לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

איך משחקים פוקר? המדריך המלא

פוקר הוא משחק שתפור לכל המשפחה! פוקר זה הרבה יותר מסתם משחק קלפים; זו הזדמנות פנטסטית להורים ולילדים להתגבש, ליהנות וללמוד כישורים ומיומנויות לחיים. אל תתנו לתפיסה המוטעית של הימורים להרתיע אתכם כי במדריך זה נראה לכם איך לשחק פוקר בצורה ידידותית למשפחה. בין אם אתם שחקנים ותיקים או חדשים – אנחנו כאן כדי להסביר איך משחקים פוקר ואיך לחוות את המשחק בצורה מהנה, חינוכית וכיפית במיוחד. אז קדימה בואו נצלול פנימה! 

קצת על ההיסטוריה של הפוקר (ממש על קצה המזלג)

ההיסטוריה של הפוקר היא מסע מרתק בפני עצמו, מלא בסיפורים והתפתחות ארוכת שנים. בעוד שהמקורות המדויקים של הפוקר אינם ברורים לחלוטין, מאמינים שהוא התפתח במשך כמה מאות שנים. 

שורשים מוקדמים (המאה ה-16 – ה-17): מקורותיו של הפוקר נמשכים לעתים קרובות למשחקי קלפים שונים באירופה במהלך המאות ה-16 וה-17. משחקים כמו "Primero" בספרד ו"Pochen" בגרמניה חלקו אלמנטים של בלוף והימורים, שהם מרכיבים חיוניים בפוקר.

השפעה צרפתית (המאה ה-18): במאה ה-18, המשחק הצרפתי "Poque" זכה לפופולריות. "Poque" הציג בלוף והימורים וכנראה השפיע על השם "פוקר". מתיישבים צרפתים בצפון אמריקה הביאו איתם את המשחק הזה, והוא החל להשתרש בעולם החדש.

אבולוציה אמריקאית (המאה ה-19): הפוקר המשיך להתפתח בארצות הברית במהלך המאה ה-19. המשחק נערך על סירות נהר של מיסיסיפי. בתקופה זו הפכה חפיסת 52 קלפים, כולל השימוש באסים וסטרייטים, לסטנדרט בפוקר.

מלחמת אזרחים והתפשטות (המאה ה-19): מלחמת האזרחים האמריקאית מילאה תפקיד משמעותי בהפצת הפוקר ברחבי המדינה, שכן חיילים משני הצדדים נהנו לשחק במשחק בזמן ההשבתה שלהם. הפופולריות של הפוקר גדלה בשנים שלאחר המלחמה, והוא החל להופיע בצורות ובווריאציות שונות.

פוקר מודרני (המאה ה-20): המאה ה-20 הייתה עדה לפורמליזציה וסטנדרטיזציה של חוקי הפוקר. בשנת 1967, טקסס הולדם הוצג לבתי הקזינו בלאס וגאס, והפך לאחת מגרסאות הפוקר הפופולריות ביותר. אליפות העולם בפוקר (WSOP), שהושקה ב-1970, מילאה תפקיד מכריע בקידום הפוקר כספורט תחרותי.

פוקר אונליין (המאה ה-21): הופעת האינטרנט חוללה מהפכה בפוקר במאה ה-21. חדרי פוקר מקוונים צצו, המאפשרים לשחקנים מכל העולם להשתתף במשחקים ובטורנירים בזמן אמת. 

פוקר היום: כיום, פוקר הוא תופעה עולמית שמליוני אנשים נהנים ממנה. הוא משוחק באינספור וריאציות, ממשחקי בית ידידותיים ועד טורנירים מקצועיים עם הימור כבד. הפוקר גם מצא את דרכו לתרבות הפופולרית באמצעות סרטים, תוכניות טלוויזיה וספרים, ובכך חיזק עוד יותר את מעמדו כאחד ממשחקי הקלפים האהובים בעולם.

עובדה מעניינת: אליפות העולם בפוקר (WSOP) הוא אחד מטורנירי הפוקר היוקרתיים בעולם, עם היסטוריה עשירה החל משנת 1970. הזוכה באירוע הראשי של WSOP מקבל את צמיד הזהב הנחשק ופרס כספי משמעותי, מה שהופך אותו חלום עבור שחקני פוקר ברחבי העולם.

אם אתם כאן יכול להיות שגם המדריכים האלה יעיינו אותכם 👇🏼

ז'יטונים פוקר

הידעתם?! (עובדות על המשחק פוקר שירתקו את הקטנטנים) 💡

תארו לעצמכם פיראטים יושבים סביב תיבת אוצר, משחקים קלפים לאור עששיות! מכאן אולי הגיע הפוקר, לפני מאות שנים. אז, מלחים ופיראטים שיחקו משחקים דומים לפוקר, אולי אפילו המציאו כמה מהדרכים שבהן אנחנו משחקים היום

אז איך משחקים פוקר?

בעולם הפוקר, הקסם טמון בידיים שאתה מחזיק ובפוטנציאל שיש בהן לניצחון. בואו נסתכל מקרוב על ידי הפוקר הבסיסיות הללו, ונגלה את ההיררכיה שקובעת את התוצאה של כל משחק:

1. רויאל פלאש: דמיינו את פסגת השלמות של הפוקר – A, K, Q, J, 10, כולם לובשים באותה החליפה. היד הזו, הידועה בשם ה-Royal Flush, היא התגלמות הנדירות והבלתי מנוצחת.

2. סטרייט פלאש: כשאתם מחזיקים חמישה קלפים רצופים מאותה צורה (למשל, 5, 6, 7, 8, 9 של לבבות) בידכם זה נראה סרייט פלאש. 

3. ארבע סוגים: יד זו מכילה ארבעה קלפים מאותו דרגה (למשל, ארבעה 7). זו יד חזקה שיכול להיות קשה לנצח.

4. פול האוס: פול האוס נוצר על ידי שלושה קלפים בדרגה אחת ושני קלפים בדרגה אחרת (למשל, שלושה 4 ושני 8). זו יד חזקה.

5. פלאש – פלאש מורכב מחמישה קלפים מאותה סדרה (לא בהכרח ברצף). למרות שהוא חזק, ניתן להביס אותו על ידי ידיים בעלות דירוג גבוה יותר.

6. סטרייט: כולל חמישה קלפים רצופים של סוגים שונים (למשל, 3 של לבבות, 4 , 5 של יהלומים, 6 של עלים), סטרייט זו יד טובה. 

7. Three of a Kind: יד עם שלושה קלפים באותה דרגה (למשל, שלושה ג'קים). זו יד הגונה אבל יכולה להיות פגיעה לידיים בדירוג גבוה יותר.

8. שני זוגות: יד זו מורכבת משתי קבוצות של זוגות (למשל, שתי 3 ושתי 9). זה באמצע היררכיית הפוקר.

9. זוג אחד: כשיש לך שני קלפים באותו דרגה (למשל, שני מלכים), יש לך זוג אחד. זו יד נפוצה יחסית בפוקר.

10. קלף גבוה: אם אף אחד מהשילובים הנ"ל לא נוצר ביד שלך, הקלף הגבוה ביותר ביד שלך הופך להיות חשוב. הוא ממלא תפקיד מכריע בקביעת המנצח כאשר אין ידיים אחרות מבוססות.

מה צריך לדעת לפני שמתחילים לשחק 

  • מספר שחקנים:
    משחק סטנדרטי של טקסס הולדם יכול להכיל 2 עד 10 שחקנים.
  • המטרה:
    המטרה של הפוקר היא לזכות  באסימונים משחקנים אחרים על ידי היד הטובה ביותר או על ידי שכנוע שלהם להתקפל (לצאת מהסיבוב).
  • הבסיס:
  • כפתור הדילר: בכל יד, שחקן אחד מוגדר כדילר, המסומן על ידי דיסק עגול קטן המכונה "כפתור הדילר". עמדת הדילר מסתובבת עם כיוון השעון לאחר כל יד, מה שמבטיח הוגנות.
  • בליינדים: כדי להתחיל יד, שני שחקנים משמאל לדילר הכריחו הימורים שנקראים "בליינדים". השחקן ישירות משמאל מפרסם את ה"סמול בליינד", והשחקן הבא מפרסם את ה"ביג בליינד", שהוא בדרך כלל פי שניים מהסמול בליינד.

סבבי הימורים:

החל מהשחקן שמשמאל לביג בליינד, כל שחקן מחליט אם לקפל, להיכנס (להתאים לביג בליינד), או להעלות (להגדיל את ההימור). זה ידוע בתור סבב ההימורים לפני הפלופ.
הפלופ: שלושה קלפים קהילתיים מחולקים עם הפנים כלפי מעלה במרכז השולחן. סבב הימורים נוסף מתרחש, החל מהשחקן משמאל לדילר.
התור: קלף קהילה רביעי מונח על השולחן עם הפנים כלפי מעלה. ההימורים נמשכים.
הקלף הקהילתי החמישי והאחרון נחשף. סבב ההימורים האחרון מתקיים.
Showdown: אם נשאר יותר משחקן אחד לאחר סבב ההימורים האחרון, הם חושפים את קלפים שלהם, והשחקן עם היד הטובה ביותר זוכה בקופה. דירוג הידיים, כפי שהוזכר קודם לכן, קובע את המנצח.

מי מנצח: השחקן עם היד הטובה ביותר או השחקן האחרון שעומד (אם כל השאר מתקפלים) זוכה בצ'יפים או באסימונים בקופה.

 

דוגמה איך להסביר לילדים על דרגות חוזק של קלפים: 

בדיוק כמו שגיבורי על לא תמיד מסתמכים על השרירים החזקים שלהם – אסים לא תמיד מלכי הפוקר! לפעמים, קבוצה של קלפים קטנים יותר שעובדים יחד יכולה להיות חזקה יותר! תארו לעצמכם שיש לכם גדוד קטן של חיילים נאמנים (=קלפים נמוכים) שיכולים לנצח דרקון אחד חזק (=אס) זה הכול על למצוא את הדרך הטובה ביותר להשתמש בקלפים שלכם – ולא רק להחזיק את הקלפים החזקים!

עובדה מעניינת לילדים 🤓

האם ידעתם שכמה משחקני הפוקר הטובים בעולם למדו את המשחק כשהיו ילדים? הם התאמנו הרבה, בדיוק כמו ספורטאים, והפכו מיומנים במיוחד בקריאת שחקנים אחרים וקבלת החלטות חכמות. אולי אם תתחיל להתאמן עכשיו, תוכל להיות אלוף הפוקר הבא, לזכות בטורנירים ולהדהים את כולם עם הכישורים שלך!

ז'יטונים וקלפי פוקר

אסטרטגיה וטיפים:

התבוננות ביריבים: אחד ההיבטים הבסיסיים של אסטרטגיית הפוקר הוא תשומת לב רבה ליריבים שלך. התבונן בהתנהגותם, בנטיותיהם ובתגובותיהם במהלך המשחק. חפשו רמזים כמו עצבנות, ביטחון עצמי או היסוס כשהם מקבלים החלטות. הבנת הדינמיקה, כמו מי יותר אגרסיבי או שמרני, תעזור לך להתאים את האסטרטגיה שלך בהתאם.

בחירת ידיים מתחילות: לא כל ידי הפוקר נוצרות שוות. זה חיוני להיות סלקטיבי בבחירת הידיים לשחק. ידיים התחלתיות חזקות, כמו זוגות גבוהים (למשל, אסים או מלכים), קלפים גבוהים מאותה צורה (למשל, אס-מלך מתאים), או קלפים עוקבים מאותה צורה (למשל, 10-ג'ק מתאים), הם בדרך כלל נוחים. הימנע ממשחק ידיים חלשות, כגון קלפים נמוכים בחליפות שונות  מכיוון שהם נוטים יותר להוביל להפסדים.

בלוף: בלוף הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הפוקר. זה כרוך לגרום ליריבים שלך להאמין שיש לך יד טובה יותר ממה שיש לך בפועל. בלופים מתוזמנים היטב יכולים לגרום ליריבים שלך לנחש, במיוחד כשקשה להם לקבוע אם אתה מבלף או מחזיק ביד חזקה. לעומת זאת, השתמש בתוקפנות מחושבת כאשר יש לך יד חזקה כדי לבנות את הקופה ולעודד את היריבים שלך להתקפל. עם זאת, היזהר לא להמר יתר על המידה.

סבלנות ומשמעת: פוקר לעתים קרובות מתגמל סבלנות.  המתנה להזדמנויות חיוביות היא בדרך כלל רווחית יותר. שמירה על משמעת והיצמדות לאסטרטגיה שלך, גם כאשר אתה מתמודד עם כישלונות, היא חיונית. הימנע מלרדוף אחרי הפסדים עם הימורים אימפולסיביים וזיהה מתי הגיע הזמן לקפל ידיים חלשות כדי למזער הפסדים.

המיקום חשוב: תנוחת הישיבה שלך ליד שולחן הפוקר היא משמעותית. לשחקנים שפועלים מאוחר יותר בסבב הימורים יש יתרון, שכן יש להם מידע נוסף על פעולות היריבים שפועלים מוקדם יותר. השתמש בעמדה שלך בחוכמה, שחק בזהירות רבה יותר בעמדה מוקדמת ובאגרסיביות יותר בעמדה מאוחרת.

למידה מתמשכת: פוקר הוא משחק אסטרטגיה הדורש שיפור מתמיד. השקיעו זמן בלימוד אסטרטגיות שונות, קראו ספרים על פוקר, צפו בהדרכות ונתחו את המשחקים שלכם. למידה הן מהניצחונות והן מההפסדים שלכם היא חשובה כדי להפוך לשחקן פוקר טוב יותר.

הידעתם?! עובדות על פוקר שירתקו את הילדים!

פוקר הוא כמו חידה מתמטית מורכבת! אתה צריך להשתמש בכוח המוח שלך כדי להבין מה הסיכויים לזכות עם הקלפים  שלך. זה כמו להיות בלש, לאסוף רמזים (הקלפים ששחקנים אחרים מראים) ולהשתמש בחוכמה שלך כדי לנחש מה הם עלולים להסתיר (היד הטובה ביותר שלהם) ככל שאתה טוב יותר במתמטיקה- כך תוכל להערים על היריבים שלך טוב יותר! 

 

איך לא ללמד ילדים פוקר?

בעוד שהיכרות עם המשחק פוקר יכולה ללא ספק להיות מאוד מהנה ולמד את הילד מיומנויות חשובות לחיים, חשוב לתת עדיפות ללימוד אחראי שמתאים לגיל. הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להבין איך לא ללמד את הילד פוקר ומה לא לעשות. 

  1. הימנעו מכסף האמיתי – לעולם אל תערבו בכל צורה של הימורים במשחקים עם ילדים תתמקדו אך ורק בהיבטים הכיפים והחינוכיים במשחק. השתמשו בצ'יפים או באסימונים ללא ערך כספי והדגישו שפוקר אמיתי אינו ערוך בסיכונים פיננסים.  השתמשו בצ'יפים או באסימונים ללא ערך כספי והדגישו שפוקר אמיתי כרוך בסיכונים פיננסיים.
  2.  

2. שמרו על התאמה לגיל – התחילו עם גרסאות פשוטות עם המשחקים קלפים וחוקרים קלים יותר. יש כל מיני סוגי משחקי פוקר ידידותיים שיוכלו ללמד את החוקים הבסיסיים של המשחק לפני שאתם הולכים על התותחים הכבדים. גרסאות משחק מותאמות לילדים יהיו מתאימות גם לטווח הקשב שלהם וליכולת שלהם לתפוס משחק מורכב. 

3. התמקדו במיומנות ולא במזל – הדגישו את החשיבות של קבלת החלטות על סמך אסטרטגיה, הסתברות וגודל הקופה. הקטניו את התפקיד של המזל ולמדו את הילדים שמיומנות ותרגול תורמים יותר להצלחה במשחק. 

4. שמרו על אווירה חיובית –  שמרו על משחק קליל והימנעו מיצירת לחץ או תחרות. עודדו ספורטיביות חיובית וחגגו למידה במקום ניצחון. היו מוכנים לענות על שאלות בכנות ובפתיחות על הימורים בעולם האמיתי ועל הסיכונים הפוטנציאלים שבהם. 

5. אם הילד לא אוהב את המשחק אז קבלו את זה – התבוננו בעניין וברמת הנוחות של הילד שלכם במשחק. אם הוא נראה מעט מבולבל או חסר עניין אז אין צורך להכריח אותם להמשיך או לשכנע אותם שהם יאהבו את זה בהמשך. יכול להיות שהמשחק הזה לא מתאים להם וכדאי לנסות משחקי חשיבה אחרים. 

 

טיפים נוספים

  • שקלו להציג גרסאות שיתופיות של פוקר בהם השחקנים עובדים ביחד במקום להתחרות 
  • השתמשו באפליקציות למידה או במשחקים חינוכיים שתוכננו כדי ללמד ילדים יסודות בפוקר 
  • דברו איתם על הרגלים פיננסים אחראיים ובסכנות של התמכרות להימורים עם ילדים גדולים יותר, גם אם הם משחקים פוקר למטרות הנאה. 

 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...