לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

לכבוד יום העצמאות – משחקי קופסה ישראליים תוצרת כחול לבן

מוכנים לזה? לכבוד יום העצמאות, יצאתי לבדוק, לחקור, לשחק ולחזור עם כל משחקי הקופסא הישראליים, תוצרת כחול לבן הטובים ביותר שאי פעם תמצאו! ספוילר: כל המשחקים הם של פוקסמיינד, כי מה לעשות, עדיין לא מצאתי חברה שעושה את זה טוב יותר. בסקירה הבאה אני הולכת להציג בפניכם את המשחקים הישראליים הטובים ביותר, אני אשתדל לדבר על כמה שיותר סגנונות וכמובן גילאים. 

למי שלא מכיר אותי, אני מיכל, בת 40, אמא ל2, אור ונתנאל, אשת חינוך שאוהבת לחקור פיתוח מיומנויות ולמידה באופן כללי. אז קדימה, בואו נצא לדרך! 

מי זה ומה זה פוקסמיינד ולמה אני כל כך אוהבת את המשחקים שלהם?

פוקסמיינד היא חברת משחקי קופסא ישראלית והם מפתחים המון משחקי חשיבה איכותיים שכבשה את ליבנו, אבל לא רק. גיליתי את המשחקים שלהם דרך המלצה בקבוצת פייסבוק "מגדלים ילדים חשבים", ומשם התאהבתי. המשחק הראשון שניסינו היה משחק חלומות, ומהר מאוד משחקי הקופסא שלהם תפסו אצלנו מקום של כבוד ואני אסביר למה: בעידן של היום, כאמא זה מאוד מאתגר למצוא משחקים שבאמת נותנים ערך לימודי. זה משהו שלפעמים נראה שנכחד מהעולם, ולהפתעתי ושמחתי – פוקסמיינד לא מאכזבים בעניין הזה וכל משחק שלהם מתוכנן ומעוצב בקפידה, כולל המון ערך והכי חשוב? מספר המון הנאה. 

למה כדאי לקנות כחול לבן?

יש המון סיבות לקנות כחול לבן, אבל אם אתם עדיין לא השתכנעתם:

#1 לעודד ייצוא של תוצרת ישראלית –

כשאתם קונים ייצא של תוצרת ישראלית, אתם עוזרים לישראל בבתור יצואנית, מהסיבה הפשוטה שמתי שמוצר לא מבוקש קודם בבית, אז יהיה לא פשוט לייצא אותו. כדי שנוכל לייצא מוצרים לחו"ל, דרוש ניסיון רב בפיתוח וייצור המוצר והמקום הוב ביותר להתחיל איתו הוא כמובן בבית – בישראל. כמו כן, 

#2 מקדמים חברה שוויונית

מפעלים רבים בארץ מעסיקים עובדים מהפריפריה, אז כשאתם רוכשים משחקי קופסא ישראליים, אנחנו ממשיכים לספק תעסוקה לעובדים האלו וככה למעשה מסייעים בצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז.  בנוסף, כשקונים כחול לבן אתם למעשה מאפשרים תעסוקה לפועלי ייצור, הנהלה, פיננסים ועוד. וכשאתם מקדמים כלכלה בריאה – אתם מקדמים גם חברה שיוויונית יותר. 

#3 מתאימים את המוצר בשבילך 

באופן טבעי יצרנים ישראליים מכירים הכי טוב את הצרכנים הישראליים, לכן הם יודעים לייצר מוצרים שמתאימים לטעם המקומי – כמו לדוגמה, משחקי קופסא ישראליים שעובדים הכי טוב עבור הילדים כאן. 

#4 כך שומרים על הרווחים בבית 

,מתי שמייצרים וקונים מוצרים ישראליים – כל הרווחים נשארים בארץ: המיסים, התשלום לעובדים וכמובן הנתח של המדינה מהרווח גדל. 

#5 כחול לבן זו גם בחירה ירוקה

ייצור ישראלי כחול לבן הוא גם בריא יותר לסביבה שלנו! ככה זה כשלא צריך לייבא במטוסים או אוניות, אנחנו חוסכים המון בשינוע והובלות וככה למעשה מפחיתים בזיהום הסביבה. 

דגל ישראל משחקי קופסא ישראליים

משחקים ישראליים מומלצים של פוקסמיינד

כיפה אדומה – משחק חשיבה מהאגדות

מתחילה מהמשחק הזה כי הוא לגמרי קלאסיקה והוא אחד האהובים עלינו (לכל המשפחה דרך אגב). משחק קסום שדורש יכולות חשיבה, והוא עוזר לפתח את יכולת פתרון הבעיות, תכנון מהלכים, יכולות ריכוז, חשיבה לוגית ועוד. עוד משהו שאני מאוד אוהבת במשחק הזה זו העובדה שהוא מתאים  לטווח גילאים יחסית רחב, אפשר כבר מגיל 4 להתחיל לשחק בו והחידות מגיעות במגוון אז דרגות קושי אז זה אף פעם לא נמאס. 

אז מה קורה שם? במשחק עליכם להוביל את כיפה האדומה במסלול לבית של הסבתא ולהתחמק כמה שיותר מהזאב (שתמיד משיג את כיפה אדומה) במשחק צריך לפתור את החידות באמצעות יצירה של 2 סלולים לבית של הסבתא – מסלול אחד לזאב ואחד לכיפה אדומה.

 

איך משחקים 
בשלב הראשון יש לבחור בחידה מחוברת החידות. הניחו את הבית, את העצים, את כיפה אדומה ואת הזאב על לוח המשחק בהתאם לכתב החידה. אחר כך, תתחילו ליצור שני מסלולים נפרדים. מסלול אחד שמוביל את כיפה אדומה אל עבר הבית, ומסלול שני שמוביל את הזאב אל הבית. ככל שהחידה מורכבת יותר כך תאלצו להשתמש ביותר חלקי שביל כדי ליצור את המסלולים.

כיפה אדומה משחק חשיבה לגיל 5
לשבת לקום משחק קופסה ישראלי

לשבת לקוםמשחק בתנועה מלהיב ואנרגטי

זה אחד המשחקים היותר כיפים שיצא לי לשחק בהם, חייבת להגיד שגם אנחנו ההורים נהנו וגם הילדים, זה מתאים לכ הגילאים ומעולה גם לשבירת קרח באירועים חברתיים. יש 6 דמויות בתנועות שונות שמופיעות על כל קלף. עומדים מסביב לשולחן או יושבים במעגל. מרימים קלף מהערמה ומנסים להיות הראשונים שיחקו את התנועה שעושה הדמות שמופיעה הכי הרבה פעמים על הקלף! באמת שזה אחד המשחקים המצחיקים והיה לנו כיף לשחק אותו בחג, ממליצה בחום! 

איך משחקים?

המשחק כולל 6 דמויות בתנועות שונות המופיעות 8/9/10 פעמים על כל קלף. בחרו מרחב מתאים למשחק – שולחן (גבוה או נמוך) שכל המשתתפים יוכלו לעמוד סביבו ולנוע בחופשיות או במקום שניתן לשבת בו במעגל.

הרימו קלף מהערמה ונסו להיות הראשונים לחקות את התנועה שעושה הדמות שמופיעה הכי הרבה פעמים על הקלף! חכו את התנועה שזמות זו עושה.

הצלחתם לזהות ולחקות ראשונים? הקלף שלכם. הצלחתם לאסוף 10 קלפים – ניצחתם!

החצי השניתארו לכם מפלצת!

החצי השני הוא משחק ישראלי מבית פוקסמיינד שמתאים לילדים מגיל 4 ואצלנו הילדים מחכים לכל סופ"ש כדי לשחק בו. במשחק צריך להשלים כמה שיותר מפלצות על ידי תיאור המפלצת לשאר השחקנים.זה נשמע קל אבל זה לא! למה אני כל כך אוהבת את המשחק הזה? בעיקר בגלל שהוא מחזק את ההיכולת ההקשבה והזיכרון של הילדים, וגם את הדימיון שלהם והכול בדרך הכי מהנה שיש! אפשר לשחק עם כמה שחקנים או בקבוצות, מה שבטוח – הנאה מובטחת! 

איך משחקים?

כל שחקן בתורו בוחר חצי מפלצת מידו ומתאר אותה לשחקן אחר. עליו לציין 3 תכונות של המפלצת שאת החצי השני שלה הוא מחפש כדי ליצור מפלצת שלמה. אם לשחקן יש את החצי השני של המפלצת המתוארת, עליו למסור אותו, ולשחקן שביקש את המפלצת יש תור נוסף.

גרסת משחק נוספת – החצי השני: מפלצת הזיכרון. על השחקנים לחשוף כמה שיותר מפלצות שלמות. השחקן שצבר את מרב המפלצות – מנצח!

החצי השני משחק קופסה ישראלי
סלאפזי כמשחק קופסה ישראלי

סלאפזימצמצת? פספסת!

עוד משחק שקבוע אצלנו על המדף, וגם הוא: ניחשתם נכון, של פוקסמיינד. המשחק קורע מצחוק וכל הקטע שלו זה מהירות: עליכם להיפטר כמה שיותר מהר מהתמונה המתאימה לרמז הנכון. המשחק יכול להיראות קל במיוחד אם יש לכם ילדים גדולים יותר – אבל שתדעו שיש גם גרסאות משחק מאתגרות ככה שתוכלו לגוון וזה לא משעמם אף פעם! 

 

איך משחקים?

חלקו לכל שחקן חמישה קלפי תמונות, והניחו אותם לפניכם. הניחו את ערימת קלפי הרמזים הפוכים במרכז השולחן. כל שחקן בתורו הופך את קלף הרמז העליון ומניח אותו במרכז. התבוננו בקלפי התמונות שלכם (משני הצדדים) ומִצאו תמונה שמתאימה לרמז. השחקן הראשון שמוצא תמונה שמתאימה לרמז שנפתח, יכול להיפטר מקלף התמונה הזה. כעת פתחו קלף רמז חדש והמשיכו לשחק באותו אופן. אם תיפטרו ראשונים מכל התמונות שלכם, ניצחתם במשחק!

סיפור בקוביות פעולות ומעשים

אוקיי, הגענו לאחד המשחקים האהובים עלי! סיפור בקוביות – שאגב, הוא ממש לא רק לילדים לדעתי, מתאים גם למתבגרים ואפילו למבוגרים לאירועי חברה שצריך לשבור את הקרח. בקיצור, במשחק עליכם להטיל את הקוביות ולפי האיורים שיוצאים אתם צריכים להמציא סיפור מפרי דמיונכם. יש אינסוף אפשרויות לסיפורים, וזה יכול לקרוע מצחוק! המשחק מתאים כסיפור לפני שינה, בזמן נסיעות, לתרגול הבעה והקשבה, לפיתוח יצירתיות ועוד. 

איך משחקים?

במשחק עם חברים ובני משפחה, כל אחד בתורו יהיה המסַפֵּר. המסַפֵּר הראשון מטיל את 9 הקוביות. כדאי להתחיל את הסיפור ב"היהֹ היה" ולהמשיך עם סיפור שמקשר בין כל 9 האיורים שבפיאות העליונות של הקוביות. התחילו באיור הראשון שמושך את תשומת לבכם. כדאי להשתמש ב-3 קוביות לפתיחת הסיפור,  3 נוספות לאמצע הסיפור, ו-3 הנותרות לסוף הסיפור.  במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין פה תשובות לא נכונות.

 

רוצים לקרוא עוד על סיפור בקוביות? היכנסו לביקורת שכתבנו על המשחק. 

סיפור בקוביות משחק קופסה ישראלי
משחק ד"ר יוריקה קופסה

ד"ר יוריקה 

מוכנים להיות מדענים? כי ד"ר יוריקה כאן בשבילכם וכן, זה לגמרי משחק ישראלי. הילדים שלי עפו על המשחק הזה, ותוכלו לקרוא כאן ביקורת נוספת של הורים אחרים. במשחק תצטרכו להעביר כדורים ממבחנה אחת לשניה בלי לגעת בהן בידיים! ככה עד להגעה לנוסחה הנכונה. מי שיצליח להגיע לפתרון המדויק הכי מהר יצטרך להכריז בקול יוריקה והוא יזכה בקלף. 

אני אוהבת מאוד את המשחק בעיקר בגלל שהוא קודם כל מאתגר (ויש אפשרויות רבות לעלות בדרגת קושי אז גם לא משעמם מהר), הוא מפתח את החשיבה, את ההיגיון, וההבחנה החזותית – אנחנו ממש אהבנו את זה! 

איך משחקים? 

כל שחקן מסדר לפניו את המבחנות והמולקולות הצבעוניות כפי שמופיע באיור. מניחים את הקלפים בערימה עם הפנים כלפי מטה במרכז השולחן. הופכים את קלף החידה העליון, ואז מנסים כל השחקנים להעביר מולקולות ממבחנה אחת לשניה כדי ליצור את המבנה המופיע בכתב החידה. מי שמצליח ראשון, מבלי להפיל אף מולקולה, מכריז:”יוריקה”, זוכה בקלף ומנצח בסיבוב. השחקן הראשון שצובר 5 קלפי חידה מנצח במשחק

בואו לקרוא אתה הביקורת שלנו על ד"ר יוריקה >> 

 

תפוס ת'דרקון – משחק זיכרון מתוחכם, לילדים שלא מפחדים מדרקונים!

גם זה אחד המשחקים האהובים עלינו וזה תפור לכל ילד או ילדה שאוהבים להיסחף לאגדות! מדובר במשחק זיכרון מתוחכם מאוד, וכדאי לדעת – שלמרות שמדובר בפיתוח ישראלי הוא במקור הומצא על ידי ממציא המחשקים הידוע ריינר קניציה. במשחק קבוצת דרקונים מחביאה שלל אוצרות במרתפי הטירה, המטרה היא להצליח להציל את האוצרות מבלי להעיר את הדרקונים. הילדים שלי ממש אהבו את המשחק הזה, ותמיד מזמינים חברים כדי לשחק. הוא מתאים לגילאי 5+ ואפשר לשחק אותו בזוג או עד 5 משתתפים. 

איך משחקים? 

בשלב הראשון יש לסדר את הקלפים על גבי השולחן בריבוע גדול, של 7 שורות ו-7 טורים. כל שחקן בתורו חושף קלפים, כאשר המטרה היא לחשוף מבלי להיתקל בדרקון או עכביש.

השחקן רשאי להמשיך ולחשוף קלפים עד שהוא מחליט לעצור, או שנאלץ לעצור כי הפך דרקון או עכביש. הפכתם קלף של דרקון – נתפסתם על ידי הדרקון! אז תאלצו להחזיר את כל הקלפים בחזרה ולהפסיד את תורכם.

אם הצלחתם לחשוף את הדרקון לפני שחשפתם קלפים אחרים, תזכו בקלף הדרקון. אם השחקן עצר מרצונו הוא רשאי לאסוף סטים של אוצרות שחשף. קלפי יהלומים ודרקונים ניתן לאסוף אחד-אחד, בקלפי תיבות האוצר יש לחשוף 4 תיבות אוצר. המשחק מסתיים כאשר רק שלושת העכבישים נותרו על גבי השולחן.

משחק תפוס תדרקון
משחק חלומות

חלומות 2 מלכות במשימה

אולי חלקכם מכירים – אבל הכול התחיל במשחק "חלומות", זה שדרוג וחידוש שלו  (כמובן פיתוח ישראלי!) ואם אהבתם את המשחק הישן, אני בטוחה שתאהבו גם את זה.  במשחק, מלכת החביתיות, מלכת החיפושיות וחברותיהן חוזרות עם דמויות חדשות ועם משימה חדשה: להציל את המלכים! זה משחק ממש קליל, כיפי ועדיין שדורש חשיבה אסטרטגית ותכנון. במשחק עליכם לשחק עם המלכות ולהציל את המלכים מכל מיני צרות שבדרך. מתאים לילדים מגיל 8 (אבל אצלנו גם הקטנה בת ה-6 שיחקה ונהנתה) ואפשר לשחק בו עד 5 משתתפים. 

איך משחקים? 

סדרו את הקלפים כפי שמפורט בהוראות. ערבבו את הקופה והניחו אותה עם הפנים כלפי מטה במרכז השולחן. כעת, משכו את הקלף העליון והניחו אותו כשפניו כלפי מעלה – זו תהיה ערימת המשומשים. חלקו לכל שחקן אביר באופן אקראי והניחו את האבירים במעמד שלהם.

הטילו את הקובייה. פעלו בהתאם לתוצאה, השתמשו בכל קלפי הפעולה המיידית שברשותכם בסדר שתבחרו, את שאר הקלפים שקיבלתם הניחו גלויים לפניכם, וצרו את הממלכה שלכם. תוכלו לבצע פעולות נוספות בעזרת הקלפים שבממלכתכם כדי לקבל קלף ידיד ביער, להעיר את המלכות הרדומות שלכם, או להציל מלך. בסוף התור שלכם מותר לכם להחזיק בממלכתכם עד 5 קלפים

בעזרת הקלפים שבממלכתכם תוכלו: * ליצור משוואה חשבונית כדי לקחת קלף ידיד ביער ממרכז השולחן לממלכתכם * לזרוק זוג קלפים זהים כדי להעיר את כל המלכות הרדומות שלכם * לזרוק ספר כישופים כדי לקחת קלף מספר מערימת הקלפים המשומשים * להציל מלך בעזרת מלכה וידיד ביער שתואם לה. המשחק מסתיים כאשר אחד השחקנים הציל את מספר המלכים הנדרש לפי כמות השחקנים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם את הביקורת שלנו על משחק חלומות 2

כמה מילים אחרונות

אם אתם רוצים להכיר עוד משחקי קופסא ישראליים – ממליצה להיכנס לאתר של פוקסמיינד https://foxmind.co.il/ כי יש שם מבחר ענק של משחקים ותוכלו לבחור שם משחק לפי גיל, פיתוח מיומנוות, גילאים, כמות משתתפים, סוג המשחק (תחרותי או חברתי) ועוד. 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...