לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

משחקי קופסה המומלצים ביותר לגיל 5 (מעודכן לשנת 2024)

גיל 5 – הוא גיל מעניין לנו וכמובן בשביל הזאטוטים המתוקים 🙂  אך באותה עת מתחיל להיות גם לפעמים מביך (עבור הילדים כמובן). אפשר לומר שהם מתחילים להיות כבר מספיק מבוגרים כדי לשחק משחק בעצמם – כל עוד זה משהו יחסית פשוט, ייתכן והם אף ירצו לשחק לבד מתוך הדחף להיות יותר עצמאיים, ואתם, ההורים תצטרכו למצוא להם את המשחקים שיאפשרו להם ליהנות גם בלעדיכם, או עם חברים בגילם.

למרות שבגיל הזה יכולות הריכוז משתפרות – חשוב לזכור שעדיין קשה להם עם משימות ארוכות ויש להם טווחי קשב קצרים. אז במאמר הבא אנחנו נדבר איתכם על אילו משחקי קופסה לגיל 5 הכי מומלצים ומה חשוב לקחת בחשבון בדרך. בואו נתחיל (עודכן לשנת 2024 ✅) 

תוכן עניינים

מה קורה בגיל 5 ולמה הילדים שלנו זקוקים?

איך הזמן טס? רגע אחד הם היו תינוקות קטנים, ורגע אחרי הם כבר ילדים גדולים, רצים, נוסעים על אופניים, מדברים, משחקים וצוחקים. גיל 5 הוא ללא ספק גיל מיוחד ומשמעותי. לרוב זו השנה האחרונה בגן, שנה לפני שעולים לכיתה א – ויש עוד כל כך הרבה דברים ללמוד!

בגיל 5, ההתפתחות של ילדיכם נמצאת בשיאה והמון דברים מרגשים מתחילים להתרחש:  הם מתחילים לפתח את העצמאות שלהם ומבינים ממש מה קורה בעולם שלנו – המבוגרים. בנוסף, הם מתחילים לפתח יכולות חשובות – הנה כמה מהן:

מוטוריקה עדינה – הילד שלכם כבר יודע לאחוז בפריטים עם היד הדומיננטית. זה יכול להתבטא גם באחיזה של דברים וגם בציורים ספונטניים. הוא יכול לבנות מבנים מורכבים יחסית עם קוביות ומשחקי הרכבה כבר הפוכים להיות קלים יחסית בגיל הזה.

תפיסה – הילד שלכם יכול להבדיל בין ימין לשמאל אך עדיין עשוי מדי פעם להתבלבל בניהם. בגיל 5 ילדים כבר יכולים למיין כרטיסי משחק בכוחות עצמם ולזהות מה דומה ומה שונה. הם מבינים מושגים מתמטיים כמו יותר, פחות ושווה. בנוסף, בגיל זה הם כבר מבחינים בין זמנים שונים ומשתמשים בעבר, הווה ועתיד. כדי שתוכלו להמשיך לחדד את המיומנות הזו מומלץ לשחק במשחקי קלפים שדורשים גם מיון וזיהוי. תוכלו להכיר את משחקי הקלפים שלנו לגיל 5 בעמוד הזה

חברתי – בגיל 5, ילדים כבר יכולים לסדר קבוצות אובייקטים לפי גודל וצבע. הם כבר יודעים לשאול שאלות, להתבונן, לחשוב ואפילו להבדיל בין  טוב או רע. בגיל הזה, הם גם מתחילים לבחור את החברים שלהם בכוחות עצמם, מתחילים להבין בדיחות, לפתח חוש הומור וליהנות מחידות. זו ההזדמנות שלכם לספק להם משחקים שיעזרו להם להמשיך לפתח את היכולות הללו: משחקי חשיבה וזיכרון, משחקי מיון, משחקי דמיון ומשחקי חברה. בגיל הזה חשוב ללמד כיצד לשחק בשיתוף פעולה באופן הוגן ועדיין לשמור על החוקים של המשחק, זה משהו שיעזור להם בקשרים חברתיים רגע לפני שהם עולים לכיתה א'.

4 משחקי קופסה מהנים ומומלצים לגיל 5

אז רגע לפני שעולים לכיתה א', אנחנו ממליצים לכם להתמקד בפיתוח מיומנויות שונות לילדיכם באמצעות משחקי הקופסה של פוקסמיינד.

#1 השועל החמקמק

השועל החמקמק הוא משחק נהדר לגיל 5 – שדורש הרבה שיתוף פעולה! צוות בלשים אוספים רמזים ופוסלים חשודים, המשימה שלכם היא לגלות מי מהשועלים השובבים העז לגנוב את הפשטידה של גברת למפרט, אבל מהר! לפני שיצליח לחמוק. האם תספיקו לעצור את השועל לפני שיעלם? זה כבר תלוי ביכולות ההבחנה שלכם…המשחק מושלם לילדים, מפתח מיומנויות חברתיות ויכולות שיתוף פעולה.

איך משחקים?

המשחק הוא פשוט למדי: בשלב הראשון, לאחר שהנחתם את הלוח במרכז, כל משתתף צריך לבחור כובע בלש בצבע שונה ואז להניח אותו במרכז הלוח. לאחר מכן, יש להניח את השועל במקום המיועד ולפזר את קלפי החשודים כשהדמויות מונחות כלפי מטה מסביב ללוח – 4 בכל צד. בשלב הבא, יש להכניס את אחד מקלפי הגנבים לתוך מפענח הרמזים. הניחו את 12 מפתחות הרמזים בערימה כשהפנים שלהם פונים כלפי מטה.

אז מה עושים עכשיו? בכל תור צריך להחליט האם אתם מחפשים חשודים או שאתם חושפים רמזים ורק אחר כך יש להטיל את הקוביות. שימו לב, יש לוודא ששלוש הקוביות תואמות לבחירה שלכם ורק אז לפעול לפיה. לא הצלחתם? אז השועל מתקדם שלושה צעדים במסלול.

איך יודעים מי ניצח?

במשחק "השועל החמקמק" כל צוות הבלשים מנצח או מפסיד ביחד!

אם יש למישהו חשד מוצדק מיהו השועל האשם – יש לבדוק את הקלף במפענח הרמזים, השם מתאים? ניצחתם! אם השם לא תואם, אז השועל יימלט…

בואו לקרוא כאן ביקורת על המשחק השועל החמקמק 

משחק תפוס ת'דרקון

#2 תפוס ת'דרקון

תפוס ת'דרקון הוא גם משחק נהדר ומתאים לילדים בני 5 ומעלה, אבל לכאלה שלא מפחדים מדרקונים 😉   מדובר במשחק זיכרון מוכר ואהוב שנוצר על ידי אחד ממציאי המשחקים הכי נודעים בעולם – ריינר קניציה. קבוצה של דרקונים החביאה אוצרות במרתף הטירה – המשימה שלכם היא להציל את האוצרות, אבל בשקט! אסור לכם להעיר את הדרקונים. המשחק עובד על פיתוח החשיבה, זיכרון, תפיסה חזותית ומחזק את יכולת קבלת ההחלטות.

איך משחקים?

בשלב הראשון עליכם לסדר את הקלפים בריבוע גדול של 7 טורים ו7 שורות. כל משתתף צריך בתורו לחשוף את הקלפים, אבל שימו לב – המטרה היא לחשוף בלי שתתקלו בעכביש או דרקון. השחקן יכול להמשיך לחשוף את הקלפים עד שהוא מחליט להפסיק או נאלץ לעצור כי הפך עכביש או דרקון. אם המשתתף הפך וגילה קלף של דרקון – הוא נתפס על ידי הדרקון ואז תצטרכו להחזיר את קלפים ולהפסיד את התור שלכם. הצלחתם לחשוף את הדרקון לפני שחשפתם קלפים אחרים? זכיתם בקלף הדרקון! המשחק מסתיים מתי שיש רק שלושה עכבישים על השולחן.

#3 פליפולו

פליפולו הוא משחק חשיבה לחדי הבחנה! המשחק מגיע עם 4 סטים של 12 אריחי חיות דו צדדיים ו-6 לוחות משחק שונים. באיזה צד של כל אריח לדעתכם תצטרכו להשתמש כדי להשלים את הלוח? זה אולי רק נשמע קל, אבל אתם הולכים להיות מופתעים מכמה שהמשחק הזה מאתגר! המשחק מתאים לילדים בני 5 ומעלה, ומפתח הבחנה חזותית ויכולת פתרון בעיות.

איך משחקים?

בשלב הראשון מחלקים לכל משתתף 12 אריחי חיות דו צדדים ולוח. לאחר מכן, יש לנסות להציב את האריחים  בדיוק כמו שמצויר על הלוח. חשוב שתשימו לב כי לכל אריח יש 2 צדדים, יכול להיות שתצטרכו להחליף בין האריחים על מנת לסיים ראשונים. איך יודעים מי ניצח? מי שמסיים ראשון להניח את כל האריחים שלו.

#4 פיל חתול בהרפתקה במסלול

תהיתם לעצמכם מה קורה אם פיל פוגש עכבר? או מה קורה לכלב שפוגש חתול? פיל וחתול הוא משחק אסטרטגיה שמתאים בדיוק לילדים בני 5. כל שחקן מקבל פיל וחתול ואיתם הוא צריך לצאת להרפתקה בעולם של צורות עד שמגיע לקו הסיום.

איך משחקים?

כל משתתף מקבל חתול ופיל בצבע שבחר, מטיל את קוביית הצורות ומתחיל להתקדם עם אחת החיות שיש לו למשבצת במסלול, שימו לב: המשבצת צריכה להיות עם הצורה שיצאה בקוביה.

כדאי שתדעו, כי הפיל פוחד מהעכברים, אבל מאוד אוהב את הכלבים. אם הפיל נתקל בעכבר, הוא ייבהל ויצטרך לחזור אחורה במסלול למשבצת הקודמת בה הופיעה הצורה שהייתה בקוביה. אם הפיל מגיע לכלב, אז הוא יקפוץ קדימה למשבצת הבאה. החתול לעומת זאת, פוחד מאוד מהכלבים, אך כמובן שהוא אוהב את העכברים, לכן הוא ינהג באופן הפוך.

איך יודעים מי מנצח? מי שמצליח להגיע ראשון לסוף המסלול גם עם הפיל וגם עם החתול, הוא המנצח. 

לעוד פרטים על המשחק פיל וחתול לחצו כאן

משחקי קופסה לגיל 5 – רק אצל פוקסמיינד

אם אתם מחפשים משחקי קופסה לגיל 5 – אתם במקום הנכון. באתר של פוקסמיינד תוכלו למצוא מגוון ענק של משחקי חשיבה, משחקי אסטרטגיה לילדים, פאזלים והרכבה לילדים בכל הגילאים. מחפשים משהו ספציפי ולא מצליחים למצוא? אנחנו זמינים בשבילכם גם בטלפון: 03-9092034

אהבתם את המדריך הזה? יש מצב שתעופו גם על אלה✨:

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...