכם! יש אין סוף אפשרויות לסיפור בקוביות, ובכולן תיהנו משעות של כיף יצירתי לכל גיל. במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין בו תשובות לא נכונות. המשחק מתאים כסיפור לפני השינה, לסיפורים בנסיעה, לתרגול הבעה והקשבה, כהשראה ליצירתיות או כדי "לשבור את הקרח" במפגשים חברתיים.

איך משחקים?
במשחק עם חברים ובני משפחה, כל אחד בתורו יהיה המסַפֵּר. המסַפֵּר הראשון מטיל את 9 הקוביות. כדאי להתחיל את הסיפור ב"היהֹ היה" ולהמשיך עם סיפור שמקשר בין כל 9 האיורים שבפיאות העליונות של הקוביות. התחילו באיור הראשון שמושך את תשומת לבכם. כדאי להשתמש ב-3 קוביות לפתיחת הסיפור,  3 נוספות לאמצע הסיפור, ו-3 הנותרות לסוף הסיפור.  במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין פה תשובות לא נכונות. 

 

בואו לקרוא את הביקורת של ההורים והחוויות שלהם מהמשחק סיפור בקוביות.  

קלף פתוח 

גיל 6 הוא גיל נפלא להתחיל לדבר בו על רגשות. במשחק קלף פתוח תוכלו לדבר ולתאר מה הרגשתם מה חוויתם ועוד. תוכלו לפתח הקשבה ולפתח אינטלגנציה רגשית.

איך משחקים 

בואו נדבר על מגוון מצבים שכולנו נתקלים בהם, וכל אחד ואחת מאיתנו חווה בדרך שונה.
בואו לפתוח! נבחר נושא אליו נתייחס – סיכום השבוע, חוויה משותפת, תקופה שעברנו וכד'. נניח את הקלפים במרכז כקופה, כשהם הפוכים. כל אחד ירים בתורו קלף אחד ויתייחס לנושא שנבחר, בהתאם לקלף.
נדבר על מגוון מצבים שכולנו נתקלים בהם, וכל אחד ואחת מאיתנו חווה בדרך שונה.

 

נשמע מעניין? בואו לקרוא את הביקורת שלנו על המשחק קלף פתוח

משחק קלף פתוח

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...