לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

השועל החמקמק – ביקורת (שנת 2024)

אז למי מתחשק היום לפתור תעלומה?   🕵️‍♀️ 🕵️‍♂️  👧👦   כאמא לשני בלשים קטנים, וכשמשפחה שאוהבים מאוד חידות ולקרוא את כל הספרים עם שרלוק הולמס, אני תמיד מחפשת משחקי קופסה שיוכלו לפתח את כישורי פתרון הבעיות שלהם ולעורר את הסקרנות שלהם. זו הסיבה שקניתי את המשחק של השועל החמקמק – משחק שיתופי שמאתגר את כל המשפחה לפתור תעלומה מסתורית! אז בסקירה הבאה אני הולכת לספר לכם על המשחק, על החוויה שלנו והכי חשוב – מה הילדים שלי חשבו?

קצת על מי שעומד מאחורי המשחק הזה

למי שלא מכיר – פוקסמיינד, זה אחד המותגים הגדולים ביותר בארץ ובעולם, הם מתמחים בפיתוח משחקים וצעצועים לילדים בכל הגילאים. אני באופן אישי מעריצה לא קטנה, ויש לי כבר אוסף מכובד של משחקי קופסא רבים. היופי זה שכל אחד יכול למצוא את המשחק שהכי מתאים למשפחה, לגיל, למיומנות שרוצים לפתח ואפילו בהתאם לתחום העניין שלהם, תוכלו לראות את כל משחקי פוקסמיינד כאן.

משהו שמייחד אותם לדעתי זו תשומת הלב הרבה שהם משקיעים בפרטים. כל משחק שהם מייצרים מעצב בקפידה רבה, ורואים שיש שם המון מחשבה על חומרי הגלם, העיצוב וכמובן על החוויה של הילדים שלו. ממש מרגישים שהמשחקים האלה נעשו מתוך אהבה, וזה משהו שהופך גם את חווית המשחק שלהם לכל כך מהנה.

השועל החמקמק ביקורת

ועכשיו בואו נדבר על המשחק הבלשי

המשחק שועל חמקמק הוא ללא ספק יוצא דופן, ותכף תבינו למה אני אומרת את זה.

המשחק מורכב מלוח, מפענח רמזים, קלפים חשודים, קלפי גנבים, מפתחות רמזים וכמובן הדמויות. המטרה היא לעבוד יחד כצוות בלשים כדי לפתור תעלומות של מי גנב את הפשטידה היקרה של גברת פלופרט.

במשחק, יהיה עליכם להטיל קוביות כדי להזיז את השועלים שלכם על הלוח, תוך כדי שאתם אוספים קלפי רמזים. קלפי הרמז מספקים מידע על החשוד – כמו הצבע או הכובע שלו לדוגמה, כך שהשחקנים יוכלו להשתמש בו כדי לצמצם את רשימת החשודים שלהם.

אבל תהיו זהירים: השועל הערמומי משוחרר ויכול לחזור להכות בכל רגע! אם יוצא סמל הגנב על הקוביות, השחקנים מאבדים קלף רמז ומקרבים את החשוד אל עבר ההימלטות.

מה שהכי אהבתי במשחק השועל החמקמק זה שמדובר במשחק שיתופי, מה שאומר שכולם עובדים יחד כצוות כדי לפתור את התעלומה בהצלחה. זה מעודד תקשורת, שיתוף פעולה ומיומנויות חשיבה ביקורתית, כל זאת תוך המון הנאה ועבודה עם מטרה משותפת.  

הילדים שלי אהבו גם את המשחק מאוד. כמו שאמרתי, הם באופן כללי מאוד אוהבים משחקי בלשים, אז היו שקועים במסתורין וציפו לתפוס את האשם.  

מה אנחנו חשבנו על השועל?

המשחק הוא בסך הכול מהיר, רץ בצורה חלקה ומאוד אינטואטיבי. אם יצא לכם לשחק כבר משחקי זיכרון עם הילד – אז יכול להיות שזה אפילו יהיה פשוט יותר. לפני שנעבור למה אנחנו חשבנו על המשחק, אני חייבת להזכיר לכם: הורים יקרים, תהיו מודעים לסכנת חנק! זה כנראה אחת הסיבות גם שפוקסמיינד החליטו שהמשחק הזה מתאים לילדים בגיל 5 ומעלה. אנחנו בדרך כלל מתלעמים מטווחי הגילאים המוצעים ומתמקדים יותר במה שאנחנו חושבים שיעבוד יותר טוב עבור הילדים שלנו, אבל אם יש לכם ילד צעיר שעדיין נמצא בשב האוראלי – תהיו מודעים לכל החפצים הקטנים שעשויים להיות מסוכנים לגילאים הצעירים. 

ועכשיו נעבור למה שאנחנו חושבים על המשחק השועל החמקמק. יונתן הילד הקטן, הוא רק בן 3…מתחת לגיל 5+ שמופיע בגדול על הקופסה ועדיין הוא הפיק המון תועלת מהמשחק הזה. אנחנו משתמשים בו בעיקר עבור מיומנויות חשובות כמו ספירה, חיבור הקוביות (גיל מעולה להתחיל לחזק את כל נושא המספרים), פתרון בעיות (על ידי מציאת הדרך הקצרה ביותר לרמז), מעקב אחר הוראות, זיהוי אותיות ועוד. כן, הוא התקשה לעשות תור לבד ללא הדרכה – אבל בגלל שלמשחק יש אופי מאוד שיתופי כמו הרבה משחקי חברה של פוקסמיינד, היה לנו ממש קל לעזור לו.  

מה הילדים חשבו על השועל החמקמק?

מה שי חשב (בן 6 ) 

שי עף על המשחק, זה כנראה אחד ממשחקי הקופסא האהובים עליו (וגם עלינו!). יש בזה מספיק כדי להפוך אותו למעניין ומלמד עבורו…אני ממש נהנתי לראות את שי מגלה דברים ומתחיל לחשוב כמו בלש צעיר כמו "אם הגנב חובש כובע והשודה שלנו דייזי לא חובשת…האם היא יכולה ליות הגנבת?" זה בדיוק סוג החשיבה שקיוויתי שהוא יתחיל לפתח בזכות המשחק הזה. 

כמובן שכל אלה, לא יכלו להגיע בלי הדרבון שלנו. לאורך כל המשחק דיברנו, חשבנו והעלינו מחשבות ביחד. אבל כהורה, אני חושבת שאחד הדברים הכי מספקים זה לראות איך המוח של ילדיכם מתחיל להיות חד, ואיך מתחילים לחשוב בצורה עצמאית יותר וזה משהו שחד משמעית המשחק הזה עודד לעשות – לפתח את היכולת להבין מחשבות ורעיונות קצת יותר מורכבים. 

הנה כמה דברים שלשי היה להגיד על המשחק:

"המשחק הכי מגניב בעולם! אני הרגשתי ממש כמו בלש ואהבתי לתפוס את הגנבים ולפענח רמזים!" 

מה יונתן חשב? (בן 3) 

אז כמו שכבר כתבתי, כן יונתן צעיר מאוד, אבל זה עדיין לא פגע בהנאה. אני יודעת שהוא כמו אחיו אוהב הרפתקאות ולפתור תעלומות, ולכן הוא שיחק איתנו וזה עודד אותו לדבר יותר, להציע עזרה, להבין הנחיות ועוד. 

ילד מחויך

לא רק כיף – השועל החמקמק גם עוזר לפתח מיומנויות חשובות

הילדים שלי אהבו גם את המשחק מאוד. כמו שאמרתי, הם באופן כללי מאוד אוהבים משחקי בלשים, אז היו שקועים במסתורין וציפו לתפוס את האשם.

בנוסף, השועל החמקמק עובד על פיתוח מיומנויות רבות, כמו פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית, תקשורת ועבודת צוות. אני יכולה לומר לכם שדני שלי, בן 6 ויש לו מעט אתגרים חברתיים. במהלך השבועות האחרונים, אני מקפידה לתת לו לשחק הרבה במשחק. בהתחלה רק אנחנו המשפחה, ואז לאט לאט הזמנו חבר אחד, שניים ואני רואה שיפור אדיר ביכולות הבינאישיות שלו. הוא פחות מתבייש, יותר יוזם ואני יודעת שאם אמשיך לחשוף אותו למשחקים מהסוג האלה זה יוכל לתמוך בו מאוד.

בנוסף, שמתי לב שהמשחק מצוין גם בשביל פיתוח סבלנות והקשבה. במשחק הם צריכים להקשיב לרעיונות של אחרים ולדבר על דרכי פעולה וחילוקי דעות.

ועוד פרט חשוב: המשחק מתאים לילדים מגיל 5, הוא ממש קל ללמידה, אבל עם זאת מספיק מאתגר כדי לחשוב בצורה ביקורתית. זה לא משחק שמשתעממים ממנו מהר וזו יכולה להיות תעסוקה למשך שעות ארוכות.

👧👦🕵️‍♀️ 🕵️‍♂️  🌟 

כמה מילים אחרונות

המשחק שועל חמקמק הוא נהדר, שיתופי וידידותי מאוד גם להורים. קצת חששתי שהילד הגדול שלי ישתעמם (הוא בגיל 6), אבל הוא ממש אהב את המשחק ויחד עם הקטן העבירו שעות. כדי להגדיל את דרגת הקושי – אנחנו מגדילים את מספר הריבועים שהשועל מזיז בכל פעם שאנחנו לא מצליחים להטיל סט קוביות תואם. אבל אתם יכולים גם להפחית/להגדיל בקלות את מספר הטלת הקוביות. 

כהורים אחד הדברים שאנחנו לא רוצים שיקרו בזמן משחק זה להשתלט להם יותר מדי על החוויה, והמשחק השועל החמקמק מספק את האיזון המושלם – מצד אחד, יש להם מקום לשחק לבן ולקבל החלטות ומצד שני, האופי השיתופי של המשחק נתן לנו מרחב פעולה להדריך אותם.

ואני אגיד את זה עוד פעם – לשועל החמקמק יש המון יתרונות, זה משחק שהוא מלמד ויכול לתת ערך גם לילדים צעירים (אבל שוב אבהיר יש להיזהר עם סכנת חנק, ואם יש ספק אז לא לקחת סיכונים).

זהו משחק שמאפשר לנו, ההורים לראות איך הקטנים שלנו מתחילים לקבל החלטות, איך הם מעלים שאלות, להבין איך החשיבה שלהם עובדת ועוד. 

לא רק זה, משחקי חשיבה שיתופיים מאפשרים לילדים ללמוד לתקשר אחד עם השני טוב יותר, להפגין סבלנות, כבוד, לסמוך אחד על השני, להעריך ולקבל את הבחירות של האחר ועוד…זה הרבה יותר מכמה דקות של הסחת דעת או כיף, אלא חינוך לכל דבר ואנחנו נהנו מכל רגע. 

 

 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...