לוגו פוקסמיינד משחקים חכמים

איך לגרום לתינוק לישון בלילה?

התינוק שלכם עשוי להגשים את אבן הדרך בעצמו, בקרוב, או שהוא עשוי להזדקק לעזרה קטנה ממך כדי ללמוד כיצד להרדים את עצמו, לא רק לפני השינה אלא לאורך כל הלילה. לכל בני האדם יש מחזורי שינה שלוקחים אותנו למצבים ערים מעט במהלך הלילה, וכולנו צריכים ללמוד את המיומנות של ליפול חזרה לתוך שינה עמוקה.
אולי יעניין אותך לדעת שרוב התינוקות ברחבי העולם לא נרדמים בלי שיחזיקו אותם, או לא ישנים כל הלילה בעריסה שלהם. זה פשוט לא דבר "נורמלי" עבור תינוקות לעשות, מבחינה ביולוגית. אבל כל התינוקות יכולים ללמוד לישון לבד, אם אתם מוכנים ללמד אותם איל. 
המפתח לתמיכה בתינוקכם ללמוד להירדם בעצמו הוא לזכור שכל בני האדם מתעוררים מעט פעמים במהלך הלילה, כשהם עוברים במהלך מחזורי שינה. אז המפתח הוא שהתינוק ילמד להירדם בחזרה כשהוא מתעורר, ללא עזרתכם.
לשמחתנו, ניתן לעשות זאת מבלי לגרום לילדכם טראומה. יש כמה דרכים לעשות את זה, גם אימוני שינה, ואם אתם לא מתחברים לקונספט הבאנו עוד כמה טיפים בהמשך הפוסט. 

תוכן עניינים

מה זה בדיוק אימוני שינה ואיך זה יכול לעזור לתתינוק שלכם ללמוד להירדם לבד?

יכול להיות שכבר שמעתם, שאולי איזה אמא או אבא סיפרו לכם על הקונספט הזה של אימוני שינה, אולי אפילו שמעתם דברים מבהילים אבל למען האמת ברוב המקרים אימוני שינה קשים יותר מנטלית להורים מאשר ללתינוק.  אימון שינה ממש לא צריך להיותלהיות עינוי עבורכם או עבור התינוק שלכם! אז מה זה בדיוק? לפני שאסביר, אימון שינה לא שווה לבכי, לא. זו ההזדמנות שלכם כהורים לתת לילדיכם מתנה יקרה מפז – ללמוד להרדים את עצמו.

 אימון שינה זה למעשה תהליך בו התינוק שלכם לומד להירדם בעצמו. נשמע קשה, והיום יש אנשי מקצוע שתפקידם הוא ללוות הורים בתהליך זה, אבל בכל מקרה אנחנו נשתף כאן שיטה שתאפשר לכם לראות שיפור תוך 7 ימים. 

7 ימים של אימוני שינה

האם ניתן לאמן את השינה של התינוק תוך 7 ימים? כמה מומחים אומרים שכן. יעדי אימוני השינה יהיו שונים עבור כולם, אך אסטרטגיות כגון הקמת שגרת שינה חיובית ועידוד הרגעה עצמית עשויות להועיל לשניכם. ולכל הפחות, אתה יכול ללמוד כמה טיפים איך לגרום לתינוק שלך לישון בלי להחזיק אותו. הנה שגרה של שבעה ימים, צעד אחר צעד, לאימון שינה לתינוק שלך.

יום 1: התחילו שגרה קבועה
תינוקות רבים מערבבים את הימים והלילות שלהם, מנמנמים תקופות ארוכות אחר הצהריים ומתעוררים לשחק לפני השינה. אבל טכניקת אימון השינה שלנו תתקן את זה. המחקר האחרון מראה שניתן ללמד תינוקות את ההבדל בין לילה ליום מההתחלה.   אתה פשוט צריך לספק את הרמזים שמאפשרים לזה לקרות. להלן כמה צעדים שתוכל לנקוט:

תעיר את תינוקך מוקדם ביום הראשון
נסו לקום באותה שעה בכל יום.
מקם את העריסה של תינוקך ליד החלון כדי לתת לאור הטבעי לזרוח פנימה. (רק ודא שאין תריסים או וילונות שעלולים להוות סיכון בטיחותי.)
האור הטבעי עוזר לתינוקות לארגן את המקצבים הצירקדיים שלהם,  לתת להם לנמנם באור טבעי יכול גם לקדם את התהליך הזה. אם הם מתעוררים מתנומה באור היום, הם מבינים שהגיע הזמן לקום. אם הם מתעוררים בלילה בחושך, הם ילמדו לחזור לישון.

בלילה, התחלו כמה טקסים שקטים. החליטו על שגרת זמן שינה ספציפית.  הלבישו את ילדכם בפיג'מה והניחו אותם. בעריסה שלהם ללילה כשהאורות כבויים. רגע לפני שתכניס אותם פנימה, קרא סיפור או שר שיר, מה שעוזר למערכת המוטורית והחושית של תינוקך להאט. 

יום 2: המשיכו לתרגל 
ביום השני, התמקדו בבניית השגרה העקבית שהתחלתם. אם ילדכם עדיין זקוק להאכלה לילית, זה זמן טוב להדגיש את ההבדל בין יום ללילה, שמרו על האכלות לילה מרגיעות מאוד, עם האורות נמוכים. עשו כל שביכולתכם כדי להימנע מגירוי התינוק . ובמהלך היום, הפכו את ההאכלות לזמן של פעילות גבוהה, כשאתם מדגדגים להם ברגליים או שרים שירים, כדי שהם יתחילו להבין את ההבדל.

שימו לב היטב למה שמרגיע את תינוקכם גם בערב. אמבטיה עשויה להיות מרגיעה עבור ילד אחד וממריצה עבור ילד אחר לדוגמה. 

אולי כדאי גם לנסות להוסיף רעש לבן, המהום של מאוורר או מזגן או מכשיר רדיו על סטטי עובד היטב עבור תינוקות רבים. הדבר הטוב ברעש לבן הוא שאתם יכולים להמיך עם הזמן ברגע שהתינוק כבר ישן.

יום 3: תתכוננו לכמה דמעות
 היום השלישי כרוך בהנחת ילדכם בעריסה שלו בזמן שהווא עדיין ער. זה הדבר הכי חשוב שאתה יכול לעשות/ אם הם נרדמים אחרי שהם אוכלים לפני השינה, למשל, עוררו אותם מספיק כדי שהעיניים שלהם יהיו פקוחות כשאתם מניחים אותם בעריסה. או אפילו טוב יותר, העבירו את ההאכלה של התינוק לפני השינה לתחילת שגרת השינה שלו. כמובן, מעט – או הרבה – בכי עשוי להיווצר. אבל היו בטוחים, זה יהיה קשה יותר עבורכם מאשר לתינוק.

להורים באופן טבעי זה מייסר להקשיב לבכי הקטן שלהם, אבל רק תמשיכו להזכיר לעמכם שהתוצאה הסופית היא – שינה! – שתועיל לכל המשפחה. תתגברו על הדאגה שהתעלמות מהתינוק שלכם בזמן שהוא בוכה תגרום נזק פסיכולוג  אם עניתם על כל הצרכים שלהם בדרכים אחרות, מצב זה בהחלט לא יפחית את תחושת הביטחון שלהם.

אם כמה דמעות ובכי לילה אכן מגיע, בדקומעת לעת את התינוק שלכם והרגיעו אותו שאתם שם; כוונו לכל שלוש עד חמש דקות בלילה הראשון. אבל הקפידו על ביקורים קצרים: אל תדליקו את האור, הוציאו אותם מהעריסה, ואל תציעו להם מוצץ או בקבוק. אם הם נרדמים עם אחד מהגלגלי עזר האלה, הם יבכו על זה שוב אם הם יתעוררו או לפני השינה מחר בלילה. 

יום 4: מתחילים להשתפר
היום השלישי היה ארוך. צפו לשיפור ביום הרביעי. התינוק שלכם יזכור קצת יותר מוקדם שבכי לא מביא לתוצאות. כאשר הם מוחים, אתם יכולים להאריך את זמן התגובה שלך לכל עשר דקות או להתמיד בבדיקה כל כמה דקות. ומה שלא יקרה, אל תיכנעו. אם אתם לא עקביים, התינוק לומד להחזיק מעמד – הוא רק יתגבר ויבכה פי שניים מחר בלילה. 

יום 5: מתחילים לראות תוצאות 
רוב התינוקות מתחילים להבין את העניין שלושה עד חמישה ימים, אז זה יכול להיות ערב המזל שלכם. אם ילדכם עדיין מחזיק מעמד, תוכלו להאריך את זמן התגובה ל-15 דקות, או לדבוק במה שעשיתם. יש תינוקות שזקוקים להבטחה תכופה שאתם בודקים אותם, אבל אחרים מוצאים שזה מציק. 

הבדיקה לגבי התינוק היא באמת לטובת ההורים יותר. אם אתם שמים לב שאתם מזינים את התגובה של התינוק בכל פעם שאתם נכנסים פנימה ואתם יכולים לסבול את ההתרחקות, זה בסדר לעשות זאת. פשוט תציצו בהם דרך סדק בדלת במקום כדי שהם לא יראו אותכם באמת.

הבעיה השכיחה השנייה בשלב זה היא האכלות לילה. בערך בגיל 3 עד 4 חודשים, רוב התינוקות מוכנים לוותר עליהם – אבל אי אפשר פשוט להפסיק עם תינוק צעיר יותר. עם זאת, אתם כולים לשמור אותם קצרים ושקטים ככל האפשר: חבקו את תינוקכם אך אל תשירו לו, השאירו את האורות כבויים גם בזמן החלפת חיתולים, והתיישבו בעריסה ברגע שהם מסיימים, גם כאשר הם ערים.

יום 6: התינוק ישן כל הלילה
נשמע כמו אושר, לא? אבל רוב הסיכויים שבכל מקרה תשוטטו קצת במסדרונות. אתם עלולים למצוא את עצמכם קמים לבדוק את התינוק – אבל תירגעו. הלבישו אותם בפיג'מה חמימה אם החדר שלהם מרגיש קר, והנמיכו את המוניטור כך שתשמעו אותם רק אם הם באמת במצוקה. עכשיו, לאחר שהתקדמתם כל כך הרבה, אל תהרסי את זה בכך שתמהרו פנימה מהר מדי. תנו לילד  להרגיע את עצמו. 

יום 7: גם אתם ישנים בשקט 
תנו לעצמכם  טפיחה גדולה על השכם. לא רק שחזרתם לישון, אלא שנתת לתינוקכם מתנה חשובה: הרגלי שינה טובים הם קריטיים כמו היגיינה טובה לרווחתו של הילד. כמובן שיהיו תקלות כמו מחלה, אח חדש או חדר מלון לא מוכר. אפילו לילדים שישנים טובים יהיו בעיות מדי פעם, אבל חזרו על התוכנית שלנו בכל פעם שמתעורר הצורך. ילדכם יגיב עם פחות קושי בפעם השנייה כי הוא כבר מכיר את התרגיל.

טיפים נוספים שיעזרו לכם ללמד תינוק להרגיע את עצמו ולישון טוב בלילה

נשמע מוזר אבל…העירו את התינוק כשאתם משכיבים אותו לישון. 

רוב התינוקות יבכו אם יורידו אותם לבד כשהם ישנוניים. יש סיבה. הם רוצים נואשות לישון, אבל הם צריכים מקום בטוח לעשות את זה. והם יודעים כרגע שרק הזרועות שלכם מספקות את המקום הבטוח הזה. אחרי הכל, תינוקות שהורדו בג'ונגל לישון כנראה נאכלו על ידי חיות בר. לתינוקות שהפגינו עד שהוחזקו על ידי הוריהם היה סיכוי גבוה יותר לשרוד ולהעביר את הגנים שלהם אלינו. אז תינוקות אנושיים נכנסים לפאניקה כשמרדימים אותם, וכל האדרנלין הזה מעיר אותם ומקשה על ההירדמות. למרות שעדיין אין מחקרים טובים על ההשפעות המתמשכות על התינוק, זה לא יכול להיות טוב לתינוק לחוות באופן קבוע את הפאניקה של בכי להורה שלא בא. 

אז תעבדו עם הטבע, לא נגדו. קומו ונחמו את תינוקכם לישון. אבל ברגע שהוא ישן, ​​כשאתם הולכים להניח אותו בעריסה שלו דחפו אותו קצת כשאתם מניחים אותו. מספיק כדי להעיר אותו מעט. אני יודעת. עבדתם כל כך קשה כדי לגרום לתינוק לישון שזה ידרוש מצידכם אומץ אמיתי. אבל פשוט תחליטו שאתם תמיד תכללו את הדחיפה הקטנה הזו כחלק מהתהליך.
אתם מלמדים את התינוק שלכם משהו שלא יסולא בפז – שכאשר הוא או היא מוצאת את עצמו/ה ער/ה למחצה בעריסה זה בטוח לחזור לישון. הוא לא יעשה את זה בחמישים הפעמים הראשונות שאתם מנסים את זה. הוא או היא יבכו ואתם תרגיעו אותם או אפילו תרימו אותם במידת הצורך כדי להרגיע אותם. אבל לאחר זמן מה, הוא או היא ילמ שהם בטוחים. הם עלולים להיבהל או לייבב לרגע, אבל הם לא יכנסו למצב פאניקה מלאה. למעשה, לעתים קרובות יותר, הם פשוט יעצמו שוב את העיניים וייכנסו בחזרה לשינה. תחגגו את הרגע הזה, כי המיומנות הזו היא מה שתאפשר להם להתחיל להרדים את עצמם בלילה. 

שיטת הכיסא

זוהי שיטת אימון שינה מאוד הדרגתית ודורשת הרבה משמעת מצד ההורים. שוב, אתם מכינים את התינוק למיטה, אבל במקום לצאת מהחדר, אתם יושבים על כיסא ליד העריסה. כשהם נרדמים, צאו מהחדר, אבל בכל פעם שהם מתעוררים, שבו בחזרה על הכיסא עד שהם נרדמים שוב. כל כמה לילות, הזיזו את הכיסא יותר ויותר עד שתצאו מהחדר. היתרונות של השיטה הזו הוא שאמא או אבא נמצאים שם ונוכחים  – אבל החיסרון הוא שסביר להניח שעדיין יהיה קצת בכי, ועכשיו התינוק צופה בכם צופה בהם בוכים. זה יכול להיות ממש קשה להיות עקבי עם השיטה הזו. 

להרים, להניח ולשתוק

עבור תינוקות מתחת לשבעה חודשים,  עדיף גישה שבה אתם נשאירים בחדר מבלי לתת להם יותר מדי עזרה להירדם. לדוגמה, אתם יכולים לעמוד מעל העריסה שלהם ולהשתיק אותם, לטפוח על הבטן או להפעיל לחץ כדי להרגיע אותם. 

אפשרות נוספת היא לתת להם להתעסק קצת, אבל כשהם מתחילים להסלים, הרימו אותם כדי להרגיע אותם אבל החזירו אותם לפני שהם נרדמים. התפקיד שלנו הוא לעזור להרגיע את הילד, והתפקיד שלהם הוא להירדם. 

בעוד ששיטות אלה יכולות לעבוד טוב מאוד עבור תינוקות צעירים יותר, לאחר שישה או שבעה חודשים, הנוכחות שלכם עלולה לגרום לתינוק שלך להתעצבן יותר, וסביר להניח שהרמתם והנחתם חזרה יהיה יותר מדי גירוי. 

מהו הגיל המתאים לאימון שינה?

רוב מאמני השינה אומרים שהזמן האידיאלי להתחיל אימוני שינה (או לקדם שינה עצמאית, לא בהכרח בשיטת ה-cry it out) מבוסס על התפתחות התינוק שלכם, אבל הוא בדרך כלל איפשהו בין ארבעה לשישה חודשים, כאשר התינוק שלכם לא לא היה הרבה זמן להתרגל להנקה. בשלב זה, רוב התינוקות מוכנים גם מבחינה התפתחותית ללמוד את המיומנות להירדם בעצמם. בסביבות גיל ארבעה חודשים חלק מהתינוקות עוברים נסיגה בשינה – או משבר גיל ה-4 חודשים  מכיוון שמחזורי השינה שלהם משתנים ויש תקופות ארוכות יותר של שינה קלה יותר בכל מחזור. זה זמן מצוין לעבוד על כישורי שינה עצמאיים.  יש הורים שבוחרים לחכות עד שהעניינים יסתדרו לפני שהם מתחילים בשיטת אימון שינה, אבל אתם לא חייבים.

יש לך תינוק גדול יותר? לא לדאוג 

אם התינוק שלכם  גדול משישה חודשים, אל תדאגו, אף פעם לא מאוחר מדי לפתח הרגלי שינה טובים. גיל תשעה חודשים זו נקודה טובה להורים במונחים של לגרום לתינוקות לישון כל הלילה. הם בגיל טוב להבנת שגרה ואינם צריכים לאכול במהלך הלילה.  עם זאת, גיל התינוק שלכם עשוי לקבוע באיזו שיטת אימון שינה תבחרו. אתם יכולים לנסות טכניקת השתקה עדינה עם ילד בן חמישה חודשים, אבל סביר להניח שתצטרכו להשאיר ילד בן שנה בעריסה כשהם בוכים או צורחים.

אל תנסו שיטת אימון שינה לפני ארבעה חודשים, עד שהתינוק שלכם יוכל לעבור זמן רב יותר בין ההאכלות והקצב הצירקדי שלו יתחיל להתפתח. (תינוקות רבים בגיל זה עדיין ניזונים בלילה – בניגוד למחשבה הרווחת, אימון שינה אינו שם נרדף לגמילה בלילה.) תינוקות רבים בני ארבעה חודשים מסוגלים מבחינה ביולוגית לעבור את הלילה ללא הזנה, אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים  להגיב ולהאכיל אותם אם שיטות אחרות להרגעתם לא עובדות. מכיוון שכל מצב שונה, אנו ממליצים לבדוק עם הרופא שלכם  לפני מניעת האכלות הלילה. 

אולי יעניין אותך גם

יש לך רעיון למשחק?

מצוין! נשמח לשמוע

מלא/י את פרטיך בטופס מטה ואת הרעיון בקווים כלליים, ואנו נחזור אליך בהקדם.

בודק...