לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

מתנות לחנוכה – ההמלצות שלי

אני יודעת. חנוכה השנה…מגיע בתזמון מורכב. המילה נס מקבלת משמעות אחרת ועמוקה יותר, וכך גם הניצחון של האור על החושך – כן אנחנו ננצח, ומתפללים לנס שהחטופים והחטופות שלנו ידליקו איתנו נרות. בכל המצב הלא פשוט הזה, יש כאלה שמצפים או מקווים שתהיה שגרה כלשהיא – שנמשיך לחגוג ולהדליק נרות, לאכול סופגניות ואולי גם לקבל מתנות – הילדים האהובים שלנו. אז זה נכון, זה קצת קשה לחשוב על חגיגות עכשיו, אבל בכל זאת למען הילדים שלנו אנחנו חייבים למלא מצברים, לשמור על אופטימיות ולמלא גם אותם באור.  בדיוק בשביל זה הכנתי לכם מדריך קצרצר עם סקירה של המתנות הטובות ביותר לחג החנוכה. 

רעיונות למתנות לחנוכה - מה לקנות לילדים לחנוכה?

הערב יחלו שמונה ימים שבהם, מדי ערב, תתכנס המשפחה סביב החנוכיה, כשברקע שירי החג, סופגניות, לביבות וגם דמי חנוכה.

עבור הקטנטנים, שאינם מבינים עדיין את משמעות הכסף או במשפחות שמעדיפות מתנות עם ערך (שאינו בהכרח כספי) עולה השאלה: מה קונים לילדים לכבוד החג? מתנה אישית או משפחתית? משחק או ממתק? מתנה אחת שווה וגדולה או אחת קטנה בכל יום מימי החג?

כדי להקל במעט על החיפוש, הנה כמה רעיונות למתנות, שינסו לענות על סוגים שונים של צרכים, תקציב וציפיות.

צ'יקדו – מהביצה ועד הנוצה!

פוקסמיינד מציעה מתנת חנוכה מיוחדת למדי – עם משחק יצירתי, חינוכי שיוכל להעסיק את הילדים ואת כל המשפחה בזמן החג וגם אחרי עם משחק חדש "צ'יקדו" – מה בא קודם – הביצה או התרנגולת? או אולי בכלל אפרוח? משחק קלפים נהדר, שמתאים לכל המשפחה. מה שאני אוהבת בו שבנוסף לכיף הוא מפתח חשיבה ואת יכולת תכנון מהלכים. 

השחקן הראשון שמצליח להיפטר 3 פעמים מכל הקלפים שבידו זוכה בביצת הזהב ומנצח במשחק!

שימו לב לקלף השועל, קלף הצ'יקדו וקלף הפלוס שיוצרים תוהו ובוהו בחוו

איך משחקים 

הניחו קלף עם מספר גבוה יותר של אותה דמות, ומעליו קלפים במספרים עוקבים. או – הניחו קלף עם הדמות הבאה לפי הסדר הטבעי (ביצה, אפרוח, תרנגולת), ומעליו קלפים במספרים עוקבים.
או – הניחו קלף פעולה (צ'יקדו, פלוס או שועל) ותוכלו לשנות את מהלך המשחק. השחקן הראשון שמצליח להיפטר 3 פעמים מכל הקלפים שבידו, זוכה בביצת הזהב ומנצח במשחק!

צ'קידו כמתנה לחנוכה
יער הצפון משחק קופסא כמתנה לחנוכה

יער הצפון – משימת חיפוש בין העצים

עוד משחק נהדר מבית פוקסמיינד – משק חשיבה וזיכרון שמתאים לילדים מעל גיל 5 – והוא יתאים גם למשחק מהנה ומשותף בסופי שבוע ובערבי חג. המשחק למעשה מתרחש ביערות ארצות הצפון, שם מסתובבים שועלים, דורבנים, בונים, ינשופים ואיילים. המשימה היא לעזור לצמג החוקרים למצוא את כל הליות שמסתתרת בין העצים. המשחק עובד בעיקר על הזיכרון וריכוז – והסבבים שלו יחסית קצרים אבל ממכרים מאוד!  

איך משחקים 

בחרו אריח חיה מהערימה והניחו אותו במרכז מעגל הדיסקיות.
הפכו דיסקית עץ כדי לחשוף את החיה המופיעה על האריח, וזכו במטבע.
חשפו דיסקית רביעית עם אותה חיה וזכו באריח ובמטבעות. השחקן שזוכה במרב האריחים והמטבעות – מנצח!

פלאש -צבע אחד ביד

אם יש לכם ילדים קצת יותר בוגרים (כלומר 7 ומעלה) אז פלאש הוא משחק חדש יחסית וגם אהוב מאוד על ילדים ומתאים כמתנה נהדרת לחנוכה. מדובר במשחק דו-כיווני צבעוני שבו עליכם להגיע למצב שבו כל הקלפים בידכם בצבע זהה! כל קלף הוא דו צדדי, ואינכם רואים מה יש בצד השני. החליפו קלפים עם שחקנים אחרים, הפכו קלף מידכם וצרו פלאש!

איך משחקים 

ראשית יש להסתכל בקלפים שבידכם ובאלו של השחקנים האחרים. לאחר מכן, יש למשוך להפוך ולהחליף קלפים. השחקן הראשון שמצליח ליצור רצף פלאש – מנצח במשחק!

מתנה לחנוכה משחק פלאש
מתנה לחנוכה משחק קופסא מילה טובה

מילה טובה -משחק מפרגן

אחד המשחקים האחרונים שיצאו שאני כל כך אוהבת והאמת שהכרתי אותך דרך המחכנת של הילד שלי שהביאה באחד השיעורים את המשחק הזה והוא סיפר לי, אז הייתי חייבת לקנות. הוא נהדר כמתנה לחנוכה וכיף לשחק בו בזוגות, בקבוצות, בכל מקום וזמן.
מתאים מאוד ללשבירת קר אבל גם לגיבוש קבוצתי, משפחתי וחברתי. ממליצה מאוד לקחת את המשחק הזה כהרגל ולשחק בו אפילו אחת לשבוע – זה גם עובד על הביטחון העצמי וגם על הפרגון לאחרים. 

איך משחקים? 

יושבים במעגל, מרימים קלף, לפי תור, ובוחרים למי מהמשתתפים להתייחס. משלימים את המשפט שעל הקלף בהתאמה לבחירה.
דרך נוספת ליהנות מהמשחק: כולם משלימים את אותו משפט – כל משתתף מתייחס למשתתף היושב לצידו.
אם חוגגים יום הולדת או אירוע מיוחד, כל אחד מהמשתתפים יפרגן לבעל השמחה עם הקלף שהרים.

חופשי בג'ונגל -צעצועי התפתחות מעץ

מחפשים מתנה לפעוטות לחנוכה? דאגתי לכם! משחק חופשי בג'ונג'ל הוא משחק השחלה מתוק! ומאוד יצירתי באווירה של הג'ונגל. אני אישית עפתי על העיצוב וקניתי אותו כמתנה ליום הולדת של האחיינית שלי, אבל אם אתם מחפשים גם מתנה לחנוכה לפעוט זה לגמרי יכול להתאים.כהילד אמור להשחיל את השרוכים הצבעוניים בחורי ההשחלה, וליצור חיות עם דוגמאות שונות ומגוונות.   

משחק השחלות כמתנה לילדים לחנוכה
מתנה לחנוכה לילדים משחק הרבה

מכאנו ערכה לבנית רכבי שטח 15 דגמים – Meccano

לילדים גדולים יותר (8 ומעלה) מכנו מציעים משחק הרכבה של רכב שטח עם הנחיות הרבה שמותאמות לילדים.  אני אוהבת את הערכה הזו כי היא מספקת השראה וחוויית בנייה מגוונת ומעשירה, הכוללת בנייה של רכב שטח שהם בדרך כלל מתלהבים ממנו.  עם הערכה הזאת ניתן לבנות 15 דגמים שונים של רכבי שטח. ניתן לבנות דגם אחד בכל פעם. 

אקרופוליס

אקרופוליס הוא משחק יחסית חדש ואני חושבת שהוא מתנה נהדרת לילדים בגילאי 8 ומעלה שאוהבים משחקי אסטרטגיה, במיוחד לחנוכה.

במשחק יש אדריכלי הערים ביוון העתיקה מתחרים ביניהם על תכנון עיר מרשימה שמלאה בתהילה. האדריכלים הם בעצם השחקנים, ועליהם לבנות בעיר בתים, שווקים, מקדשים, גנים וכיכרות לפי תכנון הרמוני וחכם, ולהוביל את העיר לניצחון!

קניתי את המשחק הזה בהתחלה לילדים שלי וראיתי שנרשמה התלהבות – כל החברים באים לשחק כאן כל אחה"צ ושוכחים מהטלפונים שזה בהחלט מרענן. אם אתם מחפשים מתנה טובה לחנוכה זו לגמרי אפשרות טובה! 

איך משחקים

תחילה עליכם ליצור 11 ערימות של אריחים ולהכין את אתר הבנייה: אריחים כמספר השחקנים + 2 נוספים במרכז השולחן. חלקו אריחי פתיחה ואבני בנייה לכל שחקן.

אדריכל יכול לבחור באתר הבנייה את האריח שברצונו להוסיף לעירו. האריח חייב להיצמד לצלע אחת לפחות של אריח קיים בעיר או במפלס גבוה יותר על גבי שלושה משושים. השחקנים ממשיכים בתורם לבחור ולמקם אריחים עד שנשאר אריח אחד בלבד באתר הבנייה. ישנם 5 סוגי רבעים. ניתן לבנות אותם בעיר באופן חופשי, אך הם מזכים בנקודות רק אם הם עומדים בתנאי המיקום הייחודיים ואם ישנה בעיר כיכר בצבע הרובע.
ניתן להעלות את דרגת הקושי של המשחק על ידי הוספת תנאי השמה נוספים. בהוראות מתואר גם אופן משחק לשחקן יחיד. המשחק מסתיים כאשר נותר רק אריח אחד באתר הבנייה ונגמרות ערימות האריחים. כל אדריכל מחשב את הנקודות שלו על פי הכללים. השחקן עם הכי הרבה נקודות הוא המנצח.  

משחק אקרופוליס כמתנה לגיל 10
משחק סיפור בקוביות כמתנה לגיל 7

סיפור בקוביות

סיפור בקוביות הוא משחק נהדר שהאמת הגעתי להמלצה אליו דרך המורה של אבישי שהשתמשה בו בתחילת השנה כמשחק שובר קרח ומעודד יצירתיות. 

במשחק עליכם להטיל את הקוביות ולפי הציורים עליהן ליצור סיפור משלכם.   יש אין סוף אפשרויות לסיפור בקוביות, ובכולן תיהנו משעות של כיף יצירתי לכל גיל. במשחק הזה יש רק חוק אחד: אין בו תשובות לא נכונות וזה בדיוק מה שכיף, אפשרות לעשות את זה עם הילד/ה לפני השינה או כחלק ממשחק חברה כיפי, וזה מה שאני אוהבת במשחק הזה – שהוא כל כך יצירתי ופתוח. 

איך משחקים?
במשחק עם חברים ובני משפחה, כל אחד בתורו יהיה המסַפֵּר. מי שמספר ראשון צריך להטיל את 9 הקוביות. מומלץ להתחיל את הסיפור ב"היהֹ היה" ולהמשיך עם סיפור שמקשר בין כל 9 האיורים שבפיאות העליונות של הקוביות. התחילו באיור הראשון שמושך את תשומת לבכם. כדאי להשתמש ב-3 קוביות לפתיחת הסיפור, 3 נוספות לאמצע הסיפור, ו-3 הנותרות לסוף הסיפור. 

אולי יעניין אותך גם

צעצועים מומלצים לגיל 3

כהורים, הכי חשוב לנו זה לראות את ילדינו משגשגים, מאושרים ומגיעים לאבני דרך מרכזיות ומציגים את הניצוץ הבהיר של האישיות הייחודית שלהם. כשהם מגיעים לגיל

קרא עוד »
ילד יושב על הספה ומטיח את הבובה שלו בכעס

איך לגרום לילד להקשיב לכם?

ביקשת מהילד שלך לעשות משהו. בצורה מאוד רגוע. בצורה מאוד רציונלית. ובכוונה טובה. אבל פעולה, אתם מקבלים את המקבילה לילדים של צרצרים. דממת אלחוט. "אולי

קרא עוד »

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...